Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Is die interactieve hond van Woezel en Pip leuk? Of furreal friends beter voor een mannetje van 2?
akioli. Ik vind Furreal friends meer iets voor oudere kinderen.

Dus vanaf een jaar of 5.

De interactieve hond van W&P ken ik verder niet.

Wij hebben eindelijk een kerst kado voor dochterlief op de kop getikt

Playmobil Hotel
Kerstcadeau? Doen er meer mensen aan kerst en sinterklaas?

Ik ben er zelf mee gestopt.

Sinterklaas en kerst en nog 2 maanden later zijn ze alletwee jarig het wordt gewoon te veel.

Ik doe adventkalender en wat chocolade ballen in de boom verder geen cadeautjes.

Als ze straks niet meer geloven dan gaan we met kerst cadeautjes doen ipv sinterklaas.
quote:fanatic schreef op 21 oktober 2016 @ 16:35:

akioli. Ik vind Furreal friends meer iets voor oudere kinderen.

Dus vanaf een jaar of 5.

De interactieve hond van W&P ken ik verder niet.Dan ga ik voor de woezel, thanks!
Ik vier sinterklaas en kerst. Thuis, met familie en met mijn beste vriendin en overal zal hij een cadeautje krijgen

Hij is een maand geleden jarig geweest dus al enorm verwend...

Als hij ouder is zal het vast minder worden, maar de eerste jaren gaat de ontwikkeling zo snel en hun behoefte voor speelgoed veranderd dan ook enorm. Al het pluizige, zachte baby speelgoed maakt plaats voor interactief speelgoed met knopjes en geluid, puzzels, speelgoed waarmee je papa en mama na kan doen zoals een keukentje of dingen om mee te bouwen zoals Duplo. De dingen die hij krijgt waren er (grotendeels) ook gekomen als de feestdagen er niet aan zouden komen gewoon omdat hij er aan toe is om iets anders te krijgen dat hem te stimuleren.
quote:queenfan25 schreef op 21 oktober 2016 @ 18:11:

Sinterklaas en kerst en nog 2 maanden later zijn ze alletwee jarig het wordt gewoon te veel.

Ik doe adventkalender en wat chocolade ballen in de boom verder geen cadeautjes.

Als ze straks niet meer geloven dan gaan we met kerst cadeautjes doen ipv sinterklaas.

Ja, wij doen allebei. Helaas*

Manlief is opgegroeid met cadeautjes onder de boom, ik met pakjesavond. En omdat we er allebei niet van willen afstappen vieren we dus maar allebei.

Budget van mijn schoonouders verdeel ik over beide feestdagen, ons budget is voor sinterklaas iets ruimer dan voor kerst (maar ik maak manlief wijs dat dit ieder jaar om en om is)

*ik ben totaal niet kerstminded. Zou het liefst die dagen overslaan.
Hier ook beide. Wij vieren met schoonouders Sinterklaas. Dan krijgen de kinderen ook onze cadeaus. Bij mijn ouders krijgen ze cadeautjes onder de boom. Ze hebben niet zoveel met Sinterklaas en voor ons is het ook wel makkelijk om niet met Sinterklaas beide opa's en oma's af te hoeven.

Het heeft ook zijn voordelen. Voor iets wat echt een hit bleek bij Sinterklaas kunnen we met kerst uitbreiding vragen.
Wij vierden altijd Kerst voor we een kind hadden. Doen nu met kerst nog steeds cadeautjes voor onze "gasten" (ouders en schoonmoeder) en ook iets voor zoontje. Meestal een gezelschapsspel, wat we zelf ook leuk vinden en bijvoorbeeld een boek.

Sinterklaas vieren we met mijn ouders, schoonmoeder en zwager met zijn gezin. Zoontje krijgt dan alleen cadeau's van zijn opa en oma's. Om het aantal cadeautjes een beetje eerlijk te houden, koop ik er dan zelf nog een kleinigheidje bijnals dat nodig is. Maar met het budget van de grootouders kan ik voor €100 cadeautjes voor hem kopen. Dat vind ik wel genoeg.

En de schoencadeautjes krijgt hij wel van ons. Eigenlijk altijd in ieder geval een adventkalender en dan nog andere cadeautjes. Soms iets kleins, soms iets groters. Maar nu hij in de leeftijd komt dat hij het allemaal wat beter snapt, hou ik me een beetje in.
quote:queenfan25 schreef op 21 oktober 2016 @ 18:11:

Mijn schoonouders deden altijd al kadootjes onder de boom.

We vieren sinterklaas bij hun, maar verder vinden ze er niks aan. Het is meer "omdat het moet" dan dat ze het leuk vinden

Vriend en ik hebben vorig jaar besloten om al licht de overstap te maken als gezin zijnde dat we naast sint ook kerst gaan doen met kado's

Mijn dochter heeft niet veel met sinterklaas. Zit vanaf haar 3e jaar al met een groot vraagteken boven haar hoofd er naar te kijken, en komt elk jaar weer met andere mooie theorieeen waarom er niets van klopt.

Ze vindt het natuurlijk nog wel leuk om kadootjes te krijgen, dus dat doen we nog wel. Denk volgend jaar voor het laatst en dan vertellen we haar hoe het echt zit (denk niet dat ze verbaasd zal zijn). Intocht wil ze ook niet heen, en ook het sint feest van mijn werk moet overgeslagen worden. Ook de sint films en sintjournaal vermijdt ze. Toen ze jonger was keek ze het wel, maar sinds ze echt bewust doorheeft dat ze vlak ervoor jarig is heeft dat alles overgenomen. Ze vindt haar verjaardag zoveel belangrijker dat het eigenlijk ook wel lijkt alsof ze het hele sint gedoe er niet bij kan hebben. (dus incl. intocht en feesten etc)
En ja, het is zo, in een maand tijd krijgt ze vreselijk veel spullen

Maar ik zeg dan altijd maar : zij kan er ook niks aan doen dat ze vlak voor de feestmaand geboren is...

Ik ga het niet minder vieren omdat ze net ervoor jarig is
quote:fanatic schreef op 21 oktober 2016 @ 19:14:

En ja, het is zo, in een maand tijd krijgt ze vreselijk veel spullen

Maar ik zeg dan altijd maar : zij kan er ook niks aan doen dat ze vlak voor de feestmaand geboren is...

Ik ga het niet minder vieren omdat ze net ervoor jarig is

Hier is de oudste net na kerst jarig...

Ik zou graag wat adviezen willen! Mijn oudste is bijna 2 en ik moet cadeaus voor sinterklaas/ kerst en zijn verjaardag hebben. Voor sinterklaas krijgt hij een jungle tent, knuffeltijger, fur real friends aap en een bal met jungle thema. In zijn schoen gewoon mandarijnen en pepernoten en wasco's.

Voor zijn verjaardag zit ik te twijfelen tussen een keukentje of een tractor met aanhanger maar dat zou dan voornamelijk voor buiten zijn en zulk lekker weer in het nu niet dus daar twijfel ik nog over.

Maar wat ik met de kerst moet geven weet ik ook nog niet. Liefste niet al te duur en tot 20 a 25 euro. Iemand een idee?

En ik heb nog een baby die in devember 6 maanden is. Ook voor hem een kleinigheidje voor sinterklaas en kerst alleen heb ik letterlijk alles aan baby prul al in huis dus iemand voor hem een idee?
quote:Lovely1987 schreef op 22 oktober 2016 @ 00:07:

[...]

Ik zou graag wat adviezen willen! Mijn oudste is bijna 2 en ik moet cadeaus voor sinterklaas/ kerst en zijn verjaardag hebben. Voor sinterklaas krijgt hij een jungle tent, knuffeltijger, fur real friends aap en een bal met jungle thema. In zijn schoen gewoon mandarijnen en pepernoten en wasco's.

Voor zijn verjaardag zit ik te twijfelen tussen een keukentje of een tractor met aanhanger maar dat zou dan voornamelijk voor buiten zijn en zulk lekker weer in het nu niet dus daar twijfel ik nog over.

Maar wat ik met de kerst moet geven weet ik ook nog niet. Liefste niet al te duur en tot 20 a 25 euro. Iemand een idee?

En ik heb nog een baby die in devember 6 maanden is. Ook voor hem een kleinigheidje voor sinterklaas en kerst alleen heb ik letterlijk alles aan baby prul al in huis dus iemand voor hem een idee?

De little tikes vrachtwagen (met 2 kleinere auto's op de oplegger) is momenteel 25,- bij Intertoys en bij Toysxl ook zie ik. Hij is dan wel voor buiten, maar binnen kan natuurlijk ook. En anders opzij zetten en dan in het voorjaar opnieuw geven.

Als je een keukentje koopt kan je daar natuurlijk van alles voor bij kopen. Op de site van de hema staan leuke keukenspullen.

Voor de baby kan je ook praktisch denken, een speen, kleertjes, knuffeltje, slaapzak enz.

Oudste heeft dat vast niet door.
quote:appeltjesgroen schreef op 19 oktober 2016 @ 16:52:

Voor wie nadenkt over muziekinstrumenten: kijk eens naar 'echte' kinderinstrumentjes die bijvoorbeeld ook gebruikt worden bij 'muziek op schoot'. Die geven een veel mooier geluid dan die krengen uit de speelgoedwinkel. Xylofoons/metallofoons en fluitjes zijn niet vals, trommels geven een warmer geluid dan de plastic versie, en het volume is een stuk acceptabeler dan bij alles waar batterijen in moeten .

Heb zelf goede ervaringen met kindermuziekwinkel.nl . Wij hebben een mand met diverse kinderinstrumenten staan en die wordt veel gebruikt. Kinderxylofoon, trommel, tamboerijn, ratel... Overigens ook veel echte instrumenten in huis (piano, klavecimbel, gitaar, grote xylofoon) en daar wordt ook veel gebruik van gemaakt. Wij muziek.

Nog bedankt voor de info. Ik heb even gekeken op de site, maar nog niet goed in verdiept.

Het is inderdaad duidelijk dat jullie van muziek houden. Ik heb er zelf niet zoveel mee. Heb zelfs de radio nooit aanstaan. En ik kan rustig een uur in de auto zitten en dan bij aankomst bedenken dat ik de radio wel aan had kunnen zetten haha.
quote:Lovely1987 schreef op 22 oktober 2016 @ 00:07:

[...]

En ik heb nog een baby die in devember 6 maanden is. Ook voor hem een kleinigheidje voor sinterklaas en kerst alleen heb ik letterlijk alles aan baby prul al in huis dus iemand voor hem een idee?Mijn oudste wordt de dag na kerst 3. Hij heeft vorig jaar een tractor met aanhanger gehad. Hij vond het erg leuk en heeft er wel mee gespeeld, maar hij kon er van de zomer nog niet goed op fietsen. Nu is hij wel wat kleiner voor zijn leeftijd (nu 92cm). Een keukentje hebben wij ook en daar wordt heel veel mee gespeeld ook door de kleinste van 1,5. Ik zou dus gaan voor het keukentje
even een vraagje aan de ouders met de keukentjes of werkbankjes.. wij hadden een klein keukentje staan, maar werden helemaal gek van elke keer al dat snijfruit en pannetjes e.d. door de woonkamer te moeten zoeken en opruimen. En tuurlijk, ze helpen wel mee. Maar er lag altijd nog wel iets en soms was het ook alleen maar leuk om even het bakje spulletjes om te gooien.

Hij staat nu boven en ze blijven het leuk vinden om even te keuken en het keukentje van ikea wat ook een kraantje heeft (we hebben nu een 4 pitter met oven van de kringloop) lijkt ons wel heel leuk voor ze. En ze zijn nu wat groter, maar wat doen we met de zooi elke keer. Hoe lossen jullie dit op? :-D
quote:

De little tikes vrachtwagen (met 2 kleinere auto's op de oplegger) is momenteel 25,- bij Intertoys en bij Toysxl ook zie ik. Hij is dan wel voor buiten, maar binnen kan natuurlijk ook. En anders opzij zetten en dan in het voorjaar opnieuw geven.

Deze hebben we hier en is echt elke dag al 2 jaar in gebruik. Ze zitten er nu ook op en gebruiken heb als "loopauto".
quote:christinayang schreef op 22 oktober 2016 @ 14:13:

even een vraagje aan de ouders met de keukentjes of werkbankjes.. wij hadden een klein keukentje staan, maar werden helemaal gek van elke keer al dat snijfruit en pannetjes e.d. door de woonkamer te moeten zoeken en opruimen. En tuurlijk, ze helpen wel mee. Maar er lag altijd nog wel iets en soms was het ook alleen maar leuk om even het bakje spulletjes om te gooien.

Hij staat nu boven en ze blijven het leuk vinden om even te keuken en het keukentje van ikea wat ook een kraantje heeft (we hebben nu een 4 pitter met oven van de kringloop) lijkt ons wel heel leuk voor ze. En ze zijn nu wat groter, maar wat doen we met de zooi elke keer. Hoe lossen jullie dit op? :-DEhr, waar kinderen zijn, is zooi? Hier wordt aan het eind van de dag gewoon even samen opgeruimd (2 jongens van 1 en 3). Soms tussendoor ook, dan moet even de duplo opgeruimd voordat de treinbaan gebouwd mag worden oid, en auto's in de bak voordat we gaan knutselen. Ik heb het opgegeven het huis de hele dag overzichtelijk en opgeruimd te willen hebben. Ik heb nu eenmaal 2 kinderen, en die spelen graag, en dat maakt rotzooi...
quote:christinayang schreef op 22 oktober 2016 @ 14:13:

Hij staat nu boven en ze blijven het leuk vinden om even te keuken en het keukentje van ikea wat ook een kraantje heeft (we hebben nu een 4 pitter met oven van de kringloop) lijkt ons wel heel leuk voor ze. En ze zijn nu wat groter, maar wat doen we met de zooi elke keer. Hoe lossen jullie dit op? :-DNiet, haha. Dat hou je toch. Ik vind het ook niet zo'n probleem. Al het kleine keukenspul gaat in een plastic opbergdoos, daar gooi ik aan het einde van de dag alles weer in. Er past veel in een ikeakeukentje. Staat ook nog aparte bak in voor serviesjes, plastic taartjes, koekjes, kannetjes enz. Pannetjes e.d gaan gewoon los in de keuken. Heb ook nog een apart mandje voor groente en fruit. Dan is het zo weer opgeruimd als je weet waar alles in moet vind ik.
Dochter kreeg het ikea keukentje voor haar 1e verjaardag. Toen kon ze staan. Het eerste wat ze deed was de wasbak er uit halen en er dingen onder gooien.

Ze is inmiddels 3 jaar en 'ruimt' nog steeds zo op. Als je het deurtje open doet dan komt er een golf van speelgoed op je af.

De overige kastjes zijn altijd leeg.
quote:leoni schreef op 22 oktober 2016 @ 13:02:

[...]

Mijn oudste wordt de dag na kerst 3. Hij heeft vorig jaar een tractor met aanhanger gehad. Hij vond het erg leuk en heeft er wel mee gespeeld, maar hij kon er van de zomer nog niet goed op fietsen. Nu is hij wel wat kleiner voor zijn leeftijd (nu 92cm). Een keukentje hebben wij ook en daar wordt heel veel mee gespeeld ook door de kleinste van 1,5. Ik zou dus gaan voor het keukentjebedankt voor het advies en zeker bedankt voor je opmerking qua lengte. Mijn zoontje is ook erg klein voor zijn leeftijd en haalt de 80 centimeter nog niet eens dus dan gaan we idd voor een keukentje.
quote:christinayang schreef op 22 oktober 2016 @ 14:16:

[...]

Deze hebben we hier en is echt elke dag al 2 jaar in gebruik. Ze zitten er nu ook op en gebruiken heb als "loopauto".ik dacht dat het een kleintje was haha maar dit hou ik zeker in gedachte voor de kerst!
Qua speelgoed heb ik hier eigenlijk niet veel zooi in de huiskamer. Heb alleen een opbergbox met blokken staan, een boomhut met tig diertjes maar alles staat netjes en ordelijk en eens in de zoveel tijd haal ik al het speelgoed weg en zet ik weer ander speelgoed neer.
Hier probeer ik hun ook op te laten ruimen tussen de activiteiten door, maar misschien is er gewoon teveel soorten of maak ik er een te groot probleem van
Och, hier is het soms echt een speelparadijs, maar weet je, ik kan er niet mee zitten

wat heb je aan al die spullen als je er niet lekker mee mag spelen
Dat is zeker waar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven