Geld & Recht alle pijlers

mail van Esprit, nou ja zeg!!

22-12-2008 21:10 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
En als jij nooit meer esprit-kleding koopt Madiken doe je jezelf tekort. Jij vindt het kennelijk leuke kleding.

Zij liggen er inderdaad niet wakker van als jij niks meer koopt.
Zij zullen jou ook vast niet missen en er zijn trouwens echt wel leukere winkels dan de esprit hoor!
Madiken, als je kunt gewoon online blijven kopen (bij de winkel van je keuze) en wanneer iets niet past, lekker terugsturen.

Het kan en het mag dus waarom niet.

Je zou door sommige reacties verwachten dat je hun eigen winkel hebt bestolen...

Hallooo...ze doet niks verkeerds hoor!
Ja, dat vind ik echt.
quote:zusje78 schreef op 22 december 2008 @ 23:29:

(Qwertu, moet dat nou, die kerstversiering )Ja, je zou toch denken: ballen zijn ballen. Maar da's toch niet zo. Als het gaat om kerstigheid dus.
Ik snap dat ook echt niet, Mamasaar. Ik vind dát eerlijk gezegd een ontzettend kinderachtige houding, alsof het gaat om een zielig arm vrouwtje dat zelf kleding zit te naaien en dat grandioos de dupe wordt van de mateloze besluiteloosheid van Madiken. Wát een onzin zeg. Esprit is gewoon een groot bedrijf, die verdienen dik op hun klanten en die kunnen het príma lijden als iemand eens wat vaker iets terugstuurt. Zeker als die persoon ook gewoon regelmatig aankopen doet, snap ik niet waarom ze zo tegen die klant tekeer gaan.

Voor mij past bij zulk gedrag maar één woord en dat is: huilie.

Als Esprit mijn toko was, dan zou ik mezelf wel tien keer voor de kop slaan voordat ik zo'n onbeschofte mail de deur uit zou doen. Dat zij dat niet gedaan hebben, vind ik getuigen van je reinste arrogantie.
Echt...Esprit zou er niet wakker van moeten liggen zeg!

H &M en ikea bijv zijn een goed voorbeeld hoe klantenbinding werkt.

een beetje marketing educatie bij de medewerkers van de Esprit webshop zou niet verkeerd zijn.

Ik vind het juist een over het paard getilde reactie van zo'n grote naam.

Kleinere webshops zouden er meer kosten aan hebben maar moeten juist extra service bieden om juist de klanten te trekken.

Dat geldt ook voor de kleinere boetiekjes (is dat een pleonasme?).

Met gezeur bij ondernemen wordt niemand groot.

Esprit is al groot en gaat nu zeuren?

Madiken ik zou ook pissed zijn hoor.En tuurlijk boeit die ene klant Esprit niet.

Echter als dit het signaal is wat ze gaan afgeven heb je wel meer klantverlies,en dat gaat wel boeien.

Groot blijven is ook een kunst,ik heb er genoeg naar beneden zien mieteren hoor.

Bovendien is Esprit niet uniek (meer).

Ze hebben geen bijzonder plaats op de markt en de concurentie ontvangt je met open armen.

Dit geld overigens niet alleen voor de korte weg naar de klant toe.

Ook de tussenliggende schakels gaan steigeren als service niet hoog in het vaandel blijft.

Als die af gaan haken ben je ineens een enorme klantenkring kwijt,want dat gaat als een lopend vuurtje.

Anyway,ik draaf door haha!
Eens met Qwertu (jammer trouwens ) en Iry. Ik vind dit een hele slechte zet van Esprit, als ze deze mails vaker gaan versturen gooien ze denk ik echt hun eigen glazen in.quote:Kate1980 schreef op 22 december 2008 @ 23:38:

Buiten of het nu wel of niet oké is maar het is toch ook gewoon ráár om telkens zoveel terug te sturen? Stel dat je zelf een boetiekje hebt en je krijgt om de zoveel tijd een klant die voor 500 euro kleding meeneemt en 2 dagen later voor 450 euro terug komt brengen, dat is toch gewoon ráár en irritant? Daar ga je toch wat van denken (feestje?)

Goh, koop jij altijd alles wat je uit het rek trekt en mee de paskamer inneemt? In dat boetiekje heb je het kunnen passen.

Ik ga er zelf helemaal niks van denken.

En nog even over die maten, die kloppen echt niet: mijn Lief koopt er ook en heeft verschillende maten van hetzelfde type kledingstuk van Esprit in de kast hangen. Zoals ik van Esprit schoenen heb in twee verschillende maten.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:shining schreef op 22 december 2008 @ 23:41:

Vind ik dus ook Kate.

Dat retourrecht is er niet voor bedoedl om één shirtje in vier maten en vvijf kleuren te bestellen en dan op je gemak te bekijken welke je leuk vindt en de rest terug te sturen. Een retourrecht is er, om als iets niet past of wat, dat je het bij uitzondering terug stuurt. Dus je moet er geen gewoonte van maken.

Ja, helemaal mee eens dus! (hoef ik niet nogmaals uit te schrijven). Bovendien, als je bij een winkel zoveel koopt weet je toch inmiddels de maat. Ik koop ook vrij veel bij esprit en heb 99% van de keren maat M/38. En de kleur bedenk je toch ook tevoren?

Vanuit de esprit kant is het ook begrijpelijk. Zij hebben dan ineens veel minder / geen voorraad van een bepaald product, terwijl er mensen zijn die het misschien wel echt willen kopen en dat dus niet kunnen, en niet een week later gaan kijken of het weer op voorraad is.
Ik verbaas mij erover dat Ikea als klantvriendelijk beschouwd wordt. Dat is op zich ook wel zo, maar zomaar teruggeven kun je daar toch niet? Ik had het iig een keer (kom daar niet vaak) dat ik een geopende verpakking terug wilde brengen, alles zat er netjes in en was nog niet in elkaar gezet geweest, maar de afmetingen waren toch niet goed wara wij helaas pas thuis achter kwamen. Ik mocht het wel terug geven, maar kreeg er alleen maar een iea wardebon voor terug, dus geen geld.

Maar goed daar ging de discussie niet over.

Ik werk zelf bij een webwinkel en wij hebben ook een zwarte lijst van mensen, die niet meer mogen bestellen, dat zijn er niet veel, maar toch een aantal. Gaat bij ons trouwens niet om retourzendingen, want dat is bij ons over het algemeen niet aan de orde, maar mensen die ons alsnog te veel geld kosten.
[.
.
Volgens mij is het bij Ikea gwoon bedrijfsvoering. ze vergeten de schroefjes. De snelle route is een kruip-door-sluip-door gangetje, wat nergens staan aangegeven, dus als je niet goed oplet, loop je weer de hele winkel door en langs de kassa naar de klantenservice. En wedden dat je dan weer en goedgevulde gele tas hebt...

on-topic. kennelijk wil Esprit van Madiken als klant af en nemen ze de negatieve reclame op de koop toe. Mischien is de kleding beschadigt of gevlekt. Als je kleding terugstiuurt in een onverkoopbare stauts zal een bedrijf niet blij van je worden.Ook als je iedere week bergen kleding terugstuurt en ze alleen voor jou een extra vrachtwagen moeten huren, dan is kennelijk het verliezen van haar als klant inclusief negatieve reclame lonend voor het bedrijf.

het moeten betalen van verzendkosten leidt mss juist wel tot bestellen van meerdere artikelen. Ik die dat zelf bij de wehkamp bijvoorbeld. Die 5 euro betaal ik sowiso, of ik 1 of 10 dinegn bestel, du bestel ik er leiver 10 omdat de kosten per procuct dan lager zijn. dan bestel je dus idd 2 maten van een broek en gaat er 1 terug.
Bij H&M heb ik een keer iets niet mogen retourneren omdat t vol met kattenharen zat. Kat was in tas geskropen en had de hele nacht lekker op velours truitje gelegen. Had ik niet gemerkt en dame had vollkomen gelijk. thuis netjes truitje onthaard en toen mocht t alsnog terug.
Dan zou Esprit in hun voorwaarden moeten stellen dat je dus niet besteld om te passen maar om te kopen.
quote:Madiken schreef op 23 december 2008 @ 10:06:

[...]

Bij Ikea mag je binnen 3 maanden (!) ruilen en krijg je geld terug (heb ik altijd wel gehad tenminste), en bij H&M binnen 30 dagen. Ze doen nooit moeilijk, ook niet als de kaartjes er al af zijn, wat ik wel eens heb gehad. Kijk, in een winkel waar de service zo is, kom ik graag terug, en niet alleen om te ruilen

Heb je hier ook al zo vaak wat geruild?

Kennelijk ben je nogal besluiteloos. Kan. Maar daar zitten dus gevolgen aan,dat merk je nu.Denk er eens over na. Jij ruilt zo vaak wat, denk eerst eens beter na voordat je wat koopt. Scheelt een heleboel ergernis.
Grote verschil tussen Ikea en bijv de Esprit webwinkel is toch dat je geen 5 bankstellen bij Ikea meeneemt in verschillende kleuren. Of 8 dekbedhoezen of 5 kapstokken of 5 bedden.....

Jij zal bij Ikea zelf de auto moeten pakken, in de rij gaan staan om het te retourneren en dat is een stuk onhandiger dan de stukken in een zak proppen en op de bus doen en je geld retour ontvangen.

Maar Radar inschakelen? Ik wed dat ze er een hele uitzending aan gaan wijden!
quote:Madiken schreef op 23 december 2008 @ 10:00:

[...]

Inderdaad, sommige tuthola's hier doen alsof ik hen persoonlijk heb benadeeld. .

Wat had jij dan verwacht? Dat iedereen hier riep:

'Madiken, wat belachelijk van Esprit, ik koop er echt nóóit meer wat en ik vertel iedereen die ik ken dat ze nooit meer wat bij esprit moeten kopen?'.

Snap je hoe een forum werkt? Dat iedereen zijn eigen mening mag geven? Ook al is dat een mening die afwijkt van die van de TO?
quote:yoyo2 schreef op 22 december 2008 @ 22:53:

[...]

Heel volwassen....En dat zeg jij, yoyo? Jouw reacties op dit topic vind ik ook bepaald niet volwassen van van een kinderlijke simpelheid en zuigkracht getuigen.
quote:Spinster schreef op 23 december 2008 @ 11:32:

[...]

En dat zeg jij, yoyo? Jouw reacties op dit topic vind ik ook bepaald niet volwassen van van een kinderlijke simpelheid en zuigkracht getuigen.

Nou Yoyo ook al?

Is iedereen waar jij het niet mee eens bent of die je irriteert aan het zuigen?
Ik ben ook best besluitloos hoor.\Ik breng daardoor weleen wat terug,maar koop ook heel veel

als iemand mij als klant gaat verliezen door gezeur dan verlies je een big fish,haha!

Tijdens mijn verhuizing ruilde of bracht ik vaak wat terug bij ikea ( en nee ik kocht geen 5 kapstokken idd).

Daar deden ze nooit moeilijk,zelfs niet als de verpakking niet meer helemaal dicht zat.

Maar dat kan misschien per filiaal verschillen.

Overigens zie ik thuis voor mijn eigen spiegel pas of ik het echt leuk vind,ik loop eens een rondje,de juiste schoenen eronder etc.

Dan pas kan ik goed beslissen of ik het wil houden.

Ikea heeft zelfs eens een keer een onderdeel van de keuken te laat geleverd.

De onkosten om het zelf elders op te halen werden zelfs vergoed en ik kreeg een waardebon van 10 euro voor de moeite.

Dat vind ik erg klantvriendelijk.

En het zou Ikea een worst wezen of ik wel of niet klant blijf.

Zo kan het dus ook.
quote:Spinster schreef op 23 december 2008 @ 11:32:

En dat zeg jij, yoyo? Jouw reacties op dit topic vind ik ook bepaald niet volwassen van van een kinderlijke simpelheid en zuigkracht getuigen.De manier waarop het bedrijf die brief in ene schrijft is misschien niet de meest nette manier. Maar ik begrijp wel dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die massaal spullen terugsturen. Om dan te zeggen dat je als wraakactie je oude schoenen gaat terugsturen vind ik dat kinderachtig ja, en dat zeg ik...
quote:shining schreef op 23 december 2008 @ 11:35:

[...]

Nou Yoyo ook al?

Is iedereen waar jij het niet mee eens bent of die je irriteert aan het zuigen?Nee hoor Shining, but thanks for asking.
quote:yoyo2 schreef op 23 december 2008 @ 11:36:

[...]

De manier waarop het bedrijf die brief in ene schrijft is misschien niet de meest nette manier. Maar ik begrijp wel dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die massaal spullen terugsturen. Om dan te zeggen dat je als wraakactie je oude schoenen gaat terugsturen vind ik dat kinderachtig ja, en dat zeg ik...Dit ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat TO dat doet omdat ze er gewoon van baalt en dat even wil luchten.

Ik vond veel van je opmerkingen onnodig lullig, maar goed, dat is natuurlijk maar net ook hoe ik het opvat .
quote:iry schreef op 23 december 2008 @ 11:35:

Ik ben ook best besluitloos hoor.\Ik breng daardoor weleen wat terug,maar koop ook heel veel

als iemand mij als klant gaat verliezen door gezeur dan verlies je een big fish,haha!

Ik koop ook best veel. De winkels waar ik regelmatig kom hebben aan mij ook een goede klant, ben soms grootverbruiker. Maar doordat ik er redelijk wat koop, breng ik dus ook vaker dan gemiddeld wat terug. Nooit problemen, ze herkennen me soms zelfs . En weten dus dat ik toch wel weer geld bij ze uit ga geven.

En net als Iry, soms moet je kledingstukken echt zien icm de schoenen/broek oid waar je ze bij wil dragen.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven