zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@kaartje zo gaat het bij mij nu ook.. helemaal omdat we eigenlijk geen reden meer hebben om te wachten maar dit puur doen omdat we nou eenmaal januari hebben gezegd aan de ene kant vind ik het ook wel fijn, omdat ik eigenlijk heel bang ben dat het straks zomaar eens "echt" is terwijl het idee de afgelopen jaren alleen maar in m'n hoofd bestond.. Daarentegen ben ik over 2 maand vast niet minder bang dan nu
@kaartje1. Hihi lastig he!!!! Ik probeer mezelf tot orde te roepen, wat is inderdaad 3 maanden maar oeeeef dat lijkt zo lang. Al dacht ik dat 1,5 jaar geleden ook en die zijn voorbij gevlogen. Ik merk nu dat ik er mee bezig wil zijn, schrijven/kletsen, snuffelen op internet, ideetjes opdoen om het bekend te maken etc. Terwijl je nu natuurlijk nog niet veel kán doen, Hebben meer meiden dat???

@koekiemonsterrr dat heb ik ook hihi al zo lang naar toe aan het leven en het idee dat het ineens werkelijk kan worden is toch best spannend ineens
Oh ja hoor. Ik loop al fanatiek te pinteresten
@koekiemonster en kaartje

Wachten gaan vanzelf beloond worden! Ik deel dag gevoel ook.. geen idee waarop ik moet wachten terwijl het ook een dood eng idee lijkt te zijn om nu ineens te beginnen en inderdaad waarschijnlijk is het in januari nog steeds net zo eng!

@bloempje

Ik ben inderdaad met vanalles bezig en het slaat allemaal nergens op. Ik kijk zo nu en dan naar baby kamers en wat die qua prijzen doen. Ik denk over vanalles na je kan het zo gek niet bedenken haha.. ik heb zelfs *schaam schaam* al een rompertje en sokjes gekocht.. ik kon mezelf echt eventjes niet meer in bedwang houden haha.. maar dat gaat de laatste tijd, sinds ik gestopt ben met de pil, foliumzuur slik etc wel wat makkelijker! Heb nu het gevoel al tenminste echt met iets bezig te zijn!
@matroes

Sinds je dat laatst zei heb ik dat op mn tel gezet. Is idd best wel leuk! Doe het niet fanatiek maar zo nu en dan! Staan echt super leuke dingen tussen!
Wat leuk nog meer meiden erbij!

@lalameme ik heb dat ook elke maand ongeveer 3 a 4 dagen. Het heeft wel met je eisprong die eraan komt te maken. Heeft dan iets te maken met dat slijm het makkelijker maakt voor de zaadcel had ik gelezen maar goed ik vind het ook ranzig en heb dit pas sinds m'n spiraal.

@bloempje Ik vind het ook maar lang duren. Gelukkig komt er een drukke december maand aan. En idd al op internet kijken voor spulletjes, namen haha en nog niet eens bezig zijn. Blijkbaar een vrouwending dus

In november gaan er nog een aantal van start leuk hoor meiden. Dan gaat het forum toch wel echt van start hé
Ik hou van pinterest daar kan je zooo veel op vinden!!!

Ik wilde inderdaad straks ook even naar de prenatal gaan gelukkig hebben er meer dat, lekker ongeduldig!

Ik ben ook met de foliumzuur gestart, of ja van davitamon de mama versie.
Wow wat wordt hier veel geschreven zeg! Leuk! Maar kan met moeite alles bijhouden haha.

Welkom nieuwe meiden! Leuk dat jullie meeschrijven!

Pinterest Daar is zoveel leuks te vinden!

Ik ben met foliumzuur gestart toen ik met m'n laatste pilstrip begon. Je moet in ieder geval een maand voor je eerste kans op bevruchting beginnen om het foliumzuur peil op niveau te hebben.

Wij beginnen inderdaad al snel! Heb uitgerekend dat ik 31oktober de laatste pil slik en gaan daarna geen condooms gebruiken

M'n eerste NOD is dus eind november. Vorige keer was m'n cyclus al gelijk goed op gang dus hopelijk nu ook! Spannend allemaal weer...
@JBL

Jaaaa ben ik niet de enige haha! is inderdaad vies.. achjaa je lichaam doet vreemde dingen haha.. hoe gaat het verder met jou?

@bloempje

Sorry je staat niet in de tabel, dus wist het niet meer zeker! Jij had ook al kindjes toch? Hoe oud waren jullie ook al weer? Zo spannend allemaal! Lijkt me echt een bijzondere periode. Ik vind het heel goed voelen dit allemaal met mijn vriend te delen, het maakt je relatie nog zekerder, vertrouwder, weet niet zo goed hoe te beschrijven haha..

@Rii

Spannend! Dan begreep ik het inderdaad goed! Leuk hoor. Wie weet is al heel snel de eerste baby op komst! Hoe leuk is dat!! Hoop voor je dat hij snel op komst is. Ik zou morgen of 1 deze dagen mijn eisprong moeten hebben! Hoop echt dat het allemaal meteen op gang is gekomen. We gaan het zien!
@lalameme nee het wordt ons eerste kindje! Ik ben 29 en mijn man 27. Leuk he, een geheim samen wat niemand anders weet. Wij fantaseren er samen vaak over, mijn man vindt het wel heel erg spannend (ik ook hoor) maar ik werk met kinderen dus heb veel ervaring met baby's en opvoeding (maar dan zijn ze van iemand anders )
@lalameme haha inderdaad een bijzonder lichaam hebben we toch. Ja gaat goed met mij. Ik merk dat ik echt klaar voor ben en er zin in heb om voor een tweede te gaan dan duurt wachten lang.

Het enige wat ik alvast gekocht heb is foliumzuur dat vond ik al heel wat hahah.

Wat leuk bloempje! Toch makkelijk dat je al een goede basis hebt.

Bij ons was de eerste niet gepland en ik merk dat zo'n 'geheimpje' inderdaad leuk en speciaal is samen met je partner. Ik vind het erg spannend dat 'plannen' wat eigenlijk niet te plannen valt... of zoiets.
Mij lijkt het onverwachts juist zo'n crisis haha. Maar wij zijn misschien een beetje te plannerig
@bloempje

Leuk en spannend! Tenminste vind ik haha.. hier vind vriend lief het onwijs spannend, hoop zo dat die condooms meteen weg kunnen begin 2017..

@JBL

Ben je vorige keer dan zwanger geworden door de pil of andere anticonceptie heen? Lijkt me best wel lastig in het begin! Leuk dat jullie er wel leuk naar uit kunnen kijken nu samen!

ik denk dat ik mijn ovulatie nu heb. Ik heb echt onwijze pijn in mijn borsten, het gevoel dat ik ongesteld moet worden en last van mijn hele buik. Vannacht droomde ik dat ik zwanger was en bijna ging bevallen! En nu op dit moment kan ik echt aan niets anders denken dan zwanger zijn of een klein kindje in mijn armen hebben! Ik wil het en wel nuuuuuuu!! Voel me ook zo vrolijk en energiek vandaag, nu eens hormonen aan de positieve kant haha!!

Laat de tijd maar lekker voorbij vliegen!!
Hier kwam de eerste ook sneller dan verwacht. Eerste keer onveilig gedaan in een opwelling, volgens mij niet echt in de vruchtbare periode. Wel met het idee dat ik in 2015 wel zwanger zou willen worden maar niet met het idee dat het meteen raak zou zijn. We wilden rustig beginnen zeg maar. Ik wist wel dat het raak kon zijn maar het was wel onwaarschijnlijk. Vooral als je naar de percentages kijkt en hoeveel kans je hebt om zwanger te worden, moet je wel precies goed timen zeg maar. Ik voelde me ik de weken voor mijn ongesteldheid ineens anders, borsten veranderden en ik wist natuurlijk ook dat er een kleine kans was dat het raak was. Heb 1 dag voor mijn NOD getest en dat was super spannend! Toen ik de test weer pakte en twee streepjes zag heb ik een kwartier in soort van waas op de stoel gezeten. Bizar.

Voor mij werkte het onverwachte wel goed, ik vond het een hele grote stap en er echt officieel voor gaan vond ik enorm spannend. Waren altijd wel redenen om te wachten. Toen het ineens een feit was moest ik er mee dealen zeg maar. Heb wel tot de 20-weken echo nog in een soort van ontkenning gezeten, alsof het niet echt was. Tijdens die echo hoorden we dat alles goed was en we een meisje kregen. Daarna werd het voor mij echt en durfde ik spullen aan te schaffen en er echt van te genieten.
Haha ik lees mijn post terug en zie dat ik bij nummer 2 weer net zo'n twijfelkont ben. Durf er weer niet 100% voor te gaan. Wat is dat toch met mij!
@vlammetje

Ik denk inderdaad dat dat het fijnste is! Het wel echt willen en er mee bezig zijn, maar toch nog voordat je bewust helemaal onveilig seks hebt! Is voor ons eigenlijk ook de oplossing haha. Ik snap je wel. Is toch een vreemd en eng idee dat je seks hebt en je nu misschien wel een kindje maakt. Of denk alleen ik daar over na haha? gewoon beginnen vlammetje wanneer jullie er aan toe zijn! Een goede mama ben je al!!
Wij hadden 1x onveilig seks gehad en ook niet in vruchtbare periode en net als vlammetje dat zal wel mee vallen hoe snel dat gaat vergelijkend met de percentages. En ik werd niet ongesteld en voelde de bui al hangen. Net als vlammetje haha ook 20 weken nodig gehad om echt te beseffen en te geloven dat er iets heel moois onderweg was.

Haha lastig zeg! Ik durf er wel voor te gaan maar is heel raar om er nu echt mee bezig te zijn en de vorige keer was dat dan ook wel weer makkelijk dat het je overkomt ofso.
Oh ja ik denk dat iedereen wel een beetje 'bang' is hoor. Tuurlijk is het superleuk en wil je niets liever, maar zwanger zijn en een kind krijgen is toch best wel definitief zeg maar Ik vond de eerste keer helemaal zonder anticonceptie seks hebben best wel vreemd eigenlijk, moest wel een soort drempel over. Want dan is het ineens echt definitief zo dat je zwanger kunt zijn.

Ik zou ook het liefst gewoon soort van onverwachts zwanger zijn. Dat wachtbankje iedere maand is zo stom!
@lalameme, ben nu weer bang voor de impact van een tweede. Kan ik dat wel aan? En hoe is het om zwanger te zijn terwijl je al een kleine hebt? Vorige keer kon ik heerlijk relaxen wanneer ik dat wilde en heel rustig van de zwangerschap genieten. Ik had ook echt een top zwangerschap, weinig kwaaltjes en genoot er (vooral de tweede helft) enorm van. Bevalling viel me enorm mee, vond het een super indrukwekkende ervaring. Ik hoop dat de twijfel binnenkort minder wordt. Anders blijft het misschien wel bij 1.
@vlammetje

Kan me wel voorstellen wat je zegt, je wee5 natuurlijk niet hoe je zwangerschap en bevalling dit keer verloopt, en hoe druk het het straks krijgt met 2 kindjes. Lijkt me lastig om het zo graag te willen maar aan de andere kant veel twijfels erover te hebben! Maar als je alles over de bevalling en zwangerschap niet mee zou tellen, zou je dan graag 2 kindjes willen. Ik denk dat je jezelf met 2 kindjes voor je ziet, je er voor moet gaan! de zwangerschap en bevalling zouden heel zwaar kunnen zijn zeker als je je rust nodig hebt en een een kleintje die om aandacht schreeuwt door het huis rent. Alleen het is tijdelijk. Dus als ik je advies mag geven, als je alleen bang bent voor alles om de zwangerschap heen dan zou ik er voor gaan, na een tijdje heb je je tweede kindje dan in je armen, en als ik moet geloven wat iedereen zegt, dan ben je alle eventueele ellende alweer vergeten, hoe staat je man er verder tegen over? Ik heb misschien makkelijk praten, ben zelf natuurlijk nog noout zwanger geweest! Dikke knuffel voor jou bij deze lastige beslissing iniedergeval, hoop dat de twijfel snel weg is, of het er nou 1 blijft of het er meer worden, als je maar gelukkig bent met jouw gezinnetje!
ik wil het ook nu nu nu en kan aan niks anders denken!!! zou in m'n vingers willen knippen en op de kalender zien dat het 31 december is

Maar ik denk als het zover is dat ik het ook zo spannend ga vinden, het er naar toe leven is denk ik wel anders als het werkelijk zo zijn.

Ik heb de afgelopen maanden een vreemde menstruatie gehad en stiekem hoopte ik dat ik zwanger was, want dan had het gewoon zo moeten zijn, het lot bepaald (maar helaas ) Maar er nu zo bewust samen voor kiezen vind ik ook wel erg speciaal.
@bloempje

Dat gevoel herken ik wel. Ik voel de laatste 2 weken allemaal bewegingen in mijn buik. Naar mijn idee zouden baby schopjes zo moeten voelen. Is gewoon een darm die moeilijk doet denk ik, soms hoop ik op zo'n i didnt know i was pregnant tafereel haha. Te mooi om waar te zijn alleen. En het lijkt me trouwens wel leuker om je zwangerschap bewust mee te maken! Ondertussen heb ik mezelf sinds deze wens zo groot werd al minstens 3 keer helemaal gek gemaakt, ik ga dat nu gewoon niet meer toelaten! Denk dat ik veel meer rust heb als ik weet dat mijn lichaam weer werkt, en ik dus gewoon mijn eerste natuurlijke menstruatie weer gehad heb! voor nu is die stap eventjes genoeg, denk ik haha..
zo hier ben ik ook weer:) Ik heb alle berichtjes even terug gelezen.

@bloempje wat vervelend als je bijna nergens anders aan kan denken dan zwanger raken. Ik had dat van de week ook. Werd er gek van. Gelukkig nu weer wat rustiger. (kan morgen weer anders zijn hoor )

@vlammetje vervelend van die twijfels. Maar ik denk als je er rustig de tijd voor neemt vanzelf een moment komt dat je echt zeker weet dat er nog wel een tweede mag komen. (of niet en dat is ook prima natuurlijk)

@hier zit ik ook geregeld te bedenken hoe wij zwangerschap kunnen aankondigingen. Ik heb al wat leuke ideetjes voor ouders. Voor schoonouders nog niet zo. De boekjes van Nijntje zijn nu ook uitgebracht in bepaalde dialecten. Van elk dialect 1 boekje. LIjkt mij leuk om mijn ouders een boekje te geven van waar zij vandaan komen. Ook omdat er dan staat opa en oma pluis en dan in dialect van waar je vandaan komt. Lijkt mij echt heel grappig. Bijvoorbeeld opa en opoe pluis opse rotjeknors. (Rotterdam)
@lalameme, lief van je, bedankt! Eigenlijk maak ik me niet heel druk om de zwangerschap en bevalling hoor. Het zijn meer hersenspinsels. Een zwangerschap gaat voorbij en de bevalling komt meestal ook wel goed. En ik vond zwanger zijn heerlijk de vorige keer. Wel ging mijn eerste bevalling heel snel dus moet mijn vriend wel in de buurt zijn wanneer ik bijna ga bevallen. Moet dan niet alleen met dochter zijn zeg maar.

Ik maak me meer druk om de periode daarna, de slapeloze nachten, twee kinderen die je aandacht willen. Geen moment meer voor jezelf. Vond de babytijd heftig, dochter sliep slecht. Nu gaat dat een stuk beter gelukkig. Dus soms denk ik wel dat het beter is om het bij 1 te houden.

Mijn vriend wil heel graag een tweede. Maar soms denk ik dat hij het vooral graag wil zodat onze dochter een broertje of zusje krijgt. En dat moet natuurlijk niet de hoofdreden zijn, we moeten het zelf ook willen.
@kaartje

Haha dat is inderdaad wel echt een super leuk idee! Wel fijn dat je je weer wat rustiger voelt na de sterke verlangens van van de week! Bizar hoe dat zo kan he.. waar ik me de laatste tijd rustiger erover voelde en het wel goed was op deze manier kan ik sinds vandaar niet meer wachten. Hier spelen wij ook wel is met ideetjes inderdaad. Op facebook zag ik altijd de webshop wish voorbij komen. Daar is ook een versie van voor moeders/kinderen. Dat heet mama, daar staan zulke leuke dingen op.. ook shirts met een baby skelet op je buik, of teksten erop. Lijkt me ook wel grappig om soiets aan te doen en een reactie af te wachten! bevalt je baan nogsteeds, al wat zekerder erin ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven