Gezondheid alle pijlers

Buis van Eustachius

25-09-2016 15:10 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 maanden heb ik zo nu en dan last van ingetrokken trommelvliezen... de ene keer merk ik het want ik voel een soort druk verschil, een klein beetje vocht in mn oren, dan weer dagen dat ik helemaal niks voel. ik heb verder geen gehoorverlies, ik hoor juist alles nu ik er op let. Zelfs de kleinste piepjes van bv een lampje! Toen ik het opzocht op internet was ik totaal in paniek! Die horrorverhalen wil ik dan ook niet meer lezen! De dokter gooit het op een allergie omdat ik ook continue een verstopte neus heb! Niet pot dicht, maar ook niet dat ik helemaal vrij kan ademen. Dit merk ik vooral als ik n neusgat dicht knijp. Soms heb ik een klein beetje last van oorsuizen maar dit trekt na een dag ofzo wel weer weg. Nu heb ik sinds gisteravond ook weer last van een zachte ruis en een zacht piepje. Terwijl ik de afgelopen week echt dacht dat ik er eindelijk van af was! Meteen voel ik de paniek alweer in me opkomen:( herkent iemand zich in mijn verhaal? En zoja hoe lang duurde dit alles bij jullie? De klachten zijn denk ik best mininaal, maar toch zit ik er mee! Ik hoor graag jullie ervaringen!
Mijn tip: niet zo aanstellen en accepteren. Hoe meer je je er druk om maakt hoe erger het allemaal wordt
Heb je ervaring hiermee?gooilob?
Beetje hypogondrisch soms?
Wat zei de dokter ervan?
Jaaaa sorry hoor! Misschien stel ik me ook aan, mr heb het nooit eerder gehad! De dokter zei dat t wrschnlk een allergie zou zijn? Dat het wel overgaat en me niet druk moet maken.. maar ik ben nooit allergisch voor iets geweest en het duurt al weer langer dan 2 maanden..
Ik heb ook last van mijn oren, veel pijn vooral in de nacht. Dat kwam volgens huisarts doordat mijn buis van Eustachius dicht zat. Ik heb neusspray gehad en dat heeft goed geholpen. Buisjes weer open, pijn weg. Zo nu en dan komt het terug, dan spray ik 2 dagen en ben ik er weer voor een tijd van af. Maak me er verder geen zorgen over en google verder ook niet.
En wat heeft de ha voor advies gegeven tav de allergie?
Je bent zelf een theepot
Neusspray elke dag gebruiken... dat zou voldoende moeten zijn.. mr toch merk ik dat het niet over is ofzo...

Vervelend juf-deetje! Hier gelukkig geen pijn.. heeft de arts jou gezegd hoe het kwam dat de buis verstopt zat?
Ik heb ook last van mijn oren, geen pijn gelukkig maar wel erg irritant.

Bij mij komt het vrij vaak voor, zodra mijn neus ook maar een beetje verstopt zit gaan mijn oren ''meedoen''.

Geen reden tot paniek hoor, gaat vanzelf weer over zodra het vocht weg is. Ik gebruik nu zoutoplossing (neusspray).
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 25 september 2016 @ 16:05:

Ik heb ook last van mijn oren, geen pijn gelukkig maar wel erg irritant.

Bij mij komt het vrij vaak voor, zodra mijn neus ook maar een beetje verstopt zit gaan mijn oren ''meedoen''.

Geen reden tot paniek hoor, gaat vanzelf weer over zodra het vocht weg is. Ik gebruik nu zoutoplossing (neusspray).Okay, en ligt het bij jou ook aan een allergie? En hoor je soms ook ruis of piepje?
quote:Jess3010 schreef op 25 september 2016 @ 16:13:

[...]

Okay, en ligt het bij jou ook aan een allergie? En hoor je soms ook ruis of piepje?

Zou een allergie kunnen zijn, geen idee eigenlijk? Ik zie het gewoon als lichte verkoudheid

Ruis heb ik ook last van, die is er nu eigenlijk wel constant (hoewel ik er weinig last van heb als ik er geen aandacht aan schenk). Een piep af en toe.

Zodra het vocht in mijn luchtwegen weer oplost/ weggaat verdwijnt die ruis ook weer.
Pivot! PIVOT!!!
quote:Jess3010 schreef op 25 september 2016 @ 15:22:

Heb je ervaring hiermee?gooilob?Ja heb zelf tinnitus, niet te veel mee bezig zijn..
Wat zijn nou helemaal je klachten??

Soms een piepje of een ruisje en je oren zitten soms dicht? Big deal dat heeft iedereen. Helemaal als je zo hyper bent, dan ga je zelfs je bloedstroom horen
Mijn klachten zijn voornamelijk gewoon last van de buis van eustachius. Ik voel af en toe druk verschil, en dat er vocht of lucht in mn oor zit. Soms een beetje duizelig. En nu heb ik een zachte ruis in mn oor. Dit komt natuurlijk door dat die buis nu niet helemaal correct functioneert en mn trommelvliezen licht nr binnen staan. Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier ervaring mee heeft en hoe lang dit allemaal duurde.
vraag een verwijzing naar de kno arts als je last blijft houden, die kan je dit precies vertellen.
quote:gizzmo-returns schreef op 25 september 2016 @ 18:12:

vraag een verwijzing naar de kno arts als je last blijft houden, die kan je dit precies vertellen.Ik ga over anderhalve week nr de kno arts... ben heel erg benieuwd
quote:Jess3010 schreef op 25 september 2016 @ 18:10:

Mijn klachten zijn voornamelijk gewoon last van de buis van eustachius. Ik voel af en toe druk verschil, en dat er vocht of lucht in mn oor zit. Soms een beetje duizelig. En nu heb ik een zachte ruis in mn oor. Dit komt natuurlijk door dat die buis nu niet helemaal correct functioneert en mn trommelvliezen licht nr binnen staan. Mijn vraag is eigenlijk of iemand hier ervaring mee heeft en hoe lang dit allemaal duurde.Nogmaals dat heeft iedereen in meer en mindere maten. Even ploppen en weer door. Je moet jezelf niet zo serieus nemen!
quote:Gooloib schreef op 25 september 2016 @ 18:28:

[...]

Nogmaals dat heeft iedereen in meer en mindere maten. Even ploppen en weer door. Je moet jezelf niet zo serieus nemen!Okay nouja bedankt vr je reactie iniedergeval! Ja ik had hiervoor nog nooit van tinittus gehoord, dus toen ik al die verhalen las op internet, heb ik meteen zowat een fobie opgelopen:( omdat ik meteen bang was dat ik dat zou hebben en er nooit meer van af zou komen. Ben dus idd misschien een beetje te gefixeerd op alles wat ik hoor en voel nu..
quote:Jess3010 schreef op 25 september 2016 @ 18:32:

[...]

Okay nouja bedankt vr je reactie iniedergeval! Ja ik had hiervoor nog nooit van tinittus gehoord, dus toen ik al die verhalen las op internet, heb ik meteen zowat een fobie opgelopen:( omdat ik meteen bang was dat ik dat zou hebben en er nooit meer van af zou komen. Ben dus idd misschien een beetje te gefixeerd op alles wat ik hoor en voel nu..Zelfs al heb je tinnitus dan is daar in 99 vd 100 gevallen goed mee te leven. Op internet lees je nou eenmaal horror stories. Hoofdpijn is een tumor, een ingegroeide teennagel is een amputatie en muggenbulten zijn onderhuidse maden
Ik heb ook een lastige buis

Komt bij mij door een combinatie van scheef staand neustussenschot, allergieën en overactieve slijmvliezen, een gewone verkoudheid is bij mij ook altijd meteen sinusitis.

Vooral tijdens de winter vind ik het vervelend: als ik uit de kou ergens binnenkom heb ik direct oorpijn en ik hoor alles alsof ik onder water ben.

Gewone neusspray werkt irriterend op je neusslijmvlies en went na een tijd. Ik gebruik Avamys, die ontzwelt de slijmvliezen beter, droogt ze niet uit en het effect blijft.
quote:MonicaG schreef op 25 september 2016 @ 19:12:

Ik heb ook een lastige buis

Komt bij mij door een combinatie van scheef staand neustussenschot, allergieën en overactieve slijmvliezen, een gewone verkoudheid is bij mij ook altijd meteen sinusitis.

Vooral tijdens de winter vind ik het vervelend: als ik uit de kou ergens binnenkom heb ik direct oorpijn en ik hoor alles alsof ik onder water ben.

Gewone neusspray werkt irriterend op je neusslijmvlies en went na een tijd. Ik gebruik Avamys, die ontzwelt de slijmvliezen beter, droogt ze niet uit en het effect blijft.

Okay ja ik gebruik fluctonase ofzo iets. Is ook een allergiespray.

Op zich valt t allemaal mee hoor, maar als t begint te ruisen/piepen raak ik in paniek????

Dan ben ik bang dat t nooit meer overgaat! Heb jij daar ook last van?
Ik vind vooral dat onder-water-gehoor erg vervelend, omdat ik me dan niet meer goed kan concentreren op wat ik zeg, heb dan ook de neiging mezelf gaan overroepen, een beetje alsof je met een echo praat of zo.

Ruis en oorpijn heb ik al jaren (vnl tijdens de winter en niet continue), maar aangezien dat niet erger wordt is het gewoon iets wat bij mij hoort.

Ik denk dat je het voor jezelf niet groter moet maken dan het is.

Het klinkt alsof je nu vooral last hebt van je eigen angst, dat moet je ook niet willen.
quote:MonicaG schreef op 25 september 2016 @ 19:48:

Ik vind vooral dat onder-water-gehoor erg vervelend, omdat ik me dan niet meer goed kan concentreren op wat ik zeg, heb dan ook de neiging mezelf gaan overroepen, een beetje alsof je met een echo praat of zo.

Ruis en oorpijn heb ik al jaren (vnl tijdens de winter en niet continue), maar aangezien dat niet erger wordt is het gewoon iets wat bij mij hoort.

Ik denk dat je het voor jezelf niet groter moet maken dan het is.

Het klinkt alsof je nu vooral last hebt van je eigen angst, dat moet je ook niet willen.

Klopt! Je hebt helemaal gelijk! Ik zeg ook heel de dag tegen mezelf dat ik normaal moet doen maar ik heb dit dan ook nooit eerder gehad! Jeetje ik lijk wel een hypochonder! Erg toch! Ik ben er zowat heel de dag mee bezig! Maar goed, ik hoop gewoon dat het allemaal snel weer voorbij is en dat mn oren gewoon weer lekker normaal gaan doen!

Voor jou wel vervelend dat je er vaker last van hebt! Dat onderwater gevoel dat herken ik alleen weer niet, wel een soort verstopt gevoel terwijl ik wel alles gewoon hoor..
Iemand nog ervaringen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven