Help! 34 weken en nog steeds geen naam!!
dinsdag 23 december 2008 om 10:20
Ik begin 'em nu wel te knijpen ik ben 34 weken zwanger en we weten dat we een jongen krijgen maar manlief en ik komen er écht niet uit. Eerst denk je nog...ach we hebben alle tijd....maar die tijd begint nu toch echt te dringen!!
Wie heeft dit ook gehad? We hebben zelfs geen compromisnaam!!!
Ik ben meer van de apartere namen (Waldemar bijvoorbeeld) en hij vindt Bas en Tim heel leuk. Maar ik vind Tygo wel leuk, Wout ook nog wel (dus zo apart ben ik ook niet) maar dat vindt hij weer niets.
Manlief dreigt al met dat hij toch aangifte gaat doen.......
Wie heeft dé naam of een verlossend advies, tips en de geruststelling dat het allemaal wel goed komt? Soms hoor je van mensen dat ze wachten tot de baby er is en dan: oh dat is écht een........ maar dat lijkt me zo raar!
Wie heeft dit ook gehad? We hebben zelfs geen compromisnaam!!!
Ik ben meer van de apartere namen (Waldemar bijvoorbeeld) en hij vindt Bas en Tim heel leuk. Maar ik vind Tygo wel leuk, Wout ook nog wel (dus zo apart ben ik ook niet) maar dat vindt hij weer niets.
Manlief dreigt al met dat hij toch aangifte gaat doen.......
Wie heeft dé naam of een verlossend advies, tips en de geruststelling dat het allemaal wel goed komt? Soms hoor je van mensen dat ze wachten tot de baby er is en dan: oh dat is écht een........ maar dat lijkt me zo raar!

dinsdag 23 december 2008 om 11:15
Oh ja, een dag voor de bevalling had ik nog steeds geen meisjesnaam en zei ik zo uit het niets: als het een meisje wordt, wordt het Annelies. Dus ook op het laatste moment kun je het opeens weten.
't Werd overigens een jongen.
't Werd overigens een jongen.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
dinsdag 23 december 2008 om 11:17
dinsdag 23 december 2008 om 11:27
[quote]Lucifer1983 schreef op 23 december 2008 @ 11:08:
Timothy kan worden afgekort tot Tim
Lincoln
Marcelo afkorting Marc
Yannick
Jon
Morris
Alexei --> Alex
Dylan
Brandon
Ieder zijn smaak maar in de grote stad zijn dit wel echte "Kinkerstraat namen" behalve Yannick en Alex(ei).
Type jongen dat een gouden schakel ketting neemt op z'n 16e.
Met Dylan en Brandon als toppers....
Kevin
Lincoln
Marcelo afkorting Marc
Yannick
Jon
Morris
Alexei --> Alex
Dylan
Brandon
Ieder zijn smaak maar in de grote stad zijn dit wel echte "Kinkerstraat namen" behalve Yannick en Alex(ei).
Kevin

dinsdag 23 december 2008 om 11:29
quote:neele schreef op 23 december 2008 @ 11:27:
Lincoln
Marcelo afkorting Marc
Yannick
Jon
Morris
Alexei --> Alex
Dylan
Brandon
Kevin
Lincoln
Marcelo afkorting Marc
Yannick
Jon
Morris
Alexei --> Alex
Dylan
Brandon
Kevin
dinsdag 23 december 2008 om 11:33
Ik ken een jongen die Storm heet (zou er zelf nooit voor kiezen, wat als de jongen ontzettend homo blijkt te zijn, en met een hoog stemmetjes zegt: Hehooooi! ik ben Storm! ik vind het niet passen, maar dat ben ik)
Ook Cas vind ik een leuke naam, kort maar krachtig! Finn is ook vrij populair.
Persoonlijk hou ik van volwassen namen die je kan verkleinen (bijv. Bastiaan --> Bas)
Maar ik zou er ook niet te veel waarde aan hechten, ik had altijd een hekel aan de naam Tessa (echt een kreng!) totdat een vriendin van mijn moeder haar dochter Tessa noemde, en nu vind ik het een van de mooiste meisjesnamen! Zolang het maar niet op iets grofs rijmt zit je over het algemeen wel goed!
Ook Cas vind ik een leuke naam, kort maar krachtig! Finn is ook vrij populair.
Persoonlijk hou ik van volwassen namen die je kan verkleinen (bijv. Bastiaan --> Bas)
Maar ik zou er ook niet te veel waarde aan hechten, ik had altijd een hekel aan de naam Tessa (echt een kreng!) totdat een vriendin van mijn moeder haar dochter Tessa noemde, en nu vind ik het een van de mooiste meisjesnamen! Zolang het maar niet op iets grofs rijmt zit je over het algemeen wel goed!
dinsdag 23 december 2008 om 11:39
Misschien heb je hier iets aan: http://www.kennislink.nl/web/show?id=151992
dinsdag 23 december 2008 om 11:42
Bij de eerste heb ik de knoop doorgehakt, bij de 2de heeft mijn man dat gedaan, en bij nummer 3 hadden we alle 2 een naam die erg op elkaar leken, en hebben we er 1 naam van gemaakt (wel een bestaande naam niks geknutseld)
Maar wat hier idd goed werkte is, een lijst maken met namen die je mooi vind, en mijn nam heeft toen de namen weggestreept die hij niet leuk vond
Maar wat hier idd goed werkte is, een lijst maken met namen die je mooi vind, en mijn nam heeft toen de namen weggestreept die hij niet leuk vond
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
dinsdag 23 december 2008 om 12:04
Wij hebben vlak na de bevalling de knoop doorgehakt... Wisten dat we een jongen kregen, meisjesnaam hadden we gek genoeg al máánden vast staan.
Hadden na eindeloze lijstjes en verschillende ideeen uiteindelijk 5 namen over die we allebei wel leuk vonden, maar waren er nog niet uit. Bij 38 weken werd zoon geboren.
Toen zoonlief net geboren was vond ik het zo raar dat hij naamloos was dat ik tegn vriend zei: zullen we Viggo doen? Oké zei hij en dat was dat! Nog steeds superblij met deze naam.
Ons laatste lijstje bestond overigens uit:
Viggo, Julius, Seger, Tijn en Pelle
Nogal verschillende soorten namen dus, hihi.
Succes!
Hadden na eindeloze lijstjes en verschillende ideeen uiteindelijk 5 namen over die we allebei wel leuk vonden, maar waren er nog niet uit. Bij 38 weken werd zoon geboren.
Toen zoonlief net geboren was vond ik het zo raar dat hij naamloos was dat ik tegn vriend zei: zullen we Viggo doen? Oké zei hij en dat was dat! Nog steeds superblij met deze naam.
Succes!
dinsdag 23 december 2008 om 12:12
dinsdag 23 december 2008 om 12:12
quote:isisVG schreef op 23 december 2008 @ 12:04:
Wij hebben vlak na de bevalling de knoop doorgehakt... Wisten dat we een jongen kregen, meisjesnaam hadden we gek genoeg al máánden vast staan.
Succes!
Tijn vind ik ook helemaal super!!
Misschien een idee voor TO. Lijkt op Tim maar dan wat aparter.
Succes!
Tijn vind ik ook helemaal super!!
Misschien een idee voor TO. Lijkt op Tim maar dan wat aparter.
dinsdag 23 december 2008 om 12:25
De naam Tim een beetje opgeleukt / iets wat vaag lijkt op Tim dus :
Timon
Timo
Timmo
Tymen
Tino
Tijn
Tiemen
Tieben
Tijl
Tist
Timothy
Tybe
Tor
Tijl
Ties
Tau
Taj
Tjitte
................
( desnoods pletter je een " H " achter de " T " )
iets wat lijkt op Bas :
Bâsgher
Bashir
Basiaana
Basiel
Basil
Basilius
Basit
Basjan
Basten
Bastiaan
Bastian
Bastiano
Bastien
Basto
Bate
Battista
Battistino
Baud
Baudouin
Baue
Bé
Beake
Bake
Bakke
Baldassare
Balde
Balder
Baldovino
Balduino
Baldwin
Bale
Baling
Balki
Balle
Balling
Baloe
Balte
Balthasar
Balthazar
Baltsar
Baltser
Bam
Bame
Bamse
Bandy
Bane
Banne
Bape
Baptist
Baran
Barbarius
Bard
Timon
Timo
Timmo
Tymen
Tino
Tijn
Tiemen
Tieben
Tijl
Tist
Timothy
Tybe
Tor
Tijl
Ties
Tau
Taj
Tjitte
................
( desnoods pletter je een " H " achter de " T " )
iets wat lijkt op Bas :
Bâsgher
Bashir
Basiaana
Basiel
Basil
Basilius
Basit
Basjan
Basten
Bastiaan
Bastian
Bastiano
Bastien
Basto
Bate
Battista
Battistino
Baud
Baudouin
Baue
Bé
Beake
Bake
Bakke
Baldassare
Balde
Balder
Baldovino
Balduino
Baldwin
Bale
Baling
Balki
Balle
Balling
Baloe
Balte
Balthasar
Balthazar
Baltsar
Baltser
Bam
Bame
Bamse
Bandy
Bane
Banne
Bape
Baptist
Baran
Barbarius
Bard
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 23 december 2008 om 12:51
quote:zusenzo schreef op 23 december 2008 @ 11:04:
Gewoon tijdens je bevalling krijsend jouw naam doordrukken helpt ook ......Haha, zo heeft een vriendin van mij ook de naam er doorheen gedrukt! Na haar bevalling vroeg de verloskundige aan de vader, hoe heet ze eigenlijk, en zij vanuit haar bed "NAAM". Zo de naam stond vast!!
Gewoon tijdens je bevalling krijsend jouw naam doordrukken helpt ook ......Haha, zo heeft een vriendin van mij ook de naam er doorheen gedrukt! Na haar bevalling vroeg de verloskundige aan de vader, hoe heet ze eigenlijk, en zij vanuit haar bed "NAAM". Zo de naam stond vast!!