Lijf & Lijn alle pijlers

Oktober..Een maand lang niet snoepen!

03-10-2016 10:27 114 berichten
Wie doet er mee?

Geïnspireerd door iemand anders: een maand lang niet snoepen.

Ik wil graag nog 7 kilo afvallen en deed tot nu toe doordeweeks niet snoepen en in weekend wel.

Merk dat daardoor de behoefte aan snoep blijft bestaan en ik val veel te langzaam af.

Misschien kunnen we elkaar motiveren?

Het idee is een maand lang: geen koek, snoep, chips oid.

Ben benieuwd hoeveel er na een maand af is.
Alle reacties Link kopieren
Goede uitdaging!

Ik wil ook wel zonder toegevoegde suikers
Hihi dat verlengde weekend herken ik wel. Wat maken we onszelf wat wijs heh.

Ja ik heb de lichttherapielamp gewoon thuis, ideaal!
Hii, ik doe al mee in het andere topic van 'stoptober' waarin iedereen met iets anders stopt, helaas vandaag alweer mis gegaan :( misschien dat dit specifieke topic helpt?

Mijn valkuil moment is vooral als ik rustig ga zitten na een drukke dag, blijf dan maar snoepen.. Ik ga gewoon meelezen en hopen dat het mij helpt! Succes allemaal!
Hey, wat een leuk topic! Naar aanleiding van mijn topic van vanmorgen, dus ik doe zéker ook mee. Vanavond na het sporten wel twee koekjes op bij de thee. Stom, ga ik niet meer doen. Maar ... morgen wordt een uitdaging. Ik heb de hele dag een training met mijn collega's incl. diner in een accommodatie waar je goed verzorgd wordt op het gebied van eten en drinken
Leuk topic! Ik doe ook mee, heb vanaf 1 oktober niet gesnoept. Ik wil een maand suikervrij doen.
Catootje en Bxx we gaan ervoor!! We kunnen dit!! Snoepen is verboden

Nomad: wat leuk dat je mee doet..ga je echt helemaal suikervrij doen? Dat is echt super knap!!
Zo! de dag weer goed begonnen. Ik heb gisteren een weekmenu gemaakt. Vanmorgen heb ik meteen voor 2 dagen eten gehaald. Dan kom ik ook minder in de verleiding om chocola te kopen.
quote:Evda2016 schreef op 04 oktober 2016 @ 07:10:

Catootje en Bxx we gaan ervoor!! We kunnen dit!! Snoepen is verboden

Nomad: wat leuk dat je mee doet..ga je echt helemaal suikervrij doen? Dat is echt super knap!!Jeps. Ik heb een paar jaar helemaal suikervrij geleefd. Ik vond het na een paar weken al makkelijk om nee te zeggen tegen zoete dingen. Het kwam al snel niet eens meer in me op om taart of snoep of koek te eten. Maar een paar maanden geleden ben in verhuisd en toen ben ik steeds meer gaan snaaien en nu ben ik al blij als ik een dag geen snoepbui heb. Ik ben heel wat kilo's aangekomen de afgelopen drie maanden. Ik pas mijn kleding niet meer. Voelt heel vervelend dus ik doe nu echt mijn best om mijn eetgewoonten weer op de rails te krijgen.
Wow wat goed nomad!

En at je dan geen toegevoegde suikers? Of echt niks meer waar suiker in zit?

Lijkt me best moeilijk!

Goed dat je er weer voor gaat, je weet nu ook dat je het kunt!!.

Wil je ook afvallen?
Milkadaim; goed bezig!! Beste is niet meer in huis halen!! Hier ligt wel een voorraadkast vol met van die troep, maar denk dat ik het kan weerstaan.

Gisteren dag 1 snoepvrij doorgekomen

Dag 2 gaat ook weer lukken, ik voel het!!

Weekend gaat moeilijker worden denk ik
Ik ben 23 kg aangekomen bij de zwangerschap van mijn jongste. Ze is nu zes maanden.

12 kg was ik direct kwijt..

Afgelopen half jaar nog 5 kilo afgevallen en nu ongeveer 6 a 7 wil ik er nog af.
Evda, tegen de tijd dat het weekend is ben je het snoep hopelijk al vergeten. Je kunt jezelf ook proberen wijs te maken dat je zoveel mag snoepen als je wilt op 1 november. Mijn ervaring is dat een maand lang genoeg is om helemaal van de snoepgewoonte af te komen en je dus op 1 nov niet meer wilt snoepen.

Ik eet wel gewoon fruit ed (meestal 1 stuk per dag), maar geen toegevoegde suikers of honing. Ik eet normaliter geen bewerkte producten (nu deed ik dat dus een paar maanden wel). Brood ed bak ik zelf. Ik wil absoluut afvallen deze maand. Wil weer in mijn kleding passen.
Goede eetwijze Nomad, lijkt beetje op paleo....maar dat is ook nog koolhydraatarm.

Heb ik geprobeerd maar heel weinig koolhydraten vind ik best pittig, werd er flauw van. Probeer nog wel veel zelf te maken en eet ook geen suiker of honing.. maar in heel veel voedingsmiddelen zit suiker en heb geen zin om echt overal op te letten

Klopt inderdaad wat je zegt, heb al eerder bijvoorbeeld een week niet gesnoept en had dan ook geen behoefte, maar zodra ik dan wel wat nam ging ik gelijk weer los... Dus als ik nu een paar dropjes zou willen eten dan sla ik gelijk door in een halve snoeppot..

Dus beter is gewoon helemáál geen snoep, koek, chips of andere slechte dingen.

Vandaag voorgenomen lijstje:

O: magere kwark met havermout en rozijntjes

T: paar druiven

L: 4 crackers (40 kcal) met slankie smeerkaas

T: appel

D: sperziebonen, paar aardappelen en een grillburger

T: klein beetje magere kwark
Nomad, je weet dat je het kan. Je hebt het tenslotte eerder gedaan. Echt knap!

Edva, goed eetlijstje lijkt mij. Zeker met gezonde tussendoortjes moet het vol te houden zijn.

En wat ben je al veel afgevallen!
Vanmorgen een stuk gewandeld. Ik voelde me onrustig dus hup de deur uit.

Heeft gewerkt!
Ja, even helemaal iets anders doen helpt mij vaak ook als ik eigenlijk wil snoepen. Ik sport veel, maar het valt me deze keer erg zwaar om weer terug te komen naar een fijn eetpatroon. Ik ga snoepen als ik me niet fijn voel of als er teveel veranderingen in en keer zijn zoals nu met nieuwe woonplek.

Ik sla ook makkelijk door. Eet liever helemaal geen zoete dingen dan met mate want vind het veel makkelijker vol te houden om helemaal niet te snoepen (als ik eenmaal een paar weken heb overleefd) dan af en toe een beetje.
Wat inspirerend! Ik ga meedoen! Vanaf nu dus..... fijn dat afgelopen weekend niet meetelde.

Op kantoor hebben we altijd koekjes. Ik weet van mezelf dat ik me veel beter voel als ik er langs loop in plaats van wat koekjes te pakken, maar wanneer het vrijdagmiddag is, kan ik me vaak niet meer beheersen.

Chocola is ook een valkuil alhoewel ik nu al een hele tijd geen chocola gegeten heb en het inmiddels zonde vind om mijn record te verbreken. Gek dat het met koek niet wil lukken.

Wie weet nu met VIVA als stok achter de deur....
De eerste dag hier redelijk goed doorgekomen. Vandaag gaat het beter merk ik. Ontbeten met een ei. Tussendoor fruit gegeten en nu aan twee crackers met kaas.

Dat doorslaan met snoep ken ik ook goed. Als ik eenmaal begin is het einde zoek...
Nou nomad, het is net of ik mijn verhaal hoor.

We vorige week verhuisd en zit nu in een half af huis...merk dat ik in een stesserige periode veel meer last van eetbuien heb.

En wat geeft verhuizen toch stress he.

Ben je nu helemaal gesetteld?

Wat goed dat sporten! Ik begin altijd fanatiek maar heb het maar opgegeven, hou het toch nooit vol haha.. heb verder wel best veel beweging.
Welkom Maaik!

Zie het inderdaad als een record en een Stok achter de deur.

Snoepen doen we gewoon niet in oktober .

Wat zullen we dan 1 nov trots zijn op onszelf.

Lekker bezig Zarina!! Heb zelf ook nog geen moeilijk momentje gehad... Man heeft gisteren nog chips voor mijn neus gegeten ook..
Ja, op 1 november zijn we trots op onszelf en de zoete dingen zijndan hopelijk uit ons systeem.

Ik vind het op dit moment eerlijk gezegd best lastig om niet naar snoep/eten te grijpen als ik me gefrustreerd/lusteloos/gestressd/moe voel. Best slecht eigenlijk. Maar heb nog niet gesnoept hoor Ik hou vol.
Ik doe graag mee !!

Maar niet snoepen is dus geen koek, chips, snoep. Maar je mag wel fruit/groente snoepen (tomaatjes, komkommer en appel bv ) ??

Ik moet dan per morgen mee gaan doen, heb vandaag al genoeg zoet op.
Leuk superwijf, welkom!

Ik zie niet snoepen als geen snoep, koek, gebak, chips, chocola.

Nomad; had het vanmiddag ook even moeilijk toen ik de stukadoor een lekkere koek gaf bij de koffie!! Maar hier ook; niet gesnoept.

Hou me eraan vast dat het tijdelijk is... En op 1 november mag ik 1 dag alles eten wat ik wil, heb ik met mezelf afgesproken, daarna weer gewoon 1x per week wat lekkers...
Vandaag ging goed! Vanavond nog wat fruit en thee en/of water.

Morgen ga ik sporten. Ik heb er weer zin in. Wat dat betreft zit ik al een paar maanden in de goede flow. Zo fijn!

En omdat ik de boodschappen voor morgen al in huis heb, hoef ik niet naar de winkel. Dus dat moet vol te houden zijn.
Wat doe je voor sport milkadaim?

Hier ging ook goed vandaag.

Besef me ineens wel dat een maand best lang is .

Maar wel haalbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven