anticonceptie
woensdag 12 oktober 2016 om 08:54
Ik wist niet zo goed waar ik dit onderwerp moest plaatsen....maar dan maar hier.
Ik weet ook niet zo goed bij wie ik hiervoor moet zijn, de huisarts ja....maar ik wil eigenlijk wat ervaringen en tips horen van andere omdat ik niet altijd heel veel vertrouwen heb in mijn huisarts.
Ik ben 35 jaar en ik heb ongeveer 8 jaar geleden anorexia gehad. Sinds die tijd is mijn menstruatie weg gebleven. Niet zo heel erg omdat ik geen kinderen meer wil. (ik heb er twee). Ik ben hiervoor wel naar de huisarts geweest omdat ik wilde weten of er iets anders aan de hand was.
Ze hebben bloed geprikt en daaruit kwam dat alles normaal was, ik ben in elk geval nog vruchtbaar, dus kan nog zwanger worden.
Ik heb op het moment geen relatie, ben wel aan date en ik gebruik dus niets.
Aangezien ik niet zwanger wil worden wil ik wel iets gaan gebruiken. Ik wil geen pil meer omdat ik heel veel last heb gekregen daarvan. Ik ben er ook dikker van geworden en met mijn geschiedenis is dat nu niet handig.
Maar wat dan wel....ik heb gekeken voor een spiraaltje maar ik lees overal dat dat ontzettend pijnlijk is.
Het lijkt mij wel ideaal omdat je 5 jaar geen omkijken naar hebt.
Ik ben hiervoor 15 jaar samen geweest met mijn ex dus ik heb nul ervaring hiermee.
Kunnen jullie me helpen?
Ik weet ook niet zo goed bij wie ik hiervoor moet zijn, de huisarts ja....maar ik wil eigenlijk wat ervaringen en tips horen van andere omdat ik niet altijd heel veel vertrouwen heb in mijn huisarts.
Ik ben 35 jaar en ik heb ongeveer 8 jaar geleden anorexia gehad. Sinds die tijd is mijn menstruatie weg gebleven. Niet zo heel erg omdat ik geen kinderen meer wil. (ik heb er twee). Ik ben hiervoor wel naar de huisarts geweest omdat ik wilde weten of er iets anders aan de hand was.
Ze hebben bloed geprikt en daaruit kwam dat alles normaal was, ik ben in elk geval nog vruchtbaar, dus kan nog zwanger worden.
Ik heb op het moment geen relatie, ben wel aan date en ik gebruik dus niets.
Aangezien ik niet zwanger wil worden wil ik wel iets gaan gebruiken. Ik wil geen pil meer omdat ik heel veel last heb gekregen daarvan. Ik ben er ook dikker van geworden en met mijn geschiedenis is dat nu niet handig.
Maar wat dan wel....ik heb gekeken voor een spiraaltje maar ik lees overal dat dat ontzettend pijnlijk is.
Het lijkt mij wel ideaal omdat je 5 jaar geen omkijken naar hebt.
Ik ben hiervoor 15 jaar samen geweest met mijn ex dus ik heb nul ervaring hiermee.
Kunnen jullie me helpen?
woensdag 12 oktober 2016 om 08:59
Spiraaltje doet 1x per 5 jaar zeer. Het inbrengen, 5 jaar later uithalen (en als je wil gelijk vervangen). Ik ben er zelf 1 of 2 dagen ziek van geweest.
Ik werd zelf niet gelukkig van de 'normale' pil, maar ben sinds 2 jaar aan de prikpil en daar ben ik heel blij mee! Elke 12 weken 5 minuten bij de assistente en het is weer klaar!
Ik werd zelf niet gelukkig van de 'normale' pil, maar ben sinds 2 jaar aan de prikpil en daar ben ik heel blij mee! Elke 12 weken 5 minuten bij de assistente en het is weer klaar!
woensdag 12 oktober 2016 om 09:12
woensdag 12 oktober 2016 om 09:13
Spiraaltje (mirena) vind ik ideaal! Plaatsen deed flink zeer (maar niks vergeleken met een bevalling hoor), toen nog een weekje menstruatie-achtige krampen, en toen een paar maanden een onregelmatige cyclus en regelmatig buikpijn. Dat laatste was wel vervelend maar net toen ik dacht 'eruit met dat ding' stopten de pijn en de menstruaties, en vervolgens jarenlang pijnvrij en helemaal niet meer ongesteld. En geen vage klachten als hoofdpijn zoals ik bij de pil wel had. Dus: top! Het verwijderen (ivm kinderwens) was eventjes pijnlijk (hij zat deels verkleefd) maar minder dan het plaatsen, en het was ook meteen weer over. Nu recent bevallen en zodra het mag laat ik er weer eentje plaatsen!
woensdag 12 oktober 2016 om 09:26
Ik vind de mirena ook ideaal. Hier geen kinderen, het plaatsen deed eerlijk gezegd flink pijn. Máár ik vind het gemak dat je er verder van hebt, het wel waard hoor. Het enige is, ze zetten 'm eigenlijk als je ongesteld bent.. maar dat word je niet. Dus even overleggen met de huisarts. Ik word met de mirena nauwelijks ongesteld, maar het vervangen deed de huisarts toch pas op het moment dat ik in ieder geval een beetje ongesteld was.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
woensdag 12 oktober 2016 om 10:14
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 12 oktober 2016 @ 08:58:
Je hebt twee kinderen gebaard, een spiraaltje plaatsen is daar niets bij.Dat zal allicht schelen. Ik moet er toch niet aan denken. Sinds mijn bevallingen heb ik mezelf bezworen nooit meer iemand aan, laat staan in, mijn baarmoeder te laten komen (tenzij strikt noodzakelijk)
Je hebt twee kinderen gebaard, een spiraaltje plaatsen is daar niets bij.Dat zal allicht schelen. Ik moet er toch niet aan denken. Sinds mijn bevallingen heb ik mezelf bezworen nooit meer iemand aan, laat staan in, mijn baarmoeder te laten komen (tenzij strikt noodzakelijk)
Ab imo pectore
woensdag 12 oktober 2016 om 10:56
Mirenaspiraal is ideaal. De hoeveelheid hormonen daarin is laag. Maar als je echt geen hormonen wilt kan je ook een koperspiraal nemen. Plaatsen is niet fijn maar duurt maar een paar minuten. En dat hij per se geplaatst moet worden tijdens de menstruatie is onzin. Is bij mij ook niet gebeurd en ik heb geen kinderen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Krishnamurti
maandag 17 oktober 2016 om 13:59
dinsdag 25 oktober 2016 om 07:43
Nog een vraagje.....
Zoals ik al zei ben ik wel aan het daten met een man. En dat is echt voor het eerst in mijn leven aangezien ik lang getrouwd geweest ben. Nu ben ik 35 jaar en heb nul ervaring met dit soort dingen.
Ik blijf as weekend bij hem slapen maar ik wil ook nog niet verder gaan dan alleen slapen. Sowieso wordt mijn spiraal pas de werk erna geplaatst en ik weet ook niet of je meteen erna beschermd bent.
Maar zouden jullie die bespreken met je afspraakje? Ik ken hem al een tijdje en het voelt heel vertrouwd en hij weet ook al veel prive dingen van mij die ik normaal niet snel deel.
Dus het is niet een totale onbekende. We hebben ook fysiek contact maar ik stop het wel omdat ik dus zelf niets gebruik nog. Ik wil zeker niet zwanger raken en alleen een condoomgebruik weet ik dus niet.
Zouden jullie dit dus wel bespreken met hem?
Zoals ik al zei ben ik wel aan het daten met een man. En dat is echt voor het eerst in mijn leven aangezien ik lang getrouwd geweest ben. Nu ben ik 35 jaar en heb nul ervaring met dit soort dingen.
Ik blijf as weekend bij hem slapen maar ik wil ook nog niet verder gaan dan alleen slapen. Sowieso wordt mijn spiraal pas de werk erna geplaatst en ik weet ook niet of je meteen erna beschermd bent.
Maar zouden jullie die bespreken met je afspraakje? Ik ken hem al een tijdje en het voelt heel vertrouwd en hij weet ook al veel prive dingen van mij die ik normaal niet snel deel.
Dus het is niet een totale onbekende. We hebben ook fysiek contact maar ik stop het wel omdat ik dus zelf niets gebruik nog. Ik wil zeker niet zwanger raken en alleen een condoomgebruik weet ik dus niet.
Zouden jullie dit dus wel bespreken met hem?