Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Wat een stapel Cocomo, leuk! Kan je genoeg mooie plaatjes in vinden gok ik zo.
Leuk je weer te zien hier daisyx! Wel erg zonde dat er weer kaartjes expired zijn.

Wat erg voor je Snorhaar, dat ze het kaartje niet meer hadden. Hoe nu verder?

Wow jij bent echt veranderd Cocomo. Toch jammer voor je dat je nog niet getrouwd bent met deze Luke.

Ik had vandaag twee kaartjes in mijn brievenbus. Uit Duitsland een kaartje met "neugierige Wildkatzen-Babies", helemaal volgeschreven dus dat is mooi.

En een kaartje uit Turkije, het is een al ingekleurd kleurplaat-kaartje, die goed past bij meerdere van mijn wensen. De Turkse heeft behoorlijk haar best gedaan voor mij; erg lief dus.
IK trok zojuist een adres in Duitsland en kreeg tegelijkertijd een (enthousiaste) hurray uit Duitsland. Bijzonder.

Deze keer heb ik zelfs m'n best gedaan op Duits, want in zijn profiel staat bij talen 'German' en that's it. Mijn olifanten gaan erheen.

Naar Belgie gaat een kunstwerk van Ans Markus, 'de cirkel is rond' met 20 schilderijen die in het echt een hele muur beslaan.

Ik hoop maar dat ze het waardeert want ik neem met moeite afscheid

Naar Oekraïne gaat een Muchakaartje
Later is nu
Ik had zojuist een Hurray uit de USAy. Wel een leuke en uitgebreide, en ik zit er nu wel aan te denken om haar toch mijn adres te sturen zodat ze mij een kaartje terug kan sturen.

Dear labellei,

Thank you for the delightful image of a kitty and bunny having tea in the forest -- it will go on my tea-related mood board -- gorgeous postage, adorable stickers, and kind message! I love your kitties' names It was hard to leave my little Uling (the black kitten) this morning because she kept "hugging" the car door.

So wonderful that you work with animals! I want to foster one day but don't know that I'd be able to part with the furbabies I hope to reunite my Kuting (mama cat) and Uling with Kuting's son, Chikiboy, who a good friend of mine is fostering because our apartment complex doesn't permit more than two pets per unit :p

Thank you for the book recommendation as well!

If you wish to message me your address, I would love to send you a card in return!

Happy October to you, Maya, and Merlin!

Avi”
Ooh.. heerlijk enthousiast, Labellei!
Later is nu
Na eeuwen 3 weken wachten op kaartjes (en daarvoor op hurrays), wilde Postcrossing het goed maken met me geloof ik! Ik kreeg vandaag een superleuk kaartje uit Guernsey Een mooie foto van een roofvogel, gezellig verhaaltje en leuke postzegels!

Jippie! Zo krijg ik er wel weer zin in!
Labellei, wat heerlijk zo'n enthousiaste hurray. Daar doe je het stiekem toch ook een beetje voor.

Snorhaar, ik ben jaloers! Wat super leuk!

Hier is het vandaag rustig, geen kaartjes ontvangen. Wel zijn er vandaag 4 kaartjes van mijn postcardunited profiel aangekomen.

Ik weet nog niet of ik nieuwe adressen daar op ga vragen.....

Het is wel verleidelijk maar probeer het bij 1 profiel te houden.
Vanavond de hurray van mijn Duitse kaartje gehad, een heel leuk bericht uit Berlijn.

Is het nou de bedoeling dat je ook nog een bericht terug stuurt waarin je bedankt voor de lieve woorden?
Hoi MissBliss, nee over het algemeen stop het bij de hurray. Maar het mag natuurlijk altijd. Ik heb ook wel eens een berichtje teruggehad op mijn hurray omdat ik veel vragen stelde die toen nog beantwoord zijn.
It ain't me
Ik stuur meestal ook geen reactie op een hurray, maar heb er wel eens 1 gehad. Van de week nog zelfs.
Later is nu
Dapper Dreamer dat je afscheid hebt genomen van je favoriete kaartje. Ik ken het, het is een heel proces soms haha. Ik heb vorige week ook een favo kaartje opgestuurd. Heb het er meteen maar even opgeschreven

Balen Snorhaar dat het kaartje er niet meer was! Op naar een ander mooi kaartje dan maar.

Wat een geweldige hurray Labellei superlief gewoon. Kan ik echt heel blij van worden soms reageer ik wel nog op een hurray (als er bv veel vragen in staan oid) maar krijg daar meestal ook geen antwoord op verder.
Ik kreeg vandaag twéé giraffekaartjes, maar ééntje was wel heel speciaal, die was speciaal voor mij meegenomen uit Zuid Afrika

Dankjewel Cocomo!!
Later is nu
En op het moment dat ik hier post krijg ik een hurray uit Belarus. Van Gogh's terras-bij-avond is na 40 dagen reizen aangekomen. Zo'n terrasje reist natuurlijk ook niet zo makkelijk.
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 06 oktober 2016 @ 17:29:

Ik kreeg vandaag twéé giraffekaartjes, maar ééntje was wel heel speciaal, die was speciaal voor mij meegenomen uit Zuid Afrika

Dankjewel Cocomo!!Graag gedaan!
It ain't me
Dreamer, wat leuk! En wel fijn dat je kaart toch nog aangekomen is in Belarus na 40 dagen!

Labellei, heb je je adres uiteindelijk nog gegeven? Superleuk om zo'n reactie te krijgen!

De Russische (van dat uitverkochte kaartje) gaat nu een kaartje van Carl Larsson krijgen, die spaart ze ook. Misschien moet ik die zelf ook maar gaan vragen, want ik vind het ook zulke leuke plaatjes! En een Poolse krijgt een Lali kaart.

Verder is het hier Tsjechische dag, want zowel mijn vriend als ik kregen een volgeschreven kaart uit Tsjechië. Als de tsunami nu elke dag een kaartje brengt vind ik het wel ok!
Hier vond ik gister nog een greetings from kaartje uit Duitsland in de bus. Super leuk! Heb er inmiddels al een stuk of 7

Verder geen hurrays aangezien ik al dgn met kaartjes in mijn tas loop die gepost moeten worden

Als ik nog hurrays krijg een dezer dagen zal ik weer eens snachts adressen trekken want ik heb weer 5 nachtdiensten.
Snorhaar, ik vind het zo leuk dat jouw vriend ook aan postcrossing doet. Heb jij hem aangestoken of andersom? Hier vindt man het ook leuk. Niet zozeer om zelf te gaan doen, maar ik mag ontvangen kaartjes nooit wegbergen voordat hij ze ook heeft gezien. En soms hebben we naar aanleiding van een kaartje hele gesprekken of zoektochten op internet naar meer info over iets. Vind ik leuk.

Leuk, Nurse, weer 's nachts adressen trekken. Blijft toch spannend.

MissBliss, een beetje laat, maar nog welkom hier! Ik heb even gegoogled op artist trading cards. Ziet er leuk uit. Weet je nog via welke website je dat deed en of het nog bestaat?

Hier verder weinig PC-nieuws. Mijn kaartjes willen maar niet aankomen. Zelfs Denemarken en Finland doen er nu al meer dan 30 dagen over. De tsunami is gelukkig wel weer aan het aflopen. Verder heb ik na het weekend nog geen nieuwe adresjes getrokken. En dat is zeer uitzonderlijk voor mij, haha. Misschien dat ik komend weekend nog een paar adresjes ga trekken en dan hoop ik heel hard op een paar leuke profielen!
quote:-Rivka- schreef op 07 oktober 2016 @ 11:40:

Snorhaar, ik vind het zo leuk dat jouw vriend ook aan postcrossing doet. Heb jij hem aangestoken of andersom?Terwijl ik dit teruglees begint mijn fantasie te borrelen en vraag ik me af of jullie elkaar misschien via postcrossing hebben leren kennen?
quote:-Rivka- schreef op 07 oktober 2016 @ 11:48:

[...]

Terwijl ik dit teruglees begint mijn fantasie te borrelen en vraag ik me af of jullie elkaar misschien via postcrossing hebben leren kennen?

Hahaha, nee Rivka ik moet je helaas teleurstellen!

Mijn vriend had al een hele kaartenmuur toen ik hem leerde kennen, omdat hij veel vakantiekaarten met vrienden uitwisselt. Wij hadden allebei weleens van postcrossing gehoord en ik ben er toen als eerste mee begonnen en hij iets later. Maar verder is hij niet zo fanatiek als ik, vindt het onzin om al die kaarten in te scannen en ik geloof ook niet dat hij op een mannenforum kletst over alle hurrays en gekke profielen die hij tegenkomt
Haha, Snorhaar, dat is minder spannend dan ik had gehoopt.

En mannen op een forum kletsend over postcrossing, ik kan me er helemaal niets bij voorstellen.
China is aangekomen na 63 dagen

Rusland na 25 dagen aangekomen.

6 kaarten verstuurd. Ja heb een betere dag vandaag. Rusland, oekranie, engeland, Duitsland, usa en Nederland.

kaartje dromenvanger, hondenkaart, tinkerbellkaart, regendruppelkaart, bloemenkaart voor een leeg profiel zonder favorieten..., en een zuidholland kaartje voor Engeland.

genoeg voor vandaag. Mag er nog 2 sturen. Andere keer. Postzegels zijn ook bijna op..
quote:-Rivka- schreef op 07 oktober 2016 @ 16:49:

Haha, Snorhaar, dat is minder spannend dan ik had gehoopt.

En mannen op een forum kletsend over postcrossing, ik kan me er helemaal niets bij voorstellen.

"Onze" Fisherman, uit Ierland, is toch ook erg actief op een forum? Maar die is natuurlijk zsowieszo erg fanatiek met Postcrossing bezig.

Jij bent echt lekker bezig zomerelfje. Leuk!

Ik heb de Amerikaanse wel een berichtje teruggestuurd met mijn adres. En ik heb haar bedankt voor haar enthousiaste Hurray.

En ik had nog een rode panda in mijn brievenbus uit China de USA.

Goed weekend allemaal!
Ik heb net een adres getrokken. Een leuk profiel in Engeland (Londen). Ze heeft als wensen local cartoons/symbols en teksten in je eigen taal. Zo heeft ze o.a. een kaart van Loesje bij haar favorieten staan.

Toch denk ik aan een cartoon kaartje van Stad... Die zijn er wel te vinden (heb ik volgens mij niet meer op voorraad dus ik zal wel weer moeten gaan shoppen.... ).
Hurray uit Zuid-Afrika na 68 dagen! Die had ik al opgegeven onderhand, dus ik ben blij! Dat scheelt weer een expired kaart, en voor jou dus ook één Zomerelfje. Gaat goed met de hurrays hier nu en ze zijn ook allemaal blij.

Gisteren had ik nog een leuke interactie met de vrouw van het kaartje uit Guernsey. Ze had op de kaart geschreven dat ze onlangs de "DPRK" bezocht had en toen iets over Pyongyang. Dus ik had in mijn hurray gevraagd of ze echt bedoelde dat ze in Noord-Korea was geweest en of dat zomaar kan dan. Toen kreeg ik nog een uitgebreid berichtje terug, erg leuk! En ja het ging dus om Noord-Korea.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:09
99.60% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven