Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Ik heb de verjaardagskado van de oudste allebei de keren van marktplaats gekocht. Beide keren was het een gok of hij het leuk vond en ik vond de nieuw prijs daar te duur voor. Voor zijn derde verjaardag krijgt hij de duplo trein en die is nieuw. Ook hebben familieleden tweedehands dingen gegeven voor de verjaardag van beide kinderen. Nieuw kan maar hoeft niet van ons.

Belle wel slim bedacht, al is verhuizen waarschijnlijk duurder dan op knappen. .
Alle reacties Link kopieren
@Barabientje vorig jaar heb ik op Marktplaats voor zoon zijn cadeautje gekocht. Zag er nog goed uit en voor zoon maakt het niet uit. Hij speelt er met net zoveel plezier mee.

Voor mijn zoon van 3 jaar ben ik er dit jaar al uit qua verlanglijstje en zelfs al wat schoencadeautjes gehaald. Hij krijgt in ieder geval een verkleedkist met verkleedkleren (met onder andere een ridderverkleedset) en daarnaast playmobil.

Voor mijn dochter van, tegen die tijd, 10 maanden vind ik het lastiger. We hebben al veel speelgoed en ze heeft daarnaast nog niet echt voorkeur voor bepaald speelgoed of figuren. Ik kom vooral niet uit de kleinere cadeautjes tot max. 15 euro voor in de schoen en op het verlanglijstje voor de sinterklaasviering met familie. Iemand hier nog leuke tips?
Ik koop gerust kado's op marktplaats. Speelgoed zoals Duplo slijt niet en is tweedehands net zo goed als nieuw. Heb de afgelopen jaren Duplo Primo, Duplo, Baufix, een keukentje, een loopfietsje en diverse onderdelen van de houten treinbaan via marktplaats tweedehands gekocht en voor verjaardag of Sinterklaas gegeven. Nu staat er voor de oudste een mooi gezelschapsspel klaar voor Sinterklaas, en voor de jongste een blokkenset van Haba, beide van marktplaats gehaald.

Ik denk wel dat het over een paar jaar, als de kinderen groter zijn, minder wordt. Een skateboard of iPod koop je toch minder makkelijk tweedehands dan een bak Duplo. Het slijt meer, is meer aan rages/mode onderhevig, en grotere kinderen zal het sneller opvallen dat iets niet meer nieuw is of er geen originele doos meer bij zit.
@Cagie, voor je dochter misschien een zachte pop? Dat vindt elk meisje leuk en heb je wellicht nog niet omdat je oudste een jongen is. Een ballenbaan was op die leeftijd hier ook altijd een groot succes. Verder misschien badspeelgoed of muziekinstrumentjes?

Als schoencadeautje misschien zo'n sinterklaas en pietje van Little People. Wordt hier elk jaar weer met veel plezier uit de kast gehaald. Of een pietenmuts, sinterklaashandpop o.i.d.
quote:appeltjesgroen schreef op 07 oktober 2016 @ 21:33:

Ik koop gerust kado's op marktplaats. Speelgoed zoals Duplo slijt niet en is tweedehands net zo goed als nieuw. Heb de afgelopen jaren Duplo Primo, Duplo, Baufix, een keukentje, een loopfietsje en diverse onderdelen van de houten treinbaan via marktplaats tweedehands gekocht en voor verjaardag of Sinterklaas gegeven. Nu staat er voor de oudste een mooi gezelschapsspel klaar voor Sinterklaas, en voor de jongste een blokkenset van Haba, beide van marktplaats gehaald.

Ik denk wel dat het over een paar jaar, als de kinderen groter zijn, minder wordt. Een skateboard of iPod koop je toch minder makkelijk tweedehands dan een bak Duplo. Het slijt meer, is meer aan rages/mode onderhevig, en grotere kinderen zal het sneller opvallen dat iets niet meer nieuw is of er geen originele doos meer bij zit.Dat denk ik ook inderdaad! Dan maken we er nu nig maar even lekker gebruik van!
Als schoenkado voor baby heb ik eens bellenblaas gegeven, een grappige badspons, en idd zo'n piet en Sint van little people.

Ik heb een partij tweedehands duplo gekocht, de stenen direct in de kist gedaan maar er zaten wat dieren bij en die hou ik achter als schoenkadootje. Verder toet toet voor de baby: mijn oudste had en heeft een hekel aan herriespeelgoed dus dat hebben we niet veel, maar jongste vindt dat juist prachtig.

Tweedehands kados heb ik ook geen probleem mee. Wij kregen vroeger ook duplo en playmobil etc. Leuk verpakt in plastic boxen of in elkaar gezet. Pas toen ik volwassen was realiseerde ik me dat het allemaal tweedehands was.
Hier ook rustig tweedehands speelgoed. Ik verkoop zelf ook regelmatig weer wat.

Iemand vroeg om spelletjes voor een 4-jarige. Wij hebben inderdaad koetje boe, vind ze heel leuk! En zo'n toren van Pisa is ook een hit. En wat minder voor de hand liggen, maar het kaartspel pesten vind ze ook super! We helpen dan wel een beetje, maar het gaat best goed we hebben een versie met grote kaarten en ze heeft zo'n houten ding waar ze haar kaarten in kan zetten.

Dat houten ding voor kaarten hebben wij ook sinds kort. Inderdaad heel fijn!

De meeste dingen koop ik nieuw, om het daarna zelf wel weer door te verkopen. Maar afgelopen verjaardag wel een tweedehands Playmobil brandweerkazerne gegeven. Zoontje wilde het heel graag, maar ik vond het in verhouding te duur. Dus toen ik hem voorbij zag komen op een plaatselijke verkoopgroep, heb ik die gekocht voor €12,50. En gelukkig maar, want ik verwachtte al dat hij er weinig mee zou doen en dat klopt ook.
Ik koop en verkoop ook regelmatig op marktplaats. Maar manlief wil geen 2e hands geven voor verjaardagen of sinterklaas.

Dus met zulke momenten krijgen ze iets nieuws.
@cagie, hier kreeg dochter bij 3 maanden een Nijntje sint en piet. Ook heeft ze een Woezel sint en Pip piet. Die haal ik nu elk jaar weer te voorschijn.
@Belle, wat zijn jullie makkelijk met verhuizen! Wij hebben een huis op het oog maar dat moet van boven tot onder geschilderd worden. En een nieuwe keuken.
Ik heb gisteren deze besteld, voor 13 euro bij Limango Is van Beluga.

Over tweedehands gesproken de oudste krijg ipv een nieuwe duplo trein de oude van zijn nicht en neefje. Mijn nicht vroeg net of wij daar interesse voor hadden. We hadden net de doos gekocht, maar die mocht nog terug zonder opgave van rede. Hij krijgt het als nog voor zijn verjaardag niet nieuw maar wel uitgebreider.
Morgen 10% korting bij intertoys bij de zondagsale
Goed om te weten, Queenfan! Daar ga ik twee pyjama's bestellen.

Fijn topic is dit zo, ik maak graag gebruik van alle tips. Tot nu toe best veel korting gescoord.

Vanmorgen My Little Pony kasteel gekocht bij ToysXL voor 19,99 met een gratis pony erbij en net bij Top1Toys de My Little Pony trein besteld voor 22,50 incl verzending.

Straks nog even dochter een beetje manipuleren om het op haar lijstje te zetten.

Voor zoon heb ik nog niks, maar die is overal wel blij mee. Dat wordt lastminute werk denk ik.
Ik zat net op de site van toys r us amerika te kijken, ik ben in staat het vliegtuig te pakken en heel de handel leeg te kopen

Wat een leuke dingen daar !! En de keuze is gewoon zo enorm !!

Tig pagina's vol met My Little Pony en barbie spullen, je gaat er gewoon bijna van janken hoeveel keus daar is (en hoeveel goedkoper de dingen zijn die hier net nieuw in de winkel staan)
Inderdaad kijk maar eens naar amerikaanse speelgoed filmpjes van youtube .

Grotere collecties en veel meer keus en veel speelgoed die ze hier niet of amper kennen of verkopen.

Mijn oudste kijkt graag naar filmpjes van blindbags dat zijn bijvoorbeeld een ei / doosje/ kratje daarin zit vaak een zakje met daarin een klein speeltje sleutelhanger of knuffel.

Het is een beetje een kindersuprise idee maar dan met bekende figuurtjes zoals my little pony

Het meeste in de filmpjes heb ik nog nooit gezien in de Nederlandse ( online ) winkels
quote:_Doortje_ schreef op 06 oktober 2016 @ 09:26:

[...]

Bijna 6. Ze besteedt al haar tijd aan schilderen, tekenen, kleien (maar dan weer geen playdoh apparaten, die laat ze links liggen), knutselen, doeboeken, dingen vouwen, rijgen, knippen etc. Ik zit te denken aan een schildersezel, maar ik zie een beetje op tegen het geklieder

Vriendinnen haalt ze over om te gaan tekenen, we nemen ze mee naar de speeltuin, ze kijken een filmpje of ze verkleden zich. Met vriendinnen komt ze nog wel tot een soort spelen, maar in haar eentje gewoon niet. Ze staat het liefst in haar blootje te schilderen :-$ klinkt als een heerlijk kind!
Iemand vroeg ideeen voor spelletjes voor kleuters:

Stef Stuntpiloot is erg leuk, of Ezelen, Snuffie Hup, Hatschi Iglo, knibbel knabbel knuisje, bert bever....
quote:queenfan25 schreef op 08 oktober 2016 @ 21:14:

Inderdaad kijk maar eens naar amerikaanse speelgoed filmpjes van youtube .

Grotere collecties en veel meer keus en veel speelgoed die ze hier niet of amper kennen of verkopen.

Mijn oudste kijkt graag naar filmpjes van blindbags dat zijn bijvoorbeeld een ei / doosje/ kratje daarin zit vaak een zakje met daarin een klein speeltje sleutelhanger of knuffel.

Het is een beetje een kindersuprise idee maar dan met bekende figuurtjes zoals my little pony

Het meeste in de filmpjes heb ik nog nooit gezien in de Nederlandse ( online ) winkels

Die kijkt mijn dochter ook

en zit dan nog net niet te kwijlen terwijl ze er naar kijkt
Bedankt voor de spelletjesideeën! Toren van Pisa en Bert Bever zien er ook erg leuk uit!!

Pesten en Stef Stunrpiloot zijn nog wel erg moeilijk voor haar denk ik, want ze is nog geen vier.
De toren van Pisa is er ook in een XL variant, leuk voor wat kleinere kinderen.
Die zag ik staan inderdaad, dat lijkt mij erg leuk!
Deze week bij kruidvat 2+1 gratis op alle lego, duplo en playmobil. Korting wordt verrekend als 33%.
Dat is mooi, kan ik ergens online zien wat ze hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven