Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik heb je wanten-kaartje gevonden, leuk!

Ik heb zojuist de Taiwaneese maar een berichtje gestuurd, zat wel te twijfelen of ik het zou doen. Voel me dan een beetje opdringerig.

Maar mijn kaartje is al 54 dagen onderweg, ze is al 29 dagen niet online geweest en heeft pas 4 kaartjes verstuurd. Ik vrees dus het ergste..

Op livelifehappy hebben ze ook hele leuke kaarten, en ik wou dat ik daar net niet op gekeken had, want ik zie dat ze een nieuwe collectie hebben die ik toch wel heel erg leuk vind
"Dearest Dreamer

Thanks a lot for the lovely postcard in an envelope with attachments. The envelope is nicely decorated and has cute stamps also.

Please note that every single postcard brings me love, from different corner of the world. The little piece of paper has its temperature, just right enough to make me feel warm. Your postcard will have special place in my collection also your postcards is a delightful one as of now, but will be a treasure-trove in the future.

Now I am enjoying my quarterly exam holidays with my all family members.

Wish you to have pleasant experiences all around the world through Postcrossing.

With lots of LOVE from India, "

Zou dat middenstuk nou gewoon steeds gekopieerd worden, of is hij écht zo blij?
Later is nu
Nou, je hebt wel een heuze poeet getroffen Dreamer!

Je had voor deze man dus een grote uitzondering gemaakt en de kaart in een envelop gestuurd? Geen wonder dat ie zo lyrisch reageert
Hello everybody!

Long time no see! Ik ben weer terug in het land maar helaas ook wat troubles gehad. Een week langer weggebleven dan gepland (het was zo mooi en fijn, we hebben er alles uitgehaald wat er in zat), ziek geworden helaas en daardoor andere terugreis gedaan dan gepland -niet in Venetië geweest, sorry Dreamer! - in Nederland was het weer even wennen maar er lagen wel 8 leuke kaartjes op me te wachten (ondanks dat m'n profiel op inactief stond) en toen helaas weer ziek geworden. Afgelopen weekend opgenomen geweest in het ziekenhuis en sinds gister gelukkig weer thuis. Conclusie, ik ben door alles een beetje van de wap maar heb wel een geweldige vakantie gehad.

Wat hebben jullie veel bijgeschreven! Ik heb op vakantie af en toe meegelezen maar na anderhalve week deed de WiFi het niet meer en kon dus ook niet meer reageren.

Leuk dat iedereen nog zo lekker aan het schrijven is! Ik krijg kaarten ook altijd in fases. Had vandaag weer 4 kaartjes binnen. Denk dat als anderen m'n profiel bekijken ze inmiddels ook denken dat ik kaarten op spaar en niet meteen registreer. Dat is dus niet zo maar goed. Vandaag wel de voor mij allermooiste kaart ooit gehad: een zwart met witte kat voor een tak met rode vruchten. Ik ben helemaal weg van de kaart en nu dus fan van kunstenares Irina Garmashova :-) mensen die katten stom vinden vinden het ongetwijfeld een flutkaart

Wat me wel opvalt is dat ik heel veel kaarten op het moment krijg met heel weinig tekst. Ook uit Nederland, dan staat er bv alleen op "groeten uit Maastricht". Vind ik toch wel jammer!
Ik had 4 kaartjes in de bus.

Een greetings from kaartje uit Finland. Super leuk!

En verder van postcardunited kaartjes uit Frankrijk, Duitsland en Indonesie.

Het grappige is dat ik de verzender uit Frankrijk onlangs ook een kaartje had gestuurd.
Vandaag lagen er tien (!) kaartjes in mijn brievenbus! Acht van Postcrossing, en twee van Postcard United. Leuk!

De kaartjes van Postcard United komen toevallig allebei uit Maleisië.

Verder zijn mijn postzegels van PMK ook binnen, stekjes die ik via Marktplaats heb gekocht, en een tijdschrift waar ik tijdelijk een goedkoop abonnement op heb.

Dus vandaag ben ik echt verwend met leuke post!
Fijn dat je er weer bent Elizaar. En balen dat je ziek bent geworden, hopelijk gaat het nu weer okay...

Ik heb je mooie kattenkaartje uit Rusland ook gefavoriet trouwens.

Ik had vandaag één kaartje in de brievenbus, uit de USA.

Herfstbladeren, met veel oranjetinten. Ik moet 'm nog wel even registreren.

Had je iets speciaals in de envelop gedaan naar India Dreamer? Een mooie foto van jezelf ofzo. Of een liefdesbriefje met een romantisch parfum. Of hoopt de beste man/charmeur dat je nog single bent?

Edit

Ik zie nu dat de Postcrosser een meisje is. (die wel hulp krijgt van haar vader bij het Postcrossen...)
Oh en ik was nog even bij de kringloop vandaag, en heb uiteraard ook weer even in de kaartenbak gegraaid. Ik heb teckels en wat beagles gescoord.
quote:Snorhaar schreef op 27 september 2016 @ 18:31:

Nou, je hebt wel een heuze poeet getroffen Dreamer!

Je had voor deze man dus een grote uitzondering gemaakt en de kaart in een envelop gestuurd? Geen wonder dat ie zo lyrisch reageert

En een labeltje van een theezakje meegestuurd. Geen idee meer wat daar op stond.

Heb nu trouwens Dutch Blent thee, voor de volgende vrager van thee. En ik zoek nog leuke enveloppen. Groen ofzo, vind die witte zo saai.
Later is nu
Balen dat je zo ziek geweest bent, Elizaar. Gelukkig kreeg je nog wel post. Jammer vooral voor jullie dat Venetië er niet in zat. Lief dat je een kaartje wilde sturen.

En Nepese is helemaal verwend!

Ik kreeg vandaag mijn eerste kaartje van een lezende vrouw. Die wens staat nu zo'n 3 weken op m'n profiel, denk ik, dus leuk Ik ga nog even registreren en dan naar bed.
Later is nu
Die kat met besjes is inderdaad heel mooi. Lijkt wel een tekening ofzo?
Later is nu
Misschien wel Passion fruit thee Dreamer

Ja ik zag net dat je de kaart had gefavoriet Labellei. Ik ben er serieus weg van. Volgens mij is het ook een schildering Dreamer of tekening. Het is iig geen foto. Andere werken van haar heb ik ook gegoogeld maar deze vond ik echt het mooist.

Het gaat nog niet helemaal zoals het hoort maar er is in het ziekenhuis goed voor me gezorgd. Man was helemaal blij dat ik weer terug was (ik had hem ook gemist hoor ) maar heeft nu een beetje een kat in de zak aangezien ik niet echt lekker fris en fruitig terug ben gekomen. Nouja komt goed :-) ik ben gewoon weer toe aan vakantie

Ik zie ook allemaal voor mij nieuwe namen voorbij komen hier. Leuk!
De nieuwe kinderpostzegels zijn leuk!
Later is nu
Jaaa, Fiep Westendorp, leuk!

Elizaar, welkom terug! Wat heb je in korte tijd een boel meegemaakt.

Hopelijk kom je vanaf nu in wat rustiger vaarwater. Beterschap!
Leuk, die zegels met Fiep!

Ik heb zojuist een adres aangevraagd: de nummer 3 van Maleisië. Maar nu wil ik zijn wall checken, om te zien welke kaartjes hij al heeft ontvangen (dat zijn er dus best veel) maar ik krijg geen kaartjes te zien, alleen maar lege blokjes. Ik heb dat ook bij andere walls, inclusief mijn eigen....

Hebben jullie daar ook last van? Ik zit op mijn smartphone trouwens.
Nee, ik heb dat probleem niet, Labellei. Lastig zeg!

Volgens mij ben ik net wel onder je balkon langsgefietst, trouwens Vroeg me nog af waar dat tweedehandswinkeltje is, waar jij altijd heen gaat
Later is nu
O wat lastig labellei dat je z'n favorieten niet kan zien.

Idd wel hectisch geweest Rivka. Maar heb ook een geweldige vakantie gehad. Nu volgepompt met medicijnen en hopen dat ik snel weer op knap. Komt wel goed allemaal.

Ik heb sinds ik terug ben ook iets geks. Van elke kaart die ik ontvangmoet ik zelf een foto uploaden. Misschien een bug? Ik vind het wel erg toevallig. Had iemand anders hier niet her probleem dat elke geüploade foto van haar ook weg was?

Ik heb ook de theorie van s nachts adressen opvragen toegepast. Was semi succesvol! Nieuw zeeland, Canada en Japan zijn voor mij wel uniek. Ik had ook Hong Kong geloof ik. Duitsland en Rusland zijn ook een paar keer voorbij gekomen.

Ik las iets over een winkeltje in delft. Ben erg benieuwd, zal daar binnenkort als ik weer helemaal fit ben gaan kijken.
IK moet meestal een foto oploaden van ontvangen kaartjes, Elizaa. Kennelijk scannen/fotograferen heel veel mensen hun (uitgaande) kaartjes niet?

Ik ben geloof ik nogal losgegaan met de kinderpostzegelkaartjes en zegels zelf

Had een zware dag en was toe aan een 'cadeautje' voor mezelf.
Later is nu
Labellei, ik heb dat ook op mijn smartphone (Android). Kan ook geen enkele wall zien, inclusief mijn eigen. Zal wel een bugje zijn bij Postcrossing. Als meerdere mensen er last van hebben zal het vast wel weer opgelost worden.
Ik heb er ook last van, de walls laden niet meer.

Een berichtje naar postcrossing hielp niet, zij zien het wel goed. Ze adviseren een andere browser, maar dat werkte bij mij ook niet.

Dus ik heb nogmaals gemaild met meer info. Als het blijft, sturen jullie dan ook een berichtje?

Misschien is het een dutch probleempje

Ik heb 3 profielen getrokken en ik kijk altijd de kaartjes in hun favorieten en wat ze al hebben en dat kan nu niet

Morgen even op de laptop checken of het daar wel werkt.
Volgens mijn man (computernerd ) is het ook aannemelijker dat het aan de browser ligt.

Ik zie nu op de telefoon (in Googel Chrome) trouwens van elke wall inmiddels wel de eerste kaart, dus we gaan al vooruit.

Net even geprobeerd in FireFox en daar zag ik uiteindelijk wel alle kaartjes, maar dat ging wel heeeel traag. Op de laptop gaat alles gewoon goed.

Zal allemaal wel goedkomen.
Mijn kaartjes komen bijna niet meer aan... 2 verlopen nu en 4 kaartjes met dagen 20/40 onderweg....

zo vind ik het niet meer leuk...
quote:-Rivka- schreef op 29 september 2016 @ 08:02:

Volgens mijn man (computernerd ) is het ook aannemelijker dat het aan de browser ligt.

Ik zie nu op de telefoon (in Googel Chrome) trouwens van elke wall inmiddels wel de eerste kaart, dus we gaan al vooruit. :-p

Net even geprobeerd in FireFox en daar zag ik uiteindelijk wel alle kaartjes, maar dat ging wel heeeel traag. Op de laptop gaat alles gewoon goed.

Zal allemaal wel goedkomen.

Dat zag ik gisteren ook al.

Maar als het aan de browser ligt, dan kunnen we verder niets doen begrijp ik? Alleen afwachten? Het komt toch wel weer goed?

Ik heb nu bij mijn Maleisiër al zijn 356 ontvangen kaarten uit Nederland één voor één aangeklikt. Hij wil graag kaarten van het koningshuis, en ik had een kaartje van Maxima in gedachten, dus ik heb het alleen bij de Nederlandse kaartjes gehouden. Ik zag het kaartje er niet bij staan, en ik hoop dat ik nu niet per ongeluk een paar heb overgeslagen.
quote:Dreamer schreef op 28 september 2016 @ 17:13:

Nee, ik heb dat probleem niet, Labellei. Lastig zeg!

Volgens mij ben ik net wel onder je balkon langsgefietst, trouwens Vroeg me nog af waar dat tweedehandswinkeltje is, waar jij altijd heen gaat

Hé das toevallig Dreamer!

Dat tweedehands winkeltje is geen winkeltje maar een winkel en zit in Helpman.

@zomerelfje, dat is balen! Maar houd moed! Wie weet komen ze toch nog aan. Ik heb nu ook weer twee zorgenkindjes onderweg. De ontvangers zijn al lang niet meer online geweest, dus ik wacht maar weer in spanning af.
Balen zomerelfje. Zulke tijden zitten er af en toe tussen.

Ik dacht dat er bij jou in de buurt ook ééntje zat, Labellei. Vroeger misschien? Zo'n oud, grijs, donker boekwinkeltje?

Ik kwam er gisterenavond achter dat niemand nog in de brievenbus gekeken had en vond een kaartje uit Valladolid Spanje. Die plaats moeten we altijd een tijdje aanhouden, richting Portugal, dus ik was gelijk in vakantiesferen (mag ook wel, want buiten is het herfst, zo ineens)

Ik gebruik trouwens altijd firefox. Kennelijk heb ik daardoor geen probleem?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven