Geld & Recht alle pijlers

mail van Esprit, nou ja zeg!!

22-12-2008 21:10 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
whopper, maar jij had neem ik aan geen kleding webwinkel, en ik kan me zo voor stellen dat kleding webwinkels heel wat meer retour krijgen dan andere webwinkels. En ja, dan vind ik het heel normaal dat ze voor retourneren verzendkosten vragen óf grenzen stellen aan het gebruik van de gratis retourservice.
Dat zal niet zo snel gebeuren Whopper dat mensne dan niets kopen.

Maar ik vind het voorstel om mensen die veel retour sturen wel kosten te berekenen wel een goede. Zo lijden de goeden niet onder de kwaden
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:22:

Alles kleinschaliger dan een winkelketen als Esprit, maar

webwinkelen loont, zeker als je al een markt hebt en je merk staat.

Zoals ik al zei bestaat esprit uit franchiseondernemingen...
.
quote:Lika schreef op 22 december 2008 @ 22:26:

whopper, maar jij had neem ik aan geen kleding webwinkel, en ik kan me zo voor stellen dat kleding webwinkels heel wat meer retour krijgen dan andere webwinkels. En ja, dan vind ik het heel normaal dat ze voor retourneren verzendkosten vragen óf gren

zen stellen aan het gebruik van de gratis retourservice.Ik verkocht wel regenjassen en schoeisel (klompjes, laarzen en kaplaarzen) dus er werd bij mij zeker wel eea retour gestuurd.
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:29:

[...]

Zoals ik al zei bestaat esprit uit franchiseondernemingen...

Eh, ja... maar maken die dan geen gebruik van de naam en het imago?

Daar gaat het nl om; je hebt een merk achter je.
Uit de algemen voorwaarden van Esprit: Esprit behoudt zich evenwel het recht voor om, in bijzondere gevallen, de retourzending wel in rekening te brengen. In dat geval zal Esprit u zo spoedig mogelijk daarover inlichten.

Het zou dan ook logischer zijn geweest als Esprit je had laten weten dat ze (zo lang je op zo'n hoog retour percentage zit) de retouren laten betalen dan dat ze je helemaal niet meer willen leveren, maar waarschijnlijk kost het ze meer om dat proces goed in te richten dan dat het ze kost om je als klant kwijt te zijn.
Verzendkosten hebben mij overigens nog nooit tegen gehouden iets bij een webshop te kopen. Ik haat winkelen en bestel dus liever alles in een keer thuis en stuur terug wat ik niet mooi vindt of wat niet past. Daarmee hebben ze, als ik een goed jaar heb, toch weer een paar honderd euro aan omzet van me, en ik heb geen parkeerkosten, klotepashokjes en drukke winkelstraten om me aan te ergeren. Daarnaast bespaart het me een zee van tijd.
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:32:

Eh, ja... maar maken die dan geen gebruik van de naam en het imago?

Daar gaat het nl om; je hebt een merk achter je.Maar dat betekent dan niet gelijk dat je ook een enorme omzet hebt...
quote:Lika schreef op 22 december 2008 @ 22:32:

maar waarschijnlijk kost het ze meer om dat proces goed in te richten dan dat het ze kost om je als klant kwijt te zijn.Dat denk ik ook. Als esprit echt aan Madiken verdiende, ook al was het maar een tientje bij wijze van spreken. hadden ze haar niet kwijt gewild als klant. Ze willen dat dus wel, wat aangeeft dat ze verlies maken op haar.
als je eens wat retour brengt naar een winkel is dat ook nooit een probleem. iemand zei hier van wel, maar dat is kul.

als je élke keer wanneer je iets koopt ook weer iets terug brengt is het een ander verhaal.

dat heeft met besluiteloosheid te maken van de persoon. voor de winkelier levert het uiteindelijk dan een hoop extra werk op, en daar is die niet blij mee.

ik ben wel benieuwd of esprit nog wat laat horen na jouw laatste mail! dat ze actie ondernemen snap ik wel, maar nogmaals, de manier waarop is absoluut niet netjes.
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:35:

[...]

Maar dat betekent dan niet gelijk dat je ook een enorme omzet hebt...Je hebt gelijk.
quote:whopper schreef op 22 december 2008 @ 22:39:

Je hebt gelijk.weet ik...
.
quote:Madiken schreef op 22 december 2008 @ 22:47:

Ik heb zin om al mijn oude afgedragen schoenen die ik ooit bij ze kocht nu retour te sturen...Heel volwassen....
.
stel je niet zo aan zeg
quote:Madiken schreef op 22 december 2008 @ 22:47:

Ik heb zin om al mijn oude afgedragen schoenen die ik ooit bij ze kocht nu retour te sturen...Vandaar die mail van Esprit..
Maar snap je ook dat er ook een andere kant aan het verhaal zit?

Dat Esprit best gelijk heeft? Dat elk bedrijf winst wil maken en dat ze aan jou dus waarschijnlijk verliezen?
Met Esprit heb ik geen ervaring, maar met andere online kledingzaken wel. Ik bestel alles in 2 maten en dan ook nog vaak in 2 kleuren, waarna ik daaruit mijn keus maak en de overschot dus terug stuur. Zou wat zijn als ze daar 'n probleem mee hadden! Dan moeten ze maar geen webwinkel worden.

Als ze je afschrijven als klant omdat je teveel retourneert, dan moeten ze je daar van te voren maar 'n waarschuwing over sturen dat je nog x-keer mag retourneren maar dat 't daarna ophoudt. Dat zou voor mij overigens al 'n reden zijn om niets meer bij betreffende zaak te bestellen, het hoort er nu eenmaal bij dat je thuis moet kunnen passen en dan het goede artikel kunt behouden.
Madiken; ik heb je topic gelezen en ben onderhand toch wel erg benieuwd hoeveel je dan terug stuurt? Ik bestel ook best vaak, stuur ook regelmatig wat terug, maar koop ook altijd (te) veel..
Wat zijn bij jou de verhoudingen ongeveer?
Ik kan me voorstellen als je per jaar voor, ik noem maar wat, E 1000,= besteld en voor E 950,= retour stuurt, dat het dan niet meer lonend is voor een winkel.
Pfff...esprit moet niet zeuren.

Die extra kosten die ze bij retouren maken verdienen ze dubbel en dik terug op de kleding.

Op kleding zit een winstmarge dat wil je niet weten.

Bovendien levert verkoop via de webshop je veel meer op.

Geen personeelskosten etc.

Goede mond tot mond reclame met hun brief actie.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven