Uitgerekend Juni 2017

29-09-2016 14:15 568 berichten
Voor dames die uitgerekend zijn in Juni 2017!!

omdat het hier al aardig druk is is er een 2de topic gemaakt. Nieuwe dames kunnen zich hier melden! :

Uitgerekend Juni 2017 deel 2

Als er iets aangepast moet worden in de tabel dit dan graag dik gedrukt aangeven!

= kloppend hartje

naamleeftijdhoeveelste kindjeuitgerekendgeslachtBijzonderheden/afsprakenHermioneJeanGranger261e1 JunijongenFamke81341e en 2e1 Junimeisje & jongen PCOS ZKH trajectMammie83331e2 JunimeisjeEmmsje231e3 JunimeisjeMaisie_86301e5 JunionbekendHasseBassie291e5 JunimeisjeAnna1815301e5 JunionbekendAssepoester1984322e5 Junionbekend dochtertje van maart 2014Wolkje92241e5 Junijongen Chocoladestukjes302e6 Junijongen zoontje februari 2015Tassie85301e6 JunionbekendPrettymama272e8 Junijongen 3 maart controle vk

Wolkje85 Liesos Juni86
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Nog meer nieuwe schrijfsters! Welkom allemaal en gefeliciteerd natuurlijk!

Ik moet bekennen dat ik nog even moet wennen aan alle nieuwe namen en jullie nog niet uit elkaar kan houden!

@Wolkje: ja, die vroege echo vind ik wel prettig. Was ook een reden waarom ik deze verloskundige praktijk gekozen heb. Wel gek dat ze bij jou zeggen dat er nog niet veel te zien is en er alsnog een miskraam mogelijk is en dat daarom die echo niet nuttig is. Dat hartje zien kloppen lijkt mij gewoon een prettige bevestiging en dus nuttig (en als dan het hartje klopt is de kans op een miskraam toch een stuk kleiner).

@Mams: Dus ook jij telt af naar 19 oktober, spannend he! Met een druk leven is schrijven op het forum altijd lastig, wat mij betreft geen probleem als je gewoon lekker meeleest.

Inderdaad grappig dat je beide keren in dezelfde maand zwanger bent geworden! Houden ze je dit keer extra in de gaten omdat je vorig zwangerschap niet helemaal soepel verliep? Bij ons was het de 2e maand raak. Altijd gehoopt snel zwanger te worden, maar niet verwacht dat dat ook echt zou gebeuren.

@Prettymamma: Morgen is je NOD, je zal wel een knaltest hebben!

Je vorige zwangerschap en bevalling klinken behoorlijk pittig! Hopelijk valt het dit keer mee. Je dochterje zal in ieder geval voor wat afleiding zorgen

@Hermoine: Is het goed als ik je naam afkort? Jij ook een HP fan? Ik heb alle boeken verslonden.

Nog iemand die aftelt naar 19 oktober, leuk! Ik heb me net, door jou, ook aangemeld bij berichtjeuitjebuik. Ben benieuwd!

@Famke: Poeh! Dat zal best zwaar zijn geweest het afgelopen 1,5 jaar. Kan me voorstellen dat het dan extra bizar is als je opeens een streepje ziet verschijnen. Die eerste weken zwangerschap zijn volgens mij voor niemand "roze". Je lichaam is hard aan het werk, alle hormonen die door je lijf vliegen, de spanning of het allemaal goed zal gaan en dan heb jij ook nog een schildklier die niet mee wil werken. Lekker rustig aan doen de komende tijd, niet te veel van jezelf verwachten en hopelijk helpt de medicatie voor de schildklierproblemen.

Heerlijk zeg, zo'n lange verlof periode! Ik moet er nog naar kijken wat bij mij de mogelijkheden zijn.

@Hassebassie: Haha! 6 testen! Dat ga ik ook wel redden hoor! Het is gewoon zo gek om dat streepje te zien.

Ik ga voor de grap morgenochtend nog een keertje testen, eens kijken of mijn streep dan donkerder is dan de controlestreep

Ben benieuwd wat je huisarts zal zeggen, meestal mag je zelf gelijk een afspraak bij de verloskundige maken.

@Assepoester: Toch nog een beetje onverwachts zwanger, ondanks dat jullie er wel voor gingen.

Dat vertellen is inderdaad lastig. Beetje een puzzel wie je wanneer vertelt. Heb je het al bedacht?

Ook jij een pittige bevalling zo te lezen, hopelijk gaat het dit keer beter. Wel fijn om direct de controle in het ziekenhuis te hebben, daar ga je dan zeker ook bevallen?

Iedere zwangerschap is anders, dus iedere keer weer andere symptomen. Of wellicht is het nu wel een jongetje die voor andere kwaaltje zorgt

@Wondertje: Ik las net je andere topic. Kan me voorstellen dat je dan even moet wennen aan het idee om weer zwanger te zijn. Begint het al wat te wennen?

@ vertellen: Wij hebben het, geheel ongepland, afgelopen vrijdag aan onze ouders verteld. Toevallig gingen we met z'n allen uiteten en toen werd het wel heel lastig om onze mond te houden. Na stiekem wat heen en weer geappt te hebben met m'n man, besloten we om het toch te vertellen.

Ouders waren helemaal blij en gelukkig! Zo leuk!

Wel op het hart gedrukt om niemand iets te vertellen omdat het nog maar zo pril is. Dat lijken ze allemaal te begrijpen. M'n schoonmoeder wil nog wel eens wat moeite hebben om iets voor zich te houden, dus die gaan we er regelmatig aan herinneren.

Mijn broer en zus (en wellicht ook een aantal goede vrienden) vertellen we het na de eerste echo, de rest mag wachten tot de 12-weken echo.

@kwaaltjes: Heb nog niet zoveel last van kwaaltjes. Met vlagen wat misselijk/opgeblazen gevoel en ik voel soort van "prikjes/steekjes" in m'n onderbuik (zal m'n baarmoeder zijn), maar verder nog niets. Dat zal vast nog wel komen!

@informatie: ik haal alle info van internet/de verloskundige, ga geen boeken kopen. Een 9 maanden dagboek ga ik misschien nog wel kopen, lijkt me leuk om dat later nog eens te kunnen lezen. Ook wil ik graag iedere week/iedere 2 weken een foto van m'n buik maken.

@juni: Vind het een prima maand, volgens mij vooral voor je verlof erg fijne periode. Een kindje eind mei zou ik ook niet vervelend vinden, dan zijn we namelijk 2 jaar getrouwd

Zo pff, heel verhaal! Ik hoop dat ik niets/niemand vergeten ben!
Maisie86, wat leuk dat je zo je tijd neemt om voor iedereen wat te schrijven!

We genieten er nu elk moment van en hopen op een goede echo de 21e! Vanuit daar gaan we het dna toch langzaam aan vertellen aan de mensen die we lief hebben de rest ziet het vanzelf wel????
Wat leuk! Zou ik nog mee kunnen schrijven? Ook positief getest en volgens internet uitgerekend op 8 juni. Eerste kindje. Vind het nog heel onwerkelijk. Goed om te lezen dat veel van jullie ook niet misselijk zijn :-) En mei / juni lijkt me best lekker inderdaad, een lange zomer verlof!

Ik was eigenlijk van plan over een paar weken eens een verloskundige te bellen. Maar als ik jullie zo lees, hebben jullie dat allemaal al gedaan dus. Vertellen doen we nog niet. Sowieso partner nog een paar maanden in het buitenland voor werk dus hoe we dat vertellen uberhaupt moeten gaan doen...
@ HJG: hoii leuk je hier weer te zien!

@ maisie: ben ook benieuwd, maar denk dat ik morgen toch alvast maar een Vk bel.

@ kwaaltjes: ik wordt nu al 3 nachten rond 4 uur snachts kotsmisselijk wakker en kan dan niet meer slapen. Heb nu een voorraad aan droge crackers en water naast mn bed staan.. overdag ben ik verder oke, alleen heel moe, doordat ik dus amper slaap

@ vertellen: ik ga volgend weekend een weekend weg met vriendinnen en ik wil het eigenlijk nog niet vertellen.. alleen heel weekend wijn weigeren gaat opgemerkt worden, iemand advies?

@ info: ik heb inmiddels zon weekdagboekje van pauline nogwat gekocht en heb heel enthousiast alles op zitten schrijven haha. Lijkt me leuk voor later!
@Famke81 mag ikje wat vragen? Ook ik heb last van schildklier. Nu ook helemaal ontregeld denk ik...lukt maar niet om met spoed een afspraak te maken bij internist. Heb jij id 1e instantie iom je huisarts je schildklier medicatie opgehoogd?

ik weet niet wat te doen, huisartsenpost bellen of? Heb het erg koud en ben supermoe

Ik ben 26 mei of later uitgerekend...

@allemaal die zwanger zijn gefeliciteerd! De rest ik hoop dat jullie snel zwanger zijn
@schildklier. De huisarts wist niet dat een pilletje erbij standaard beleid is van internist bij positieve test en verhoogde tsh. Omdat Gyn het te lang vond duren met normale verwijzing heeft Gyn overleg gehad met internist, kon per direct al een pilletje erbij doen. (3*0,25 werd nu dus 1,0 Mg) en ondertussen stond verwijsbrief afspraak internist klaar. Ik kon een kleine twee weken later terecht. Dus ik zou terwijl je de afspraak bij internist maakt, al wel meteen vragen of je per direct al niet omhoog moet in dosering. Kan de assistent wel overleggen met internist. Ik ben dus 25% gestegen en moet vooraf aan mijn eerste afspraak weer even bloed prikken.

Ik voel me nu afgelopen 2 dagen stukken beter met 1 pilletje erbij.

Waarom lukt het niet om een afspraak bij internist te krijgen? Wil je huisarts niet doorsturen? Bij tsh boven 2.0 moet er wel actie ondernomen worden. Mijn huisarts zei dat schildklier icm zwangerschap een ding voor de internist was. Vond wel dat ze wat sneller de verwijsbrief had kunnen maken, dat duurde de Gyn uiteindelijk te lang en toen heeft deze hem intern klaargezet.
Mijn gyn heeft er niets over gezegd. Alleen dat ik snel afspraak moest maken bij internist. Was in behandeling bij AMC maar nu weer terug bij eigen ziekenhuis daar bloeduitslagen goed waren. Heb meerdere MKs gehad daarom even bij AMC geweest. Ik heb al jaren last v schildklier. Ga morgen wel f bellen met HA
Zonder doorverwijzing krijg je geen afspraak. Had de assistent van internist dat niet even tegen je kunnen zeggen dat je de HA moet bellen??

De huisarts moet 'spoed' in de brief zetten. Maar als je je dosering omhoog brengt op advies al van huisarts of internist dan heeft je eerste afspraak geen spoed meer, want je zult wel even paar weken moeten slikken en dan voorafgaand aan je intake word je opnieuw geprikt zodat je dosis evt nog een keer verhoogd kan worden.
maisie ja vandaag had ik een knaltest en zwanger op de clearblue! yeah!!

anna1815 welkom en gefeliciteerd! ik ga je straks in de tabel zetten!

veertje78 wij zijn een uitgerekend topic dus iedereen die hier mee schrijft is al zwanger!

vanochtend was het zover mijn eerste date met het toiletpot ik heb die misselijkheid helemaal niet gemist
@hassiebassie zeggen dat je aan antibiotica oid zit, waardoor je geen alcohol mag drinken. Moet je wel even iets bedenken waar je die antibiotica oid dan slikt:)
@ hassebassie, ik heb van de week een enorme hoofdpijn verzonnen maar dat lukt ook geen weekend lang... Blaasontsteking en antibiotica zou ik doen... Wat een ellende, hoe houden mensen het maanden geheim? Als ik voor de tweede keer met een excuus kom waarom ik geen wijntje neem dan lijkt het me wel duidelijk...

@ prettymama fijn dat je me in de tabel zet, wordt heel echt zo! En ja die eerste date met de toiletpot, daar zit je inderdaad niet op te wachten! Hoop dat je inmiddels minder misselijk bent.
Oh ik ben 30 trouwens, voor de tabel :-)
Ja antibiotica icm blaasontsteking!!

Zit je net een paar dagen in de kuur
Hallo meiden,

Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Er is al een wolkje, hoe toevallig Hopelijk niet te verwarrend, gelukkig hebben we een verschillende avatar!

Ik weet sinds vorig weekend dat ik zwanger ben. Was al aan het wachten op een topic uitgerekend juni daar ik net niet bij het topic uitgerekend eind mei hoor Zoals het er nu naar uitziet is mijn uitgerekende datum 2 juni. Deze is vrij zeker, wij lopen al geruime tijd in een fertiliteitskliniek om zwanger te worden, dus ik weet precies wanneer mijn eisprong is geweest ivm echo's en bloedprikken.

Helaas ben ik afgelopen vrijdag heel erg ziek geworden, (lijkt op buikgriep) zaterdag zelfs naar het ziekenhuis geweest. Hopelijk heeft het geen invloed op de kleine uk in mij...

Eerste echo staat gepland voor vrijdag 14 oktober. So far nog geen echte zwangerschapsverschijnselen, hetgeen me erg onzeker maakt... Hopelijk kunnen we hier met elkaar alles delen, en allemaal een gezonde kleine te wereld zetten eind mei/begin juni.

Oh, ik ben trouwens 31, mijn vriend ook. Het is onze eerste.

Ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat... Hebben jullie al verschijnselen, ik lees hier en daar al dat de eerste al misselijk zijn...

Zijn jullie ook zo onzeker?
@wolkje. Welkom! Heb je ook PCOS?

Ondanks dat we de eisprong weten kan de uitgerekende datum toch opschuiven, want de innesteling weet je namelijk niet op de dag nauwkeurig. Iemand van ander topic schoof toch 3 naar achteren/voren door ondanks dat haar eisprong door pregnyl vaststond.
Haha blaasontsteking it is! Vind t een heel gedoe dat voorliegen.. maar wil t zo graag nog even van ons tweetjes houden!

Gefeliciteerd Wolkje!
Hey, wat leuk een juni 2017 topic! Ik ben 4 juni uitgerekend en wij hebben al een zoon van februari 2015. Tot onze grote verbazing was het in ronde 1 week raak net als bij onze zoon. Ik vind het wel leuk om straks een lente baby te hebben naast al onze winter verjaardagen. Ik heb ook griep gehad rond mijn NOD dus ik vind het wel spannend. Mijn verloskundige doet geen eerste echo meer met 8 weken helaas. Het zwanger zijn voelt herkenbaar alleen ben ik nu heel erg moe met een dreumes erbij, zo verschrikkelijk moe. Ik ben niet misselijk, de vorige keer ook niet gehad. Man en ik zijn allebei 30.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Van harte gefeliciteerd allemaal!!!!

Ik ben 6 Juni uitgerekend van de eerste :):):) Ik ben 30 jaar dus dat mocht ook wel hihi

Super spannend en kan het nog steeds niet helemaal geloven, na 8 maanden is het gelukt.

Nu hopen dat alles goed blijft gaan, kan het wel van de daken schreeuwen zo happy ben ik.

Het valt me wel op dat ik de afgelopen 5 nachten opeens klaar wakker ben.

Normaal gesproken slaap ik als een blok de hele nacht door maar nu opeens niet, zijn er meer die hier last van hebben?
welkom en gefeliciteerd nieuwe meiden jullie staan in de tabel! we zitten momenteel al op 14 meiden echt snel gegaan! om het wel een beetje overzichtelijk te houden stel ik voor om een max van 15 in de tabel te zetten. mee eens?
Ja 15 is meestal het gangbare voor een tabel. Ik moet wel weer wennen aan dingen niet kunnen eten, wij zijn vanavond uit eten geweest en ik ben gek op sushi en carpacio.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Jeeeee ben ik dan nummer 15????

Wat gezellig. Net al jullie verhalen gelezen.

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje.

Vorige week dinsdag was mijn Nod.

Helaas clear blue negatief.

Donderdag weer negatief.

Vrijdag ik moest een test doen. Kruidvat gedaan. Heel licht streepje. Clearblue en ja hoor zwanger.

Weet niet precies hoe ik nu moet tellen voor mijn uitgerekende datum (omdat ik pas laat positief teste)maar ik denk 10 juni.

Vind het wel weer ontzettend spannend hoor. Morgen de gyn bellen voor een afspraak.
O ik ben trouwens 29 jaar.

En heb een zoontje van 15 maanden.

Van mijn zoontje waren we in 2 maanden zwanger. Nu 4 1/2 maand.

Kan niet wachten tot me echo en ik een hartje zie kloppen.

Ben al een week lang meer moe. Lekker meetukken met de middagslaapjes van mijn zoon als ik niet aan het werk ben.
chocoladestukjes ik moet er ook weer aan wennen maar sushi eet ik gewoon hoor! buiten die met rauwe vis heb je heel veel sushi die wel mag!

juni86 welkom dan ben jij inderdaad nummer 15! 2de is toch weer net zo spannend he ik ervaar dat ook zo. wat bijzonder joh dat je zo laat positief teste misschien een latere eisprong?
Misschien komt het door hcg-hormonen of door mijn verstoorde schildklier-waarden, maar ik zit echt nog niet op de roze wolk. Rationeel ben ik blij dat ik zwanger ben na 1,5 jaar ZKH. Maar qua gevoel schreeuwt mijn lichaam nog niet blijdschap uit. Ik stuiter nog niet rond van blijdschap. Ook vind ik het lastig dat je er met niemand over kan praten omdat je het dus nog zoveel weken stil moet houden. Het draagt voor mij niet bij aan het gevoel.
Welkom nieuwe meiden! Wat snel al een volle tabel zeg.

Ik lees wel mee maar kom niet altijd aan schrijven toe. Momenteel heel druk op het werk en uiteraard is peuter snotverkouden al 2 gebroken nachten nu icm ochtenddiensten en zwangerschap is wel slopend. Gelukkig heb ik dan ook minder tijd om heel erg in mijn gedachten te verzinken. De roze wolk is hier echt niet aanwezig ben nog steeds overtuigd dat het wel weer mis gaat. denk dat het bij een goede echo pas een beetje echter wordt voor mij. Vorige zwangerschap zat ik wel vanaf het begin op een roze wolk maar dan stort echt je wereld in bij de echo toen het mis was. Wil ook niet jullie topic erg negatief maken dus ik zal wel een beetje op de achtergrond blijven tot ik een goede echo heb. Straks maar ff bellen weer voor een afspraak vrijdag nog niet gelukt.

Ik ben nog steeds niet misselijk wel wat lichte steekjes gehad nu in de baarmoeder die ik wel herken dat de boel aan het groeien is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven