Geld & Recht alle pijlers

Vindersloon?

05-10-2016 19:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Net kreeg ik een berichtje op facebook of ik vandaag in winkel X was geweest. Ze hadden daar me portemonnee gevonden! Echt superfijn en lief dat ze ff een berichtje stuurde, ik kan hem dus morgen ophalen. In de portemonnee zat alleen wat pasjes maar vind het toch wel netjes om iets te geven. Ik dacht aan een doosje merci en 20 euro. Wat zouden jullie doen?
Je kan het doen. Ikzelf ben vaak belangrijke spullen verloren (portemonnee, sleutels en mobiele telefoon) in periodes dat het slecht ging met mij.

Ikzelf gaf de eerlijke vinders vaak alleen een doos merci. Heb wel eens geprobeerd geld te geven maar mensen namen dat niet aan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Doe anders een kadobon van die winkel! Mooi dat je hem weer terug hebt!
Iets lekkers voor het personeel vind ik al prima.
20 euro en een doos merci vind ik erg gul. Ik zou waarschijnlijk een bos bloemen geven ofzo. Waren het de winkeleigenaren die hem gevonden hebben?
Als het gewoon winkelpersoneel is,zou ik niks geven,part of the job.

Zelf eens op straat portemonnee gevonden,eigenaar gaf me inderdaad doosje Merci, dat kon ik wel waarderen.
Ik vind een doos chocolade een mooi gebaar.
ik had ook eens een beurs gevonden met pasjes en rijbewijs , breng ik het terug kreeg ik de opmerking of ik het niet sneller kon langs brengen , wtf dacht ik bijmezelf .

Een bosje bloemen of een doosje chocolade en een vriendelijk dankjewel , lijken me voldoende .
Als de portemonnee in de winkel is gevonden door het personeel alleen een bedankje met een doosje merci. Dit is onderdeel van hun werk. Als het een los iemand is wel iets meer. Doosje chocolaatjes/bosje blommen en een tientje ofzo.
Personeel mag geen geld aannemen.
Ik zou ook alleen een doosje merci doen en niet ook nog 20 euro. Lijkt me nogal moeilijk verdelen onder het personeel en wellicht werkt de vinder er morgen niet.
quote:Derpina schreef op 05 oktober 2016 @ 19:29:

Personeel mag geen geld aannemen.

Dat ligt er maar net aan wat de regels van die winkel zijn.

Voor zover ik weet is vindersloon 10%. Ik vind 20 euro best veel. Doosje chocola is altijd welkom, denk ik.
Hangt er vanaf, als het in de winkel zelf gevonden is zou ik een doosje chocolade of zoiets langsbrengen voor het personeel.

Is het een vrouw die toevallig ook in de winkel was, een bloemetje. Is het een jongen/man zou ik een kratje bier/sixpakje speciaal bier ofzoiets doen.
In de winkel gevonden dan een doos met gebakjes.
*gaat aandelen merci kopen*
In plaats van Merci een zak Chocotoff? Dat heeft een vriend gekregen na het vinden van een telefoon, hebben we samen leeggegeten. Veel lekkerder dan Merci
quote:rosepudding schreef op 05 oktober 2016 @ 19:41:

Hangt er vanaf, als het in de winkel zelf gevonden is zou ik een doosje chocolade of zoiets langsbrengen voor het personeel.

Is het een vrouw die toevallig ook in de winkel was, een bloemetje. Is het een jongen/man zou ik een kratje bier/sixpakje speciaal bier ofzoiets doen.

Hoezo, lusten vrouwen geen bier of zo?

Ik zou geen geld geven, dat vind ik echt heel raar. Iets lekkers voor het personeel wel.
Ik zou geen geld geven, maar een taart/chocola/koekjes wat je zelf voorstelde.
quote:ThunderassMan schreef op 05 oktober 2016 @ 19:45:

*gaat aandelen merci kopen*
Oww. een paar weken geleden liet ik mijn handtas staan bij de balie van Appie waar ik peuken moest hebben.

Terwijl ik buiten wachtte op een kennis die nog moest afrekenen, kwam de medewerkster van de balie naar buiten; of het mijn tas was? Ja! Ik schrok me een hoedje! En zo blij dat er nog eerlijke mensen zijn die niet mijn tas mét geld/pasjes/ID etc leeg hebben gehaald in die paar minuten.

In jouw geval zou ik ook een doosje Merci hebben gekocht. 20 euro geven vind ik niet nodig. Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Heel netjes dat ze je opgespoord hebben!
Don't be Lazy!
quote:humanista schreef op 05 oktober 2016 @ 19:47:

[...]

Hoezo, lusten vrouwen geen bier of zo?

Dat zeg ik toch helemaal niet, maar ik denk dat een jongen/man minder lol heeft van een bloemetje en de meeste vrouwen kunnen dat wel waarderen.
Ik zou ook alleen een doosje merci doen, het gaat om het gebaar .
Dankjullie voor de meningen, wordt dus een grote doos merci
quote:kiddootje schreef op 05 oktober 2016 @ 19:17:

Als het gewoon winkelpersoneel is,zou ik niks geven,part of the job.

Part of the job zou zijn als ze het gewoon achter de toonbank hebben bewaard en wachten tot iemand het komt ophalen. Ze hebben nu toch echt wel iets meer gedaan.
quote:rosepudding schreef op 05 oktober 2016 @ 19:52:

[...]

Dat zeg ik toch helemaal niet, maar ik denk dat een jongen/man minder lol heeft van een bloemetje en de meeste vrouwen kunnen dat wel waarderen.

Nou ik heb liever bier dan bloemen!

On topic: iets lekkers is voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven