Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Kasteel is besteld 15 euro korting en een gratis my little pony spel erbij!

Leuk shoppen zo
Ik moest shopkins googelen, nooit van gehoord. Blijkbaar speelt het ook niet hier. Is het iets van tv?
Hallo?!
Voor Sint wil ik eigenlijk wel één groot cadeau, maar dochter heeft veel kleine wensen. Denk aan een driekleurenpotlood of een puntenslijper. Maar met al dat kleine spul slibt het huis dicht. Alleen, ze speelt niet. Digibirds liggen te verstoffen, Barbies ook, poppen en toebehoren wordt minimaal mee gespeeld. Ze houdt van knutselen en lezen en een klein beetje van lego. Ok, ik hou van lego Dus eigenlijk verstoft dat zelfs.
Hallo?!
In de speelgoedwinkel vindt sz trouwens wel alles leuk. Maar ze doet er vervolgens niks mee.
Hallo?!
Waar speelt ze op de opvang mee of bij vriendinnetjes/nichtjes mee?

En anders nuttige cadeaus zoals dekbedset, klok, bureautje

Hoe oud is ze?
quote:queenfan25 schreef op 05 oktober 2016 @ 22:58:

Kasteel is besteld 15 euro korting en een gratis my little pony spel erbij!

Leuk shoppen zo Waar heb je die besteld als ik vragen mag? Ik zag wel een klein kasteel bij Toysxl voor 19,99. Ik geloof dat er ook een grote is? Ik vermoed dat oudste er wel een wil.
Top1toys dit is de ijskasteel met licht en accessoires en ik geloof ook 2 pony's
quote:queenfan25 schreef op 06 oktober 2016 @ 08:47:

Top1toys dit is de ijskasteel met licht en accessoires en ik geloof ook 2 pony'sGa ik daar eens kijken, die hebben meer aanbiedingen zag ik.
Ik ben ook weer begonnen met inslaan:

Voor zoon van 9 heb ik momenteel 2 dingen geregeld: een abonnement op National Geographic en een theater kaartje voor het ruimtevaartcollege van Andre Kuipers (helemaal zijn ding)

Verder staat er op zijn lijstje (jaja, dat is al af) een mooie atlas, een gezelschapsspel, het guinness book of world records ,een legodoos (vliegveld) en een experimentendoos (electriciteit)

Ik merk nu echt dat zijn lijstje anders wordt nu hij ouder wordt.

Voor zoon van 7 wordt het met name playmobil en lego. Dat is nog echt een speelkind. O ja, hij wil nog een derde doos kapla.

Ik ga me eens oriënteren op de aanbiedingen. Een beetje online speuren scheelt veel geld
quote:Anouscha schreef op 06 oktober 2016 @ 08:49:

[...]

Ga ik daar eens kijken, die hebben meer aanbiedingen zag ik.Ja verschillende merken 25% korting en ook duplo in de actie
quote:queenfan25 schreef op 06 oktober 2016 @ 07:55:

Waar speelt ze op de opvang mee of bij vriendinnetjes/nichtjes mee?

En anders nuttige cadeaus zoals dekbedset, klok, bureautje

Hoe oud is ze?

Bijna 6. Ze besteedt al haar tijd aan schilderen, tekenen, kleien (maar dan weer geen playdoh apparaten, die laat ze links liggen), knutselen, doeboeken, dingen vouwen, rijgen, knippen etc. Ik zit te denken aan een schildersezel, maar ik zie een beetje op tegen het geklieder

Vriendinnen haalt ze over om te gaan tekenen, we nemen ze mee naar de speeltuin, ze kijken een filmpje of ze verkleden zich. Met vriendinnen komt ze nog wel tot een soort spelen, maar in haar eentje gewoon niet. Ze staat het liefst in haar blootje te schilderen
Hallo?!
Heb je een hoekje vrij, Doortje?

Dan kun je overwegen een verfbord aan te schaffen. Zo'n whiteboard dat in kleuterklassen staat met een houder voor potjes verf. Daar hang je met magneten vellen papier op. Je kunt eronder een bureaustoelonderlegger (Ikea) plaatsen om je vloer te beschermen. Mooi verfschort erbij.
Ze werd wild bij de potloden in het Intertoysboek Ze wil ook zo'n hondje op batterijen, maar eigenlijk weet ik nu al dat het zonde is en dat ze er niets mee gaat doen.
Hallo?!
Eigenlijk geen hoekje vrij nee. We wonen erg klein. Een ezel kun je inklappen en klaar weer. Die schuif ik dan nog wel ergens tussen. Onderlegger is wel een goed plan.
Hallo?!
Workshop schilderen of wandbord maken ( voor haar werkjes )

Meenemen naar een kunstmusea of een musea jaarkaart.

Fijne kwaliteit verf.

Knutsel doos zoals gips figuur maken of gel kaarsen
quote:_Doortje_ schreef op 06 oktober 2016 @ 09:41:

Eigenlijk geen hoekje vrij nee. We wonen erg klein. Een ezel kun je inklappen en klaar weer. Die schuif ik dan nog wel ergens tussen. Onderlegger is wel een goed plan.Whiteboard aan de wand?
Je hebt ook kleinere schildersezels die je op tafel kunt zetten. Misschien is dat een idee? En bij de Action heb je een groter formaat onderleggers waarop ze lekker kunnen kliederen. Mijn dochter tekent en knutselt ook veel en is helemaal blij met de dunne stiften van stabilo. Zij heeft een relatief kleine doos, maar je hebt ook van die grotere sets, die zitten in een stoffen etui, dat je helemaal op kunt rollen. Blijven ook lang goed!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Geven jullie cadeautjes voor sinterklaas / kerst aan een baby?

Zoon zal dit jaar 11 maanden zijn in december. Ik twijfel nog.

We wonen in het buitenland. Sinterklaas gaan we wellicht niet vieren (niemand viert dat hier). Kerst, tja... Normaal doen wij geen cadeautjes met kerst, want man en ik verjaren beide rond die tijd. Bovendien zijn we meestal op reis tussen kerst en nieuwjaar (dit jaar vertrekken we wat later).

Maar misschien is het wel leuk om iets aan de baby te geven. Al beseft die er natuurlijk zelf weinig van hoe staan jullie daar in?
Oh en Doortje: raamstiften van de Hema waren hier ook een groot succes! Ik heb eerst het tafereel opgezet in het wit, de kinderen hebben het daarna ingekleurd.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
quote:lilapie schreef op 06 oktober 2016 @ 09:47:

Geven jullie cadeautjes voor sinterklaas / kerst aan een baby?

Zoon zal dit jaar 11 maanden zijn in december. Ik twijfel nog.

We wonen in het buitenland. Sinterklaas gaan we wellicht niet vieren (niemand viert dat hier). Kerst, tja... Normaal doen wij geen cadeautjes met kerst, want man en ik verjaren beide rond die tijd. Bovendien zijn we meestal op reis tussen kerst en nieuwjaar (dit jaar vertrekken we wat later).

Maar misschien is het wel leuk om iets aan de baby te geven. Al beseft die er natuurlijk zelf weinig van hoe staan jullie daar in?Je moet doen wat je zelf leuk vind, ik vond het leuk dus heb het wel gevierd.. inclusief schoen zetten voor zoon van toen nog geen 3 maanden oud
quote:my-little-appletree schreef op 06 oktober 2016 @ 10:11:

[...]

Je moet doen wat je zelf leuk vind, ik vond het leuk dus heb het wel gevierd.. inclusief schoen zetten voor zoon van toen nog geen 3 maanden oud

Hahaha Wat lief.

Maar idd, baby krijgt er weinig van mee, dus vooral voor je eigen plezier doen!
Wij geven de baby cadeaus omdat de grote zus anders denkt dat Sint haar zusje overslaat. Anders hadden we het nog niet gedaan.

Tafelezel vind ik tof, misschien kijken voor zo'n koffer en canvas erbij. Raamstiften ook leuk! Met zelf opzetten kom ik niet weg. Ze haat kleurboeken, voorbeeldjes en opzetjes. Dan is het saai :-)
Hallo?!
Bij ons is Sinterklaas hét feest van het jaar, ook toen we nog geen kinderen hadden, dus zou gek zijn de baby over te slaan met kadootjes. Nu hebben we net een tweede. Er is meer dan genoeg speelgoed in huis dus daar hoeven we het niet voor te doen maar ook nu zal de Sint de baby heus niet overslaan. Oudste maakte zich tijdens de zwangerschap al zorgen of Sinterklaas wel wist dat we een baby zouden hebben tegen die tijd. En hij heeft ook al bedacht dat de baby met schoenzetten best één van zijn schoenen mag lenen, want die ieniemienie-babysokjes daar past natuurlijk geen kadootje in ;) .

Als we helemaal geen Sinterklaas zouden vieren, denk ik niet dat ik dat voor een pasgeboren baby wel zou doen. Pas als ze er iets van beseffen of op zijn minst een leuke avond hebben met kadootjes uitpakken.
Ik gooi weer het lijstje om

Ik ga nu speelgoed boek kleding en iets nuttigs doen

Lijstje 6 jarige:

Kasteel pony ( speelgoed )

Koptelefoon ( nuttig, muziek luisteren en ipad)

Boek ze is net gestart in groep 3 en leest niveau maantje en zon

En een kledingstuk

Lijstje 3 jarige:

Playmobil zoo (speelgoed )

Smartgame (nuttig)

Boek ....?.? Tips gevraagd nog

En een kledingstuk
Heeft je 3-jarige Pluk al? Dat is hier al 3 jaar een hit.
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven