Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 13 oktober 2016 @ 06:13:

Loco in huis nu voor de jongste ook een smart game of een vormen en kleuren spel halen. Iemand tips over het laatste.?Voor een jongen zou ik de smartcar doen. Mijn zoon heeft hem en speelt er nu met 7 jaar nog mee.
Trucky3 lijkt mij leuk! Dat is tegelijkertijd ook vormen kleuren en ruimtelijke inzicht die gast op mijn lijstje.

Voor mijn oudste die net naar groep 3 is gegaan heb ik voor 6 euro 3 avi boekjes kunnen kopen bij de action 1 gaat in de schoen en 1 op de avond zelf en de 3 de is een eind groep 3 boekje die geef ik volgend jaar met haar verjaardag of tussendoor.
Djeco heeft heel veel gave uitdagende spelletjes en speelgoed. Gaat van voordelig tot prijzig, dus voor ieder wat wils, kwalitatief goed en het ziet er allemaal heel mooi uit. Psikhouvanjou.nl heeft het, maar als je het op Google intypt vindt je het sowieso wel. Voor alle leeftijden.

Vooral erg veel leuke spelletjes!
Let love rule...
Makey Makey classic.

https://m.youtube.com/watch?v=wkPt9MYqDW0

Onesie Chewbacca.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Lelijke pak ,mooie man

Ik zal mij even verdiepen in djeco...
Heeft iemand nog knutselspullen tips voor een 3 jarig meisje?

Ze is momenteel helemaal stapel op klei, heeft maxi strijkkralen waar ze goed mee over weg kan, tekent en kleurt graag, maar wat is nog meer leuk?

Ik ben voor Sinterklaas en kerst voor haar verder helemaal rond, op 1 kado na wat €25,- mag kosten. Toevoeging, ik heb van playmobil ook de berghut nog liggen, maar vraag me af of dat niet te veel playmobil wordt.

Ze krijgt;

Playmobil kinderopvang

Playmobil speeltuin (van oma)

Doos kapla (gespaard met tanken)

Adventkalender

... nog te kopen (van opa en oma)

Voor kerst

Smart game

Doktersset van FP (de merkloze die ze had is stuk) (van opa en oma)
anoniem_91317 wijzigde dit bericht op 15-10-2016 10:15
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Prikblok, foam stickers, stempels, SES setje (mozaïek plakken oid), doe/spelletjesboek (met kleuren op cijfer, zoek-de-verschillen enzo), zit daar wat tussen? Of zoek je het meer in de nieuwe dingen zoals buchems en kinetisch zand e.d.? (daar heb ik geen verstand van, ben meer van het ouderwetse knutselen)
quote:nicole123 schreef op 15 oktober 2016 @ 11:40:

Prikblok, foam stickers, stempels, SES setje (mozaïek plakken oid), doe/spelletjesboek (met kleuren op cijfer, zoek-de-verschillen enzo), zit daar wat tussen? Of zoek je het meer in de nieuwe dingen zoals buchems en kinetisch zand e.d.? (daar heb ik geen verstand van, ben meer van het ouderwetse knutselen)

Dank je!

Zand heeft ze al, bunchems twijfel ik over omdat ik die al door de kamer ze liggen. Aan de andere kant is ze wel netjes met de strijkkralen en de klei.

Kleuren op cijfers kan ze nog niet (is net 3 jaar). Maar aan een prikblok had ik nog net gedacht. Net als stempels. Ga er eens naar kijken.
Wat betreft snartgames:

Bunny Boo is een succes

Day en night krijgt zoon voor zijn verjaardag

Loco Bambimo, de drie biggetjes en Roodkapje staan op kadotip/wensenlijst of kopen wij zelf voor Sint/kerst.
quote:NYC schreef op 15 oktober 2016 @ 12:09:

Wat betreft snartgames:

Bunny Boo is een succes

Day en night krijgt zoon voor zijn verjaardag

Loco Bambimo, de drie biggetjes en Roodkapje staan op kadotip/wensenlijst of kopen wij zelf voor Sint/kerst.

Dank je!

Loco bambino heeft ze vorig jaar voor Sinterklaas gehad. Blijft erg leuk. De mini versie heb ik op zolder liggen (doorgevertje).

Roodkapje en de 3 biggetjes, zijn dat spelletjes?
De drie biggetjes is een smart game. Die is leuk vind ik. De andere ken ik niet.

Electro is ook leuk misschien? Gewone strijkkralen ipv de maxi.
Tip gevraagd voor een geschikte pop voor zoon van (straks) 20 maanden.

Hij wordt grote broer en ik wil hem een pop geven om hem onderdeel te laten zijn van de voeding-/ verzorgmomenten van de baby.

Nu twijfel ik een beetje wat voor pop ik het beste kan kopen:

- Veel poppen zijn meisjes en we krijgen een jongen. Zoon weet uiteraard het verschil nog niet tussen jongens en meisjes, dus het geslacht lijkt me niet relevant. Terechte gedachte?

- Grote pop lijkt me zwaar voor hem, dus het moet een kleinere variant zijn.

- Zacht lijkt me levensechter en makkelijker in gebruik, maar niet zo makkelijk even 'in bad te stoppen' als zo'n hard popje (ik kan mij voorstellen dat hij wil dat pop ook in bad gaat, als ik de baby was..)

- Extra functies als huilen etc maken het echter, maar maakt ook dat pop niet in de wasmachine kan..

Tips voor een pop die handig is/was voor die leeftijd?
De bunchems blijven hier juist goed bij elkaar omdat ze dus 'plakken'. Zoon heeft een grote bol en plukt daarvanaf wat hij nodig heeft. Wat dat betreft handiger dan knikkers, lego of andere kleine rommeltjes die inderdaad door de hele kamer liggen.

Heb hem vandaag zo'n tandwielenset (kaleido gears) gegeven, omdat hij een beloning verdiend had. Hij vond het prachtig, wilde niet eens meer naar buiten omdat hij met de tandwielen moest spelen. Ik vind het ook een aanrader: echt iets 'anders' dan het meeste speelgoed, grote onderdelen (handig ivm rondkruipende baby) en betaalbaar/geen uitbreidingen nodig. Weet niet meer wie er mee kwam, maar dank voor de tip!
quote:kwartje schreef op 15 oktober 2016 @ 15:36:

Hij wordt grote broer en ik wil hem een pop geven om hem onderdeel te laten zijn van de voeding-/ verzorgmomenten van de baby.

- Veel poppen zijn meisjes en we krijgen een jongen. Zoon weet uiteraard het verschil nog niet tussen jongens en meisjes, dus het geslacht lijkt me niet relevant. Terechte gedachte?

- Zacht lijkt me levensechter en makkelijker in gebruik, maar niet zo makkelijk even 'in bad te stoppen' als zo'n hard popje (ik kan mij voorstellen dat hij wil dat pop ook in bad gaat, als ik de baby was..)

- Extra functies als huilen etc maken het echter, maar maakt ook dat pop niet in de wasmachine kan..

Tips voor een pop die handig is/was voor die leeftijd?

My little babyborn oid. Heb ik destijds gevonden, er is volgens mij ook een zachte versie die in bad kan!

Ik heb toen echter op een rommelmarkt een soortgelijk zacht popje gekocht, omdat ik verwachte dat zoon er niet veel mee zou doen en dat bleek juist. Hij pakt(e) de pop weleens maar was er na 2 min ook weer klaar mee en smeet hem dan in de hoek. Mijn zoon was ook20 mnd toen hij een broertje kreeg

Het popje was geslachtsloos en had bij aankoop roze/oranje kleertjes maar ik heb er wat jongenskleertjes bijgekocht, dat maakt de pop meteen een stuk stoerder.
Roodkapje en De drie biggetjes zijn snartgames inderdaad, ik heb ze zelf nog niet maar hier een plaatje voor het idee. Roodkapje moet dus bij oma's huisje komen en het kind moet het weggetje strategisch goed zien te leggen:

@ kwartje : wij hebben gewacht op de 20 weken echo en omdat het een meisje was een meisje pop gegeven maar we hadden al een meid. Mijn schoonmoeder heeft een leuke jongens pop gegeven aan mijn nichtje levensecht en klein , van een soort rubber en kon in bad zonder geluid en met een klein piemeltje en je had ze ook in meisje baby. Ik zal eens kijken of ik dit merk kan vinden.

Ik kom er nog op terug
quote:kwartje schreef op 15 oktober 2016 @ 15:36:

Tips voor een pop die handig is/was voor die leeftijd?Er bestaan zachte jongens poppen van het merk baby stella. Moet je maar eens googlen !!!
quote:NYC schreef op 15 oktober 2016 @ 15:56:

Roodkapje en De drie biggetjes zijn snartgames inderdaad, ik heb ze zelf nog niet maar hier een plaatje voor het idee. Roodkapje moet dus bij oma's huisje komen en het kind moet het weggetje strategisch goed zien te leggen:

[afbeelding]Deze had ik gezien, maar vroeg me af of die nu nog niet te moeilijk is. Kan ik nog niet goed inschatten. Dat het roodkapje is zal ze wel waarderen want ze zingt dat liedje momenteel dag en nacht.
quote:paper-note schreef op 15 oktober 2016 @ 15:42:

De bunchems blijven hier juist goed bij elkaar omdat ze dus 'plakken'. Zoon heeft een grote bol en plukt daarvanaf wat hij nodig heeft. Wat dat betreft handiger dan knikkers, lego of andere kleine rommeltjes die inderdaad door de hele kamer liggen.Ah dat klinkt goed. Ik zet het op mijn denklijstje.
quote:queenfan25 schreef op 15 oktober 2016 @ 15:57:

@ kwartje : wij hebben gewacht op de 20 weken echo en omdat het een meisje was een meisje pop gegeven maar we hadden al een meid. Mijn schoonmoeder heeft een leuke jongens pop gegeven aan mijn nichtje levensecht en klein , van een soort rubber en kon in bad zonder geluid en met een klein piemeltje en je had ze ook in meisje baby. Ik zal eens kijken of ik dit merk kan vinden.

Ik kom er nog op terugIk heb het niet kunnen vinden het was een kruising tussen een nursery doll en een bayer ( de levensechte ) maar dan kleiner ongeveer 30 cm.
Bedankt voor de tips en ervaring. Ga even googelen op de types die jullie noemen en hou er rekening mee dat het ook kan zijn dat zoon er niet naar om kijkt (dus niet te duur).
quote:smart79 schreef op 15 oktober 2016 @ 16:01:

[...]

Deze had ik gezien, maar vroeg me af of die nu nog niet te moeilijk is. Kan ik nog niet goed inschatten. Dat het roodkapje is zal ze wel waarderen want ze zingt dat liedje momenteel dag en nacht.

Onze oudste die eind december 3 wordt vind het te moeilijk. Hij vind spelen met roodkapje leuk maar de puzzel lukt niet.

Als ik zie hoeveel playmobil jij geeft moet ik voor de oudste dat ook wel kunnen geven. Ik twijfel daarin erg. Niet zozeer ivm de oudste maar meer omdat de jongste nog van alles in zijn mond stopt.

Ik heb de brandweer boven staan, dus die kunnen we geven. Al krijgen ze voor sinterklaas al samen een wobbel wat best prijzig is. Voor zijn verjaardag krijgt hij van ons de go rups. Ik wil het ook niet allemaal te duur maken. Volgend jaar gaan we verhuizen en krijgen ze best veel extra's voor in de tuin.

Ik zou nog na vraag gedaan bij mijn nicht over haar trampoline de grote. Ze heeft er een van 2 bij 3 en is echt groot zat voor twee kinderen.
quote:leoni schreef op 15 oktober 2016 @ 19:20:

[...]

Onze oudste die eind december 3 wordt vind het te moeilijk. Hij vind spelen met roodkapje leuk maar de puzzel lukt niet.

Als ik zie hoeveel playmobil jij geeft moet ik voor de oudste dat ook wel kunnen geven. Ik twijfel daarin erg. Niet zozeer ivm de oudste maar meer omdat de jongste nog van alles in zijn mond stopt.

Ik heb de brandweer boven staan, dus die kunnen we geven. Al krijgen ze voor sinterklaas al samen een wobbel wat best prijzig is. Voor zijn verjaardag krijgt hij van ons de go rups. Ik wil het ook niet allemaal te duur maken. Volgend jaar gaan we verhuizen en krijgen ze best veel extra's voor in de tuin.

Ik zou nog na vraag gedaan bij mijn nicht over haar trampoline de grote. Ze heeft er een van 2 bij 3 en is echt groot zat voor twee kinderen.

Dank je, maar ze heeft een ronde gekregen van 213. Niet erg groot maar prima formaat

Dat van Roodkapje ben ik ook een beetje bang voor. Dus ga eerst maar een andere smartgame proberen.

Qua playmobil heeft ze nu 2 sets van playmobil 123 en krijgt nu dus 2 sets gewone playmobil. De echt kleine dingen haal ik er uit. Tot ze wat groter is.
Smartgame De drie biggetjes hebben ze hier in de kleuterklassen. Het wisselt heel erg, het ene kind van net 4 jaar snapt er niks van en speelt met de poppetjes en huisjes (ook leuk) en het andere kan echt al puzzels oplossen.

Roodkapje is weer net voor een wat oudere leeftijd meen ik.

Op de website van Smartgames kun je de leeftijdsaanduidingen vinden en ik moet zeggen dat dat meestal goed klopt.

Wij hebben er al (te) veel van, maar als ik voor ons vlugge kind van bijna 4,5 jaar iets zou kiezen, zou het de drie biggetjes of roodkapje zijn. Ook omdat het er zo mooi uit ziet.
quote:leoni schreef op 15 oktober 2016 @ 19:20:

[...]

Smartgames geeft op hun site aan dat Roodkapje geschikt is voor kinderen van 4 tot 7 jaar. Dan is nog geen 3 dus gewoon te jong.

Drie kleine biggetjes is voor 3 tot 99 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven