Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Hi allemaal,

Al een paar weken weten we dat we in verwachting zijn van een dochter. Super leuk.. alleen hebben wij met meisjesnamen iets meer moeite dan met jongensnamen.

We hebben al een zoon Sem. We wilden voor onze dochter in eerste instantie geen naam met een S, omdat we bang zijn voor een Jip en Janneke effect, maar we hebben wel gewoon vrij gezocht naar namen. We hebben nu een naam in gedachten die zowel man als ik ontzettend mooi vinden (ook erg bijzonder haha).. alleen jullie raden het al.. het begint met een S.

We hebben nog gezocht en gezocht naar andere namen, maar krijgen deze naam niet uit ons hoofd.

Ik zou nu graag willen weten wat jullie ervan vinden en of jullie het een Jip en Janneke combinatie vinden. Het gaat om Sem en Stella.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Stella vind ik een prachtige naam En kan prima bij Sem m.i.
Kan prima! En al zou het een Jip en Janneke gehalte hebben. Jullie vinden het gewoon een mooie naam en dat is het belangrijkste naam.
Leuke combi hoor Mupsy. Gewoon doen wat jullie het mooist vinden! Ik vind de namen prima bij elkaar passen in ieder geval.
Ik vind Sem en Stella ook prima bij elkaar passen. Doen!
Ieuw Stella! Doe het niet!

zelf weten natuurlijk hoor. Maar Stella...
Ik vind Stella leuk. Betekent ster. Past prachtig bij Sem vind ik.
Praktisch gezien zou ik dan wel tweede naam geven ivm post en andere zaken om verwarring te voorkomen.
quote:Middag schreef op 20 oktober 2016 @ 18:50:

zelf weten natuurlijk hoor. Maar Stella...Ik vind het juist een hele leuke naam! Staat ook hoog bij ons op het lijstje. Past prima bij Sem.
quote:MN-- schreef op 20 oktober 2016 @ 19:13:

Praktisch gezien zou ik dan wel tweede naam geven ivm post en andere zaken om verwarring te voorkomen.

Ja ach..hoeveel post krijgen we tegenwoordig nog?

En bij officiele brieven staat er wel "dhr." of "mevr." voor...
quote:Middag schreef op 20 oktober 2016 @ 18:50:

zelf weten natuurlijk hoor. Maar Stella...

Waarom?

Ik vind het een heel mooie naam en ook prima kunnen met S.em
quote:mendy schreef op 20 oktober 2016 @ 19:23:

[...]

Waarom?

Ik vind het een heel mooie naam en ook prima kunnen met S.em

Ik vind Stella een beetje een ordinaire naam..

Sem vind ik dan weer heel leuk.

Ieder zijn ding toch
Sem en Stella kan prima!
quote:Middag schreef op 20 oktober 2016 @ 19:34:

[...]

Ik vind Stella een beetje een ordinaire naam..

Sem vind ik dan weer heel leuk.

Ieder zijn ding tochEcht? Ik juist helemaal niet! Misschien omdat ik maar twee Stella's ken en zij alles behalve ordinair zijn. Ik vind het eerder een hockeynaam. Grappig hoe meningen daar zo in kunnen verschillen haha
quote:Jeemina schreef op 20 oktober 2016 @ 19:16:

[...]

Ja ach..hoeveel post krijgen we tegenwoordig nog?

En bij officiele brieven staat er wel "dhr." of "mevr." voor...De eerste jaren staat daar gewoon aan de ouders van. Is natuurlijk aan persoon zelf, ik heb in mijn werk wel gemerkt dat het zeer onpraktisch is als kinderen precies zelfde voorletters hebben.
Dank jullie wel allemaal voor jullie reactie :-) fijn te lezen dat jullie de namen combinatie wel vinden kunnen!

Wij gaan het nog even laten bezinken en er goed over nadenken, maar dan kan ik het Jip en Janneke gehaltein ieder geval los laten!
Hi,

ik ben zwanger van een meisje en we twijfelen nog een beetje over de naam.

We vinden allebei Loïs leuk, maar ik vind het een klein beetje neigen naar ordinair.

Ik ben benieuwd of jullie een bepaalde associatie bij de naam hebben en wat jullie er van vinden?
Ik vind Loïs een heel leuke en stoere naam. Ik had nog noo8t de associatie met 'ordinair' gelegd, dus nee, ik vind hem niet ordinair
quote:naambestaatal schreef op 21 oktober 2016 @ 13:44:

Hi,

We vinden allebei Loïs leuk, maar ik vind het een klein beetje neigen naar ordinair.

Ik ben benieuwd of jullie een bepaalde associatie bij de naam hebben en wat jullie er van vinden?Heel leuk. Al vind ik Lois nog leuker.

Hi,

Ik ben benieuwd of jullie een bepaalde associatie bij de naam hebben en wat jullie er van vinden?Ik vind Lois (kan trema niet vinden) ook een tikkeltje ordinair. Het is m.i. niet superordi, maar ook niet heel stijlvol. Dus ik snap je twijfel.
Ik vind Loïs een mooie vlotte naam.

Wat vinden jullie van S.alome?

Hi,

Ik ben benieuwd of jullie een bepaalde associatie bij de naam hebben en wat jullie er van vinden?

Family guy is mijn allereerste associatie, en dan Superman. Niet slecht per se.

Wat vind je van Louise? Loes? Louie?

Gefeliciteerd zeker!
Ik vind Loïs juist een mooie, stoere meisjesnaam. Totaal niet ordinair.

Loïs vind ik persoonlijk leuker dan Louise. Het is korter en krachtiger en de uitspraak is duidelijk. Veel mensen spreken Louise namelijk uit als Loe-ie-se. Dat is dus een heel andere naam.

Nu iemand het gezegd heeft moet ik ook denken aan Loïs Lane. Die associatie is niet vervelend toch! Superman is al vrij oud dus de leeftijdgenoten van jouw dochter gaan die link zo gauw niet leggen denk ik. Met Family guy ook niet waarschijnlijk (aangezien het meer een volwassenen cartoon is).

Nogmaals: nee, niet ordinair.
hoi,

Wij zoeken een naam die niet te populair is, kort, en liefst ook internationaal goed werkt. Dat laatste in combi met eerste is lastig. Favoriet is tot nu toe:

Mae

Maar ook Nele en Mia staan op onze lijst. Benieuwd of jullie er gedachten bij hebben of nog op andere ideeën komen.
quote:C-ARO schreef op 22 oktober 2016 @ 12:10:

hoi,

Wij zoeken een naam die niet te populair is, kort, en liefst ook internationaal goed werkt. Dat laatste in combi met eerste is lastig. Favoriet is tot nu toe:

Mae

Maar ook Nele en Mia staan op onze lijst. Benieuwd of jullie er gedachten bij hebben of nog op andere ideeën komen.

Mae en Mia vind ik allebei echt súper leuk!

Ik zal vanaf nu eens opletten of ik leuke, niet te populaire en internationaal klinkende namen voorbij hoor of zie komen. Dan plaats ik ze in dit topic.

Nele vind ik trouwens helemaal niet mooi. In mijn hoofd spreek je dat uit als Neele. Klopt dat? Klinkt (oud) Hollands in mijn oren en dat vind ik over het algemeen afschuwelijk. Lijkt me ook lastig uit te spreken voor anderstaligen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven