Uitgerekend Juni 2017 deel 2

07-10-2016 10:53 1287 berichten
Omdat de dames van het andere topic uitgerekend in Juni 2017 graag met een kleiner groepje praten maak ik een nieuw topic aan voor de nieuwe schrijfsters die ook in Juni zijn uitgerekend! Op dit topic komt geen slotje iedereen die in juni is uitgerekend is welkom dus laten we hopen dat het een lekker vol topic word!

Als er iets in de tabel veranderd moet worden geef dit dan dikgedrukt aan!

= kloppend hartje

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtAfsprakenWondertje3303e4 Juni meisje16 januari 20 weken echoPrettymama282e8 Juni jongen17 januari 20 weken echo, 2 februari controle vkSmurf89271e8 Juni Verrassing9 februari controle vkHartje15281e9 Juni Verrassing13 februari controle vk-streepje-301e11 Juni onbekend25 januari 20 wekn echo, 1 februari controle verloskundigeDanny89271e12 Juni onbekend16 december echoBevertjes301e14 Juni onbekendLoveisdancing262e14 Juni onbekendLadiiNurd261e*21 Juni onbekendLilianw198828 1e*22 Juni meisje31 januari 20 weken echoMamavanonswondertje201e22 Juni jongenMaison06271e22 Juni meisje3 februari 20 weken echoMijmama312e22 Juni Verrassing6 februari 20 weken echoBabynummer128 1e26 juni VerrassingAardbeitje8371e29 Juni Verrassing

pistasche91

wegens lange tijd niet mee praten heb ik Urbanjungle, floraaa, Chabelitha, jbm, pixeltje79, Sukayan, Musketi, S1984J, Noortje9414, Jopie84, knoopje8, Sjieep, Mevrouw_X en Summer010 uit de tabel gehaald zodat deze up to date blijft. Als jullie weer willen aansluiten dan mag dat natuurlijk!
bevertjes wat stom ik dacht dat ik dat gedaan had. zou je misschien nog een keer je gegevens willen doorgeven dan hoef ik niet terug te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor!

30 jaar

1e kindje

14 juni uitgerekend

7/11 eerste echo

Bedankt!
Succes straks Wondertje. Nog 3 kwartier en dan weet je meer.

Welkom mevrouw x en mijmama.

Wat vervelend dat je zoveel last hebt gehad van HG mijmama. Hopelijk deze zwangerschap niet zoveel last. Ik weet van een kennis dat er een fb groep voor is. Misschien een tip voor je om ook daar met lotgenoten te babbelen.
@Loveisdancing: Wij hebben het ook nog niet verteld. Wij willen het kort na de eerste echo aan onze ouders vertellen en na de termijnecho aan onze vrienden. Of wij dat gaan volhouden is natuurlijk nog de vraag, maar voor nu is het fijn om het ons geheimpje te houden. Ik zit nog wel te twijfelen of ik het ook na de eerste echo aan mijn beste vriendin wil vertellen, omdat als het mis zou gaan ik dat ook met haar zou willen delen, maar daar ben ik dus nog niet over uit. Wij hebben al wel onze eerste verjaardagsfeest overleefd zonder door de mand te vallen

@Mijmamma: Welkom! Ik hoop dat je deze zwangerschap zonder al te veel klachten kan doorlopen. Ben nu al misselijk of heb je nog weinig kwaaltjes?

@Bevertjes: Zeker spannend zeg! Ik weet niet precies wat mij de komende maanden te wachten staat, maar ik ga het vanzelf meemaken. Merk al wel dat iedere zwangerschap weer anders loopt dus probeer mij niet te veel van de wijs te brengen door verhalen op internet. Het loopt zoals het loopt denk ik dan maar. Gelukkig nog totaal niet misselijk of iets dergelijk. Moet vaker plassen en ben iets eerder moe, maar verder voel ik mij helemaal fit en mezelf. Is het nieuws bij jullie al gepland?

@ Wondertje 3: jij bent nu waarschijnlijk al in behandeling/krijgt nu de echo. Spannend! Hoop dat je met goed nieuws de behandelkamer uitloopt en je gauw weer opknapt
Doe eens gek...Wees jezelf!
Hoi allemaal,

ik wil mij ook graag aanmelden. Ik lees straks de pagina's door.

Woensdag en vrijdag een positieve zwangerschapstest in mijn handen gehad. Heel bijzonder, want ik had dit totaal niet verwacht. Ik dacht ik doe een test om een zwangerschap uit te sluiten en blijk ik zwanger te zijn !

Ik ben heel blij, maar ook bang. Bang omdat ik twee maanden geleden een miskraam heb gehad. 8 augustus kreeg ik bij de termijn echo op 11 weken te horen dat het hartje niet meer klopte, het was gestopt bij 9 weken. Wij hadden ook een vroege echo gehad met 8 weken en hadden dus een kloppend hartje gezien. Jullie kunnen je voorstellen hoe overdonderd, in schock en hoe verdrietig wij waren met dit nieuws. 12 augustus een curettage gehad. En nu precies 2 maanden later een positieve zwangerschapstest. Hoe bijzonder.

Ik ben dus vrij vroeg. Komende woensdag pas 5 weken. Echo heb ik op 3-11, en dan ben ik 7 weken (!). Ik hoop zo op een kloppend hartje. Maar ik zal de rest van het jaar zenuwachtig blijven. Waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar kan ik een beetje rustig ademen.

Ik hoop echt dat ik zwanger mag blijven, want nog een miskraam wil ik absoluut niet !

Het is een heel verhaal geworden maar mijn gegevens voor in de tabel.

27 jaar, eerste kindje, volgens internet rond 22 juni uitgerekend, eerste echo 3-11, tweede zwangerschap, mk 12-08.
Welkom Lilianw en gefeliciteerd! Best spannend he, zwanger na een miskraam. Fijn dat je een redelijk vroege echo hebt. Probeer toch ook een beetje te genieten van deze prille zwangerschap.

Veel zwangere dames die uitgerekend in juni zijn! Gezellig :-)

@ Mevrouw_X gek he wat een verschil kan zitten tussen 2 zwangerschappen. Ik ben maar gestopt met vergelijken. Elke keer zal dus weer uniek zijn.
Welkom Linian.

@Wondertje: Hoop dat je radiostilte niets ernstigs betekent.
Hoi allemaal.

De echo was goed, hartje klopte maar ben wel paar dagen terug gezet volgens eigen berekening zou ik 7.3 zijn en volgens de echo 6.5

Ze zei wel dat ze eigenlijk nog niet echt kunnen meten met dit termijn en dat belangrijkste was dat het hartje het deed en ze zei meteen gefeliciteerd dus twijfelde nergens aan, zelf vond ik het heel onwerkelijk en nog steeds.. raar he? Het is toch ons derde kindje dus het is niet nieuw voor ons.

8 november termijn echo dan ongeveer 10 weken dus ben benieuwd wat de meting dan is.

Misselijkheid: Ik kon via huisarts zetpillen krijgen maar hij doet het liever niet voorschrijven omdat er een stofje inzit wat niet helemaal bewezen is of het 0,0 onschadelijk zou zijn voor het ongeboren kindje.. dus ik ga gewoon extra veel rusten en keer fris luchtje scheppen en drink nu kipbouillon schijnt ook op te peppen.

Ik ben dus volgens de echo nu officieel een juni mama

Welkom nieuwe dames!

Kan iemand voor mij een hartje in de tabel zetten en termijnecho op 8-11 dankjewel alvast.
Sorry dat ik op me liet wachten had een drukke middag met de kinderen en redde maar net alles met mijn Inie minie beetje energie.

Lief van jullie dat jullie zo ernaar vroegen
@wondertje

Wat een heerlijk nieuws meid! gefeliciteerd Je hebt ons wel in spanning laten zitten ;)

Geniet van je eerste echte echo en rust lekker uit!
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Fijn Wondertje! Wat een goed nieuws zeg :-) Hoop voor je dat de misselijkheid wat afneemt.
@Wondertje: Fijn dat er niks aan de hand is! ik heb gelezen wat er de afgelopen dagen allemaal is gebeurd. pff.. blij dat alles goed is.

Ik moet ff wat kwijt.. Volgens mij is mijn hoofdzwangerschapssymptoom moodswings ofso..

Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet huilen. Ik vind dat ik soms om onredelijke dingen boos ben. Ik voel me heel labiel en emotioneel op het moment.

Er is 1 situatie wat me niet lekker zit.

Afgelopen zaterdag had ik overdag, tussen 15:00-18:00, een kinderfeestje van mijn beste vriendin. Normaal gesproken drink ik wel een wijntje, maar nu dus niet. Ik gaf aan dat ik 'ziek' aan het worden was & maagzuur had e.d. Nou ik heb daar 2 uur gezeten en ben weg gegaan. De volgende dag smst zij mij of ik wat moet vertellen. Zij weet dat ik al een poos zwanger probeer te worden en dat ik dus een miskraam heb gehad, ondertussen weten heel veel mensen dat. Maar ik ben gewoon boos dat ze dat aan mij vraagt. Het voelt aan de ene kant terecht, omdat ik vind dat je dat niet zomaar aan iemand moet vragen. Als ik het wil vertellen dan hoort iedereen het vanzelf wel. Maar aan de andere kant voel ik mij onredelijk. Ze is mijn beste vriendin en hoopt voor mij natuurlijk dat ik weer zwanger ben. Ik ben alleen een boos, omdat ik het pas na de echo wil vertellen en eigenlijk wil ik het eerst aan mijn ouders vertellen en daarna pas aan haar. Toen ik de miskraam had was zij er niet voor mij geweest zoals ik had gehoopt. En daarna praat ze graag over anderen en dus waarschijnlijk ook over mij.. Ik weet het niet.. Ik zou gewoon willen dat ze het niet had gevraagd.. wij weten het pas ook net en moeten nog helemaal aan het idee wennen. Daarnaast hebben wij allebei zoiets van 'eerst zien, dan geloven'.

Wat vinden jullie... ben ik onredelijk? (eerlijk zeggen hoor)
wondertje wat een goed nieuws! ik ga het in de tabel zetten wat word dan je nieuwe UD?

lilian je hebt gelijk hoor gewoon doen wat voor jou goed voelt.
Wondertje3: Wat fijnnn dat alles er prima uit ziet, wat een goed nieuws! Heb vanochtend al een paar keer gekeken of je gepost had. Gelukkig, nu lekker uitrusten, rustig aan doen, maar probeer ook te genieten.

Welkom nieuwe dames! Gefeliciteerd!

Vertellen: Wij hebben het nog steeds aan niemand verteld. Moeilijk dit hoor haha! Sommige momenten glunderen we gewoon stiekem een beetje, dat we denken: ‘jullie moesten eens weten’ (van t weekend met mijn familie en vrienden paar keer zo’n situatie gehad). Maar willen gewoon echt die 7 weken echo afwachten. Dan gaan we het sowieso direct aan onze ouders vertellen. We gaan heel waarschijnlijk mijn ouders het ‘handboek voor opa’s en oma’s’ geven – voor hun wordt het het eerste kleinkind en ik vind al die invulboekjes en andere boekjes echt zo kinderlijk en kitscherige illustraties enzo haha. En voor zijn ouders hebben we in gedachten om wat creatiefs te geven, die houden er van dingen te maken. Iets in de richting van een breipatroon voor een rompertje en een bouwtekening voor een schommel ofzo (ik noem maar iets hoor).

Ben vanochtend begonnen met MvM. Da’s ook wel gek hoor haha.

@lilianw1988: Nee terecht, ik zou ook echt gepikeerd zijn. Sommige mensen begrijpen niet dat je met zulke vragen/opmerkingen hele vervelende situaties creëert. Want was als jij NIET zwanger bent en het ook nog eens niet wil lukken? Op deze manier ben jij niet meer zelf in controle wie jij welke informatie geeft en ik vind persoonlijk zulke vragen onbeschoft en je zet iemand gewoon voor het blok. Haha maar ik ben daarin misschien ook wel een zeikerd hoor. Ik vind dus dat je niet onredelijk bent.

Hoe voelt de rest zich allemaal? Ik voel me tot nu toe eigenlijk best goed. Afgezien van ’s avonds om 21:00 al doodop zijn, en een zeurderige onderbuik, en af en toe een misselijkheidsvlaag, heb ik vrij weinig kwaaltjes. Word er zelfs een beetje onzeker van :|
@Wondertje: Gefeliciteerd met de goede echo! Fijn dat alles goed is.

@Lilian: Moodswings zijn heel normaal. En nee, ik vind je helemaal niet onredelijk. Jij 'moet' namelijk helemaal niets vertellen. En zou dat ook aan die vriendin vertellen en idd dat je dat soort vragen ook niet meer wenst te krijgen.

@Kwaaltjes: Hier wisselen lichte kwaaltjes elkaar af. En soms niks maar dat was tijdens mijn vorige zwangersschappen ook. Zelfs op t eind had ik wel eens momenten dat ik mij totaal niet zwanger voelde.
Lilian: je hebt gelijk hoor ik zou dat ook niet leuk vinden en ik zou dan ook niets zeggen, gewoon doen zoals jij/jullie het willen doen. Jammer dat ze er niet echt voor je was met je miskraam.. heb je verhaal gelezen en lijkt me erg heftig hopelijk gaat deze zwangerschap wel goed.

Prettymama: voor nu 5 juni kan over 3 weken veranderen maar dat zien we dan wel weer

Urbanjungle: ja ik moest alles even laten bezinken

En betreft kwaaltjes zullen we 50/50 doen jij de helft van mij ik van jou haha.

Musketi: dank je!

Hopelijk jullie straks ook allemaal een mooie echo!
Welkom nieuwe dames!!!

Fijn wondertje dat alles goed lijkt te zijn, hopelijk knap je snel op..

Ik heb vandaag weinig kunnen eten, ook steeds erg misselijk, kon me slecht concentreren op het werk en onwijs moe. Heb ook wel vaak steken in mijn onderbuik, probeer mij alsmaar voor te houden dat het erbij hoort.. Mijn broeken zitten ook echt niet meer lekker :(.. Nog 3,5 week wachten op de echo, en dan het ook eindelijk met mensen delen!!

Het weekend wel goed doorgekomen, met 2 familie verjaardagen en een etentje met vriendinnen. Maar denk dat niemand het door had, ik was gewoon de BOB.
@wondertje 3 fijn dat alles goed lijkt! Hopelijk knap je inderdaad snel op. Wat voor medicijnen heb je gekregen? Zijn er geen medicijnen die onschadelijk zijn voor het kindje?

@Musketi had inderdaad gelezen dat er ook een speciale fb groep is voor hg. Maar heb wel bewust gekozen voor een algemeen forum. Af en toe even ergens anders over praten is ook fijn.

Ik heb vandaag gebeld met de verloskundige en heb 14 november mijn eerste afspraak + echo. Ben benieuwd. Ook heb ik gelijk een recept gekregen voor de misselijkheid want die begint zo langzamerhand te komen. Verder weinig kwaaltjes, af en toe een steek in mijn onderbuik/lies.

Vertellen: wij hebben er bewust voor gekozen om een aantal mensen al voordat ik ziek word te vertellen van de zwangerschap. Zodat ik niets uit hoef te leggen wanneer ik eenmaal ziek ben. Nu kan ik er nog redelijk rustig over praten en goed uitleggen wat er gaat gebeuren en wat ik op dat moment graag zou willen. Ook hebben we vooraf al mensen gevraagd die eventueel zouden kunnen helpen in de opvang van onze oudste dochter mocht het mis gaan met mij. Aan de ene kant jammer dat je het niet langer geheim kunt houden, aan de andere kant wisten we al van tevoren dat we dingen zo moesten regelen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er veel meer moeite mee omdat ik toen een andere verwachting had.

Verder ben ik maar eens begonnen met het inslaan van verjaardags-/sinterklaascadeautjes voor ons meisje. Nu kan ik dat nog zelf en aangezien manlief andere talenten heeft wil ik zorgen dat dat klaar staat. Daarnaast ook gewoon veel te leuk om door je man op te laten knappen.
Wondertje, wat fijn dat je echo goed was, nu maar hopen dat jij je snel beter voelt.

Pixeltje, hoe gaat het met jullie? Inmiddels aan het idee van de tweeling gewend?

Welkom nieuwe dames, leuk dat jullie meeschrijven en jullie ervaringen delen.

Pfff over moodswings gesproken, mijn tranen zijn vaak dichtbij, gelukkig kan ik me buitenhuis inhouden. Wordt wel gek van de onzekerheid, zeker ook als ik hier dingen lees over miskramen. Soms heb ik het gevoel niets speciaals te voelen. Qua kwaaltjes heb ik weinig eetlust en inmiddels iets minder buikpijn, af en toe wat misselijk. Komende weken veel feestjes, waarbij het moeilijk geheim houden is ben ik bang voor. De smoezen heb ik klaar. Ik kan niet wachten tot de echo, nog 1,5 week. Al heb ik wel gelezen dat er daarna nog van alles mis kan gaan...Pfff ik moest echt ff mijn verhaal doen, sorry...
Wondertje, gefeliciteerd met de goede echo! Voel je je inmiddels ook wat beter?

Welkom nieuw dames!
Welkom nieuwe dames!

@klachten

Hier voel ik me eigenlijk wel gewoon goed! Af en toe een vlaag van misselijkheid maar mag zeker niet klagen, af en toe flink moe maar vriendlief slaapt lekker met me mee haha. Me borsten zijn wel ongelooflijk pijnlijk! Echt nog nooit zo pijnlijk gehad, ik word er snachts zelfs wakker van.

Over 2,5 week de eerste echo! zo spannend.. We kunnen niet wachten ons kleine humpje te ontmoeten!

@vertellen

ook nog steeds druk bezig met bedenken hoe en wanneer we wie gaan vertellen. Ik heb een grote familie met veel zussen die niet dicht bij mij wonen. Ook mijn ouders wonen ver weg en zijn al opa en oma geworden van de kinderen van mijn zus. Dus nieuw voelt het niet.

En nog werk.. Zit te denken om het te vertellen in week 15 net voordat ik met 1,5 week kerstvakantie ga Zodat ik een beetje kan ontsnappen van de shock van mijn collega's en ze de ruimte kan geven al hun opmerkingen er vast uit te gooien voordat ik weer terug ben.

En dan als laatste moeten we het mijn zwager + schoonzusje vertellen die als 2,5 jaar aan het proberen zijn en in de MM zitten. Dat word het meest lastig, want ze zullen het niet zien aankomen.

We proberen er nu het meeste van te genieten. Nog geen rare trekken in eten. Is er al iemand met een gekke zwangerschapstrek?
Diervriendelijk vlees bestaat niet
@Liliane Ik kan me voorstellen dat je niet op de vraag zit te wachten. Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat je niet zwanger bent. Probeer je er verder niet te druk over te maken.. Je vriendin is waarschijnlijk gewoon nieuwsgierig en hoopt wellicht mee voor jou dat je snel weer zwanger bent. Toen wij een miskraam kregen, gaf ook niet iedereen de reactie die ik toen gehoopt gehad. Maar ik besefte ook dat mensen het heel lastig kunnen vinden om er over te praten.

@ Streepje weet dat het grootste gedeelte van de zwangerschappen gewoon goed gaat! Daarnaast heeft het geen zin om je er heel erg druk over te maken. Stress is sowieso niet goed voor je lijf. Probeer vertrouwen te hebben, dat brengt zoveel meer rust :-)
Hier voel ik me ietsje beter maar niet optimaal, wel dochter zelf naar school kunnen brengen was ook wel ff nodig frisse lucht.

Mijmama: ik heb geen medicijnen op het moment. Heb gembercapsules geprobeerd maar kwamen omhoog en werkte niet en zetpillen ga ik niet aan beginnen (als ik de dokter mag geloven is het niet het ideaalste medicijn komt in bloedbaan en is gewoon beter van niet) dan ben ik liever kotsmisselijk.

Multivitamine: wie gebruikt ze al en welke? Ik had van orthica (natuurlijke) maar ook deze kwamen omhoog en stinken zo vreselijk, ik heb na 1week niks geslikt te hebben nu Davitamon mama met visolie gehaald en vanochtend weer begonnen en hoop dat het goed blijft gaan want ik heb ze wel echt nodig (ik lust 0,0 groentes) ik weet dat het wel nodig is maar heb 2 gezonde kindjes te wereld gebracht dus dat komt ook wel goed maar daarom zijn de vitamines zo belangrijk voor mij.
Gisteren heb ik de VK gebeld. Op 15 november 1e echo Ik ben dan 8.5 week zwanger. Kijk er zo naar uit! Doordat ik zo goed als geen zwangerschapskwaaltjes en dergelijk heb twijfel ik soms eraan of alles wel goed gaat. Maar aan de andere kant...als ik zo klachtenvrij de volledige zwangerschap door kan komen is dat ook heerlijk natuurlijk

@ Bevertjes: Ik ben niet eerder zwanger geweest hor. Ik bedoelde eigen dat het mij opvalt dat iedere vrouw de zwangerschap anders ervaart en andere kwaaltjes en dergelijke heeft. Daardoor is het best lastig een norm te vinden.

@Lilian: Welkom! Heftig om al een hartje te hebben gezien en dan een miskraam te krijgen. Ik hoop dat het nu goed gaat verlopen en je in juni je eigen kindje in je armen krijgt. Ik heb nog nooit een mk gehad en ben er toch best bang voor door alle verhalen die ik hoor en lees. Ik heb eens in een artikel gelezen dat een ouder zei dat vanaf het moment van de positieve test de bezorgdheid om het welzijn van je kind ontstaat en dat dat eigenlijk nooit over gaat...ik begin dat nu te snappen

Wat vervelend dat die vraag zo wordt gesteld. Maar, je hoeft natuurlijk niet (eerlijk) te antwoorden als je niet wilt. tenslotte is het aan jullie om te bepalen wanneer je het aan wie verteld.

@Wondertje3: Wat fijn dat de echo goed was!!! Wat was het spannend zeg. Nu kan je weer opgelucht ademhalen en hopelijk genieten van de komende maanden

@Urban: Leuke manier hebben jullie bedankt om het kenbaar te maken aan jullie ouders! Ik herken jouw onzekerheid mbt de kwaaltjes. Ik ben ook wat eerder moe en heb nog steeds af en toe steken/krampen in mijn ouderbuik, maar verder voel ik mij precies hetzelfde als voordat ik zwanger was. Best raar is dat. Heb daardoor geen idee of het daarbinnen wel goed gaat. Kijk uit naar de eerste echo.

@Mijmama: Hopelijk nemen de kwalen deze zwangerschap een minder extreme vorm aan en kan je vooral lekker genieten.

@Pistache: Wellicht wel pijnlijk voor je zwager en schoonzusje, maar denk dat ze ook zeker heel blij voor jullie zullen zijn. Immers hebben zij (helaas) zelf ervaren dat het echt niet vanzelfsprekend is om in verwachting te raken en dus een reden tot vieren wanneer het is gelukt. Ik heb nog geen gekke zwangerschapstrek

Doe eens gek...Wees jezelf!
wondertje ik heb de davitamon mama compleet maar dan zonder visolie tabletjes zijn veel kleiner en hebben geen nare lucht of smaak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven