Meisjesnamen
zaterdag 24 september 2016 om 22:48
Rujella, pfoe. Deze vind ik lastig, maar daardoor ook juist heel leuk om mee te denken. Ze voldoen niet allemaal aan alle wensen, maar wie weet:
Odet
Betty
Jet(tie)
Berber
Tamar
Madée
Toke
Geesje
Hylke
Jans
Bregt
Geertje
Sjoke
Roelien
Tilly
Reina
Doris
Gea
Caro
Gitta
Levina
Freija
Dirkje
Ada
Lia
Bowien
Trudie
Imelda
Aleida
Boudien
Alma
Hedwig
Moureen
Germy
Renze
Claudet
Jindra
Helmi
Nanne
Carry
Helma
Bracha
Dorothé
Jiska
Dieuwertje
Diede
Jelka
Dieke
Inger
Ludwina
Lijsbeth
Anchilla
Ciska
Odet
Betty
Jet(tie)
Berber
Tamar
Madée
Toke
Geesje
Hylke
Jans
Bregt
Geertje
Sjoke
Roelien
Tilly
Reina
Doris
Gea
Caro
Gitta
Levina
Freija
Dirkje
Ada
Lia
Bowien
Trudie
Imelda
Aleida
Boudien
Alma
Hedwig
Moureen
Germy
Renze
Claudet
Jindra
Helmi
Nanne
Carry
Helma
Bracha
Dorothé
Jiska
Dieuwertje
Diede
Jelka
Dieke
Inger
Ludwina
Lijsbeth
Anchilla
Ciska

zondag 25 september 2016 om 13:44
zondag 25 september 2016 om 15:09

zondag 25 september 2016 om 16:28
Ik vind Marie Phlox leuk klinken!
Wij zijn trouwens min of meer uit de shortlist. Sarah is mijn nr 1, wil hij niet. Vera vindt hij leuk, maar vind ik mwah (echt wel leuk, maar niet in mijn top 3). Veerle vind ik leuk en hij minder. Die is ook wel heel lief en zoet, terwijl ik wel enig temperament en ondeugd verwacht met deze genencocktail. Onze gezamenlijke eerste 2 zijn Anna en Emma, waarbij we Emma wat zachter/zoeter vinden en dus neigen naar Anna.
Wij zijn trouwens min of meer uit de shortlist. Sarah is mijn nr 1, wil hij niet. Vera vindt hij leuk, maar vind ik mwah (echt wel leuk, maar niet in mijn top 3). Veerle vind ik leuk en hij minder. Die is ook wel heel lief en zoet, terwijl ik wel enig temperament en ondeugd verwacht met deze genencocktail. Onze gezamenlijke eerste 2 zijn Anna en Emma, waarbij we Emma wat zachter/zoeter vinden en dus neigen naar Anna.

zondag 25 september 2016 om 18:23
quote:lux. schreef op 25 september 2016 @ 16:02:
Floks? sorry maar dat kan toch niet?Ik zag deze naam toevallig afgelopen zaterdag in een huwelijksadvertentie in het NRC staan. Precies zo gespeld. En ik heb een kennis wiens dochter zo heet. Dus blijkbaar kan het wel. Of het mooi is, is natuurlijk een geheel ander vraagstuk.
Floks? sorry maar dat kan toch niet?Ik zag deze naam toevallig afgelopen zaterdag in een huwelijksadvertentie in het NRC staan. Precies zo gespeld. En ik heb een kennis wiens dochter zo heet. Dus blijkbaar kan het wel. Of het mooi is, is natuurlijk een geheel ander vraagstuk.
zondag 25 september 2016 om 18:55
quote:Fiorah schreef op 25 september 2016 @ 16:28:
Ik las garnalencocktail
Misschien nog Sofia?
Ik las garnalencocktail
Misschien nog Sofia?

zondag 25 september 2016 om 19:47
quote:mendy schreef op 25 september 2016 @ 18:55:
[...]
Ik las garnalencocktail
Misschien nog Sofia?
Hahaha ik zit echt hardop te lachen om die garnalencocktail . Sofia staat wederom wel op de lijst maar wel lager.
Dankjulliewel Lux en Evda! Het maffe is eigenlijk dat Anna nooit zó hoog in mijn top zo veel stond... maar dat ik nu al van het begin van de zwangerschap het gevoel heb dat ze (ik heb ook het gevoel dat het een ze is) Anna moet heten.
Eva is ook een goede keus!
[...]
Ik las garnalencocktail
Misschien nog Sofia?
Hahaha ik zit echt hardop te lachen om die garnalencocktail . Sofia staat wederom wel op de lijst maar wel lager.
Dankjulliewel Lux en Evda! Het maffe is eigenlijk dat Anna nooit zó hoog in mijn top zo veel stond... maar dat ik nu al van het begin van de zwangerschap het gevoel heb dat ze (ik heb ook het gevoel dat het een ze is) Anna moet heten.
Eva is ook een goede keus!

zondag 25 september 2016 om 19:51
quote:satire schreef op 25 september 2016 @ 09:41:
@Rujella,
Marie Keet
Keet Marie
Marie Kaat (en andersom)
Alet Marie (en andersom)
Janne Alet
Pien Alet
Fie Alet
Puck Alet
Marie Puck
Puck Marie
Lola Marie
Loa Marie
Leah Marie
Kiet
Adelheid
Welmoed
Hedwig
Wies
Martha/ Marthe
LenahJeetje, dit hele rijtje kan zo naar het topic, meest afschuwelijke namen.....
@Rujella,
Marie Keet
Keet Marie
Marie Kaat (en andersom)
Alet Marie (en andersom)
Janne Alet
Pien Alet
Fie Alet
Puck Alet
Marie Puck
Puck Marie
Lola Marie
Loa Marie
Leah Marie
Kiet
Adelheid
Welmoed
Hedwig
Wies
Martha/ Marthe
LenahJeetje, dit hele rijtje kan zo naar het topic, meest afschuwelijke namen.....
zondag 25 september 2016 om 19:51

zondag 25 september 2016 om 20:03
Dankjewel Satire
Nonny, het is mijn smaak ook niet... Maar smaken verschillen.
Anna is echtttt prachtig Fiorah!! Gewoon niet meer over nadenken en knoop doorhakken . .hoe lang moet je nog?
Ik wilde heel lang Eva, toen werd het Anna (maar zoon heeft ook al 2 a's in naam) en het is ook nog even Feline geweest (omdat ik op het einde van Zwangerschap ineens ging twijfelen of Eva niet te standaard is)...maar ik voelde gewoon dat het Eva moest worden..past bij ons!!
Nonny, het is mijn smaak ook niet... Maar smaken verschillen.
Anna is echtttt prachtig Fiorah!! Gewoon niet meer over nadenken en knoop doorhakken . .hoe lang moet je nog?
Ik wilde heel lang Eva, toen werd het Anna (maar zoon heeft ook al 2 a's in naam) en het is ook nog even Feline geweest (omdat ik op het einde van Zwangerschap ineens ging twijfelen of Eva niet te standaard is)...maar ik voelde gewoon dat het Eva moest worden..past bij ons!!
zondag 25 september 2016 om 20:17
Ja eigenlijk wel maar weet niet of mijn vriend het er mee eens is. We hebben nu Guus, Lars of Daan. Mijn vriend wil liever geen Daan (evt. wel Daniël en dat is voor mij wel bespreekbaar), Lars en Guus vinden we beiden leuk en dan vind ik Guus net wat aparter en stoerder. Dus wat mij betreft wordt het een Anna of een Guus.
zondag 25 september 2016 om 20:18