Scheur in nieuwe handtas

10-10-2016 16:30 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb afgelopen zaterdag een nieuwe handtas gekocht bij de h&m. Toen ik vandaag naar school fietste, had ik mijn tas aan mijn stuur hangen. Dit kon gemakkelijk omdat de tas niet zo groot was. Alleen het probleem is nu, dat waarschijnlijk het uiteinde van mijn kapotte voorlamp tegen mijn tas is aangeschuurd. Met als gevolg: een dikke vette scheur! Wat moet ik doen?
quote:Vera8 schreef op 10 oktober 2016 @ 16:57:

Stukje stof of plastic/ leer in de scheur leggen (aan de binnenkant) en dan de gescheurde delen hierop vast plakken met secondenlijm. Hangt uiteraard van het materiaal van de tas, en de grootte en plaats van de scheur af of dit in jouw geval gaat werken. Maar lijkt me het proberen waard.

Ik fix alles met secondelijm. Afgelopen weekend had ik een nagel die begon in te scheuren. Bleef vervolgens haken in een trui waardoor hij nog een stukje verder scheurde.. Auw! Afknippen lukte niet. Drup secondelijm erop en het leed was weer geleden.Dit zou inderdaad een oplossing kunnen brengen. Ik zal het even uitproberen!
Breng hem naar de Gouden Schaar, daar kunnen ze het ws. voor weinig repareren.

En let voortaan wat beter op.
quote:TrueLove21 schreef op 10 oktober 2016 @ 17:02:

[...]

Dit zou inderdaad een oplossing kunnen brengen. Ik zal het even uitproberen!

Dan kun je beter even bij een schoenmaker binnenhuppelen, de lijm die zij gebruiken voor schoenen is misschien beter.

En die lamp vervangen is wel een goed plan, over een week of twee gaat de klok weer om en is het vroeg donker.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Pikkie22 schreef op 10 oktober 2016 @ 16:59:

Je kan ze ook nog aanklagen, omdat de tas niet heel bleef terwijl je hem tegen een kapotte lamp hing.

#thisisnotamerica

Sjalalalala.....van wie was dat liedje ook al weer?

Edit: David Bowie! (Ken uw klassiekers)
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Nieuwe tas. Voor 40,- is het niet rendabel om m door de schoenmaker te laten maken. Tenzij je het zelf kunt repareren. Succes!
Van wat voor materiaal is hij gemaakt?

Als het textiel is, kun je een stukje stijkvlieseline aan de binnenkant proberen.

En als het leer o.i.d. is: even googelen op "leer rapareren" of iets dergelijks.

Dan vind je vast wel iets wat je dan aan de binnenkant kunt bevestigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven