Napraattopic 68
woensdag 28 september 2016 om 17:51
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 6 oktober 2016 om 17:59
quote:Chevron schreef op 06 oktober 2016 @ 17:33:
En ik mij maar afvragen wat voor een nieuw kook ding een mok is. Maar je bedoelde een drink mok om te meten hoeveel rijst en hoeveel water
voor mezelf
1 drinkmok vol droge rijst is voor ons voldoende, een halve als ik met 1 kind eet.
En ik mij maar afvragen wat voor een nieuw kook ding een mok is. Maar je bedoelde een drink mok om te meten hoeveel rijst en hoeveel water
voor mezelf
1 drinkmok vol droge rijst is voor ons voldoende, een halve als ik met 1 kind eet.
Je bent zelf een theepot
donderdag 6 oktober 2016 om 18:04
donderdag 6 oktober 2016 om 18:19
donderdag 6 oktober 2016 om 19:23
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 19:18:
Eerst de rijst wassen en dan in de pan tot aan je vingerkootje water als het water verdampt is deksel erop stoomt het nog na.Ik heb hele lange vingers (letterlijk wel te verstaan) Cookje. Bij mij werkt 'de kootjes-regel' niet. Krijg ik gegarandeerd zompige rijst. Dus ik meet af. En probeer geduld te hebben en geen roerding in de buurt te hebben.
Eerst de rijst wassen en dan in de pan tot aan je vingerkootje water als het water verdampt is deksel erop stoomt het nog na.Ik heb hele lange vingers (letterlijk wel te verstaan) Cookje. Bij mij werkt 'de kootjes-regel' niet. Krijg ik gegarandeerd zompige rijst. Dus ik meet af. En probeer geduld te hebben en geen roerding in de buurt te hebben.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 6 oktober 2016 om 19:27
quote:Philae schreef op 06 oktober 2016 @ 19:20:
Ik breng gewoon een berg water aan de kook, gooi de rijst erin en proef dan of het gaar is. Is het gaar dan giet ik het overtollige water weg.Met dat overtollige water gooi je ook veel 'rijstsmaak' weg. Truuk is net dat het water door de rijst geabsorbeerd wordt (vandaar ook deksel op de pan). Maar zoals jij het doet is eigenlijk de 'Lassie-wijze' en die verkoopt nog steeds goed lees ik hier.
Ik breng gewoon een berg water aan de kook, gooi de rijst erin en proef dan of het gaar is. Is het gaar dan giet ik het overtollige water weg.Met dat overtollige water gooi je ook veel 'rijstsmaak' weg. Truuk is net dat het water door de rijst geabsorbeerd wordt (vandaar ook deksel op de pan). Maar zoals jij het doet is eigenlijk de 'Lassie-wijze' en die verkoopt nog steeds goed lees ik hier.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 6 oktober 2016 om 19:30