Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Even korte reactie op Ikol over gezag regelen. Je moet inderdaad als je niet getrouwd bent (of geen geregistreerd partnerschap hebt) het gezag laten vastleggen in het gezagsregister. Dit is wat anders dan alleen het erkennen van een kind. Jij als moeder hebt automatisch het gezag, maar je partner dus niet.

Je kunt dit regelen door een verzoek in te dienen bij de griffie van de rechtbank van de geboorteplaats van je kind. Dit formulier heet "verzoek tot het gezamenlijk uitoefenen van het gezag over een minderjarige" . Daar moeten dan nog wat papieren bij, zoals geboorteakte van het kind, kopie legitimatie ouders en uittreksel gemeentelijke basisadministratie. Dus dat kun je pas na de geboorte allemaal gaan regelen.

Ga even verder bijlezen, veel geschreven vandaag!!!
Vandaag voor het eerst mijn positiebroek aan gehad, wat een verademing, veel beter dan steeds knoop open, knoop dicht en dan toch last hebben dat mijn broek knelde. En het is wel lekker warm aan mijn buik dus dat vind mijn kindje ook vast fijn.

Gisteren wel iets genants meegemaakt, ik was in het winkelcentrum en de slager was bezig om kippen te grillen wat normaal gesproken echt heel erg lekker ruikt, maar nu....bleggh ik voelde me meteen misselijk worden en in de supermarkt kon het niet langer meer tegenhoude, ik kon nog wel snel een zakje bij de groentenafdeling pakken...maar oh oh wat voelde ik me lullig. Daarna heeft mijn mannetje maar boodschappen gedaan, lief he. Echt wel raar hoor, want ik ben nu 16 weken dus ik dacht dat ik de tijd van misselijk zijn wel voorbij was, maar helaas, vanmorgen in de auto moest ik weer overgeven, erg onhandig als je ook aan het rijden bent.

Hebben jullie dit ook?
Leuk, veel (lange) berichtjes!!! Vind het altijd erg gezellig om dat te lezen.

We hebben al echt een gezellig "clubje"

Leuk Nijn. En hoe was het kerstdiner geweest voor je dochter?

Fijn dat je je nu beter voelt!! Houden zo.

Angela, nog lekker gewandeld?? En krokodillen gezien.

Ja het gaat idd al beter. Probeer zo ie zo altijd wel positief te blijven (oke soms is dat wat moeilijk)

Vervelend Ka, dat je nog steeds (af en toe) moet overgeven. Hoop voor je dat het snel over is.

En helaas hebben sommige zwangere er langer of de hele zwangerschap last van. Hopelijk jij niet.

Ik vind die positie broeken, als ik zo'n hoge aan heb zeg maar, ook lekker warm zitten. Maar pas nu weer in mijn eigen broeken. Maar nu ik mijn eten beter binnen houd, begint mijn buikje ook (eindelijk) weer te groeien!!

Nou ga er snel met de hond uit en dan moet zoon naar bed, normaal krijgt hij 19:30u een fles melk en dan naar bed. Dus we lopen al achter!

Oh wel leuk, hij hefet de hele middag zonder luier gelopen en is maar 1x mis gegaan. Knappe kerel!
Hallo meiden,

Een vriendinnetje vertelde me van het VIVA forum en ik dacht: ik ga eens kijken of het wat is. Ik zou het leuk vinden om ervaringen e.d. de aankomende tijd met jullie te delen.

Hier een trotse mama in spé! Ik ben nu 15 weken en 2 dagen zwanger en uitgerekend op 10 juni 2009. Tot nu toe gaat alles erg voorspoedig, weinig kwaaltjes!

Groetjes,

Vlindertje79

Hoi dames!

Even een kort welkom voor vlindertje, en gefeliciteerd met de zwangerschap!

fijn weekend allemaal!
Erg rustig hier!!

Welkom Vlindertje. Gezellig dat je mee schrijft.

Je eerste zwangerschap?? (te lezen aan mama in spe)

Gaat verder alles lekker met je zwangerschap?
Hoi Vlindertje, welkom. Jij bent 1 dag na mij uitgerekend, leuk!

Hier gaat alles goed, misselijkheid is helemaal weg en ik gebruik ook geen medicijnen meer. Alleen ben ik de laatste tijd zo vreselijk moe. Soms kan ik door de moeheid niet eens meer op mijn benen staan. Gelukkig heb ik nu 2 weken kerstvakantie, daar was ik hard aan toe.

Ka_30, fijn he, om een positiebroek te dragen. Ik draag al een paar weken positiekleding en het zit echt veel fijner.

Ik weet niet meer wie het vroeg, volgens mij Nijn, waar je leuke positiekleding kan kopen.

H&M!!! Daar hebben ze best veel keus en het is echt niet duur.

Ook Mamalicious is leuk, maar dat vind ik soms vrij prijzig. Verder kun je kijken bij Miss Etam, maar daar moet je wel een beetje het type voor zijn. Persoonlijk vind ik de kleding daar niet zo geweldig. Geldt ook voor C&A en V&D, het is daar allemaal erg tuttig.

Esprit heeft ook een maternitylijn, kijk maar eens op de site.
Hoi hoi

Vlindertje welkom!

Tis rustig hier idd, dus weinig om op te reageren..

Yara had het leuk gisteren, maar toen ik vanmorgen in haar kamertje kwam bleek dat ze alles onder had gespuugd...en dat eigenwijze drolletje zat gewoon lief met haar knuffel te spelen.

Heb dan ook echt GEEN idee wanneer ze gespuugd heeft.

Wel zielig, maar ze leek er weinig last van te hebben.

WIlde weinig ontbijt en fruit ging ook moeizaam, maar ze was verder vrolijk.

WIj boodschappen gedaan en toen begon ze een beetj in te kakken.

WIlde alleen tegen mij aanhangen en zat zoooo tam in de kar...

middageten met moeite en toen heeft ze 3 uur geslapen en vervolgens nog een half uur ofzo tegen mij aan gelegen.

en avondeten is ook niet gelukt en na het eten (kiwi kregen we er met moeite in, maar dan heeft ze wel wat op) alleen maar hangen en echt met de ogen dicht tegen mij aan.

Nu ligt ze weer op bed en ik hoop morgen weer beter....

IK had een redelijke dag vandaag, niet zo lekker als gisteren, maar was niet kotsberoerd zoals de weken ervoor.

Heb echt het gevoel dat het de goede kant op gaat.

Philippa; wat fijn dat je je weer zo goed voelt op moeheid na....

Oh Angela ik denk dat ik mss iets heb gemist, maar hoezo krokodillen?? Waar woon je?

NIjnvriend is vanavond weg en ik zit lekker al in mijn badjas met dekentje op de bank.

Fijn weekend meisjes!

Liefs
Fijn Nijn en Phillippa dat het beter gaat met jullie!!

Lekker Nijn op de bank met pyjama, doe ik ook bijna elke avond.

Ik heb nu 's avonds enorm veel honger, of dat nu aan de zw ligt of aan mijn darmen geen idee. Hebben jullie dat ook??
Goedemorgen allemaal!

Alleen even een kort berichtje om jullie allemaal alvast prettige feestdagen wensen. Heb bezoek uit Nederland, dus zal de komende dagen waarschijnlijk niet online zijn. Probeer nog wel even te laten weten hoe de echo was.
JEUJ mijn eerste zwangerschapsdingen zijn binnen.

Ik had natuurlijk al wel redelijk wat van de vorige zs, maar ik ben nogal een meisje en wil graag nieuwe dingen.... :-)

Heb gekocht:

- een leuk rokje, chique rokje, zwart met grijze print op voorkant en van satijnachtige stof

- een leuk vestje, al is ie ietsje te wijd aan de zijkant..maargoed ik vind dat het best kan..straks NIjnvriend even laten keuren, maar hij vond het sowieso niet zo heel erg leuk op het eerste gezicht, dus of dat heel verstandig is...Ik weet t niet... :-)

- een zwnagerschapspanty, hoeft nu nog niet hoor, maar straks wel erg fijn en handig

- een zwart hempje

Alles van Mamalicious en ik was nog geen 100 euro kwijt...Vond ik wel meevallen...een heel setje..

De hempies zijn echt een aanrader, zijn lang en rekken goed mee en ook na de zs kun je ze prima aan.

Ik heb ze van de vorige zs nog steeds en die met spaghettibandjes zijn echt zooooo fijn!!

Yara nog steeds ziek....

Vanmorgen had z eheel erg honger en even later kwam het er alweer uit en daarna nog 3 keer gespuugd.

Ze had nog nooit eerder in haar leven gespuugd, dus op zich mag ik niet klagen, maar ik vind het zoo zielig!

Tis maar goed dat het nu gebeurt en noet 4 weken geleden, want dan had NIjnvriend echt een probleem gehad...(hij kan er niet zo goed tegen en ging zelf ook bijna over zijn nek)

NU kan ik het op zich wel weer handelen.

Vanmiddag kinderverjaardag van een tweeling en verder weinig nieuws, behalve dan dat ik me nog steeds redelijk goed voel!!!

Joeppie!

Vibeke: Veel plezier met het NL bezoek!!

Oh en Indian: Ik heb 's avonds geen last van honger....
Ka! Ik had gisteren precies hetzelfde! Werd opeens ontzettend misselijk in de supermarkt, kon het gelukkig nog wel binnen houden, maar ben ongeveer naar buiten gerend...

Raar he, ik dacht ook dat die misselijkheid nu wel over zou zijn.

Vlindertje, je staat erbij hoor :-) Gezellig!

Ik heb even je leeftijd gegokt: 29? Laat maar weten of ik het moet veranderen.

Heb trouwens geen krokodillen gezien hoor.

Fijn weekend allemaal!
Hoi, ben weer online, vanmorgen ging de pc ineens vanuit zoch zelf uit en deed niks meer. Schoonbroer naar laten kijken en hij doet het weer gelukkig.

Vanmiddag nog even in het ZH geweest. Heb pijn onder in mijn buik en is soms erg hard, dus had gebeld om even te vragen wat het zou kunnen zijn. Ze dachten aan blaasontsteking. Dus wij naar het ZH. Echo gehad, kleine deed het super goed, was druk en actief en reageerde op de echo (zachtjes drukken om mijn buik en dan begon hij weer te springen) Hihi was zo mooi om te zien, het is nu gewoon echt een kindje, wat je ziet op de echo. En geen "propje" zoals de eerste 2 echo's. Oke de laatste met 10weken was ook al wel wat uit te halen, maar nu oooo zo duidelijk.

Urine laten testen, gelukkig geen blaasontsteking. En bloeddruk was ook goed.

Ze denkt dat het een combi is van het samen trekken van mijn darmen en de baarmoeder die groeid. Ze zei dat mensen vaak bij een volgende zwangerschap meer klachten (en dit soort klachten) hebben. Dus ben weer helemaal gerustgesteld.

Ook erg fijn dat ik nu gewoon met eigen ogen heb kunnen zien dat de kleine echt niks heeft meegekregen van mijn CU en de prednison. Was bang dat dat toch invloed zou hebben op bijv de groei.

Nou kom gauw weer terug.

Vibeke, veel plezier met het bezoek.

Angela, fijn dat je nu gesetteld bent in je nieuwe huisje.
hoi, pc is nog niet helemaal goed, dus als ik wat dagen afwezig ben weten jullie waarom.

Maar mag waarschijnlijk de laptop lenen van ons mam.
indian, fijn dat alles goed is, heerlijk om dat minimensje te zien he, zo grappig ook dat het al helemaal reageert op vanalles en nog wat. Balen van je computer.

Hier is de misselijkheid ook erg vaag, gelukkig geen acties in winkels, wel al bijna 2 keer op straat. sommige dagen lijkt het wat minder te worden maar gisteren ochtend was het weer volop raak.

Angela, zou jij in de lijst nog willen zetten dat ik een dochtertje heb van sept 2007. Haha fijn dat je geen krokodillen gezien hebt, maf idee dat jij die real life tegen kunt komen.

Nijntje tanks voor de tips, ik ga maandag voor kleding kijken, twijfel een beetje of ik nog normale kerstkleding ga kopen (heb nog maar een klein buikje) of nette zwangerschapskleding.

Yara al wat beter? Hier een meisje met oorotsteking, dus er wordt helaas weinig geslapen.
Hallo!

Ik heb nu lekker een weekje vrij, heb helaas wel dienst op 2e kerstdag en de dag erna, maar goed.

Vanochtend ben ik zowaar gaan sporten. Alleen van het idee dat ik ging voelde ik me al sportief. Het sporten zelf ging wel, maar ik heb niet heel fanatiek meegesprongen, meer de opties gedaan. (ik deed body-attack).

Maar goed, toch wel lekker om te sporten.

Qua misselijkheid 's avonds gaat het nu wel, alleen met tandenpoetsen krijg ik soms kokhalsneigingen.

Alleen die moeheid....vrijdag lag ik vanaf half 8 op de bank te slapen, gisteren was het "pas" half negen. Daarna word ik door P. wakker gemaakt om naar bed te gaan, of soms word ik uit mezelf wakker en ga dan naar bed.

Nou moet ik zeggen dat ik wel vroeg wakker word 's ochtends, nog steeds rond 6 uur. Dus ja, dan is het wel logisch dat ik dan 's avonds moe ben.

Leuk Nijn, dat er kleren voor je zijn gekomen, is altijd leuk, nietwaar?

groetjes!

Girafje, beterschap met je meisje.

Peetje, geniet van je vrije dagen!

Ik ben met kerst vrij, maar mag met oud en nieuw.

5jan moet ik naar de bedrijfsarts, maar ga even bellen of ik naar een andere locatie mag, die dichterbij is. Ben wel benieuwd wat hij-zij gaat zeggen dan, als ik nog niet werk

Nijn, heb je online gekocht dan

PC is echt stuk, heb nu de laptop van ons pap. Erg fijn!!!
Hallo Ladies,

Hier weer een berichtje van mij. Had last van echt zwangerschapskwaaltjes, moeheid en vergeetachtigheid.

inlogcodes?? maar nu weet ik ze weer! Ben redelijk bij gelezen. Lees veel over misselijkheid en moeheid, succes hoor daarmee.

Ik heb het hartje gehoord en alles is goed 14 januari weer naar de vk! Spannend, merk namelijk nog niets van de zw.

Hebben jullie dat ook, je weet dat je zwanger bent, maar het echt besef is er nog niet.

Hier nog geen buikje te zien....als je heel goed kijkt zie je een innieminnie bolletje,

groetjes
GM allemaal, fijne dag, kom straks nog even!
Goedemorgen iedereen,

Zo te lezen lijkt het met iedereen wat beter te gaan, op wat misselijkheids/overgeef incidenten in winkels na Gelukkig maar!

Leuk dat mensen al zwangerschapskleding gekocht hebben! Ik heb nog steeds mijn eigen kleren aan, maar merk wel dat ik mijn strakke spijkerbroekjes fijn laat hangen en toch kies voor de iets wijdere kleding. Of nog liever, jurkjes en rokken. Lopen jullie eigenlijk op (hoge) hakken? Ik ben echt een hakkenmens (voornamelijk laarzen met een hak) en merk dat ik daar nu ook steeds minder zin in ga krijgen. Heb alleen bijna geen schoenen zonder hak voor nu. De enige schoenen zonder hak zijn mij zomerschoenen, slippertjes etc. Maar daar heb ik nu niets aan. Misschien toch maar even de stad in vandaag.

Verder voel ik me nog steeds prima, wordt met de dag blijer! Kan ook komen omdat ik nu 2 weken vakantie heb, maar anyway, ik voel me goed. Volgende week naar de verloskundige en een echo laten maken, leuk en spannend toch weer.

@Peetje, ben jij ook altijd zo vroeg wakker? Pfffff, ik lig om 7 uur ook al naar het plafond te staren. Lig er dan ook wel vroeg in, das waar.

Sterkte met de zieke kindertjes Girafje en Nijn.
anoniem_7734 wijzigde dit bericht op 22-12-2008 10:05
Reden: typfoutje
% gewijzigd
Indian, ik heb ook vooral 's avonds veel trek in eten, maar probeer wel alleen maar gezonde dingen te eten. En ik word ook 's nachts wakker en heb dan weer zin in eten, soms neem ik dan een cracker anders kan ik echt niet meer verder slapen.

Ik kan ook steeds duidelijker het kindje voelen bewegen, heerlijk...

Nu lekker genieten van mijn vakantie.

Jullie alvast fijne kerstdagen want ik zal een paar dagen niet online zijn, heb veel afspraken met vrienden gezellig!
*Ik breek weer even in...*

Hoi!

Ik had beloofd me even te melden als er duidelijkheid was. Dat is er: ben gisteren ongesteld geworden. Was wel even een tegenvaller, ik had namelijk écht het gevoel dat ik zwanger was. Ik heb gisteren nog even getwijfeld om een test te doen om dat uit te zoeken, maar heb besloten om het maar zo te laten. Als het wel zo was wil ik het eigenlijk helemaal niet weten...dus ga ik er maar van uit dat de klachten door een langswaaiend griepje veroorzaakt werden.

We hebben vorige week gehoord dat mijn zusje eind september gaat trouwen. Gisteren besloten om de eerste 2 a 3 maand even te wachten met proberen om zwanger te worden, ik zou het erg jammer vinden om haar bruiloft te missen/half mee te maken.

Iedereen sterkte met de kwaaltjes en misselijkheid en veel succes met het vinden van leuke positiekleding! Ik blijf af en toe nog wel even stiekem met jullie meelezen...dus misschien tot later een keer!
Jammer Ilta. Wel gefeliciteerd met de aankomende trouwerij van je zus.

Bosbes, geniet lekker van je vakantie en veel winkel plezier.

Hele fijne dagen Ka. Fijn dat je je kindje al voelt.
ff uppen
Balen zeg ilta, veel sterkte ermee, hopelijk is het na de korte pauze snel raak.

Super zeg ka dat je je kindje al zo voelt, hier is alles rustig, ook nog maar een minibuikje en pas nog in mij kleren.

Vandaag bij nieuwe kleren uitzoeken voor de kerst leek er toch wel wat te zitten. Moest wel weer even wennen dat het nu niet meer erg is als mensen m´n buikje zien zitten in kleding. Heb een mooie grijze trui met mega kol gekocht.

Hier geen hoge hakken, ik werk met kinderen dus niet echt praktisch, daarnaast ben ik ook een super slipper mens, dus als het enigzins dan dan gaan die aan. Nog geslaagd voor platte schoenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven