Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
c/p van blog:

Misschien moeten we de komende week iets meer aandacht aan het kerstverhaal en de ware kerstgedachte geven.

Sinds een week of twee mogen de kleine Toetjes na het avondeten een deurtje open maken van hun eigen adventkalender. Achter elk vakje zit een chocolaadje. Op deze manier proberen we het gezeur om snoep dat na de Sinterklaasgekte gewoonte leek te worden een beetje tegen te gaan. Elke middag een koekje bij de thee en na het diner een chocolaadje. Dat werd het nieuwe regime, en verder geen gepiep. Het werkt redelijk goed. Maar het idee achter Kerst en Advent missen de Toetjes nog wel een beetje; zonet zag ik ze hun kalenders vergelijken en hoorde ik Oudste zeggen: "Ik moet nog één vakje, dan heb ik Bingo!"
Wat leif!

Aardje naar dur moertje.

Altijd maar winnen.
Grinnik,

zou ut?
Achjo.. dat kerstverhaal kan nog lang genoeg.. laat ze even nog lekker genieten van een spannend spelletje bingo

IK heb vanavond meerdere spannende spelletjes tennis en bowlen gedaan, met de Wii uiteraard. M'n zoon was namelijk in beide disciplines *pro* en dat kon ik niet op me laten zitten. Ik ben het nu ook

Maar het werd wel een latertje dus.

Elvis ligt ziekjes op bed en moet morgen werken

Ik heb het morgen druk*, dus ga 'm nu toch maar gezelschap houden

*druk voor een vrije dag dan
Later is nu
Zo hee, ben jij al "pro" wb tennis en bowlen? Manoman, ik vind die Wii-dingen zo debiel reageren..... als ik tennis, noteert ie mijn achterwaartse beweging (tijdens opslaan bijv.) al als "echte" slag. Lijkt me onnodig te zeggen dat ik nog laaaang niet "pro" ben. (Maar goed, ik doe het ook slechts eenmaal per week op mijn neefjes' Wii).

Och, Toet, arme BJ. Kan het ook zijn dat het gewoon nog een staartje van die vervelende griep is? Ik heb nl. ook dat virus een tijd geleden opgepikt, tegelijkertijd met de kids, en heb sinds een dag of vier/vijf beide oren behoorlijk dicht zitten. Af en toe ook pijn aan gehad, vooral 's nachts, en overdag ontzettend hinderlijk. Zuslief (de doktersassistente) spuit ze vanavond eventjes uit; wie weet dat ik dan weer meer hoor.....

Dus je kunt eventjes proberen of uitspuiten afdoende is??? (Moet ie er geen last meer van hebben; een zeer oor uitspuiten doet echt pijn... Normaal gesproken voel je er helemaal niets van!)

Omdat Xoplief en ik het Kerstverhaal ook enigszins vergeten waren , hebben we gisteren een Kerstwandeling in Nienoord gedaan. Om 17:00 u begonnen. De route was helemaal verlicht en gedurende de route was het Kerstverhaal uitgebeeld middels decor/toneelstukjes compleet met ezels, kameel enz. Echt super. Er lag zelfs een echte baby in de kribbe.

Geweldig. Lieke en Sophie vonden het ook superleuk (en spannend!!!) zo in het donker wandelen, en werden vanochtend wakker om ... tadaaaaa 8:30 u!! JOEHOE! Ik was meer dan een uur te laat op mijn werk (ben er net), maar who cares. Ik heb 9 uren achtereen geslapen!!

Oh, minilaptop is wel prachtig, zeg! Datwilikookwel, ja. Maar tje.... ik heb eigenlijk nooit zoveel geld over voor dat soort toys. Burgerlijke trut, he?!
Goeimorgen!

Gosh, Xop, aan 't werk. is het bij jullie niet dicht?

Wat leuk, dat kerstverhaal bij Nienoord, wat vind jij toch altijd leuke dingen in de buurt!

Ja, de Wii registreert bij mij ook wel bewegingen, die niet als bewegingen bedoeld waren, maar daar leer je mee Wiiën

Ik heb laatst ook al thuis gezegd dat ik zo'n minilaptopje wilde.. met m'n eigen fotobewerkingsprogramma erop en natuurlijk draadloos internet, zodat ik lekker mijn éigenste computer heb met m'n eigenste speeltjes erop Vond Elvis raar en het komt er niet van. Zo vreemd

M'n zoon wil Wiiën, vindt het maar helemaal niets dat z'n moeder 'm inhaald
Later is nu
BJ vanochtend weer ziek en zielig. Nu gaat het wel weer geloof ik. Morgenochtend naar huisarts...

Hij is inderdaad ondertussen zo doof als een halfdoof kwarteltje. Moet er soms ook wel om grinniken. Zegt ie; "wat praat je zachtjes" Nee, lieffie, jij hoort niet zo goed. Antwoordt ie: "Ja, maar dat is wel lekker rustig!" Grapjurk!

Leuk uitje Xop!

Goed gewiiiiiiiid Dream!
Donderdag hadden we een kerstborrel op het werk. Megagezellig en natuurlijk bleef ik als één van de laatste over. Volgende dag moest ik me ziekmelden met wat later iets van een buikgriep bleek te zijn (hele weekend platgelegen en ik zal jullie -en met name Pimpel- de ranzige details onthouden). Ga dát maar eens uitleggen op je werk; dat je je NIET hebt ziekgemeld wegens een kater (die ik gvd niet eens had).

Great fucking timing. Not.

Wat een dove kindjes hier, trouwens. Zoon heeft daar alleen erge last van als hij flink verkouden is - slaat bij hem altijd op z'n oren. En Toet, BJ hééft natuurlijk wel een beetje gelijk

Zoen!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Oeh Alex, dat is als verhaal wel grappig, maar als je het meemaakt niet. Gaat ie nu weer een beetje?

Jajajajaaja, rub it in. Maar grappig is ie wel, dat ventje van mij. Ondertussen natuurlijk weer helemaal niet zielig of ziek. Maar ik heb wel al mijn afspraken afgezegd. Zucht. Moederschap, gekke baan is het toch
Pfoehee. Ik ben net ongesteld geworden; bijna een week overtijd terwijl ik normaal zo'n beetje op het uur weet wanneer het losbarst. Ik wéét dat GG gehollepuh is, maar ik kreeg toch echt visioenen over weer stiekem aaneen gegroeide leidingen en zo, en dan nóg zo'n Dot (die was doorgeschoven naar Bloes, echt). Maar gewoon buikpijn en kuthumeur nu (mijn kind heeft een loopoor, en ik een, nou ja; jullie hebben 'm wel).

Buisjes Zoon gingen goed; Ex was erbij bij het roesje (die had daar meer last van dan Zoon geloof ik, invoelend type he, dan krijg je dat ). Met Zoon nog lekker gaan lunchen in de stad om het vasten van vanochtend goed te maken, en nu ligt het jonk te ds-en op de bank want hij mocht vandaag de DS van de vaderfiguur mee. Wat ik ook wel tof vind van pa, en geen kind aan mijn kind.

Ik ga straks eens iets huishouderigs doen, want was all over da place en moet werkdingen klaarzetten voor morgenochtend. En voor jullie zijn er al crackers in huis en wijn; zou dat voldoende zijn?
ik neem gerookte zalm en olijventapenade en brie mee, dus dat is ook al iets.

ai lil, wat ene schik, kan me voorstellen dat je ondanks je loopkut kuthumeur opgelucht bent. Fijn ook dat zoon zijn buisjes erin zitten, hopelijk heeft hij er ook duidelijk baat bij.

Hier ook enigzins puingeruimd, getver wat een zooi, het is nog niet klaar maar al wel beter. Kinders even de deur uit geduwd om buiten te spelen, scheelt een hoop decibellen.
Wie neemt wát mee, morgen? Zat al te koekeloeren in de AK maar werd er niet wijzer van. Dus even hier dan maar. Zal ik paar stokbroden met beleg meenemen, paar pakken sap?

Roept u maar.
Ah, dat komt helemaal goed!
Ik kom vandaag wegens opeens thuis wegens ziek kind, en straks visite van mijn moeder en 2 nichtjes, en tussendoor werken (rest vanavond maar) en man pas erg laat weer thuis vandaag niet aan boodschappen toe vrees ik.

Moet dus morgenochtend maar even snel, nadat we bij huisarts zijn geweest en voordat we met trein naar Lil gaan.

Ik neem dan wel mee: slagroomsoesjes, kaasballetjes, cashewnoten en een blik limonade?
Ik neem verschillende nootjes mee en ehm.. ehm... wat willen jullie nog meer dan ik meeneem?
Welke kinderen komen er eigenlijk allemaal?
BJ en Meis (in de hoop dat BJ, die weer steeds meer begint te gloeien het gaat redden. En oh ja, mag ie van jullie eigenlijk wel komen? Ik bedoel, dat je misschien bang bent voor virus ofzo?).
Da's een goeie vraag, Toet, ik was van plan alleen met Yentl te komen maar die loopt ook al zeker een week met 1 of ander buikvirus rond. Mij maakt al die virussen niks uit, ze krijgen het vroeg of laat toch wel.
Ha, dus wij kunnen in ieder geval meeten Bam!
Psies!

Moet wel zeggen dat ik net onder de douche een beetje betwijfelde of ik wel kan komen morgen, mijn onderbenen zijn mega opgezwollen, allemaal vocht wat door die lever schijnt te komen en het is wat pijnlijk met lopen. Als 't te lang duurt krijg ik er plaspillen voor (ik klink als een bejaarde nu ) maar moet het dus even aankijken, hopelijk is het morgen een stuk minder.
Hup Bambi, met de voetjes omhoog jij. Want we willen je natuurlijk wel zien, morgen Iedereen alvast de groetjes van Zoy, kan ik dat niet meer vergeten

Dus.. ik neem m'n befaamde hartige taarten mee. Ik hoop dat ik ze dan wél op tijd uit de oven haal, vandaag ging er iets mis. Ik ging me nl. aankleden rond de tijd dat de taarten klaar dienden te zijn. Enjahoor, de kinderen hadden het belletje wél gehoord, maar nee, er was geen oven uitgezet en nee, ik was oook niet even geroepen van "Mahaaaam, er gaat een belletje". En dat terwijl het "Mahaaaaam" er normaal zo goed inzit, zeg maar.

oei, Lil, ik ken die angst/twijfel. ik ben doorgaans redelijk regelmatig, en soms, ineens, zit (zat) ik zo 2 weken over de datum, zeg maar... pfoei. Inmiddels maak ik me er minder druk over, ik zou er een leeftijd voor kunnen krijgen en éigenlijk zou ik dat nniet erg vinden,.

Ik hoop dat trouwens dat mijn kinderen morgen te genieten zijn. Ongelooflijk, wat een gehak op elkaar de hele dag.

En wat zielig al die zielige kindertjes hier. Hier is alleen Elvis nog steeds zielig, maar wél naar het werk.

OH, en ik ben erachter, ik huil niet alleen standaard bij begrafenissen, ook bij bruiloften. Alleen maak ik die (helaas!!) minder vaak mee, dus dan weet je dat niet zo he. Vanmiddag dus bij bruiloft geweest en bij het zien van de bruid barstte ik spontaan in tranen uit. Ze zag er zó mooi uit!! En er zit nogal een geschiedenis omheen, waardoor e.e.a. gewoon al emosjoneel is. Vanavond feestje, dat dan wel weer leuk. Ik wist eerst niet zeker of ik zou gaan, maar toen ik het bruidspaar zag, besloot ik tot wel.
Later is nu
in plaats van kaartjes

Later is nu
GG en KK komen allebei (virus an sich geen probleem, maar wel erg seu met kerst. Maar goed, daarom jullie je kinders thuis laten is natuurlijk absoluut geen optie, dus ik ga er vanuit dat ze dezelfde weerstand hebben als altijd.).

Mmmm, heb nu al trek als ik al die dingen lees, missen we nu nog iets?

ik ga gauw GG ophalen bijn zijn vriend, die hebben echt vanaf 11 uur samen gespeeld en geen een keer ruzie (!).
Ik weet ook niet eens of het een virus is, maar ik wil me vast indekken voor latere schadeclaims rondom verpeste kerst
hoe is het nu met het wurm toet? het valt me op dat er onwijs veel kindertjes ziek zijn momenteel, er heesrt volgens mij heel veel (trouwens KK heeft nu ook buikpijn en diadinges, dus het wordt anders 1 grote uitwisseling van virussen en andere ellende ). Gossie meiden, ik heb er zo`n zin in, ga eerst bij mijn nichtje op verjaarsvisite (de oudste van stom) en rijd daarna door naar lil, rij dus morgen half Nederland door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven