Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Rujella, pfoe. Deze vind ik lastig, maar daardoor ook juist heel leuk om mee te denken. Ze voldoen niet allemaal aan alle wensen, maar wie weet:

Odet

Betty

Jet(tie)

Berber

Tamar

Madée

Toke

Geesje

Hylke

Jans

Bregt

Geertje

Sjoke

Roelien

Tilly

Reina

Doris

Gea

Caro

Gitta

Levina

Freija

Dirkje

Ada

Lia

Bowien

Trudie

Imelda

Aleida

Boudien

Alma

Hedwig

Moureen

Germy

Renze

Claudet

Jindra

Helmi

Nanne

Carry

Helma

Bracha

Dorothé

Jiska

Dieuwertje

Diede

Jelka

Dieke

Inger

Ludwina

Lijsbeth

Anchilla

Ciska
Of:

Aafke

Thera

Thekla

Rivka

Lenka

Myrna

Marjet

Ida

Ietje

Auke

Frouke
@Rujella,

Marie Keet

Keet Marie

Marie Kaat (en andersom)

Alet Marie (en andersom)

Janne Alet

Pien Alet

Fie Alet

Puck Alet

Marie Puck

Puck Marie

Lola Marie

Loa Marie

Leah Marie

Kiet

Adelheid

Welmoed

Hedwig

Wies

Martha/ Marthe

Lenah
P.s. Ik wist niet dat Phlox een bloem was. Wel een leuke betekenis!
quote:satire schreef op 25 september 2016 @ 09:42:

P.s. Ik wist niet dat Phlox een bloem was. Wel een leuke betekenis!

Ik heb in een tuincentrum gewerkt als bijbaantje vroeger ;)

Op het lijstje komen nu erbij:

Berber

Alet Marie

Nog steeds geen wauw bij niks :(
@rujella

Even heel wat verschillende namen, misschien zit er toevallig iets tussen:

Dagmar

Wieke

Heike

Tialda

Edith

Ruth

Ganna

Gitte

Erna

Violet

Lillian

Nicola (dan zou ik persoonlijk wel de Franse (?) uitspraak aanhouden met de klemtoon op Ni)

Fietje

Nanet
Ik spreek toch geen Chinees?!
Marie-Louise
Floks? sorry maar dat kan toch niet?

Misschien een stomme suggestie hoor, maar waarom dan niet Marie Phlox, roepnaam Marie ofzoiets?
Ik vind Marie Phlox leuk klinken!

Wij zijn trouwens min of meer uit de shortlist. Sarah is mijn nr 1, wil hij niet. Vera vindt hij leuk, maar vind ik mwah (echt wel leuk, maar niet in mijn top 3). Veerle vind ik leuk en hij minder. Die is ook wel heel lief en zoet, terwijl ik wel enig temperament en ondeugd verwacht met deze genencocktail. Onze gezamenlijke eerste 2 zijn Anna en Emma, waarbij we Emma wat zachter/zoeter vinden en dus neigen naar Anna.
Anna vind ik mooi hoor, Fiorah!
quote:lux. schreef op 25 september 2016 @ 16:02:

Floks? sorry maar dat kan toch niet?Ik zag deze naam toevallig afgelopen zaterdag in een huwelijksadvertentie in het NRC staan. Precies zo gespeld. En ik heb een kennis wiens dochter zo heet. Dus blijkbaar kan het wel. Of het mooi is, is natuurlijk een geheel ander vraagstuk.
quote:Fiorah schreef op 25 september 2016 @ 16:28:

Ik vind Marie Phlox leuk klinken!

Wij zijn trouwens min of meer uit de shortlist. Sarah is mijn nr 1, wil hij niet. Vera vindt hij leuk, maar vind ik mwah (echt wel leuk, maar niet in mijn top 3). Veerle vind ik leuk en hij minder. Die is ook wel heel lief en zoet, terwijl ik wel enig temperament en ondeugd verwacht met deze genencocktail. Onze gezamenlijke eerste 2 zijn Anna en Emma, waarbij we Emma wat zachter/zoeter vinden en dus neigen naar Anna.

Ik las garnalencocktail

Misschien nog Sofia?
Fiorah;

Ik zeg Anna krachtig en vrouwelijk.

Heeft hier een tijdje op nr 1 gestaan!
Het is hier trouwens Eva geworden
quote:mendy schreef op 25 september 2016 @ 18:55:

[...]

Ik las garnalencocktail

Misschien nog Sofia?

Hahaha ik zit echt hardop te lachen om die garnalencocktail . Sofia staat wederom wel op de lijst maar wel lager.

Dankjulliewel Lux en Evda! Het maffe is eigenlijk dat Anna nooit zó hoog in mijn top zo veel stond... maar dat ik nu al van het begin van de zwangerschap het gevoel heb dat ze (ik heb ook het gevoel dat het een ze is) Anna moet heten.

Eva is ook een goede keus!
Anna vind ik prachtig, doen!
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:satire schreef op 25 september 2016 @ 09:41:

@Rujella,

Marie Keet

Keet Marie

Marie Kaat (en andersom)

Alet Marie (en andersom)

Janne Alet

Pien Alet

Fie Alet

Puck Alet

Marie Puck

Puck Marie

Lola Marie

Loa Marie

Leah Marie

Kiet

Adelheid

Welmoed

Hedwig

Wies

Martha/ Marthe

LenahJeetje, dit hele rijtje kan zo naar het topic, meest afschuwelijke namen.....
Wat leuk die positieve reacties!

Ze voelt ook gewoon als een Anna aan. Zul je zien dat het een jongen is, zitten we daar weer mee . Heb totaal geen voorkeur hoor, maar zou toch best sneu zijn als ik de halve zwangerschap mijn zoon "ze" en "Anna" genoemd heb...
quote:-tinkerbell- schreef op 25 september 2016 @ 19:49:

Anna vind ik prachtig, doen!

+1

Eva is mooi, Evda!
Nou doe eens aardig Nonnetje, iemand probeert gewoon mee te denken. Overigens ken ik met elke naam uit het rijtje wel iemand behalve Adelheid en Kiet. Het hoeft je smaak niet te zijn maar dan kun je nog wel gewoon lief zijn .
quote:Nonny schreef op 25 september 2016 @ 19:51:

[...]

Jeetje, dit hele rijtje kan zo naar het topic, meest afschuwelijke namen.....Hahaha... Snel knippen en plakken dan ;).
Dankjewel Satire

Nonny, het is mijn smaak ook niet... Maar smaken verschillen.

Anna is echtttt prachtig Fiorah!! Gewoon niet meer over nadenken en knoop doorhakken . .hoe lang moet je nog?

Ik wilde heel lang Eva, toen werd het Anna (maar zoon heeft ook al 2 a's in naam) en het is ook nog even Feline geweest (omdat ik op het einde van Zwangerschap ineens ging twijfelen of Eva niet te standaard is)...maar ik voelde gewoon dat het Eva moest worden..past bij ons!!
Heb je ook een jongensnaam Fiorah?
Ja eigenlijk wel maar weet niet of mijn vriend het er mee eens is. We hebben nu Guus, Lars of Daan. Mijn vriend wil liever geen Daan (evt. wel Daniël en dat is voor mij wel bespreekbaar), Lars en Guus vinden we beiden leuk en dan vind ik Guus net wat aparter en stoerder. Dus wat mij betreft wordt het een Anna of een Guus.
Oh en ik moet nog heeeeeel lang . Ben komende donderdag 16 weken.

Ik vind Eva trouwens net zoals Anna klassiek en het komt inderdaad veel voor, ook in allerlei generaties, maar wordt nooit afgezaagd. Ik vind Eva ook echt leuker dan Feline. Feline is ook mooi, maar mij net iets te zoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven