Jonge ouders en oudjaarsavond!

24-12-2008 22:41 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met oud en nieuw? Voorgaande jaren hadden wij altijd vrij veel vrienden over de vloer, maar vorig jaar met één kleine hummel vierden we het met één vriendenstel die ook net een baby hadden gekregen. Nu ben ik weer (hoog)zwanger en ik wil dus lekker thuis blijven en vind het wel gezellig als er mensen komen maar bijna iedereen heeft andere plannen . Vinden ze ons te zaaaiiii als jonge ouders? Het zijn vaak de vrienden zonder kids, die andere plannen hebben en vrienden met kids hebben iets anders.

Nu zitten we waarschijnlijk met hetzelfde stel als vorig jaar maar ik heb het gevoel dat zij ook wel iets anders wilden.

Jeetje tijden veranderen of niet als je kinderen hebt? Hebben jullie dat ook?

Waar zit jij met oud en nieuw?

Totaal aantal stemmen: 127

Ik vier het alleen met mijn gezin. (45%)
Met familie. (20%)
Met vrienden thuis. (31%)
Groot feest ergens anders (kroeg/club o.i.d.). (4%)
Ik vier o&n expres dit jaar niet met vrienden met kinderen, omdat ik dat idd heel saai vond vorig jaar.
Ik vier het met mijn man en twee kinderen bij mijn zusje en haar man en kinderen. Zij wonen midden in het centrum van een gezellige stad. De kinderen gaan op tijd in bed, daarna drinken we wat en doen we lekker suf spelletjes.

Om twaalf uur gaan de mannen vuurwerk afsteken en een rondje door de stad doen, daarna gaan mijn zusje en ik nog lekker de kroeg in. En 's morgens allemaal weer vroeg op!

Niet zo spannend als toen we nog geen kinderen hadden, maar wel net zo leuk vind ik.
Het kan erger hoor . Manlief moet werken dus ik zit met twee kleine kindjes helemaal alleen om 0.00 uur.
Het staat of valt met hoe leuk de mensen zijn met wie je het viert. Naar grote dansfeesten ofzo ging ik nooit, maar tussen twaalf en twee door de stad zwalken wel, en dat kan nu niet makkelijk meer. Als je maar een club leuke mensen bij elkaar weet te krijgen is het toch wel gezellig, en we vieren het dit jaar bovendien bij vrienden die midden in een grote stad wonen, dus dan is er ook uit het raam en voor de deur genoeg te zien. Wel allemaal stellen die geen kinderen hebben trouwens, maar die wel dol zijn op de onze.
Oooh, sanmi, dat is ook niet gezellig! Zijn er geen vrienden of familieleden die zin hebben om bij jou te komen? Of kun je met je kinderen ergens anders heen? Leg je die daar gewoon in bed..

Ik kende trouwens ook mensen die gewoon om tien uur naar bed gingen omdat ze de volgende dag vroeg moesten werken en geen zin hadden om het te vieren. Vind ik ook wel wat triestig.
Ik blijf gewoon thuis, idd met man en kinderen. Kinderen zijn nog klein, vier jaar, zes jaar en de jongste is net een maand.

Heerlijk, lekker thuis zijn. Niks geen verplichte gezelligheid, als ik wil ga ik om tien uur lekker naar bed. Om twaalf uur word ik er dan vanzelf, samen met de kinderen, weer uitgeknald
quote:elev schreef op 24 december 2008 @ 22:59:

Oooh, sanmi, dat is ook niet gezellig! Zijn er geen vrienden of familieleden die zin hebben om bij jou te komen? Of kun je met je kinderen ergens anders heen? Leg je die daar gewoon in bed..

Ik kende trouwens ook mensen die gewoon om tien uur naar bed gingen omdat ze de volgende dag vroeg moesten werken en geen zin hadden om het te vieren. Vind ik ook wel wat triestig.Ben wel uitgenodigd bij de buurtjes hoor, maar mijn dochter is dan nog geen twee weekjes oud en iedereen heeft al andere plannen.
Ach ja, twee weken is wel heel erg jong om mee op sleeptouw te gaan. Heb je zelf misschien ook nog niet zoveel behoefte aan. Wel gefeliciteerd nog met je bijna-kerstkind!
quote:Sanmi schreef op 24 december 2008 @ 22:55:

Het kan erger hoor . Manlief moet werken dus ik zit met twee kleine kindjes helemaal alleen om 0.00 uur.

Ooohhh, ik zal niet meer zeuren en een Jip en Janneke champagne op je drinken! Maar goed als je kindje twee weken is dan heb je ook wel wat anders aan je hoofd.

Het is idd gewoon anders met kleine kids, misschien moet ik daar ook gewoon aan wennen.
Thuis met man en kinderen (en alle beesten)

ik vind oud en nieuw echt geen bal aan, wil voor geen goud over straat straat na 12e (eigenlijk om 10 uur al niet meer) vanwege de beestenboel wil ik thuis blijven. we hebben weleens een ander stel uitgenodigd, maar dat vond ik persoonlijk niet zo'n succes. liever alleen met man spelletjes doen, tv kijken, 12 uur kinderen uit bed, en daarna allemaal plat (en hopen dat ze niet tot 4 uur door knallen :S) ben altijd blij als het weer voorbij is!
Waar ik nou van baal is het niet naar buiten kunnen vuurwerk kijken! Dit ivm de kleine kids (7maanden en 20maanden)

Vorig jaar werd mijn zoontje meteen wakker om 12 uur van de knallen...Heb weinig hoop voor dit nieuwe jaar met mijn ''lichte'''slaper...Plus dat er dus nog een zusje bij is gekomen die ook nog eens wakker kan gaan worden!

Bezoek komt er wel, vrijgezelle vrienden+buren (waarvan de vrouw ook van in verwachting is) dikke prima tot zo ver.,

Maar dan is het dus 00:00 en vliegt iedereen naar buiten, en sta ik (waarschijnlijk) aan de bedjes van 2 wakkere kleine kindjes! (flashback vorig jaar)

Neeeeee, manlief moet natuurlijk zowiezo naar buiten om het vuurwerk af te afsteken en te zien. Dit is geen discussiepunt.

(had al een balletje opgegooid)

Herkent iemand dit ook?? Waarom moet de vrouw toch altijd bij de kids blijven?

Dit vind ik dus een nadeeltje van 2 kleine kindjes met oud en nieuw. Zo'n avondje thuis blijven vind ik goed te doen als je kids hebt. Op stap gaan na 2en is met kleine kids toch al lang geen optie meer. Desnoods gaat je bezoek tegen 2uur nog ergens anders naartoe als ze dat willen? prima! kan je zelf lekker naar bed!
Ik vind oud en nieuw ook niet bijzonder. We zijn wel hier en daar uitgenodigd, maar blijven lekker met het gezin thuis. Beetje tv kijken, eten een oliebol en om 12 uur wensen we elkaar een gelukkig nieuwjaar. Als we nog wakker zijn. Moet er niet aan denken om zoals vroeger uit te moeten of over straat te lopen, hopend dat er nog iets te beleven valt.
Haha, vriend en ik zijn dolblij dat we dit jaar onze kleine dochter als excuus hebben om thuis te blijven. Wij zijn gewoon niet van de feesten. Nou wil ook echt niet met haar gaan slepen omdat ik het wel spannend vind hoe ze op het vuurwerk gaat reageren. Maar eerlijk is eerlijk onze buren/goede vrienden geven een etentje dus wij kunnen én thuis blijven én ons onder goed gezelschap begeven als we daar zin in hebben, dat is wel luxe.
Ik hetzelfde als jij dametje27, ik pas ook op mijn kleinkind, dit omdat het jonge stel graag de stad in wil want daar zijn feesten...Rotjeknor! Ik hoop alleen dat ze voorzichtig zijn, want dat kan nog wel eens een oog schelen.

Mijn kleinkind is pas 9 maanden, ik denk niet eens dat ze wakker wordt van dat vuurwerk, je kan nl. bij haar een kanon afschieten en dan slaapt ze nog door.

Tenminse dat hoop ik dan, want ik ga mezelf natuurlijk wel een beetje bezatten, samen met de rest van de familje.
Pfffft, verkeerd gelezen dametje, je past op je eigen kleine dochter niet op je kleinkind.......
quote:toetyfroety schreef op 25 december 2008 @ 09:16:

Tenminse dat hoop ik dan, want ik ga mezelf natuurlijk wel een beetje bezatten, samen met de rest van de familje.

Ai...

Als ik de moeder van het kleinkind was zou ik niet vrolijk worden van Oma die aanbied om op te passen, en zich vervolgens lekker wil bezatten

Ik bezat mezelf nl ook niet als mijn kinderen thuis zijn.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dat zat ik me nou ook te bedenken... Voelt niet echt prettig om een bezopen oma boven de wieg te hebben hangen.

Vindt sowieso dat je met kinderen altijd een nuchter iemand thuis moet hebben die de kindjes evt. met de auto naar de dokter kan vervoeren of kan optillen en van de trap af lopen mocht het nodig zijn.
Ik ben ook gewoon thuis met mijn dochter van 5. Dat doe ik al een paar jaar zo. 1 januari gaat ze meestal naar haar vader en dan ga ik met vrienden een borrel halen.

Idd Boro, niet bezatten als kind thuis is. Ik zou ook nooit mijn kind achter laten bij een oppas die van plan is flink te gaan borrelen en al helemaal niet als je kind nog maar 9 maanden is.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Toety, dat meen je toch niet?

TO, vind je het echt zo raar dat je vrienden die geen kids hebben hun oud en nieuw liever ergens anders vieren?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Nu wij kinderen hebben vind ik het eigenlijk wel best met al die oud en nieuwfeesten. Wij wachten het nieuwe jaar bij mijn moeder af. Meestal gaan we om 0:30 al richting bed! Hopelijk slapen de kinderen door het geknal heen en kunnen we de volgende morgen fijn en uitgerust beginnen aan een gloednieuw jaar. Het allerbeste van oud en nieuw vind ik dat het daarna weer een heeeeeele tijd klaar is met die feestdagen!

Voor iedereen de beste wensen trouwens.
Toety zal het vast niet zo zwaar nemen en gewoon 'lekker borrelen'. Dat kan ook wel zonder bezopen te zijn hoor. Wat is er mis met oma die ook een glaasje op heeft?
Voorgaande jaren hebben we het wel met een klein clupje vrienden gevierd. Twee keer bij ons thuis en een keer bij vrienden thuis. Dochter heeft geen last van de knallen, behalve dat ze echt niet naar buiten durft. Dus zij ligt binnen een half uur wel weer op bed. Dit jaar gaan we uit gebrek aan regel en organiseer energie gewoon met z'n drieen voor het raam staan en dan waarschijnlijk liggen we om 0100 wel weer onder de dekens.

Tsja, tis wel wat saaier dan vroeger. Maar zo is het nu eenmaal (hoewel ik ook best weemoedig kan zijn hoor naar vroeger tijden). Hoop dat oma en opa zich ooit net als Toety zich geroepen voelen om dochter onder hun hoede te nemen, zodat wij weer eens ouderwets bij vrienden kunnen zijn en dan tot diep in de nacht kunnen swingen.
We gaan naar vrienden, en blijven daar slapen. Zoon van 4 heeft de afgelopen 4 keer overal doorheen geslapen, we zien wel of ie er wakker van wordt of niet. Slaapt hij door is het prima, wordt hij wakker mag hij ook even vuurwerk kijken. Wij gaan wel altijd met zijn allen even naar buiten, niet ver van het huis(op de stoep voor de voordeur). Babyfoon gaat mee, dus we zijn binnen 10 seconden weer binnen mocht er iets zijn.

Wanneer zijn jullie eigenlijk begonnen met wakker maken voor 12 uur? Hij is nu net 4, en hebben hem altijd laten slapen, om de 5 minuten ging er iemand kijken of ie echt niet wakker werd.

Kan me vaag herinneren dat wij vroeger iets voor 12en wakker gemaakt werden om vuurwerk te kijken, maar weet echt niet meer wanneer we het echt leuk begonnen te vinden.

Twijfel een beetje eigenlijk, of we daar nu mee moeten beginnen, of nog 1 of 2 jaartjes moeten wachten daarmee.
Nou, wij blijven ook thuis hoor, met 2 kleine kinderen en 3 katten. Vind het helemaal niet erg, ik heb niks met feestjes ed. En ik hou er niet van om in de nacht weer terug te moeten over straat (logeren gaat niet zo makkelijk met de hele family). Mijn broer komt en verder gewoon lekker een avondje voor de tv en oliebollen en appelflappen.

Enne, ook al hebben we 2 jonge kinderen, als ik naar buiten wil ga ik toch wel hoor! Dan blijft m'n man binnen bij de kids. En als hij naar buiten wil, andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven