vrijwillige opname; wegblijven?
donderdag 6 oktober 2016 om 20:14
Ik zit nu ruim een week in vrijwillige opname bij ggz. Ik zou morgen naar huis gaan, maar vandaag ging het erg slecht. k ben nu even thuis (met verlof), daarom zit ik eraan te denken om gewoon niet meer terug te gaan naar de kliniek. Ik zou denken dat dat wel kan, want ik zit er toch vrijwillig. Klopt dat? Ik heb geen telefoonnummer voor buiten kantoortijden, maar kan morgen wel even bellen om het te laten weten.
donderdag 6 oktober 2016 om 20:18
Je liet je niet vrijwillig opnemen vanwege zweetvoeten neem ik aan? Hetgeen waar je aan wilde werken is nu opeens voorbij? Of ben je gewoon bang en inzeker over wat er mogelijk op je pad komt? Ik zou in ieder geval nog een week gaan. Niet zo snel opgeven, wat voor reden er nu dan in je hoofd zit. Groeien en veranderen doet soms pijn, maar is altijd de moeite waard.
donderdag 6 oktober 2016 om 20:24
donderdag 6 oktober 2016 om 20:24
donderdag 6 oktober 2016 om 20:42
Ik zal even wat meer context geven, maar ivm herkenning kan ik niet op details ingaan.
Tot nu toe heb ik mij goed aan behandelafspraken gehouden. Echter, vandaag was ik buiten de kliniek om n een situatie waarin het niet goed ging. daar ben ik overstuur door. Ik vind dat ik het zelf maar moet oplossen, buiten de ggz om. Ik wil mezelf bewijzen. Want volgende week sta ik er ook weer alleen voor.
Tot nu toe heb ik mij goed aan behandelafspraken gehouden. Echter, vandaag was ik buiten de kliniek om n een situatie waarin het niet goed ging. daar ben ik overstuur door. Ik vind dat ik het zelf maar moet oplossen, buiten de ggz om. Ik wil mezelf bewijzen. Want volgende week sta ik er ook weer alleen voor.
donderdag 6 oktober 2016 om 20:49
quote:rebecca_90 schreef op 06 oktober 2016 @ 20:42:
Ik zal even wat meer context geven, maar ivm herkenning kan ik niet op details ingaan.
Tot nu toe heb ik mij goed aan behandelafspraken gehouden. Echter, vandaag was ik buiten de kliniek om n een situatie waarin het niet goed ging. daar ben ik overstuur door. Ik vind dat ik het zelf maar moet oplossen, buiten de ggz om. Ik wil mezelf bewijzen. Want volgende week sta ik er ook weer alleen voor.Niet om lullig te doen, maar aan je andere topics te lezen gaat je dat niet heel goed af. Misschien moet je daar eens mee ophouden en de hulp aanvaarden die ze je binnen de ggz kunnen bieden. Steeds weer topics openen maar niets met de adviezen doen heeft namelijk ook niet echt zin. Klinkt hard. Maar met de problematieken waarmee jij kampt, kunnen wij hier niets.
Tot nu toe heb ik mij goed aan behandelafspraken gehouden. Echter, vandaag was ik buiten de kliniek om n een situatie waarin het niet goed ging. daar ben ik overstuur door. Ik vind dat ik het zelf maar moet oplossen, buiten de ggz om. Ik wil mezelf bewijzen. Want volgende week sta ik er ook weer alleen voor.Niet om lullig te doen, maar aan je andere topics te lezen gaat je dat niet heel goed af. Misschien moet je daar eens mee ophouden en de hulp aanvaarden die ze je binnen de ggz kunnen bieden. Steeds weer topics openen maar niets met de adviezen doen heeft namelijk ook niet echt zin. Klinkt hard. Maar met de problematieken waarmee jij kampt, kunnen wij hier niets.
donderdag 6 oktober 2016 om 20:51
donderdag 6 oktober 2016 om 20:51
Ze zijn er ook, juist, voor de situaties 'buiten de kliniek om'.
Jij wil niet alleen jezelf bewijzen in 'dat je het zelf kunt oplossen'. Je wil ook, nog steeds, bewijzen dat het allemaal wel meevalt.
Los het nu eens een keer goed op, ga echt aan het werk met jezelf. Niet steeds dat halve werk.
Accepteert dat het nu niet gaat zoals het volgens jou moet, maar dat het moet zoals het gaat. En geef eindelijk toe dat je een probleem hebt. Iig naar jezelf.
Jij wil niet alleen jezelf bewijzen in 'dat je het zelf kunt oplossen'. Je wil ook, nog steeds, bewijzen dat het allemaal wel meevalt.
Los het nu eens een keer goed op, ga echt aan het werk met jezelf. Niet steeds dat halve werk.
Accepteert dat het nu niet gaat zoals het volgens jou moet, maar dat het moet zoals het gaat. En geef eindelijk toe dat je een probleem hebt. Iig naar jezelf.
donderdag 6 oktober 2016 om 20:53
Niet afbellen of zomaar wegblijven maar teruggaan en een gesprek aanvragen en daarin je twijfel uitspreken. Als je daarna echt niet wil blijven - wat mij zeer onverstandig lijkt - staat het je vrij om alsnog naar huis te gaan. Maar nogmaals, wat ik van jou gelezen heb, ook in andere topics, heb je dringend klinische hulp nodig.
Heel veel sterkte to en neem geen overhaaste beslissingen.
Heel veel sterkte to en neem geen overhaaste beslissingen.