uitgerekendmaart2017

05-08-2016 16:38 418 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, iedereen kan zelf zijn gegevens bij houden vanaf nu!

Wees vrij om de tabel bij te houden, en hem eventueel te veranderen

NaamLeeftijd (v/m)# KindjeUitgerekendBevallenGeslachtWomen7837/401e? maart 18 februariJongenRoosjetulp26/292e1 maart 24 februariJongenShirles27/291e9 maart 3 maartJongenSnoopy16301e5 maart 5 maartMeisjePurple_Eyes34/361e2 maart 11 maartMeisjeMoonV37/481e12 maart 14 maartMeisjeZonnigKleintje30/322e15 maart 15 maartMeisjeWhiterabitt2e10 maart 19 maartMeisjeFlipFlopper24/261e2 maartJongenNylenna35/321e3 maartMeisjeMissFlowerPower29/301e3 maart MeisjeMarzo1728/271e12 maartJongenBliss201425/281e12 maartMeisje

Chantal1988, Fleurop84, geen idee of jullie nog mee lezen en of schrijven, maar al een tijdje van jullie niks gehoord. Als je toch nog mee leest/schrijft zetten we jullie gewoon weer terug!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
3.86% gewijzigd
Volgens mij rond de 34 weken nog een liggingsecho maar ben ik niet zeker van
Officieel krijg je alleen de termijnecho en de 20 weken echo. Sommige verloskundigen doen dan anders of je kunt zelf een pretecho laten doen.
Rond de 35 weken kan je een liggingsecho krijgen. .. ligt aan je verzekeringspakket zei mn verloskundige..

Maar ben wel blij dat we voor volgend jaar kunnen shoppen om andere zorgverzekering te kiezen en er het beste uit te halen.

Vandaag beetje last van duizeligheid. .. was mn ma aan het helpen met koken en stond een tijdje. . Werd opeens zwart voor mn ogen. Vond wel fijn dat ik t aan zag komen... maar las dat het er ook bij hoort. .

Wel eng alleen soms.
Ja Snoopy16 dat heb ik ook en paar keer gehad.

Maar even rustig aan doen dan. En niet te lang staan en niet te warm douchen.

Is wel even schrikken.
Joehooee... vandaag 20 weken... zit op de helft... nu gaat het denk ik echt snel.

Kan niet wachten op woensdag... dan is echt alle onzekerheid weg...
Ohhh leuk Snoopy! Wil jij weten wat het wordt?

Ik heb morgen 20weken echo... zo benieuwd!
Jaa we weten het al... is een meisje.. konden niet wachten.. haha

Dus woensdag is het meer gewoon voor controles.

Willen jullie weten wat het word?? Jaaa gaat wel snel nu.. nog 10 weken en dan is 2016 voorbij ook.
Fijn dat bij jullie ook alles goed is! Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Kleine werkte alleen niet mee waar door het onderzoek lang duurde. Echt heel fijn om te weten dat alles gezond is!!!

Enn t is n klein meisje! Geslacht maakte ons niet uit maar vind t wel leuk dat ik me er nu n kleine voorstel bij kan maken.

Ik ben al druk bezig met t kamertje. Allerlei dingetjes aan t maken en spulletjes aan t verzamelen. Dit heb ik trouwens pas sinds ik weet dat t n kleine dame is.

Jullie??

Voel me verder top. Alleen wat last van m'n rug/bekken.. denk dat ik toch maar langs n fysio ga voor de zekerheid.
Ja, wij willen het ook weten! Ik ben zo benieuwd.Deze week gaan we ook gelijk op pad voor meubeltjes en een kinderwagen. Verder ga ik dan ook echt gericht wat dingetjes kopen.. zoooooo leuk! Er is ook zoveel leuks te koop.

Ik voel me verder ook super goed. Dit weekend 5km gewandeld en dan voel ik wel iets in m'n rug. Ik ben ook nog wel aan het sporten, maar het is steeds moeilijker bij te houden.
Gefeliciteerd met alle goede echo's.

Wij hebben morgen de echo. GUO in het ziekenhuis ivm een aangeboren afwijking van onze 1e. Ik hoop dat het gezond is, het geslacht kan me verder gestolen worden. Maar ik heb dan ook een enorme hekel aan winkelen én genderspecifieke meuk. Dat wordt alleen maar erger met de hormonen van de zwangerschap lijkt het .
Succes met de echo. .. hoelaat heb je hem? ??

Kan niet wachten tot morgen. ..
Yes, de echo was helemaal goed. Eind januari een extra echo ter check nog, maar die is alleen voor de zekerheid.

Succes Snoopy morgen!
Top bericht zonnig kleintje!!!

Nu extra genieten
Wat een goede berichten allemaal! Wij zijn gisteren geweest en alles zat erop en eraan :-). Over een week of twintig mogen wij een meisje verwelkomen!!
Fijn die goede berichten over de echo's!

Succes morgen Snoopy.

Sinds ik weet wat het is ben ik ook veel meer bezig met de kamer en de spulletjes. Niet dat alles roze wordt hoor
Goedemiddag!

Leuk al die goeie berichten! En volgensmij krijgen de meisjes ondertussen de overhand??

Ik ben overmorgen 20 weken en dan ook de echo. Kijk er erg naar uit! Voel de kleine volop bewegen, was t 2 weken geleden alleen maar 's avonds als ik er goed op lette, is t nu gedurende de dag vaak en duidelijk aanwezig. Erg gezellig gevoel! Ben wel erg benieuwd naar de placenta, met 16 weken lag deze recht over de uitgang en m'n verloskundige achtte de kans klein dat deze er nog geheel voor vandaan zou gaan. Hopelijk heb ik het tegendeel bewezen!

Hier inmiddels bedje besteld, commode staat al. Langzamerhand beetje verzinnen wat we willen qua kleuren en aankleding etc. Jullie allemaal al over uit?

Weet iemand vanaf wanneer je je moet gaan bezig houden met opvang en inschrijving enzo? Wat doen jullie qua werk en opvang? Hoeveel uur werken? En levert jullie vriend/man ook een dag in of komt t volledig op jouw schouders?
Wij hebben al een meisje, dus hoef niet zoveel aan te schaffen. De oudste schuift een kamer door en we moeten vooral voor haar aan de slag.

Qua opvang verschilt het heel erg per regio. Ik zou er nu wel mee aan de slag gaan. Ik werk nu 3 om 4 dagen, mijn man heeft ook een dag ingeleverd en de kleine gaat 2 om 3 naar de opvang. Dat bevalt ons heel goed :-)
Yes, gefelicteerd meiden met de goede en vooral 'gezonde echo's!!'
Allemaal gefeliciteerd met de mooie echo's! Toch weer een fijn gevoel.

Hier maandag ook een goede echo gehad! En tadatadadaaaaa..................... ook een meisje!

Voel sinds een dag of twee wat beweging in mijn buik als ik plat en stil lig. Placenta ligt aan de voorzijde, dus was er al op voorbereid dat ik laat iets zou voelen. Nu hopen dat het snel regelmatiger wordt.

De babykamer is vorige week al behangen. We hebben op een muur een behangetje: oud-groen met witte stippen van Esta home. Op de andere drie wanden vliesbehang en gesausd met een wit-tint uit de groene kleurfamilie. Vloerbedekking en rolgordijnen antraciet, net zoals de andere, gespiegelde, kamer. Nu kan ik dus losgaan op roze accessoires Ik ben juist wel hyper gevoelig voor genderspecifieke meuk

Over twee weken heb ik een gesprek met P&O over het invullen van mijn werkdagen en mijn verlof. Moet nog een aantal belangrijke beslissingen maken aangaande de verschillende taken die ik heb en niet allemaal kan behouden. Deze week en volgende week dus maar goed overdenken wat ik wil. Ik ga het eerste jaar in ieder geval terug naar 3 dagen (d.m.v. ouderschapsverlof en afstoting uren). Daarna bekijk ik of ik weer überhaupt weer terug wil naar vier dagen wil. Vijf dagen is wel een no-go in ieder geval. Mijn lief heeft een eigen bouwbedrijf en is niet in de gelegenheid om een stap terug te doen. Dus dat komt op mij neer.

Wij hebben al een aanmelding gedaan bij een gastouder voor twee dagen in de week. Het is een goede bekende van ons, dus dat geeft een goed gevoel. Mijn ouders willen (en zijn in staat) om een dag in de week op te passen. Daar ben ik erg blij mee.
Hier ook een goede echo.. duurde wel lang... haha

Kon in de stoel in slaap vallen.. heel apart om in het hoofdje te kijken. En alle vaten en nieren te zien... maar ook zo mooiii

Meissie groeit ook goed dus dat is wel fijn...

Nu over 4 weken de suiker test. Ook weer spannend. Want dan ga ik als ik suiker heb onder behandeling van gynaecoloog..

Maar goed... nu genieten van de mooie echo's en vrijdag even rond snuffelen.
Leuk Snoopy dat je alles zo goed kon zien! Heb je een verhoogde kans op suiker? Misschien had je t al verteld maar heb ik het gemist of is het me ontgaan hoor..

Ik moet rond de 24 weken ook glucose dagcurve bijhouden, diabetes in de familie.

Gaaf dat het kamertje al vorm begint te krijgen Nylenna! Ik ben nog zoekende naar het perfecte behangetje. Hahah!

Ik ga morgen eens orienteren op opvang. Ga 3 dagen werken waarvan mijn ouders 1 dag willen oppassen. Zitten ook aan gastouder te denken.

Morgen einde vd middag 20 weken echo, kijk er erg naar uit!
Ohhhh wel heel fijn dat iedereen goede berichten heeft gehad!

Bij ons zag ook alles er goed uit! Zo fijn die bevestiging! Wij verwachten een jongetje!!!

Ik heb dit gelijk aangepast in de tabel ook onze uitgerekende datum, jongetje staat er alleen in het roze ;)

12maart is wel een populaire dag..
Hier ook een goede 20 weken echo! Was erg leuk om ons kleine mannetje weer te zien. Weer zo veranderd in 4 weken tijd! Hij was zelfs op zijn duimpje aan het zuigen!

Rond de 32 weken krijg ik nog een extra echo ivm placenta die deels voor de baarmoedermond ligt. Met 16 weken lag deze er helemaal voor, dus ga er vanuit dat deze nog wel verder opschuift.
Jaa nog meer goede echo's, wat fijn meiden! Gefeliciteerd met het goede nieuws!

Hier druk bezig met kamer oudste dochtertje, haar kamer geeft ze straks namelijk af aan haar newborn broertje Dan kunnen we over ± 2 weekjes met de babykamer aan de gang, daar hoeft niet zo veel te gebeuren, een paar likjes verf hier en daar.

Zijn jullie het al inmiddels eens over de naam?

Ik heb laatst een superleuk vlaggetjeslijn besteld met zijn naam. We weten het 1000% zeker. Een nichtje van ons is vorige week bevallen van een jongetje en gelukkig een andere naam, oei haha. Dat was nog een mogelijkheid dat zij ook die naam zouden kiezen! Zou ik echt rot gevonden hebben haha!
@shirles leuk en apart he die 20 weken echo :-)

Hoe was je zoektocht naar een gastouder of kinderopvang?

@Hier ook een 20 weken echo gehad. Het wordt een jongen.

Wij krijgen ook een extra echo met 32 weken i.v.m. placenta.

Namen weten we al een beetje. Maar houden we voor ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven