Bloeding tijdens stopweek
zondag 18 september 2016 om 16:21
Hoi,
Ik slik sinds drie weken de pil (Diane 35). Op de bijsluiter staat dat je in je stopweek "na enkele dagen" een bloeding mag verwachten (onttrekkingsbloed).
(bij de Diane slik je 21 dagen een pil, dan 7 dagen géén pil)
Hoeveel dagen na het innemen van de laatste pil start bij jullie die bloeding?
Is deze bloeding minder hevig dan jullie menstruatie?
Ik slik sinds drie weken de pil (Diane 35). Op de bijsluiter staat dat je in je stopweek "na enkele dagen" een bloeding mag verwachten (onttrekkingsbloed).
(bij de Diane slik je 21 dagen een pil, dan 7 dagen géén pil)
Hoeveel dagen na het innemen van de laatste pil start bij jullie die bloeding?
Is deze bloeding minder hevig dan jullie menstruatie?
zondag 18 september 2016 om 18:11
Voor ik aan de pil begon.. Elke 45 minuten een super tampon en maandverband voor de watervalmomenten op dag 1-5 en op dag 6&7 normaal.
Nadat ik de pil slikte dag 1&8 supertampon per 45 minuten en nog altijd maandverband vanwege watervalmomenten. Dag 2-7 een superplustampon en maandverband. Dag 9 om de 2 uur een normale tampon. Ik mocht maar eens per 6 maanden een stopweek inlassen, omdat ik me na 5 maanden meldde en eeen ijzergahalte van 5.3 had.
Inmiddels de cup ontdekt en dat ding hoort wat mij betreft bij de informatie die je als meisje krijgt. Want of je nou op je 13e een supertampon indoet of een cup maak geen klap uit.
O en de pil.. Never nooit meer.
Nadat ik de pil slikte dag 1&8 supertampon per 45 minuten en nog altijd maandverband vanwege watervalmomenten. Dag 2-7 een superplustampon en maandverband. Dag 9 om de 2 uur een normale tampon. Ik mocht maar eens per 6 maanden een stopweek inlassen, omdat ik me na 5 maanden meldde en eeen ijzergahalte van 5.3 had.
Inmiddels de cup ontdekt en dat ding hoort wat mij betreft bij de informatie die je als meisje krijgt. Want of je nou op je 13e een supertampon indoet of een cup maak geen klap uit.
O en de pil.. Never nooit meer.
zondag 25 september 2016 om 13:55
maandag 26 september 2016 om 12:49
Bij mij begint het op 4 - 6 dagen. Ik ben dus nog ongesteld als ik aan de volgende pilstrip begin. Of mijn menstruatie anders is dan zonder pil weet ik niet meer, ik slik de pil al heel lang. Overigens is mijn menstruatie elke keer weer anders. De ene keer meer psychische klachten (labiel, chagrijnig), de andere keer meer lichamelijk (buikpijn, beenpijn). Ook is de bloeding de ene keer zwaarder dan de andere keer.
Een stopweek is medisch niet noodzakelijk. Of je een doorbraakbloeding krijgt, is bij iedereen anders. Ik kan maximaal twee strips achter elkaar slikken, bij de derde gaat het altijd mis dus dat doe ik niet meer. Ook psychisch is dat beter voor me, omdat ik toch wel last heb van 'hormoonophoping'. Ik voel me beter als de ongesteldheid eenmaal begonnen is.
Een stopweek is medisch niet noodzakelijk. Of je een doorbraakbloeding krijgt, is bij iedereen anders. Ik kan maximaal twee strips achter elkaar slikken, bij de derde gaat het altijd mis dus dat doe ik niet meer. Ook psychisch is dat beter voor me, omdat ik toch wel last heb van 'hormoonophoping'. Ik voel me beter als de ongesteldheid eenmaal begonnen is.