
mail van Esprit, nou ja zeg!!

maandag 22 december 2008 om 21:52
quote:JC_79_ schreef op 22 december 2008 @ 21:45:
[...]
Dat is toch het gevolg van bestellen i.p.v. in de winkel kopen? Dat weten ze, dat ze dan een hoop producten retour kunnen verwachten. In de winkel vind ik de maten van Esprit al zo vaak niet kloppen, laat staan als je niet kan passen.Klopt, maar er zit ook een grens aan. Als je va de 10 artikelen 9 terugstuurt zoals hier wordt geschreven, vin dik het niet zo vreemd dat ze niet zo blij met je zijn.
[...]
Dat is toch het gevolg van bestellen i.p.v. in de winkel kopen? Dat weten ze, dat ze dan een hoop producten retour kunnen verwachten. In de winkel vind ik de maten van Esprit al zo vaak niet kloppen, laat staan als je niet kan passen.Klopt, maar er zit ook een grens aan. Als je va de 10 artikelen 9 terugstuurt zoals hier wordt geschreven, vin dik het niet zo vreemd dat ze niet zo blij met je zijn.
maandag 22 december 2008 om 22:00
Ik vind het een debiele actie van Esprit. Halloooo, het is een WEBshop dus je kan van te voren niet goed zien hoe iets valt of staat. Moet je voortaan dus maar eerst in de winkel kijken en passen en dan via de webshop kopen ofzo? Ik koop regelmatig dingen van Esprit en de broeken kan ik blind kopen maar als ik 2 truien of shirts met dezelfde maat uit de webshop bestel dan kan het zomaar zijn dat ik in de ene 2 x pas terwijl ik in de andere een rollade ben. En dan gaat het dus terug ja.
olijfje_ wijzigde dit bericht op 22-12-2008 22:01
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Ik ben mijn eigen bananenschil

maandag 22 december 2008 om 22:01
quote:Madiken schreef op 22 december 2008 @ 21:56:
[...]
In real life ruil ik ook veel bij winkels waar dat mag. Geen probleem.
Misschien is deze mail eens iets om over na te denken? De meeste winkels zijn echt niet blij als sje wat ruilt, ook al lijkt het geen probleem.
Je kunt best eens wat ruilen, maar jij schrijft dat je heel vaak dingen ruilt. Dat vinden winkeliers over het algemeen irritant.
[...]
In real life ruil ik ook veel bij winkels waar dat mag. Geen probleem.
Misschien is deze mail eens iets om over na te denken? De meeste winkels zijn echt niet blij als sje wat ruilt, ook al lijkt het geen probleem.
Je kunt best eens wat ruilen, maar jij schrijft dat je heel vaak dingen ruilt. Dat vinden winkeliers over het algemeen irritant.

maandag 22 december 2008 om 22:02
quote:shining schreef op 22 december 2008 @ 22:01:
[...]
Misschien is deze mail eens iets om over na te denken? De meeste winkels zijn echt niet blij als sje wat ruilt, ook al lijkt het geen probleem.
Je kunt best eens wat ruilen, maar jij schrijft dat je heel vaak dingen ruilt. Dat vinden winkeliers over het algemeen irritant.Dan moet je geen winkelier worden.
[...]
Misschien is deze mail eens iets om over na te denken? De meeste winkels zijn echt niet blij als sje wat ruilt, ook al lijkt het geen probleem.
Je kunt best eens wat ruilen, maar jij schrijft dat je heel vaak dingen ruilt. Dat vinden winkeliers over het algemeen irritant.Dan moet je geen winkelier worden.
maandag 22 december 2008 om 22:03

maandag 22 december 2008 om 22:04
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 21:57:
Het is een bedrijf, geen falantropische instelling....Je hebt wettelijk gezien recht op een zichttermijn van 7 dagen (of 9? ik weet het even niet meer uit mijn hoofd...) en dus is er geen spraken van filantropische (want zo schrijf je dat) instelling. Een bedrijf is een bedrijf en dat heeft niet alleen rechten maar ook plichten.
Het is een bedrijf, geen falantropische instelling....Je hebt wettelijk gezien recht op een zichttermijn van 7 dagen (of 9? ik weet het even niet meer uit mijn hoofd...) en dus is er geen spraken van filantropische (want zo schrijf je dat) instelling. Een bedrijf is een bedrijf en dat heeft niet alleen rechten maar ook plichten.


maandag 22 december 2008 om 22:05
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:03:
[...]
Wat is dat voor vreemde opmerking?
Je verkoopt iets als winkelier, je gaat er niet vanuit dat mensen iets eerst thuis gaan uitproberen en het dan massaal maar weer terugbrengen.
Daar mag je dus wettelijk gezien wel van uitgaan bij een webwinkel, dat is je recht als klant en je plicht als winkelier.
Vertel mij nou niks....
[...]
Wat is dat voor vreemde opmerking?
Je verkoopt iets als winkelier, je gaat er niet vanuit dat mensen iets eerst thuis gaan uitproberen en het dan massaal maar weer terugbrengen.
Daar mag je dus wettelijk gezien wel van uitgaan bij een webwinkel, dat is je recht als klant en je plicht als winkelier.
Vertel mij nou niks....

maandag 22 december 2008 om 22:06
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:03:
[...]
Wat is dat voor vreemde opmerking?
Je verkoopt iets als winkelier, je gaat er niet vanuit dat mensen iets eerst thuis gaan uitproberen en het dan massaal maar weer terugbrengen.Oh, ik vraag bij twijfel juist altijd of ik kledingstukken mag ruilen als thuis blijkt dat het toch net niet de goede kleur is, of ergens toch niet zo goed bij past als ik in mijn hoofd had. Dat is nooit een probleem, maar dat is dan kennelijk beleefdheid ofzo?
[...]
Wat is dat voor vreemde opmerking?
Je verkoopt iets als winkelier, je gaat er niet vanuit dat mensen iets eerst thuis gaan uitproberen en het dan massaal maar weer terugbrengen.Oh, ik vraag bij twijfel juist altijd of ik kledingstukken mag ruilen als thuis blijkt dat het toch net niet de goede kleur is, of ergens toch niet zo goed bij past als ik in mijn hoofd had. Dat is nooit een probleem, maar dat is dan kennelijk beleefdheid ofzo?
maandag 22 december 2008 om 22:06
Hoewel ik me kan voorstellen dat esprit niet blij is met veel retouren, vind ik niet dat ze klanten op deze manier kunnen behandelen.
Er staat -neem ik aan- nergens op hun site een maximum aantal of bedrag aan retouren. Nee, ze zetten er juist op hoe servicegericht ze zijn en adverteren het makkelijk ruilen zelfs! Past het niet? ruilen is geen probleem.... sure...
Én je bent nooit gewaarschuwd dat je te veel zou ruilen...
Het is mij duidelijk dat ze je onbeschoft behandelen. En ik denk dat het nieteens toegestaan is, wat ze doen. Schrijf een brief naar het hoofdkantoor dat ze door deze actie wel erg slechte reclame voor zichzelf maken... en stuur ook maar een brief/mail naar Radar of een ander consumentenprogramma.
Ze hopen gewoon dat mensen te lui zijn om te retouneren volgens mij..
Er staat -neem ik aan- nergens op hun site een maximum aantal of bedrag aan retouren. Nee, ze zetten er juist op hoe servicegericht ze zijn en adverteren het makkelijk ruilen zelfs! Past het niet? ruilen is geen probleem.... sure...
Én je bent nooit gewaarschuwd dat je te veel zou ruilen...
Het is mij duidelijk dat ze je onbeschoft behandelen. En ik denk dat het nieteens toegestaan is, wat ze doen. Schrijf een brief naar het hoofdkantoor dat ze door deze actie wel erg slechte reclame voor zichzelf maken... en stuur ook maar een brief/mail naar Radar of een ander consumentenprogramma.
Ze hopen gewoon dat mensen te lui zijn om te retouneren volgens mij..

maandag 22 december 2008 om 22:07
quote:shining schreef op 22 december 2008 @ 22:02:
Zo ken ik er nog wel een paar Whopper.
Ik ook. Als je niet tegen bloed kunt, moet je geen chirurg worden. Als je niet tegen luchtjes kunt, dan word je geen vuilnisman. Heel logisch toch? Ik zeg toch niets raars of wel?
If you cannot stand the heat, you stay out of the kitchen....
Zo ken ik er nog wel een paar Whopper.
Ik ook. Als je niet tegen bloed kunt, moet je geen chirurg worden. Als je niet tegen luchtjes kunt, dan word je geen vuilnisman. Heel logisch toch? Ik zeg toch niets raars of wel?
If you cannot stand the heat, you stay out of the kitchen....
maandag 22 december 2008 om 22:07
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:05:
[...]
Daar mag je dus wettelijk gezien wel van uitgaan bij een webwinkel, dat is je recht als klant en je plicht als winkelier.
Vertel mij nou niks....Helemaal mee eens. In een webshop koop je iets vanaf een plaatje dus kan het tegenvallen als je het in het echt in je handen hebt. En wat ik al eerder zei: de grootte van de maten kan echt enorm verschillen bij kleding. Misschien moeten ze daar ook eens iets aan doen. Zou een hoop terugsturen schelen.
[...]
Daar mag je dus wettelijk gezien wel van uitgaan bij een webwinkel, dat is je recht als klant en je plicht als winkelier.
Vertel mij nou niks....Helemaal mee eens. In een webshop koop je iets vanaf een plaatje dus kan het tegenvallen als je het in het echt in je handen hebt. En wat ik al eerder zei: de grootte van de maten kan echt enorm verschillen bij kleding. Misschien moeten ze daar ook eens iets aan doen. Zou een hoop terugsturen schelen.
Ik ben mijn eigen bananenschil

maandag 22 december 2008 om 22:09
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:07:
[...]
Ik ook. Als je niet tegen bloed kunt, moet je geen chirurg worden. Als je niet tegen luchtjes kunt, dan word je geen vuilinsman. Heel logisch toch? Ik zeg toch niets raars of wel?
If you cannot stand the heat, you stay out of the kitchen....
Waarmee jij dus zegt dat je nooit mag klagen in je werk?
Als je winkelier bent moet je dus altijd maar accepteren dat een klant dingen ruilt? En er nog niet eens geïrriteerd over zijn ook? Zelfs al ruilt een klant bijna alles?
Ik kan je wel vertellen dat geen enkele winkelier dat prettig vindt. Ook al doet men alsof het geen probleem is. Kom op, zo werkt dat gewoon.
[...]
Ik ook. Als je niet tegen bloed kunt, moet je geen chirurg worden. Als je niet tegen luchtjes kunt, dan word je geen vuilinsman. Heel logisch toch? Ik zeg toch niets raars of wel?
If you cannot stand the heat, you stay out of the kitchen....
Waarmee jij dus zegt dat je nooit mag klagen in je werk?
Als je winkelier bent moet je dus altijd maar accepteren dat een klant dingen ruilt? En er nog niet eens geïrriteerd over zijn ook? Zelfs al ruilt een klant bijna alles?
Ik kan je wel vertellen dat geen enkele winkelier dat prettig vindt. Ook al doet men alsof het geen probleem is. Kom op, zo werkt dat gewoon.

maandag 22 december 2008 om 22:09
quote:shining schreef op 22 december 2008 @ 22:06:
Jawel Whopper, maar dan moet je niet raar staan te kijken als me niet meer zo blij met je is als klant, als je 9 van de tien dingen terug stuurt.Onzin. Als je je daardoor laat beinvloeden, dan moet je geen webshop aanbieden aan je klanten. Zeker een groot bedrijf als Esprit zou je dan niet als klant mogen weigeren.
Jawel Whopper, maar dan moet je niet raar staan te kijken als me niet meer zo blij met je is als klant, als je 9 van de tien dingen terug stuurt.Onzin. Als je je daardoor laat beinvloeden, dan moet je geen webshop aanbieden aan je klanten. Zeker een groot bedrijf als Esprit zou je dan niet als klant mogen weigeren.
maandag 22 december 2008 om 22:10
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:09:
Volgens mij zijn er gewoon heel veel mensen die echt misbruik maken van de webwinkel. Die hun huis als paskamer gebruiken en uiteindelijk 1 ding kopen. Kan me voorstellen dat je daar als bedrijf iets aan wilt doen.Dan moet je geen gratis retourservice aanbieden!
Volgens mij zijn er gewoon heel veel mensen die echt misbruik maken van de webwinkel. Die hun huis als paskamer gebruiken en uiteindelijk 1 ding kopen. Kan me voorstellen dat je daar als bedrijf iets aan wilt doen.Dan moet je geen gratis retourservice aanbieden!
Ik ben mijn eigen bananenschil