Gevoel dat ik gek word

17-10-2016 01:54 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om 11u ging ik in mijn bed, probeerde te slapen maar was totaal niet moe dus lag wakker, na een tijd begon ik te piekeren, mijn gedachten dwaalden af, en nu heb ik allemaal gedachten die door mijn hoofd zwieren van zolang ik niet op iets anders gefocust ben. Ben zo bang dat ik gek aan het worden ben en dat dit nooit meer over gaat, omdat ik mezelf niet onder controle krijg. Kan iemand mij aub helpen
Zet een rustgevend muziekje op via YouTube op je foon!!!!
Wil er bijzeggen dat ik last heb van een angststoornis, maar dit heb ik nog nooit eerder gehad
Adem in Adem uit ...... kun je iemand bellen ????,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Muziekje aan en rondjes draaien met je enkels. Focus op je voeten en draai en beweeg langzaam je voeten, en dan vervolgens rustig je enkels rondjes laten draaien. Goed ademen, diep in je buik dus.

Als je dit poosje doet, vijf minuten of zo, kan je met benen, schouders armen en polsen beginnen. Deze rustig bewegen. Blijf rustig ademen.

Dan kan je met je handen jezelf wrijven over je armen en benen, of handen op je buik leggen. Daar waar je voelt dat je je dan veiliger door voelt.

Je komt hier door heen, echt!
quote:swifty schreef op 17 oktober 2016 @ 02:10:

Muziekje aan en rondjes draaien met je enkels. Focus op je voeten en draai en beweeg langzaam je voeten, en dan vervolgens rustig je enkels rondjes laten draaien. Goed ademen, diep in je buik dus.

Als je dit poosje doet, vijf minuten of zo, kan je met benen, schouders armen en polsen beginnen. Deze rustig bewegen. Blijf rustig ademen.

Dan kan je met je handen jezelf wrijven over je armen en benen, of handen op je buik leggen. Daar waar je voelt dat je je dan veiliger door voelt.

Je komt hier door heen, echt!Ik denk dat dit soelaas biedt .goeie tip !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oke ik ga het een proberen, niemand die ik ken is blijkbaar nog wakker op dit moment. Dankjewel voor de tips, hoop dat ze helpen.
Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt TO hier geen angst maar ik heb het wel geprobeerd en het voelt heel goed. Dankjewel Swifty
Door je voeten rustig te bewegen en erop te focussen, met muziek erbij, kom je meer uit je hoofd en zak je in je lijf meer. Dan kan de opgebouwde spanning veel beter weg uit je lijf ipv alleen in je hoofd zitten. Als je meer in je lichaam weer zit, contact mee hebt, kan je je angst beter dragen. Ook dan het bewegen van je armen, je groter maken en ruimte maken met je lichaam helpt, kan de stress wat meer wegstromen. Vaak ga je minder bewegen als je angstig bent, en hou je alles zo onbewust vast.
quote:Eindeloos schreef op 17 oktober 2016 @ 02:20:

Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt TO hier geen angst maar ik heb het wel geprobeerd en het voelt heel goed. Dankjewel SwiftyWat fijn dat het je helpt! Het helpt mij ook als ik me gestressed voel en onrustig of angstig.
Cuteoverload bestaat dacht ik nog, ook al zijn ze gestopt, maar die hebben veel filmpjes van schattige dieren. Ook fijn om naar te kijken, en wat rustiger te worden. Oh, net gekeken ze bestaan niet meer. Dan youtube, schattige puppies en kitten filmpjes, lief schildpadje dat soort dingen. Als je je bewegingen hebt gedaan dan he, eerst goed weer in je lichaam zitten...
Werd er rustig van, maar vanaf daf ik niets doe is het weer terug :(
Dan nog weer herhalen, ik doe met je mee! Weer voeten rustig bewegen ok?
Welk muziekje heb je erbij gekozen of is het stil?
Ik wordt hier altijd rustig van https://m.youtube.com/watch?v=BSmToj9VZ4s
Je handen ondertussen op je gezicht leggen, koesterend vasthouden, beetje wrijven kan ook erbij helpen. Je wangen met je handen aanraken. Wrijven over wenkbrouwen, voorhoofd, oren.
En goed blijven ademen, misschien met mond open af en toe diep zuchten. Kaken rekken geeuwen etc. Zuchten met geluid, ahh enzo.
Oke ik doe het nog is! (Als ik niet meteen antwoord ben ik hopelijk in slaap gevallen)
Hoop dat het wat beter gaat!
hoop dat ik niks lees van je en je dus lekker slaapt!
Hoe is het nu met je? Wil je misschien vertellen waarover je nadenkt?
quote:augustusbloem schreef op 17 oktober 2016 @ 03:05:

Hoe is het nu met je? Wil je misschien vertellen waarover je nadenkt?Ben nog steeds wakker. Ik denk gewoon aan alles, ga razendsnel van de ene naar de andere, piekergedachten.
Even onder de douche gaan staan?
Lieve mismashful, je overweegt om de grootste stap van je leven te nemen, het is niet vreemd dat dat extreem stressvol is. Je kunt niet overzien wat er verder gaat gebeuren maar vertrouw er op dat je toekomstige zelf je heel dankbaar zal zijn voor je dappere beslissing! Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen
Ben bang om deze avond te gaan slapen. Is dit een psychose ofzo? Echt bang dat ik gek word, kon op dat moment totaal mijn gedachten niet controleren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven