Negatieve buren?

05-10-2016 20:43 126 berichten
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht met een groot stuk gezamelijke grond. Er is een huishoudelijk reglement opgesteld en binnenkort is er weer een vergadering over.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:12
Reden: .
% gewijzigd
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:15
% gewijzigd
Wel ook een beetje gek dat je iemands mail zo op het forum post, vind ik. Maar aangezien daar niets over in het reglement staat, mag dat gewoon.

Verder eens met bijna alle posters boven mij, volgens mij maakt hij zich juist zorgen om machtswellustelingen die maar lukraak boetes willen uitschrijven (waarom zou hij anders Machiavelli noemen) en is hij op zoek naar duidelijke criteria. Dat is met zo'n gemeenschappelijke ruimte voor iedereen handig.
quote:Starshine-2 schreef op 05 oktober 2016 @ 20:57:

[...]

Kun je doen, maar dat houdt katten van buurtbewoners niet tegen.Precies, dat is wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Geldt dat huishoudelijk reglement voor het gezamenlijke stuk grond of ook voor de indivduele grond waar de huizen op staan?
"People, what a bunch of bastards"
Wow, wat eensgezind. Ik vind het slimme opmerkingen van je toekomstige buur. En niet belerend of onredelijk verwoord.
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:16
% gewijzigd
.
% gewijzigd
Wat een fantastische buur!

Heel zinnige opmerkingen allemaal.

Doe mij ook zulke meedenkende buren Beter dan mensen die zomaar mailtjes op het wereldwijde web zetten...
Vivo per lei
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 20:57:

Ik heb een klein rustig hondje dus ik voorzie zelf geen problemen, maar ik was ook geschrokken van de toon. Het kwam op mij niet vriendelijk over. Ik begrijp de andere reacties ook, het is in mijn eigen belang beter als alles van te voren duidelijk is.Die toon die jij erin leest, lees ik niet. Je medebewoner geeft juist aan dat er nadere bepalingen moeten komen om eventuele willekeur en misbruik van het veel te algemeen geformuleerde artikel te voorkomen, voor zover dat artikel al uitgevoerd kan worden binnen de wetgeving.
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 20:57:

[...]

Ik heb een klein rustig hondje dus ik voorzie zelf geen problemen, maar ik was ook geschrokken van de toon. Het kwam op mij niet vriendelijk over. Ik begrijp de andere reacties ook, het is in mijn eigen belang beter als alles van te voren duidelijk is.Dit snap ik dan weer niet. Het is toch gewoon een realistische, zakelijke toon? Ik lees geen negativiteit (sterker nog, hij geeft eerst nog een compliment), maar gewoon wat vragen die het reglement nu oproept. Jeetje, als je van zo'n mail al van je stuk bent...
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 21:00:

[...]Voor de gezamelijke grond.Als het alleen deze grond betreft, dan is het toch helemaal niet mogelijk o.b.v. dat reglement boetes op te leggen vanwege bijvoorbeeld continu hondengeblaf als de hond zich niet op dat stuk grond bevindt?
.
% gewijzigd
quote:eva-luna schreef op 05 oktober 2016 @ 21:04:

[...]

Als het alleen deze grond betreft, dan is het toch helemaal niet mogelijk o.b.v. dat reglement boetes op te leggen vanwege bijvoorbeeld continu hondengeblaf als de hond zich niet op dat stuk grond bevindt?Precies wat ik dacht.
"People, what a bunch of bastards"
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 21:06:

[...]

Tja, ik ben zulke emails niet gewend. Ik heb alleen hele zachtaardige mensen om mij heen. Ben alleen maar blij dat ik het bij het verkeerde eind heb. Dank je voor je feedback.Jij vindt de toon in de mail van desbetreffende buur in je openingsbericht niet zachtaardig?
Vivo per lei
quote:toeffie schreef op 05 oktober 2016 @ 21:06:

[...]

Tja, ik ben zulke emails niet gewend. Ik heb alleen hele zachtaardige mensen om mij heen. Ben alleen maar blij dat ik het bij het verkeerde eind heb. Dank je voor je feedback.Jouw comment is even zakelijk geschreven als de email.
.
% gewijzigd
.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 03-11-2016 15:17
% gewijzigd
.
Vind de buur ook eerder kritisch en realistisch, dan negatief.

Zoiets als het hebben van gezamenlijke grond (of iets anders waar meerdere buren zeggenschap over hebben) zou mij bij voorbaat trouwens al enorm benauwen.

De kans op conflictsituaties lijkt me gewoon best groot. En als ik ergens een hekel aan heb..... En dan ook nog letterlijk in de ruimte wat ik mijn 'thuis' zou noemen, mijn basis. Ik moet er eerlijkgezegd niet aan denken.

De mail van je buur zou ook best van mij hebben kunnen komen.

Het past overigens ook een beetje in de tijd van tegenwoordig: Alles (juridisch) dichtgetimmerd en afgedekt willen hebben.

Zolang alle betrokken er met een open blik en zuivere intentie en vooral met redelijkheid in staan, en dat ook willen blijven doen, dan kom je overigens wel een heel eind.

Blijf daarin wel alert. De kritische blik van je buur zou op zeker ogenblik ook best eens kunnen doorslaan in pietluttig gemierenneuk omdat hij toevallig een hekel heeft aan katten, of de buurman van twee huizen verderop niet kan uitstaan. Ik noem maar iets.

Omdat je te maken hebt met mensen. Verschillende mensen. Ieder met eigen visies en belangen. Daarom is het goed om de verwachtingen en gevoelens vantevoren goed door te spreken.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ben ik de enige die vind dat, als je niet persoonlijk aanwezig kan/wil zijn, bij een blijkbaar maandelijkse opgelegde vergadering, je ook niet met deze vraagtekens een ander kan opzadelen. Tenzij jij zelf degene bent waarover er geklaagd wordt?

Of snap ik iets niet?
Don't be Lazy!
bijvoorbeeld geluidoverlast zou je heel meetbaar kunnen maken, t.o.v.de buren een bepaald aantal Db en dit niveau ook nog onderscheiden in bv dag en nacht.

Ik heb gelukkig geen last van buren, maar lijkt me de grootste ergernis die je kunt hebben, geluidsoverlast, en beter bij voorbaat regelen en afspreken, dan op het moment dat er een probleem is
Durf in de vergadering objectief naar andermans argumenten te luisteren en rustig te beredeneren voor jezelf of je ze redelijk vindt. Betrek niet alles op jezelf, het is geen hetze tegen jou en hond. Schiet niet direct in de verdediging, zoals je hier doet. Is nogal lastig om van het imago van die-altijd-moeilijk-denkende/doende buurvrouw af te komen als je dat eenmaal hebt
quote:foxy-lazy schreef op 05 oktober 2016 @ 21:13:

Ben ik de enige die vind dat, als je niet persoonlijk aanwezig kan/wil zijn, bij een blijkbaar maandelijkse opgelegde vergadering, je ook niet met deze vraagtekens een ander kan opzadelen. Tenzij jij zelf degene bent waarover er geklaagd wordt?

Of snap ik iets niet?

Ja.

Soms lukt het gewoon niet ivm werk ofzo en mag je best je punten doorgeven.
quote:foxy-lazy schreef op 05 oktober 2016 @ 21:13:

Of snap ik iets niet?Dat dacht ik dan weer wel, lekker makkelijk, wat als iedereen dat gaat doen. Dan krijg je op den duur gedoe doordat iedereen de mails anders interpreteert . Zoals nu ! Ipv face to face praten
Eens met Vera8, ik houd ook niet zo van gezamenlijkheid, maar taj, de enige manier om het leuk te houden, is dan wel een goed stel regels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven