Het Stamcafé XXIV

18-10-2016 23:27 3006 berichten
Joehoe, deel 24 alweer!

We zitten gezellig in Transsylvanië vanwege de halloween.

Welkom!

Yas, LV, Star en Leo

Voor Nederlands lazen wij klassikaal Bezonken Rood van Brouwers. Wat een rotboek. Het is daarna nooit meer goed gekomen met mij en Nederlandse literatuur.

Voor de lijst moesten wij rond een thema lezen. Maar of dat nou allemaal literatuur was wat ik heb gelezen? Ik kan me er niets meer van herinneren.
quote:Inkie12345 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:02:

[...]

Bloem.

Was mijn schrikbeeld, nooit drugs aangeraakt Ik las al vroeg Christiane F. Dat vond ik spannend en ergens ook cool. Pas toen ik ouder werd besefte ik hoe triest zo'n junkenleven is.
quote:yette schreef op 23 oktober 2016 @ 08:18:

Mijn docent Nederlands kende een flink deel van de boeken die ik had gelezen, helemaal niet. En dat was toch echt allemaal literatuur. Dus vond ik hem een sukkel en leverde ik voor mijn eindexamen een lijst in met daarop ook 'Vergedicht' van Gaaltje van Voort. Leek me een leuke test. Het was een schrijfsel van mezelf, onder pseudoniem, dat nooit verder is gekomen dan m'n bureaula. Hij zei er wel eens van gehoord te hebben en keurde mijn lijst goed. Dus toen was het literatuur

Helaas kreeg ik tijdens m'n mondeling geen vragen over dat fantastische werk.

#puberstreken

Fantastisch!
quote:hatsetats schreef op 23 oktober 2016 @ 10:54:

[...]

Bij ons op school hoefde je ook niet aan te komen met zo'n uittreksel uit een boekje. Lijkt me heel logisch dat een school daarvoor waakt.Eens hoor, maar met deze titel op vmbo-t wordt het een onhaalbare opdracht. Als moeder met veel meer opleiding er ook niet uitkomen. Ken je het boek?
quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 11:04:

Voor Nederlands lazen wij klassikaal Bezonken Rood van Brouwers. Wat een rotboek. Het is daarna nooit meer goed gekomen met mij en Nederlandse literatuur.

Voor de lijst moesten wij rond een thema lezen. Maar of dat nou allemaal literatuur was wat ik heb gelezen? Ik kan me er niets meer van herinneren.

Wij lazen onder andere Anna Blaman, Vrouw en Vriend.

Dat was een wereldschokkend boek geweest in de tijd dat het geschreven was.

Ik vond het dodelijk saai.

Verschrikkelijk.

Voor mijn plezier las ik bijvoorbeeld Anja Meulenbelt en Jan Cremer.

Literatuur die ik verslonden heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 23 oktober 2016 @ 10:54:

[...]

Bij ons op school hoefde je ook niet aan te komen met zo'n uittreksel uit een boekje. Lijkt me heel logisch dat een school daarvoor waakt.

Juist, da's toch overal zo?

Maar om kinderen dan verplicht ontoegankelijke literatuur te laten lezen omdat daar geen uittreksels van voor handen zijn - dan sla je de plank volledig mis. Er zijn ook andere manieren om te zorgen dat ze zelf lezen èn een eigen uittreksel schrijven.
Floortje Bloem...

Nooit meer objectief naar worteltjes en doperwtjes kunnen kijken.

Het gouden ei....

Gaf een extra dimensie aan tanken tijdens saaie ritten door Frankrijk.

En zo'n boek wat omgekeerd chronologisch de affaire van een lerares met een leerling beschreef.

Werd een grappig mondeling.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Inkie12345 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:02:

[...]

Bloem.

Was mijn schrikbeeld, nooit drugs aangeraakt

De Yvonne Keulsen heb ik ook gevreten echt. Alles van haar.

Niet te verwarren met Yvonne Kroonenberg, die ik óók stuklas.

quote:Eleonora-1 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:11:

[...]

Wij lazen onder andere Anna Blaman, Vrouw en Vriend.

Dat was een wereldschokkend boek geweest in de tijd dat het geschreven was.

Ik vond het dodelijk saai.

Verschrikkelijk.

Voor mijn plezier las ik bijvoorbeeld Anja Meulenbelt en Jan Cremer.

Literatuur die ik verslonden heb.

Die heb ik allemaal nooit gelezen. Wel eline vere, mwah en karakter. Die laatste vond ik ok.

Ik las meer Engels, jane austen, charlotte bronte en john steinbeck. Dat was wel handig want voor mijn mondeling hoefde ik niks meer te lezen, die boeken kende ik al van haver tot gort.
quote:Eleonora-1 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:14:

[...]

De Yvonne Keulsen heb ik ook gevreten echt. Alles van haar.

Niet te verwarren met Yvonne Kroonenberg, die ik óók stuklas.

Yvonne keuls was toch ook van de moeder van david m? Van haar heb ik ook verschillende boeken gelezen. Mooi vond ik die.
quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 11:16:

[...]

Yvonne keuls was toch ook van de moeder van david m S? Van haar heb ik ook verschillende boeken gelezen. Mooi vond ik die.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat had ik ook, MM, ik kon gewoon een selectie maken (ne, fr & eng).
quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 11:04:

Voor de lijst moesten wij rond een thema lezen. Maar of dat nou allemaal literatuur was wat ik heb gelezen? Ik kan me er niets meer van herinneren.Eén van de prachtigste boeken ever.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik vond het echt verschrikkelijk de boeken van de Nederlandse lijst. Ik heb nog trauma's van de worsteling door de avonden en vlucht regenwulpen.

Tegenwoordig, of in elk geval bij de middelbare school in de buurt, zijn ze minder streng. Van een leerkracht mogen ze zelfs Simone vd Vlugt en kluun lezen als ze maar lezen.

Ik had geen hekel aan lezen maar na de middelbare school heeft dat wel even geduurd voor dat plezier weer terug was. Literatuur lees ik nog steeds nauwelijks. Nu lees ik voor mijn werk vooral ook jeugdboeken en voor plezier thrillers en romans over het algemeen.
quote:hatsetats schreef op 23 oktober 2016 @ 11:26:

[...]

Eén van de prachtigste boeken ever.Ha Hats, fijne forumvakantie gehad
quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 11:15:

[...]

Die heb ik allemaal nooit gelezen. Wel eline vere, mwah en karakter. Die laatste vond ik ok.

Ik las meer Engels, jane austen, charlotte bronte en john steinbeck. Dat was wel handig want voor mijn mondeling hoefde ik niks meer te lezen, die boeken kende ik al van haver tot gort.

Ik las ook veel Engels maar pas na de Havo voor mijn plezier.

De vijftien boeken voor mijn lijst voelde wel als een verplichting.

Pas later kwam de lol.
quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 11:16:

[...]

Yvonne keuls was toch ook van de moeder van david m? Van haar heb ik ook verschillende boeken gelezen. Mooi vond ik die.

Ook haar boeken over haar jeugd zijn prachtig.

En natuurlijk Jan Rap en z'n maat, mijn lievelingsboek van haar.
quote:dolfje schreef op 23 oktober 2016 @ 11:27:

Ik vond het echt verschrikkelijk de boeken van de Nederlandse lijst. Ik heb nog trauma's van de worsteling door de avonden en vlucht regenwulpen.

Tegenwoordig, of in elk geval bij de middelbare school in de buurt, zijn ze minder streng. Van een leerkracht mogen ze zelfs Simone vd Vlugt en kluun lezen als ze maar lezen.

Ik had geen hekel aan lezen maar na de middelbare school heeft dat wel even geduurd voor dat plezier weer terug was. Literatuur lees ik nog steeds nauwelijks. Nu lees ik voor mijn werk vooral ook jeugdboeken en voor plezier thrillers en romans over het algemeen.Ik heb nog wel jaren literatuur gelezen, maar meer angelsaksische. Maar ben gaandeweg meer non-fictie gaan lezen, vooral geschiedenis. Lees qua fictie wel vaak detectives, lekker ontspannen
quote:Eleonora-1 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:28:

[...]

Ik las ook veel Engels maar pas na de Havo voor mijn plezier.

De vijftien boeken voor mijn lijst voelde wel als een verplichting.

Pas later kwam de lol.Zo voelde ik dat ook. Terwijl ik daarvoor, tijdens en daarna wel veel voor mijn plezier las. Maar het is toch anders wanneer je zelf kiest wat je wil lezen. Ik dook ook vaak in de boekenkast van mijn vader en die had veel 19e eeuwse literatuur en van die vrolijke russen zoals dostojevski.
Gezellig trouwens dat Sylvie Meis weer op de NL tv is!

Ik heb de show van gisteren opgenomen en zit met mijn dochter te kijken.

Raar programma maar zij is nog helemaal zoals ze was.

Ik vind het leuk!
quote:Eleonora-1 schreef op 23 oktober 2016 @ 11:34:

Gezellig trouwens dat Sylvie Meis weer op de NL tv is!

Ik heb de show van gisteren opgenomen en zit met mijn dochter te kijken.

Raar programma maar zij is nog helemaal zoals ze was.

Ik vind het leuk!Ik heb het voorstukje 10 keer gezien en daarin zegt ze op het eind "ik heb er zín in". Echt het ongemak en de gemaaktheid straalde er vanaf. Haar lichaamstaal sprak ook boekdelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze deed het heel goed, in de show, heel professioneel maar ik vond haar relaxed en spontaan.

Stom stukje hebben ze dan als voorstukje uitgekozen.
quote:MissMillicent schreef op 23 oktober 2016 @ 11:15:

[...]

When they go low, we go high. (M.Obama)
Ik had geen Engels in mijn pakket en heb nog nooit een Engels boek gelezen.

Wel Duits (brrrrrrrrrrrrr) en Nederlands. Geen idee meer welke boeken, maar mijn plezier in lezen heb ik daar in ieder geval niet van gekregen. Maar ik denk ook niet dat dat de bedoeling van die boekenlijst was.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik wist niet dat geen Engels in je pakket een optie was.

Op mijn school waren Engels en Nederlands verplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven