Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Zomerelfje, dat is irritant he, ik heb er ook last van en vraag me ook hard af of ik het nog leuk vind. In de zomer lijkt het altijd wel erger dan in de rest van het jaar. Nu weer 3 kaarten achter elkaar expired

Dat zijn er dit jaar al 7, tegen 57 wel aangekomen. Zo wordt het echt te gortig.

Ik gebruik ook Firefox en heb in ieder geval geen problemen met de walls.
Hier ook kaartjes die lang onderweg zijn. En over 4 dgn heb ik weer een expired kaartje.

Geen idee hoe het komt.

Heb wel veel kaartjes onderweg naar postcrossers die maar een paar kaartjes hebben verstuurd en nu al maanden niet online zijn geweest. Hopelijk is het een periode ofzo.

Verder is het rustig hier, wacht geduldig op hurrays.
Hmm, ik vraag me de laatste tijd ook wel eens af of ik het nog wel leuk genoeg vind. Hier ook 3 expirede kaartjes in anderhalve week tijd. Verder trek ik de laatste tijd ook veel niet leuke profielen. En daar komen dan de tsunami's nog eens bij.

Deze week serieus overwogen om een pauze in te lassen. Maar dan wint toch de verslaving van het trekken van een adresje het weer. Je weet immers maar nooit of het dit keer niet toch dat ene exotische land wordt.

Bovendien ben ik toch wel nieuwsgierig wat voor kaartjes er binnen gaan komen op mijn nieuwe account, waar ik geen enkele voorkeur voor kaartjes aangeef. Heb zelfs mijn favorieten daar weer verwijderd, om maar helemaal niets te beïnvloeden.

En op mijn oude account heb ik mijn profiel en favorieten ook wat aangepast. Mijn behoefte aan natuurkaartjes is nu wel zo'n beetje gestild, dus daar hoop ik nu ook wat andere kaartjes te krijgen.

Kortom, de verslaving en nieuwsgierigheid winnen het voorlopig, dus ik ga gewoon nog even door.
En dan kom je een kaartje als dit tegen. En dan word je weer helemaal vrolijk.
Dat is inderdaad een erg vrolijk kaartje Rivka.

Zolang de walls bij mij leeg blijven, zal ik geen nieuw adres meer aanvragen. Ook al jeuken mijn handen ontzettend.

Ik zag net toevallig het profiel van de nr. 1 van India. Het is duidelijk wat hij wil ontvangen: vrouwen! Inclusief Mädels in Dirndls.

Zijn wensenlijstje :

I welcome all kinds of postcards, but I'm especially interested to receive the following cards:

1. Female movie-star from your country

2. Erotica or Romance or Nude Girls

3. Pin-up Girls

4. Girls on beach OR Girls wearing beachwear OR Girls wearing 'Pareo'

5. Females in Bath House (eg. Sauna, Finnish Bath, Turkish Bath etc)

6. Girls in traditional Bavarian clothing.

7. Underground Metro Railway Station & Underground Metro Trains

8. Trams

Nou vooruit, als je dan echt echt écht geen naakte vrouwen in je voorraad hebt, mag je ook wel een tram sturen!
Hahaha mooi contrast: naakte vrouwen en doe anders maar een tram
Vervelend die expired kaarten. Bij mij valt het heel erg mee gelukkig. Hopen dat dat zo blijft!

Leuk dat jullie lekker veel postzegels en kaarten van de kinderpostzegels hebben gekocht. Hier zijn ze niet aan de deur geweest. Ik heb voor mijn vakantie wel een paar hele leuke fiep kaartjes gekocht.

Ik ga denk ik ook even minderen met kaarten en postzegels kopen en misschien ook wat minder regelmatig sturen en niet steeds alles tegelijkertijd onderweg. Ik vind het qua kosten best wel een dure hobby en wil dat een beetje gaan spreiden. Als je 10 kaarten per maand stuurt kost dat gemiddeld zo'n 20 euro (en ik stuur er meer dan 10) dus ik wil daar een beetje op gaan letten. Haal er soms gewoon iets minder voldoening uit dan eerst. Welkicht ligt een vaste "pennevriend" mij beter. Dat is wel het voordeel van PC, je kan zelf helemaal regelen hoe intensief je bezig bent.
Ik doe het op dit moment ook rustiger aan Elizaar. Ik heb nu 8 kaartjes onderweg en dat vind ik eigenlijk wel prima zo.

En de walls zijn weer terug! Wat fijn!
Ik had vanmorgen een Hurray uit Finland, dus ik ga vannacht een nieuw adres aanvragen
Ik had vandaag een kaart uit Chili, zo tof! En ik snap er niks van: ik loop nu al vier kaarten voor op wat ik heb gekregen tov van wat er is geregistreerd, da's wel heel veel toch? Maar goed, zo wordt de muur wel snel vol, zo leuk!
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 29-09-2016 17:37
Reden: Chili, niet Choli :-)
% gewijzigd
Chili, supervet! Ik wacht nog op een kaartje uit Azië, Afrika of Zuid-Amerika
Gaaf Chili Tamboti! Dat zijn wel de leuke verrassingen!
Chili

We hebben vorige week tickets geboekt!!!... sorry Rivka
dus..

ik heb vanavond zitten schrijven.

David Bowie gaat naar Belarus

De badpakdame gaat naar Finland

Pippi gaat naar Tsjechië

Een straatorgel gaat naar Duitsland

Een foto van Ruud van Empel gaat naar Finland

Platbodems/vissersboten op de Zuiderzee gaan naar Singapore

2 parende vliegen gaan naar een Chinees, die graag parende dieren wil.. Dit kaartje is een schilderij én een gratis kaartje ooit, 30 jaar terug.

Een schilderij van het straatbeeld van Amsterdam in 1900 gaat naar Spanje

en een getekend olifantje naar Frankrijk.
Later is nu
Leuk, een kaartje wat je al 30 jaar hebt. Hopelijk wordt het goed ontvangen.

Wow, Tamboti, dat is inderdaad leuk, een kaartje uit Chili!

En wat gaaf, Snorhaar, dat je weer gaat! Waar in Chili ga je naartoe?
Twee parende vliegen... Hoe kóm je aan zo'n kaart?! Maar je bent dus wel hard aan het werk geweest Dreamer!

Rivka, we gaan eerst even langs Talca en omgeving. Dat is vaste prik, daar heb ik ooit gewoond en vrijwilligerswerk gedaan. En verder wil ik al heeeeeel lang graag een keer in het zuiden de Carretera Austral gaan rijden. Dat leek me leuk om, ooit, eens met een leuke man samen te gaan doen, want ik mijn eentje leek me dat niet zo handig. Dit is ook de eerste keer dat ik met mijn geliefde naar Chili ga (de vorige keer kenden we elkaar nog niet) en het lijkt hem daar ook erg mooi. Ben heel benieuwd! We gaan in maart, maar het dringt nog niet helemaal tot me door dat we al geboekt hebben.

Waar was jij geweest in Chili?
Wat supergaaf Snorhaar, Chili en Argentinië staan enorm op mijn lijst, maar ja.... duuuurrrrr. Super tof dus!
Snorhaar, wat gaaf dat je de Carretera Austral gaat rijden! Lijkt me echt zoooo mooi! Leuk dat je het na zo lange tijd nu met die leuke man gaat doen. Gaan jullie ook nog door naar Torres del Paine?

Hier staat de Carretera Austral ook heel hoog op het verlanglijstje. Via streetview hebben we al een deel gereden, haha. Waarschijnlijk gaan we dat de eerstvolgende keer in het echt doen, maar dat wordt denk ik pas volgend najaar.

Wij hebben onze uitvalsbasis altijd bij vrienden in Santiago. Van daaruit maken we dan trips richting noorden, zuiden of Argentinië. Maar zuidelijker dan Puerto Montt zijn we nooit geweest. Dat wordt dus waarschijnlijk de volgende keer.

Jammer dat wij niet een half jaartje eerder gaan. Dan hadden we kunnen meeten in Chili.
Oehhh ik ga vannacht 3 kaartjes opvragen! :D
Oke, ik was van plan het wat meer te spreiden, maar ik kon me niet inhouden

Het zijn USA, Engeland en Polen geworden.
Jullie schrijven veel... hou het niet bij... ppff

kaartje naar zweden aangekomen. USA Turkey China Taiwan rusland 2x tussen de 25/60 dagen onderweg. 2 x betalend lid..
Coucous-junkie, heb je ze alle 3 op dezelfde tijd opgevraagd? Of op verschillende tijden?

Hier had ik gister een kaartje uit Engeland in de bus. Een super leuk kaartje van de Roals van Engeland.
Ik heb er 2 na elkaar om half 3 opgevraagd, USA en Engeland. En om 3.00 nog Polen. Alle 3 leuke profielen.

Is roals iets? Of bedoel je royals?
Snorhaar, ik heb dat kaartje al eens eerder gestuurd, van die vliegen. Het is bijzonder genoeg een schilderij. Zal 'm nog eens plakken.

Wijze les ook

Ik kreeg vandaag weer 2 kaartjes: uit China en Korea (Zuid uiteraard) Geen tsunamies deze week, mooie spreiding wel
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven