Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.

Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.

Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen

Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'

En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!

(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Wel spannend ook Moon, maar gaat goed komen :)!

Hier loopt alles enigszins op rolletjes wel. Heb alleen beetje rare lichamelijke klachten waarmee ik eigenlijk ook niet heel goed naar huisarts durf (en het is ook niet echt serieus genoeg om ermee naar de huisarts te gaan ). Ik heb echt constant hele vermoeide bovenbenen. Nou fiets ik sinds ruim een maand op zich ook wel echt veel meer, maar niet per se op een intensief tempo ofzo. Sterker nog, echt op oma-tempo . En dan toch constant van die brandende / vermoeide benen. Mijn behandelaar dacht niet dat het zou komen van te weinig eten, want hij vond mijn eetpatroon gewoon oke. Maar waar het dan wel vandaan komt...
Ik zit nu sinds woensdag op lichtere dosering van medicatie en merk er niet veel van

Vervelend Lady. Wat mij bij soms helpt als ik vervelend gevoel heb (soms in armen) is om een andere beweging te gaan maken. Dus heb ik er last van dat ik op kantoor hele dag achter PC zit te werken en heb ik daar zeurend gevoel van, dan helpt het om thuis een aantal keer de kettlebell op te tillen

Misschien als jij een stuk gaat wandelen oid dat het er uit gaat. Weet niet hoor maar het is te proberen.
Je kunt méér.
quote:Lady_Grey schreef op 14 oktober 2016 @ 08:54:

Wel spannend ook Moon, maar gaat goed komen :)!

Hier loopt alles enigszins op rolletjes wel. Heb alleen beetje rare lichamelijke klachten waarmee ik eigenlijk ook niet heel goed naar huisarts durf (en het is ook niet echt serieus genoeg om ermee naar de huisarts te gaan ). Ik heb echt constant hele vermoeide bovenbenen. Nou fiets ik sinds ruim een maand op zich ook wel echt veel meer, maar niet per se op een intensief tempo ofzo. Sterker nog, echt op oma-tempo . En dan toch constant van die brandende / vermoeide benen. Mijn behandelaar dacht niet dat het zou komen van te weinig eten, want hij vond mijn eetpatroon gewoon oke. Maar waar het dan wel vandaan komt...

Wat goed dat je meer fietst! Tempo maakt niet uit, je bent bezig.

Ik heb het ook weleens als ik naar mijn werk fiets (10km). Dan ben ik moe of heb ik te weinig koolhydraten gegeten.

Wellicht ligt het bij jou ook aan een te kort aan energie. Maar vogel dit uit met je behandelaar, hij heeft er voor gestudeerd

@Moon-Alisa: fijn dat je niets merkt van je lagere dosering!

Vinden jullie het ook zo heerlijk buiten? Het is prachtig wandelweer. Die gekleurde bomen, frisse wind en toch zonnig.

En na de wandeling heerlijke verse (pompoen)soep.
Dank jullie wel allebei . Ik ga het met het wandelen eens uitproberen! Misschien dat het inderdaad wel werkt! En het is inderdaad prachtig weer!
Ik weeg sinds af gelopen week 58 kilo. In mei echt begonnen met af vallen en begin dit jaar woog ik 68 kilo.

Ik ben blij dat ik de knop heb om gezet anders had ik op dit moment denk ik echt overgewicht gehad voor het eerst in mijn leven. Slinger!
quote:strikjemetstippels schreef op 15 oktober 2016 @ 18:01:

Ik weeg sinds af gelopen week 58 kilo. In mei echt begonnen met af vallen en begin dit jaar woog ik 68 kilo.

Ik ben blij dat ik de knop heb om gezet anders had ik op dit moment denk ik echt overgewicht gehad voor het eerst in mijn leven. Slinger!Wauw!!! Wat ontzettend goed van je!
Over mijn gewicht:

Mijn gewicht is gezond, en ik hoop de komende maanden flink aan te komen

Ik hang hier roze en blauwe slingers op
voor de baby bump en de roze of blauwe slingers van elf12
Gefeliciteerd strikje! Goed bezig

En oh elf
Dank!

Het is nog heel pril en dus ook nog niet zichtbaar. Over een paar weken de eerste echo. Zooo spannend.

En nu nog meer reden om heel gezond te leven.
Strikje wat goed!

Elf wat leuk! Is het jullie eerste? Voel je je goed?
Je kunt méér.
quote:strikjemetstippels schreef op 15 oktober 2016 @ 18:01:

Ik weeg sinds af gelopen week 58 kilo. In mei echt begonnen met af vallen en begin dit jaar woog ik 68 kilo.Gefeliciteerd!! Ik ben van 72 kilo naar 58 kilo gegaan en ik weet hoe geweldig het voelt!
quote:elske1975 schreef op 16 oktober 2016 @ 20:56:

[...]

Gefeliciteerd!! Ik ben van 72 kilo naar 58 kilo gegaan en ik weet hoe geweldig het voelt!Ik kan ook bij de club van 58!!! Gek wat die vijf kilo verschil met je kan doen.. Zit echt veel lekkerder in mijn vel
quote:Moon-Alisa schreef op 16 oktober 2016 @ 20:37:

Strikje wat goed!

Elf wat leuk! Is het jullie eerste? Voel je je goed?

Ik voel me zo goed dat ik het nog niet geloof Dit is inderdaad de eerste, alles is nog nieuw voor me.

Over een paar weken de eerste echo.

Maar ik let nu nog meer op met wat ik eet en zorg dat ik veel beweeg. Het geeft zo enorm veel motivatie om gezond te leven! Ik sta alleen niet meer op de weegschaal, dat laat ik maar aan de verloskundige over. Er gebeurt zo veel in je lichaam dat ik me niet af wil laten schrikken door gewichtstoename.

Hoe gaat het met jou en je medicatie? Nog steeds goed?
quote:SoPepe schreef op 17 oktober 2016 @ 09:52:

[...]

Ik kan ook bij de club van 58!!! Gek wat die vijf kilo verschil met je kan doen.. Zit echt veel lekkerder in mijn vel Knap hoor! Is dit je streefgewicht?
quote:elske1975 schreef op 16 oktober 2016 @ 20:56:

[...]

Gefeliciteerd!! Ik ben van 72 kilo naar 58 kilo gegaan en ik weet hoe geweldig het voelt!Hi Elske! Ben je nog steeds aan het bootcampen en crossfitten?
Elf wat leuk! Gefeliciteerd!

Ik ben ook flink afgevallen maar bij de club van 58 hoor ik nog lang niet. Denk ook niet dat ik dat moet willen trouwens, met mijn 1.78 meter... Ik ben van 80 (begin mei, ten tijde van de operatie) naar 71,7 vandaag gegaan. Nog 1,7 kilo voor mijn streefgewicht!

Alleen wat ik wel jammer en stom vind, alleen mensen die weten dat ik er mee bezig ben (mijn moeder, zus, een vriendin) zeggen er af en toe iets over. En dan zo van ' oh ja je was aan het afvallen he? Jaaa ik kan het wel een beetje zien hoor!'. en een andere vriendin. Oh ja je was aan het afvallen, en, lukt het een beetje?

Bijna tien kilo eraf, dat zou je toch wel moeten zien?! Mijn broeken zijn in ieder geval allemaal te groot nu! Ik wil ook zo graag eens horen ' Jeee wat zie je er goed uit, ben je afgevallen?!' xD
"Whatever happened back there is being managed and kicked right up into its own ass one way or another, I know that."
Hey Magneet, wat zie jij er goed uit!!

Bijna 10kg, das niet niks. Goed gedaan! Wees maar flink trots op jezelf, ook al zegt een ander dat niet (ik zou het op jaloezie gooien )
quote:elf12 schreef op 17 oktober 2016 @ 10:26:

[...]

Knap hoor! Is dit je streefgewicht?Nee, mijn streefgewicht is 55. Ben ook niet zo heel groot. Dus we zitten op de goede weg!
quote:Magneet schreef op 17 oktober 2016 @ 13:12:

Elf wat leuk! Gefeliciteerd!

Ik ben ook flink afgevallen maar bij de club van 58 hoor ik nog lang niet. Denk ook niet dat ik dat moet willen trouwens, met mijn 1.78 meter... Ik ben van 80 (begin mei, ten tijde van de operatie) naar 71,7 vandaag gegaan. Nog 1,7 kilo voor mijn streefgewicht!

Alleen wat ik wel jammer en stom vind, alleen mensen die weten dat ik er mee bezig ben (mijn moeder, zus, een vriendin) zeggen er af en toe iets over. En dan zo van ' oh ja je was aan het afvallen he? Jaaa ik kan het wel een beetje zien hoor!'. en een andere vriendin. Oh ja je was aan het afvallen, en, lukt het een beetje?

Bijna tien kilo eraf, dat zou je toch wel moeten zien?! Mijn broeken zijn in ieder geval allemaal te groot nu! Ik wil ook zo graag eens horen ' Jeee wat zie je er goed uit, ben je afgevallen?!' xDWaarschijnlijk zag je er altijd al goed uit!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik heb gisteren voor de tweede keer 5 KM hardgelopen! Ik ben zoo trots
Haha, wat grappig toch , ik krijg het andersom. Altijd een beetje twijfelend, dat wel. "Goh, je ziet er goed uit zeg" "oh dankje" "ben je, eeh, wat aangekomen?" "... ja" "ja, nee, je ziet er echt echt gezonder uit nu hoor!". Mensen durven het ook gewoon bijna niet te zeggen.
Hoe het gaat met de medicijnen....

Nou....

Ik voelde me best raar vandaag en kon de vinger er niet zo op leggen wat het was. Ik was aan het werk. Op een gegeven moment bedacht ik me dat het misschien een reactie was op de lagere dosering.

Toen ik van werk naar de tram liep kreeg ik een enorme huilbui. Er was niks vervelends gebeurd maar het was iets anders waar ik aan dacht, niet zozeer t werk. En ik moest zo huilen. Best stom natuurlijk in het OV. Was al in een hoekje gaan zitten maar daar kwam een hele groep omheen zitten... Gelukkig in de trein wel rustig plekje.

Maar ik googlede even en jawel: dit kan een bijwerking zijn. En het kan ook nog wel even duren
Je kunt méér.
quote:SadSloth schreef op 17 oktober 2016 @ 17:12:

Ik heb gisteren voor de tweede keer 5 KM hardgelopen! Ik ben zoo trots Wauw! En terecht trots! Vast ook heel mooi nu in dit seizoen
quote:Lady_Grey schreef op 17 oktober 2016 @ 17:29:

Haha, wat grappig toch , ik krijg het andersom. Altijd een beetje twijfelend, dat wel. "Goh, je ziet er goed uit zeg" "oh dankje" "ben je, eeh, wat aangekomen?" "... ja" "ja, nee, je ziet er echt echt gezonder uit nu hoor!". Mensen durven het ook gewoon bijna niet te zeggen.Onthoud dit lieverd! Je bent zo enorm goed bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven