vrijwillige opname; wegblijven?

06-10-2016 20:14 48 berichten
Ik zit nu ruim een week in vrijwillige opname bij ggz. Ik zou morgen naar huis gaan, maar vandaag ging het erg slecht. k ben nu even thuis (met verlof), daarom zit ik eraan te denken om gewoon niet meer terug te gaan naar de kliniek. Ik zou denken dat dat wel kan, want ik zit er toch vrijwillig. Klopt dat? Ik heb geen telefoonnummer voor buiten kantoortijden, maar kan morgen wel even bellen om het te laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Je liet je niet vrijwillig opnemen vanwege zweetvoeten neem ik aan? Hetgeen waar je aan wilde werken is nu opeens voorbij? Of ben je gewoon bang en inzeker over wat er mogelijk op je pad komt? Ik zou in ieder geval nog een week gaan. Niet zo snel opgeven, wat voor reden er nu dan in je hoofd zit. Groeien en veranderen doet soms pijn, maar is altijd de moeite waard.
Waarom ben je thuis als het slecht gaat met je? Dat ze daar verlof voor hebben gegeven. Ik zou maar gewoon blijven in opname, je zit er waarschijnlijk niet voor niets
Niet verstandig als het vandaag niet goed ging.... Waarom wil je niet meer terug?
Lijkt me niet handig, om niet te gaan, juist als het slecht gaat. Maar goed. Ik neem aan dat daar gewoon een avonddienst aanwezig is nu en dat je dus het gewone nummer zou moeten kunnen bellen.
Het gaat slecht met je en daarom ga je niet terug?? Natuurlijk ga je terug als je beter wil worden! Echt beter om wel te gaan.
Waarom wil je naar huis TO? Wat ontvlucht je?
"People, what a bunch of bastards"
Noem voor jezelf eens 1 goede reden om niet terug te gaan

Dat je er vrijwillig zit betekent niet dat het niet nodig is hé
Ik ken jou en de situatie niet, maar dit klinkt als ontwijken. Ik zou gewoon weer terug gaan als ik jou was. Vooral als het vandaag niet goed ging.
Bespreek het morgen met de artsen daar.
Niemand kan je verplichten om terug te gaan.

Maar zomaar wegblijven is

1. niet fatsoenlijk.

2. niet verstandig. Je schrijft nota bene zelf dat het niet goed met je gaat; ik zou eerder inzetten op langer blijven.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
Waarom geef je op?
Of het beter is of niet om terug te gaan, ga ik niet beoordelen.

Ga terug of bel morgen dat je voor die dag een afspraak wil hebben om een gesprek hierover te hebben.

En probeer in dat gesprek duidelijk te krijgen waarom je niet meer terug wil.
Je zit ruim een week in vrijwillige opname. Morgen zou je naar huis gaan, maar je zit nu thuis met verlof? Ik snap hem even niet.

Maar goed, jij weet zelf ook dat het juist slim is om terug te gaan, nu blijkt dat het nog helemaal niet zo goed gaat.
Als het slecht gaat, kun je beter teruggaan. Soms zie je zelf niet wat het best voor je is, heb je het idee dat het je niet helpt, maar kunnen de artsen dat beter beoordelen
Waarom zit je in vrijwillige opname en waarom ging het vandaag erg slecht?
Vergeet niet dat als je wegblijft en het niet goed met je gaat en het uiteindelijk misschien escaleert, je gedwongen opgenomen kan worden. Een rechter maakt dan de keuze voor jou. Maak het bespreekbaar morgen en kies voor jezelf!
Iets met vragen naar de bekende weg dit.....
Oh, ik had moeten loepen zie ik...
TO eens loepen verklaart erg veel..
Ik zal even wat meer context geven, maar ivm herkenning kan ik niet op details ingaan.

Tot nu toe heb ik mij goed aan behandelafspraken gehouden. Echter, vandaag was ik buiten de kliniek om n een situatie waarin het niet goed ging. daar ben ik overstuur door. Ik vind dat ik het zelf maar moet oplossen, buiten de ggz om. Ik wil mezelf bewijzen. Want volgende week sta ik er ook weer alleen voor.
quote:rebecca_90 schreef op 06 oktober 2016 @ 20:42:

Ik zal even wat meer context geven, maar ivm herkenning kan ik niet op details ingaan.

Tot nu toe heb ik mij goed aan behandelafspraken gehouden. Echter, vandaag was ik buiten de kliniek om n een situatie waarin het niet goed ging. daar ben ik overstuur door. Ik vind dat ik het zelf maar moet oplossen, buiten de ggz om. Ik wil mezelf bewijzen. Want volgende week sta ik er ook weer alleen voor.Niet om lullig te doen, maar aan je andere topics te lezen gaat je dat niet heel goed af. Misschien moet je daar eens mee ophouden en de hulp aanvaarden die ze je binnen de ggz kunnen bieden. Steeds weer topics openen maar niets met de adviezen doen heeft namelijk ook niet echt zin. Klinkt hard. Maar met de problematieken waarmee jij kampt, kunnen wij hier niets.
Je bent niet in die kliniek om jezelf te bewijzen. Je bent er om te leren en je leert het meest door je behandelaar je te laten adviseren bij deze lastige situatie.

Zonder bericht wegblijven zou ik niet doen, ga dan terug en geef aan dat je niet blijft. Maar overleg het tenminste.
Ze zijn er ook, juist, voor de situaties 'buiten de kliniek om'.

Jij wil niet alleen jezelf bewijzen in 'dat je het zelf kunt oplossen'. Je wil ook, nog steeds, bewijzen dat het allemaal wel meevalt.

Los het nu eens een keer goed op, ga echt aan het werk met jezelf. Niet steeds dat halve werk.

Accepteert dat het nu niet gaat zoals het volgens jou moet, maar dat het moet zoals het gaat. En geef eindelijk toe dat je een probleem hebt. Iig naar jezelf.
Niet afbellen of zomaar wegblijven maar teruggaan en een gesprek aanvragen en daarin je twijfel uitspreken. Als je daarna echt niet wil blijven - wat mij zeer onverstandig lijkt - staat het je vrij om alsnog naar huis te gaan. Maar nogmaals, wat ik van jou gelezen heb, ook in andere topics, heb je dringend klinische hulp nodig.

Heel veel sterkte to en neem geen overhaaste beslissingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven