Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Opisop, natuurlijk krijgen die statushouders voorrang. Persoonlijk vind ik het van de zotte, maar het wordt weer met de mantel der liefde bedekt.

Mijn mantel der liefde is nogal sleets. Ik voel niet zoveel compassie voor statushouders. Ze zijn met open ogen in de mooie praatjes van wat mensensmokkelaars getrapt en daar worden ze nog voor beloond ook. Ik geloof echt niet dat wij hier de slimme, hoogopgeleide vluchteling krijgen, maar vooral degenen die in hun thuisland al niet zo lekker mee kwamen.
quote:opisop91 schreef op 07 oktober 2016 @ 09:42:

Ik snap iets niet. Ik had begrepen dat statushouders niet langer voorrang zouden krijgen op een sociale huurwoning. Het lijkt er bij mij in het dorp sterk op dat het wel gebeurd, gezien deze mensen woningen betrekkingen waar mensen normaal tussen de zes en acht jaar op moeten wachten.Zou Nederlanders daar nu eigenlijk voor terecht kunnen bij het Meldpunt Dicriminatie?
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 07 oktober 2016 @ 09:50:

Opisop, natuurlijk krijgen die statushouders voorrang. Persoonlijk vind ik het van de zotte, maar het wordt weer met de mantel der liefde bedekt.

Ik denk dat de mantel in dit geval "subsidie" heet.

Hoe meer inwoners in een gemeente, des te meer subsidie, des te beter voor de ambtenaren...

Ik snap iets niet. Ik had begrepen dat statushouders niet langer voorrang zouden krijgen op een sociale huurwoning. Het lijkt er bij mij in het dorp sterk op dat het wel gebeurd, gezien deze mensen woningen betrekkingen waar mensen normaal tussen de zes en acht jaar op moeten wachten.Ze zouden inderdaad geen voorrang meer krijgen, maar de praktijk is natuurlijk anders. De gemeentes moeten aan hun plicht voldoen om jaarlijks een bepaald aantal statushouders (dat worden er dus steeds meer) te huisvesten. Dat doen ze door toch huurwoningen met voorrang te verstrekken anders kun je nooit aan die verplichting voldoen. Die wetswijziging is dus een wassen neus en alleen bedoeld om ons zoet te houden.
quote:Mejuffrouwmuis schreef op 07 oktober 2016 @ 09:38:

Pientje, ik vraag me af of al die statushouders hier naar toe waren gekomen als ze niet hun gezin mee hadden kunnen sjouwen. Iets in me zegt van niet.

Ik denk dat het tij niet meer te keren is. Of het echte vluchtelingen zijn of niet; uiteindelijk vertrekt er vrijwel niemand meer uit Nederland. Straks komen er ook nog duizenden ongeschoolde of laaggeschoolde Afrikanen bij, want die kunnen niet allemaal in Italië blijven. Ook nog een herverdeling vanuit Griekenland, waar een groot deel richting van de gelukszoekers richting Nederland zal verhuizen. Zelfs criminele Algerijnen en Marokkanen die met de stroom meeliften kunnen we niet terugsturen. Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee en dan blijven de linkse partijen maar roepen om nog meer mensen hierheen te halen.

Het wordt tijd dat er ook een verhuisverbod ingesteld wordt voor statushouders die vanuit de dorpen naar de grotere steden verhuizen. In de dorpen willen de meeste nieuwkomers niet blijven wonen, maar als je niet kunt aantonen dat je voor je werk moet verhuizen dan blijf je maar zitten in de woning die je is toegewezen. Iedereen wil hier in de Randstad wonen en we zitten hier al hutje op mutje met heel veel nieuwe Nederlanders met de bijbehorende korte lontjes. Het wordt hier steeds onleefbaarder.
Het is inderdaad niet de eerste keer dat ik hoor dat de opvang van asielzoekers lucratieve business is voor gemeenten. En dan zichzelf ook nog op de borst kloppen door te zeggen dat ze hun verantwoordelijk nemen.

Nee. Als je zo graag je verantwoordelijkheid wil nemen, dan moet je dat niet nemen over de rug van andere mensen. Op die manier kan iedereen zijn/haar verantwoordelijkheid wel nemen natuurlijk.

Of je er iets mee kunt bij het meldpunt discriminatie betwijfel ik. Het lijkt mij ook pure discriminatie, echter zijn bepaalde vormen van discriminatie toegestaan en worden deze zelfs als positief bestempeld in Nederland.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
quote:Pientjexxxx schreef op 07 oktober 2016 @ 10:47:

Ze zouden inderdaad geen voorrang meer krijgen, maar de praktijk is natuurlijk anders. De gemeentes moeten aan hun plicht voldoen om jaarlijks een bepaald aantal statushouders (dat worden er dus steeds meer) te huisvesten. Dat doen ze door toch huurwoningen met voorrang te verstrekken anders kun je nooit aan die verplichting voldoen. Die wetswijziging is dus een wassen neus en alleen bedoeld om ons zoet te houden.Hoe kun je daar een bepaald aantal aan plakken? Ze weten toch helemaal niet hoeveel woningen er vrij komen? Met zo een quotum snap ik wel waarom er allemaal statushouders worden gehuisvest. Een wassen neus inderdaad dan die wetswijziging.
You know what to do. Now all you have to do is find the discipline to do it.
Honk Zomers
quote:dianavankrimpen schreef op 07 oktober 2016 @ 11:27:

Honk Zomers

Verder veel foto's van AFA dus ik vrees dat die pagina nog bloedserieus is ook..

Relaties tussen hulpverleensters Afa en illegalen,kinderen die gebruikt worden als propaganda etc. man man man..
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2016 @ 00:36:

[...]

Voor de 2e avond deze week ben ik bij Pauw weggezapt, eerst met Jesse, en nu met Denk aan tafel.

Ik trek het niet meer.Ik kijk al wekenlang niet meer...dwdd krek net hetzelfde
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
De facebookpagina van Honk Zomers zelf is ook hilarisch

Het verbeteren van de wereld begint bij een coalitie die gevormt word door DENK, GroenLinks en de PvdA

Ik snap iets niet. Ik had begrepen dat statushouders niet langer voorrang zouden krijgen op een sociale huurwoning. Het lijkt er bij mij in het dorp sterk op dat het wel gebeurd, gezien deze mensen woningen betrekkingen waar mensen normaal tussen de zes en acht jaar op moeten wachten.In 2017 pas, verkiezingsploy!
quote:Gebruna schreef op 07 oktober 2016 @ 10:24:

[...]

Zou Nederlanders daar nu eigenlijk voor terecht kunnen bij het Meldpunt Dicriminatie?Dar zou eigenlijk iemand eens moeten doen.
Meer mensen die gisteren gekeken hebben naar Floortje Dessing die terug is gegaan naar Syrië?

Ik vond het erg indrukwekkend, triest maar ook mooi om te zien. Juist om het beeld te zien van hoe de mensen leven daar. Ik ga volgende week weer kijken.

Als het mensen al lukt te vluchten uit Syrië, komen de meeste terecht in Turkije en Libanon.
Levensgenieter ;)
quote:MissButterflyyy schreef op 07 oktober 2016 @ 12:16:

Meer mensen die gisteren gekeken hebben naar Floortje Dessing die terug is gegaan naar Syrië?

Ik vond het erg indrukwekkend, triest maar ook mooi om te zien. Juist om het beeld te zien van hoe de mensen leven daar. Ik ga volgende week weer kijken.

Als het mensen al lukt te vluchten uit Syrië, komen de meeste terecht in Turkije en Libanon.

Eigenlijk was het meer verbazingwekkend hoeveel mensen gewoon op Syrie op terrasjes zaten, en het gewone leven gewoon geleefd werd....een eyeopener!

Maar ach, iedereen wist dit toch al, kijk naar het feit dat er nu 29.000 familieleden naar nederland komen om zich bij de vluchteling te voegen.....de vluchtelingen die zogenaamd uit een gebied kwamen waar de bommen hen om de oren vlogen! HOe komt het dan, dat die familieleden niet dood of gewond zijn? Een groot wonder!
quote:mienietjefietje schreef op 07 oktober 2016 @ 12:39:

[...]

Eigenlijk was het meer verbazingwekkend hoeveel mensen gewoon op Syrie op terrasjes zaten, en het gewone leven gewoon geleefd werd....een eyeopener!

Maar ach, iedereen wist dit toch al, kijk naar het feit dat er nu 29.000 familieleden naar nederland komen om zich bij de vluchteling te voegen.....de vluchtelingen die zogenaamd uit een gebied kwamen waar de bommen hen om de oren vlogen! HOe komt het dan, dat die familieleden niet dood of gewond zijn? Een groot wonder!Wil je hiermee nu beweren dat het allemaal wel meevalt in Syrie?
quote:amarna schreef op 07 oktober 2016 @ 12:50:

[...]

Wil je hiermee nu beweren dat het allemaal wel meevalt in Syrie?In eengroot gedelte van het land kennelijk wel.
quote:MissButterflyyy schreef op 07 oktober 2016 @ 12:16:

Ik heb met open mond zitten kijken, echt die tegenstellingen.

Niet te geloven.....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:mienietjefietje schreef op 07 oktober 2016 @ 12:39:

[...]

Maar ach, iedereen wist dit toch al, kijk naar het feit dat er nu 29.000 familieleden naar nederland komen om zich bij de vluchteling te voegen.....de vluchtelingen die zogenaamd uit een gebied kwamen waar de bommen hen om de oren vlogen! HOe komt het dan, dat die familieleden niet dood of gewond zijn? Een groot wonder! een eye opener.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Ik snap iets niet. Ik had begrepen dat statushouders niet langer voorrang zouden krijgen op een sociale huurwoning. Het lijkt er bij mij in het dorp sterk op dat het wel gebeurd, gezien deze mensen woningen betrekkingen waar mensen normaal tussen de zes en acht jaar op moeten wachten.

Hier in Grunn flinke commotie, over 6 statushouders (al dan niet met gezin) in 1 straat!

Met zijn zessen op rij dus, en mèt urgentie uiteraard.

-------------------------------------------------------------------------

Dit lees ik over urgentie

Wanneer is urgentie mogelijk?

Niet iedereen komt in aanmerking voor woonurgentie. Elke urgentieaanvraag wordt getoetst op grond van de huisvestingsverordening van de gemeente Groningen. Voldoet u aan alle criteria, dan is urgentie wellicht mogelijk. Is dit niet het geval, dan komt u niet voor urgentie in aanmerking. Op de pagina ‘geen urgentie’ staan tips hoe u in dat geval mogelijk via een andere route voor woonruimte in aanmerking kunt komen.

Criteria

Alle urgentieaanvragen worden getoetst aan de hand van onderstaande criteria:

u bent inwoner van de stad Groningen en staat hier langer dan twee jaar ingeschreven

er is sprake van een acute noodsituatie

uw problemen zijn niet elders (buiten Groningen) ontstaan

u heeft een geldige inschrijving op WoningNet

u beschikt over de Nederlandse nationaliteit of over een geldige verblijfsvergunning

uw inkomen valt binnen de inkomensgrens van de huurtoeslag

uw inkomen bedraagt meer dan € 750,00 (netto) per maand

u heeft geen overlast veroorzaakt

u heeft geen huurschuld

u bent niet ontruimd

u kunt aantonen dat u zelf niet in staat bent binnen drie maanden andere woonruimte te vinden.

Edit, de urgentiepunten zijn er 60, de woningen die onderhands zonder bemiddeling van Woningnet geschonken zijn, doen gemiddeld 120/130 punten. Shoot me.
Voor mijn stadgenoten, die betreffende straat is in het Oosterpark.

Leuk !
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2016 @ 13:49:

[...]

Hier in Grunn flinke commotie, over 6 statushouders (al dan niet met gezin) in 1 straat!

Niet iedereen komt in aanmerking voor woonurgentie. Elke urgentieaanvraag wordt getoetst op grond van de huisvestingsverordening van de gemeente Groningen. Voldoet u aan alle criteria, dan is urgentie wellicht mogelijk. Is dit niet het geval, dan komt u niet voor urgentie in aanmerking. Op de pagina ‘geen urgentie’ staan tips hoe u in dat geval mogelijk via een andere route voor woonruimte in aanmerking kunt komen.

Criteria

u bent inwoner van de stad Groningen en staat hier langer dan twee jaar ingeschreven

u beschikt over de Nederlandse nationaliteit of over een geldige verblijfsvergunning

u heeft geen huurschuld

u bent niet ontruimd

u kunt aantonen dat u zelf niet in staat bent binnen drie maanden andere woonruimte te vinden.

Edit, de urgentiepunten zijn er 60, de woningen die onderhands zonder bemiddeling van Woningnet geschonken zijn, doen gemiddeld 120/130 punten. Shoot me.Die zullen dan lekker integreren. Er is dan gelijk geen noodzaak meer om Nederlands te leren. Je buren spreken toch allemaal Arabisch.
Oh wow, dat is nogal niet niks. Ik zou hier narrig van worden.
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2016 @ 13:49:

[...]

Criteria

u heeft geen huurschuld

u bent niet ontruimd

Edit, de urgentiepunten zijn er 60, de woningen die onderhands zonder bemiddeling van Woningnet geschonken zijn, doen gemiddeld 120/130 punten. Shoot me.
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2016 @ 13:52:

Voor mijn stadgenoten, die betreffende straat is in het Oosterpark.

Leuk !Ah..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven