** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Het enige echt illegale wat mij ooit is aangeboden was een Panamees die voor 10.000 euro vriend op de boot naar Nederland mee zou nemen. Nou, als ik zulke bedragen beschikbaar had dan had ik het ook wel op de normale manier kunnen regelen natuurlijk.
Waarom zeg ik dit eigenlijk.

Ik wil het niet weghalen want dan lijkt het net of ik wat lulligs gezegd zou hebben waar ik spijt van heb, maar bij nader inzien voegt het niet veel toe denk ik, en ik begrijp heel goed dat dit voor Kjong alleen maar lullig, pijnlijk en olie op het vuur is. Dus, ik had eigenlijk beter niets kunnen schrijven.
Ik zeg nergens dat ik niet snap dat mensen een illegale manier niet overdenken.

Natuurlijk heb ik ook, hebben wij, zulke gedachten.

Hij kan zwemmend naar Griekenland, en is dan in EU.

Hij kan in een vrachtwagen verstopt de EU in.

Maar dan? Dan ben je bij elkaar.

En daarna? Op wat bouw je dan je leven? Hij nooit een legale baan kunnen krijgen, geen pensioen opbouwen. Om maar effe wat te noemen.

Hoe denk je dat bijv ik dat dan met kinderen moet doen?

Of met registratie op hun school? Papa staat niet in de papieren, maar komt wel op ouderavonden?

En op vakantie? Wij gedrieen via Schiphol en hij weer in een achterbak? Of juist nooit meer op vakantie op die manier en eeuwig verbanenn zijn tot de Veluwe?

En als ik kom te overlijden? Dan kunnen zij hem niet achterhalen in TR, en krijgt hij ze niet? Of moet hij dan middenin een rouwproces alsnog terug, of juist opgepakt?

En dit zijn nog maar de hele gewone levensvoorbeelden.

Werk, kinderen, school.

En voor alle duidelijkheid:

als ik alleen was geweest, dacht je toch zeker niet dat ik al dit gezeik doorging?

Dan had ik mijn hol afgeveegd met het hele Nederlandse systeem, en was naar het buitenland vertrokken.

Maar nog steeds niks illegaals ondernomen.

Het leven duurt nl langer dan overmorgen.

En je bent echt niet 1,2,3 uit een systeem gewist als je slecht staat aangeschreven. Dus zo lang mogelijk uitstellen die illegale shit.
Meisjes, ik kom jullie even 'n gezellige kerst wensen, degenen met geliefde in de buurt veel warme armen om zich heen, degenen met geliefde ver weg lekker ongegeneerd eten & drinken met wie je wil. Leuk uiteinde (wie heeft dat woord in hemelsnaam bedacht? Als ik niet wist hoe jong Fieje is zou dat 'n goede optie kunnen zijn), dans, sjans, zoen, sex er op los zou ik zeggen, en dan tot volgend jaar (als ik niet eerder in 'n internetcafé zit en hier nog even langs kom)!

Tggg, alsof ik zoiets riducuuls als 'prettig uiteinde' zou bedenken. Ik vermoed dat iemand dat zei toen hij (of zij) naar iemand kont stond te staren. Een plausibelere verklaring kan ik er niet voor vinden.

Heb ik hier al gezegd dat Berliner hier zo goed als zeker komt met kerst?

Voor de verhitte discussie nog wat dooddoeners: eerlijk duurt het langst, nood breekt wet, waar een wil is is een weg en anders wel een paadje, al is leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel, etc etc. Enfin, de Hollandsche wijsheden zijn in ieders voordeel te draaien. Doe er je voordeel mee.
Es, je vakantieverhaal klinkt heerlijk en dat je eigen `watje` bij jou mag intrekken is natuurlijk top, kannie in ieder geval de handdoekjes netjes neerleggen met een lintje eromheen

Isiss, wijffie, geniet ervan. Laat je niet gek maken en daar verkopen ze ook shampoo. Ik verwacht je voor het einde van het jaar nog wel hier

Fieje, jij ook n**kend het nieuwe jaar in En van de wijsheden....eerlijkheid spreekt mij het meeste aan.

Dus....Taromit. Ik kan er gewoon niet bij dat je zooo simpel bent. Dat je hier gewoon komt vertellen dat je een illegaal visum gaat kopen. Wat voor 'n toekomst heb je dan? Altijd over je schouder kijken want hij heeft tenslotte een illegaal visum. En nee, medelij hoef je van mij niet te verwachten. Ik heb mijn vent al langer dan 'n jaar niet gezien en zijn zoon dus ook niet. Ik ga gewoon voor de legale weg want zo hoort het ook. En als dat wat langer duurt dan gewenst, so be it. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een visum via de zwarte markt te kopen. Wees er maar trots op als je straks je man hebt en je gezin ineens in duigen valt omdat het uit komt. Sorry, ik heb daar geen behoeft aan en al zeker niet om zulke onzin te horen. Dus wat mij betreft mag je lekker bij M. partners blijven schrijven en hoef je hier ook niet meer te komen. En ja, je maakt me pislink met zulke stupide informatie en opmerkingen want door jouw soort types zullen diegene die wel eerlijkheid hoog in het vaandel hebben altijd de dupe worden. En bedankt!
Fille, gaan we simultaan?

Woehahaha!

Wat leuk dat hij komt!

Spees, petje af met al dat gestudeer,

Oh Es, wat erg eigenlijk, zo'n bureaucratisch kortzichtig geneuzel, met verstrekkende gevolgen.

Issis, dolly, heel veel plezier.

En weet, het internetcafe is geduldig.

En wij willen natuurlijk weer smullen lachen met je meeleven.

Ik denk trouwens, Marg dat als je het hebt over tien+ jaar moeten wachten, je het eerder over asielzoekers hebt?

En ik geloof dat jij, Taromit, eigenlijk vanaf je vorige relatie alleen nog maar in het illegale circuit terecht kan, toch?

En dat jij dus eigenlijk het levende bewijs bent dat stout zijn, buiten de regels -willen- handelen, helegaar niet werkt.

Waarom probeer je het eigenlijk niet dmv boetedoening (toen was ik nog jong en onbezonnen en nu ben ik zoveel wijzer-speech) het alsnog legaal voor elkaar te krijgen?

...

Weet je. Ik ben eigenlijk bang dit te vragen. Omdat ik eigenlijk gezien je verledenverhalen met oordeel over jou klaar sta, dat het toch allemaal niet deugen zal.

(Laat ik het zo zeggen. Als je mij was geweest had ik na mezelf in zoveel ellende gestort te hebben ergens de ogen geopend. Of als je mijn dochter was geweest had ik je met de kat met zeven staarten achternagezeten tot aan de grens van Zuid Afrika.)

Maar dan blijft: je mist iets. Iets wezenlijks. Grenzen. En dan geenlandsgrenzen, maar het besef van moraal, van goed doen. Ik noem je niet voor niks borderliner.

Van hedonisme wordt je uiteindelijk niet oud. Of in elk geval niet gelukkig oud.

Zou je dan om die reden alleen al, een lange fijne gemiddeld gelukkige relatie, niet gewoon eens lekker fris opnieuw een start willen maken, ipv jezelf altijd maar weer een ravijn met kolkende rivier voor te houden? Dat kan namelijk elke dag. Als je het jezelf, en het grotere plaatje, maar gunt.
Tja, geloof dat ik helemaal niets meer heb toe te voegen aan de Taromit-soap, zie dat mijn mening hier al op fenomenale wijze wordt onderbouwd. Niets meer aan toe te voegen..

Isiss: heel heel veel plezier in Marokko. Tas is dicht nu?

Fille: joehoe!!! Berliner naar NL met kerst.

Spees: wat een discipline! Knap hoor!

Es: wat schattig van de handdoeken en het strikje en leuke verhalen, zowel de reis- en de samenwoonverhalen (wat vind je van wonen in Alkmaar eigenlijk?). Minder leuk van je broer natuurlijk, maar goed te weten dat het weer beter gaat.

Ik begin maandag met werken, ben benieuwd hoe het zal zijn! Wel een heel klein beetje jammer dat ik met nu met alle feestdagen moet werken, maar hee, ik kan hier ook niet echt het ''december-gevoel'' krijgen (veeeels te zonnig en van de week in de supermarkt hoorde ik 'walking in a winterwonderland', maar dat slaat dan ook niet echt aan).

Morgen met een (NL'se) vriendin nog even een relax-dagje in een 'beautycentrum' hier in de buurt. Heel erg klein, maar vast leuk (en de hele dag Nederlands lullen is ook wel eens fijn).

Kjong: wat een énig plaatje trouwens!
Niks n**kend het nieuwe jaar in, dan issie alweer weg. Dus eerder gedeprimeerd het nieuwe jaar in. Alhoewel de ns me net laat weten dat je heel goedkoop naar hip Berlijn kan voor oudejaarsavond. Euvel is waarschijnlijk dat de terugreis dan waarschijnlijk een lieve duit kost.

Ik ontdek net dat Taromit het vivaforum (voorgoed) verlaten heeft, dus ik denk niet dat jullie antwoord krijgen. En ik vermoed ook dat jullie uitgemaakt zijn voor cyberbitches. Wie 'jullie' zijn weet ik dan weer niet. Ik schaar mezelf er niet onder aangezien ik in deze enkel mijn spreekwoordenboekje geciteerd heb.

Cadi, ik heb je niet vaak boos 'gezien'.

Goed, bed.
Oh jij zet een Denneboompje op.

Gezellig!

Vriendin van mij gaat ook met oud en nieuw naar Berlijn. Moet ik voor je informeren?

Voorgoed verlaten (dat betwijfel ik) ... Kenne we dat nog errugus tjekke?

Oh Moon ik hoop zo dat er wat meer uitkomt rollen dan tijdelijke huur betalen.

Gaaf RetroVensterBankKerstDrieHoekie toch?

Ik had vandaag een ergernis.

Op intranet stond

toasten om 16 uur

Dat is dat je geroosterd wordt.

Daar kan ik niet zo goed tegen. Welke halve zool werkt er dan op Communicatie, dat ik het beterder kan?
Geen bijzonderheden
Do we amuse you darllin'?
Isiss, paspoort binnen en go! Héél veel plezier!!! En succes met de 100 tassen, koffers, flesjes shampoo, winterjassen etc in het vliegtuig Kijk net als Kjong en de rest uit naar je heerlijke verhalen!

Spees, you go girl! Goed van je, dat harde studeren. En zo te horen werpt t vruchten af, goed zo!!

Yas, lekkere vent!

Es, wat een prachtig vakantieverhaal! We want more! En wat een schattige vent heb je, ik hou ook wel van zulke watjesmannen Nou, en om je gemeente-verhaal heb ik ook gegniffeld, toch fijn dat vriend nu bij jou mag intrekken, in (oorspronkelijk) zijn huis

Moon, spannend, maandag eerste dag! Hoop dat je het er naar je zin hebt en misschien krijg je wel Christmas-spirit daar, samen met je collega's? Anders zal ik plaatsvervangend wel een kerstkransje voor je eten

Fille, kerst met Berliner, whoehoe! Leuk, joh! En wb O&N: kan je je niet gewoon laten gaan en gaan? Heb je niet ergens nog een potje voor de ietwat overpricede terugreis? Of is die zo duur dat je voor hetzelfde geld volgend jaar iedere maand op en neer zou kunnen? Maar goed, iig met kerst knus, lekker, steamy samen.

Ine, waar ben je? Toch niet in een ravijn gevallen met skiën, he? Ben wel stiekum beetje jaloers, wil ook lekker skiën!! Met een stoere Bauleiter Ik moet nog tot eind februari wachten. Maar dan is het nog alleen skiën zonder Bauleiter... (alhoewel, je weet maar nooit wie ik daar in de bergen tegen ga komen )

Ohja, en het Taromit-verhaal, tja, wat zal ik daar eens over zeggen. Alles is al wel gezegd...en ben het eigenlijk wel eens met de algehele mening hier, dus waarom nog mosterd-opmerkingen maken?

Ik heb eigenlijk geen spannende verhalen. Had vorige week kerstborrel op werk (of had ik dat al verteld), wat kunnen sommige mannen toch handtastelijk worden als ze dronken zijn! Maar was wel erg gezellig. Ook leuk kerstpakket gekregen, van Oil & Vinegar. Deze week ziek geweest, maar ja, dat is volgens mij ook 80% van de NL-bevolking op het ogenblik, dus ook niet bijster interessant.

Gisteren met mijn ouders uiteten geweest, ze waren (en zijn nog steeds, gheghe) 38 jaar getrouwd. Wat een lange tijd! Was erg leuk, en alweer eeuwen geleden dat we dat gedaan hebben. Nadeel is dan toch wel weer dat je met z'n drietjes tussen de gangen door in de regen een half doorweekte peuk staat te roken. Beetje jammer, maar ja.

Straks ga ik naar de kapper (jeeh, ben ook weer on topic) en naast knippen ga ik ook laten highlighten. Dat is voor mij echt heel wat.Maar m'n haar wordt met de dag donkerblonder, daar mag wel iets aan gedaan worden

En dan volgende week nog maar 2 daagjes werken en dan lekker 1,5 week vrij! Hoera! Kerst wordt helaas wederom niet seksend en tongzoenend doorgebracht, maar bij mijn ouders. op zich ook gezellig, hoor, maar ik heb me wel voorgenomen om daar volgend jaar verandering in te brengen. Ik laat me gewoon vinden door een leuke vent (en deze keer geen egoïstische, overambitieuze Chinees, haha), dan is volgend jaar kerst ook weer gered

Goed, genoeg gel*ld! Tot snel! x
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 20-12-2008 10:28
Reden: wat vergeten...
% gewijzigd
Kjong, ik ben blij dat je het niet lullig oppakt.

Wat jij zegt in je post van 20.29, zo denk ik er ook helemaal over! Natuurlijk, zou ik bijna zeggen, met een illegaal is niet te leven, dan staat de rest van je leven stil. Dat is een nóg hogere prijs, denk ik.

En ik weet niet of ik het echt over asielzoekers had, ik las op buitenlandsepartner weleens verhalen van mensen uit zogenaamde zwartboeklanden, mensen zonder geboortebewijs, dat soort problemen, die dus eigenlijk onoplosbaar (b)lijken. Dan zit je dus echt jaren en jaren en jaren in de shit. In mijn eigen geval had ik het ook niet getrokken denk ik, want ik heb vijf jaar gestudeerd, dat al sowieso, en voordat je dan een baan hebt die genoeg betaalt, en een jaarcontract etc. Ben je zo weer een jaar verder. Dat vind ik toch wel erg lang en dat had onze relatie denk ik ook misschien niet overleeft (vooral niet omdat ik 18 was en hij 20). Maar idd. als je de hoofdweg niet op kan zijn er paadjes en andere manieren. Wat Isiss doet is in zekere zin ook de lagunes van de wet opzoeken en daar heb ik helemáááál geen problemen mee.

En nou hou ik erover op

Ik heb trouwens heel goed genetwerkt en misschien een héél interessante optie. Maar nog totaal niets zeker, dus later meer. Ben wel erg blij, vooral ook omdat ik dus blijkbaar wel contacten aan het maken ben en men blijkbaar ook geïnteresseerd is in mij, dus als het nu niet lukt dan de volgende keer
Ik ga teruglezen, helegaar geen tijd voor gehad.

Ga ik NU doen!
Geen bijzonderheden
Ik sluit me helemaal bij jullie aan wbt Taromit,

Spoort niet.

Forum voorgoed verlaten? Good riddance.

Eindelijk alles bijgelezen, maar teveel om op allemaal te reageren, maar ik ben weer op de hoogte van jullie belevenissen.

Marg, ik zie hierboven een spelfout. Van jou!

Dat is niet des Margaretha's
Geen bijzonderheden
O en Kjong, wat jij dat die een Mojito met me wilde drinken?
Geen bijzonderheden
haha jooles dat lijkt me dus verschrikkelijk dat je collegas of baas opeens handtastelijk worden (groot voordeel van de zorg is dat je met vooral vrouwen werkt ).

Spannend van je haar!

Ik heb henna in mijn haar!!! Ik doe normaal kleurloze maar ik heb nu koper met goudblond gemixt, dat is ook een beetje de kleur die ik zelf heb (nouja iets donkerder denk ik). Op die foto in de AK die ik als laatst heb geplaatst zie je goed dat ik eigenlijk een redhead ben (tenminste, zo geboren, nu zie ik er alleen zo uit in bepaald licht en in ander licht lijkt het eerder bruin). en ik ben er erg blij mee, het is eigenlijk mijn eigen kleur maar dan wat meer benadrukt.

Isiss, héél veel plezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet er van!

Es, wat schattig van die strikjes daar zou ik dus echt van smelten! En wat belachelijk van de gemeente, grappig net wat Jooles zegt, fijn dat hij toch bij jou mag intrekken in zijn eigen huis.

Nemo, ben jij er ook nog?
quote:yasmijn schreef op 20 december 2008 @ 10:47:

Marg, ik zie hierboven een spelfout. Van jou!

Dat is niet des Margaretha's Jezus! Gister schreef ik ook al ergens anders hoe is het met jouw.

Ik raak het kwijt! (ik wou dit in het engels schrijven maar ging toen opeens twijfelen over hoeveel o´s, god allemachtig).
quote:yasmijn schreef op 20 december 2008 @ 10:50:

O en Kjong, wat jij dat die een Mojito met me wilde drinken?

Ik maak heel lekkere mojitos échte cubaanse niet met gewone munt maar met yerbabuena

Mag ik dan ook mee
Ik wil ook mee Mojito's drinken!!!
Marg, dat handtastelijke was maar bij 1 iemand, gelukkig niet bij deze bazen, die zijn ook aangeschoten nog steeds erg correct

Maar 1 collega had m echt goed zitten en werd een beetje irritant. Dat hebben we ook tegen m gezegd. Bleek op maandag dat ie zich niks meer kon herinneren en dat ie echt heel embarrassed was

Klinkt wel gaaf, trouwens, henna met goudblond! Zou mij alleen denk ik niet staan, daarvoor ben ik te "wit". Dus dan maar "safe" blonde plukken, haha!!
Ik wil met jullie allemaal wel Mojitos drinken!

En ik heb een leuke suggestie voor een plaats waar we de AK naar kunnen verhuizen.

Zit er ook met een andere groep. Het was even wennen, want ik kan er slecht tegen om oude gewoontes te veranderen, maar toch erg leuk!

Ik zet het even in de AK.
Geen bijzonderheden
Of caipirinha's!

Het is hier druk! Mijn eerste gasten zijn al weer vertrokken en vandaag komen de nieuwe. Dus veel schoonmaken, poetsen, opruimen, wassen en strijken! Lekker om weer iets om handen te hebben. Het sneeuwt de hele dag al flink en het is een puinhoop! Straten vol sneeuw, overal bergen. Ik heb mijn parkeerplaats geruimd, maar die ligt al weer aardig vol :S. Wie zijn idee was het ook al weer om in een wintersportgebied te gaan wonen???? Maar het is wel leuk.

Ik durf niet zo goed met de auto naar beneden. Ik denk dat ik maar te voet een boodschap ga halen.

We hebben een hoop lol en vermaken ons echt prima hier!!

Kom snel wat langer terug.

Heb ook nog steeds niet geskied. Elke keer als ik wilde gaan skien, was het verschrikkelijk weer. Mist, sneeuw, koud. Ik wil skien als de zon schijnt, de piste perfect is en zonder muts op mijn hoofd. Misschien volgende week een paar keer.. ik hoop het!!
Wat schrijven jullie weer veel! Ik ben ook een avondje weg..

Mijn middag-tentamen van gisteren ging niet zo geweldig, was ook mijn moeilijkste vak, en weet echt niet hoe ze het gaan beoordelen. Heb gisteravond bij vriendin in Rdam gegeten en geslapen, vanochtend boodschappen gedaan, en ga nu eigenlijk pas weer wat nuttigs doen voor tentamen van maandag.. Discipline is even ver te zoeken dus.. Komt wel weer goed hoop ik.

Isiss, ontzettend veel te laat, maar toch.. heel veeel plezier!! geniet van je vakantie!

Yas, Kjong, iedereen eigenlijk: ik wil ook mee mojito's drinken, mag dat?

Margh, die henna in je haar klinkt gaaf. Heb je dat zelf gedaan of kapper oid? Misschien staat zoiets bij mij ook wel..

Jooles, ben ook benieuwd naar jouw 'nieuwe' haar, is vast leuk!

Fille, ideetje om bij NS heenreis te boeken en bij DB terug te boeken? Moet je per se op bepaalde dag terug? Ik ben vorig jaar op nieuwjaarsdag terug gereisd en dat viel toen nog wel mee (en had ook veel te laat geboekt)

Iig wel heeel fijn dat jullie kerst samen vieren!

Es, fijn dat vriend geen zwerver meer hoef te zijn en weer in z'n eigen huis mag wonen

Ga weer aan de studie. Lief smst net dat ie over een uurtje in de trein stapt Huis is alleen 1 grote puinhoop en qua studie ben ik ook nog niet helemaal waar ik zou moeten zijn.. Maar goed, ik heb dus nog een uur of 5/6..

Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven