Napraattopic 68

28-09-2016 17:51 3145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Star schreef op 06 oktober 2016 @ 16:02:

Dit is gewoon de beste link

http://www.surinamcooking.com/

Klopt

Kunnen jullie net zoals jullie moeder of oma koken? Mijn moeder kon echt 10x beter koken dan ik.
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 15:55:

[...]

Volgens mij is zij Surinaamse dacht ik, weet niet zeker.Hey cookie, wat voor werk heb je gevonden?
quote:thee schreef op 06 oktober 2016 @ 15:58:

Surinaams koken

Surinaams koken

Surinaamse rijst

En volgens mij is er ook een langer lopend topic maar dat kan ik zo gauw niet vinden.

Cookie, stuur me maar een bakje soto Als het klaar is stuur ik je een bakje.
quote:BridgetteDubois schreef op 06 oktober 2016 @ 16:03:

[...]

Hey cookie, wat voor werk heb je gevonden?Wat een vreemde vraag (van jouw kant dan).
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 16:04:

[...]

Als het klaar is stuur ik je een bakje.Een Surinaamse ex maakte het een keer hier thuis. Ik zou de MJ snijden. Dat deed ik niet zo slim. Heb lang met mijn vingers op de koude balkonreling gezeten toen. Gelukkig kreeg ik de tip van Rescue zalf.
quote:thee schreef op 06 oktober 2016 @ 16:05:

[...]

Wat een vreemde vraag (van jouw kant dan).Niet vreemd bedoeld hoor, gewoon interesse.
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 16:03:

[...]

Klopt

Kunnen jullie net zoals jullie moeder of oma koken? Mijn moeder kon echt 10x beter koken dan ik.

Godzijdank niet. Mijn moeder is de grootste prutser ooit in de keuken. 9 van de 10 keer kregen we aangebrand eten voorgeschotelt. En als ze eens een culinair hoogstandje kookte was dat macaroni met een Knorr pakje en smac blokjes.

Bij oma eten was gevaarlijk. Die had vaak eten wat al was bedorven of ver over de datum was. En die mikte soepballen in de soep en haalde dan de pan van het vuur. Dus die ballen waren nog rauw.

Koken heb ik dan ook zelf geleert. En ik durf wel te zeggen dat ik er best goed in ben. Maar ik vind koken en bakken dan ook echt heel leuk om te doen.

Vind het heerlijk om uren in de keuken bezig te zijn.
quote:thee schreef op 06 oktober 2016 @ 16:06:

[...]

Een Surinaamse ex maakte het een keer hier thuis. Ik zou de MJ snijden. Dat deed ik niet zo slim. Heb lang met mijn vingers op de koude balkonreling gezeten toen. Gelukkig kreeg ik de tip van Rescue zalf.Noh nooit met je vingers aan mj zitten.
Ik kan ook echt 200x beter koken dan mijn moeder.
quote:Goede-Fee schreef op 06 oktober 2016 @ 16:11:

Ik kan ook echt 200x beter koken dan mijn moeder. Haha ik dus niet. Ik durf te weinig, en hoewel ik het hartstikke leuk vind heb ik er gewoon geen geduld voor.
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 16:03:

[...]

Klopt

Kunnen jullie net zoals jullie moeder of oma koken? Mijn moeder kon echt 10x beter koken dan ik.Mijn moeder kan niet koken dus ja maar beter dan oma NEE
quote:ZombieQueen schreef op 06 oktober 2016 @ 16:08:

[...]

Godzijdank niet. Mijn moeder is de grootste prutser ooit in de keuken. 9 van de 10 keer kregen we aangebrand eten voorgeschotelt. En als ze eens een culinair hoogstandje kookte was dat macaroni met een Knorr pakje en smac blokjes.

Bij oma eten was gevaarlijk. Die had vaak eten wat al was bedorven of ver over de datum was. En die mikte soepballen in de soep en haalde dan de pan van het vuur. Dus die ballen waren nog rauw.

Koken heb ik dan ook zelf geleert. En ik durf wel te zeggen dat ik er best goed in ben. Maar ik vind koken en bakken dan ook echt heel leuk om te doen.

Vind het heerlijk om uren in de keuken bezig te zijn.Mijn Oma en Moeder zijn echt Tha bomb in de keuken. Ik kan er niet eens naast staan. Ik hou wel van koken en bakken.
Ik heb veel geleerd van oma maar zoals zij kon koken en bakken nee dat lukt mij niet.
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 16:14:

[...]

Mijn Oma en Moeder zijn echt Tha bomb in de keuken. Ik kan er niet eens naast staan. Ik hou wel van koken en bakken.

Ik heb uiteindelijk mijn moeder geleert hoe je een beetje gristelijk kan koken, of nouja, geprobeert. Echt hopeloos. Die zet het eten op het vuur en gaat dan voor de tv zitten en kijkt om de 10 minuten of het niet aanbrandt of overkookt.

Frituren kan ze dan wel weer... Dus die frituren zo'n 4/5 keer in de week. En mijn halfzusje van 4 jaar krijgt nog potjes babyvoeding om het toch een beetje gezond te houden.
quote:ZombieQueen schreef op 06 oktober 2016 @ 16:18:

[...]

Ik heb uiteindelijk mijn moeder geleert hoe je een beetje gristelijk kan koken, of nouja, geprobeert. Echt hopeloos. Die zet het eten op het vuur en gaat dan voor de tv zitten en kijkt om de 10 minuten of het niet aanbrandt of overkookt.

Frituren kan ze dan wel weer... Dus die frituren zo'n 4/5 keer in de week. En mijn halfzusje van 4 jaar krijgt nog potjes babyvoeding om het toch een beetje gezond te houden. Wow dat is inderdaad wel heel bizar! Ze doet er dus ook niet echt moeite voor om het goed te doen?
quote:Cookielyon schreef op 06 oktober 2016 @ 16:10:

[...]

Noh nooit met je vingers aan mj zitten.

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord Cookie, en hier eten we 4 dagen per week met die gele rakkers.

Ook snij ik ze doormidden voordat ze in de pan belanden......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Bijdeweg, ik had vroeger een Surinaamse buurman die at ze zo op !

Als een appel, ongelofelijk ............... mooie tanden, prachtig tandvlees had de man.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik raak die ook gewoon aan, en haal ze ook niet uit het eten. Ik eet die dingen gewoon op
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2016 @ 16:20:

[...]

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord Cookie, en hier eten we 4 dagen per week met die gele rakkers.

Ook snij ik ze doormidden voordat ze in de pan belanden......Jij hebt echt lef die dingen zijn scherp echt scherp.
quote:BridgetteDubois schreef op 06 oktober 2016 @ 16:20:

[...]

Wow dat is inderdaad wel heel bizar! Ze doet er dus ook niet echt moeite voor om het goed te doen?

Nee, koken heeft geen enkele prioriteit. Toen ik 19 was ging ik samenwonen en toen heb ik mezelf ook echt groente moeten leren eten. Een enkele keer gehad, maar dat hield ook op met sla met slasaus en sperziebonen uit pot.

Nu ik er zo weer over nadenk is het best bizar. Vroeger wist ik gewoon niet beter.
quote:Eindeloos schreef op 06 oktober 2016 @ 16:20:

[...]

Ook snij ik ze doormidden voordat ze in de pan belanden......Jij kan inderdaad ook heerlijk koken..
quote:ZombieQueen schreef op 06 oktober 2016 @ 16:24:

[...]

Nee, koken heeft geen enkele prioriteit. Toen ik 19 was ging ik samenwonen en toen heb ik mezelf ook echt groente moeten leren eten. Een enkele keer gehad, maar dat hield ook op met sla met slasaus en sperziebonen uit pot.

Nu ik er zo weer over nadenk is het best bizar. Vroeger wist ik gewoon niet beter.Hoe komt dat dan, weet je dat? Houdt ze gewoon niet van koken/gezond eten? Of heeft ze gewoon geen idee hoe belangrijk het is en hoe dat moet?

[...]

Frituren kan ze dan wel weer... Dus die frituren zo'n 4/5 keer in de week. En mijn halfzusje van 4 jaar krijgt nog potjes babyvoeding om het toch een beetje gezond te houden. Wat zielig eigenlijk. Ze vindt koken dus niks.

[...]

Frituren kan ze dan wel weer... Dus die frituren zo'n 4/5 keer in de week. En mijn halfzusje van 4 jaar krijgt nog potjes babyvoeding om het toch een beetje gezond te houden.

Wat zielig voor je zusje! En voor jou natuurlijk ook vroeger.

Die lust straks helemaal niks.
quote:BridgetteDubois schreef op 06 oktober 2016 @ 16:22:

Ik raak die ook gewoon aan, en haal ze ook niet uit het eten. Ik eet die dingen gewoon op Ik raak ze ook aan en snij ze ook maar heb wel geleert dat je dan niet in je ogen moet wrijven. Kolere, een mens heeft nog nooit zoveel pijn gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven