Week vakantie, hoe balans terug vinden?

03-10-2016 10:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een zware tijd achter de rug. Mijn relatie had een dip, ziekte en overlijdens in mijn familie, ik heb een gezin met 4 kinderen en een drukke baan.

Ik merk dat de balans weg is.

Ik ben moe, mijn huis is een rommel en ik ben 10 kilo te zwaar.

Hoe kan ik deze week gebruiken om de balans en mijzelf weer terug te vinden?
Breng je huis op orde dat zorgt ( bij mij in elk geval) voor rust in je hoofd en dan pak je jezelf aan.

Het hoeft niet allemaal tegelijk.
1e vakantiedag gebruiken om je huis weer lekker schoon en opgeruimd te krijgen. Dat geeft ook rust in je hoofd.

De resterende tijd gebruiken om lekker bij te tanken, ga wandelen, een boek lezen, een dagje weg.. Ook een goed moment om je eetpratroon/ sportplan aan te passen?
Door eens lief te zijn voor jezelf?

Die kilo's kun je niks mee in een week dus laat maar. Dat komt wel. Voor nu..rust nemen en als je zin hebt af en toe eens een kamer uitmesten. Vooral weggooien, dat geeft lucht.
Opruimen in je huis, ook lekker voor je hoofd.

Wandelen, lekker voor je hoofd en goed voor lijf.

Iets doen met je man/vriend, goed voor je relatie, en je hoofd, sauna misschien, lekker ontspannen, goed voor lijf en gezellig samen.
In een week ga je dat niet ineens veranderen. Dan leg je onnodig druk op jezelf. Verwen jezelf eens wat meer. En bekijk eens eerlijk of het niet allemaal wat teveel is. Werk, kinderen, huishouden. kun je daar iets in veranderen? Hulp in de huishouding misschien? Of iets anders?
Ruim af&toe een kamer op (vooral weggooien of weggeven), doe af&toe ook iets wat je zelf echt leuk vindt (zoek een hobby (ik pixel nu veel, ervoor veel gekleurd), ga naar de sauna, boek lezen, ga wandelen, wat dan ook) en doe af&toe iets met je man. Afwisselen dus.

Laat die kilo's nu even voor wat ze zijn. Eerst rust in je hoofd.
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
's Ochtends wat opruimen, niet te veel. Begin met de slaapkamer (voor goede nachtrust) en een plek waar je wilt zitten (woonkamer of studeerkamer).

Met jezelf een tijd afspreken waarop je ophoudt met opruimen en wat leuks voor jezelf gaat doen. Wandelen, lezen, computerspelletjes, kleuren, sauna.

Kilo's laten zitten. 10 is niet zoveel, komt vanzelf goed. Koop eventueel een paar broeken die een maat groter zijn, dan heb je er geen last van en zie je er niks van.
Bedankt allemaal voor het mee denken. Vandaag vooral de was gedaan en verder rustig aan. Ik heb hoofdpijn (alle spanning komt eruit denk ik).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven