Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ik duim ook voor je mee Corina!
*duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim*
Ik duim ook mee!
Net test gedaan, negatief helaas..

Snap er niks van waarom mijn menstruatie dan niet doorbreekt
Misschien stress?
Ah corina..... Ook geen tuurstreepje?

Plaats een foto dan kijken we mee

Had er best n goed gevoel over eigenlijk..
Wat jammer en wat zal het vreselijk frustrerend zijn!!
Wat ontzettend klote zeg!
quote:cookie84 schreef op 23 oktober 2016 @ 09:54:

Ah corina..... Ook geen tuurstreepje?

Plaats een foto dan kijken we mee

Had er best n goed gevoel over eigenlijk..Zelfs geen tuurstreepje...baal enorm ervan
Ah nee. Dit wat niet het nieuws waar ik op hoopte.
quote:corina36 schreef op 23 oktober 2016 @ 12:23:

[...]

Zelfs geen tuurstreepje...baal enorm ervan

Och lieverd

Vind het echt k*t voor je!!
Ooh balen, Corina!

Hooooopelijk krijg je nog een positieve test. Ik duim voor je!
Ga er vanuit dat er geen positieve test meer komt....of kan dat.nog steeds als die vandaag negatief was..ben nu 9 dagen overtijd...
Als je alles 'goed' hebt gedaan lijkt de kans klein dat je nu nog positief test... Zou willen dat ik je wat anders kon zeggen..

Heb je dit eerder gehad? Veel stress gehad de afgelopen weken? Hoe is je cyclus sinds de bevalling, als die regelmatig is zou je miss je arts eens kunnen vragen? Of denk ik nu te ver na..

Soms doet je lichaam het net even anders dan anders, zelf heb ik eens een cyclus bijna overgeslagen, is geen reden voor gevonden toen..

Nogmaals een voor jou! Weet hoe je je nu voelt
Het kan natuurlijk dat je eisprong later is geweest, in dat geval zou je nu te vroeg kunnen hebben getest. Maar uit zelfbescherming zou ik er ook vanuit gaan dat je nu noet zwanger bent.

Heb je ovulatietests gedaan oid?
Idd om jezelf al een beetje te beschermen, zou ik er idd vanuitgaan dat je na 9 dagen anders wel positief had moeten testen. Heb je normaal gesproken een regelmatige cyclus?
Heb sinds de bevalling n cycles van 28 dagen en 1x van 25 dagen gehad...

Heb vorig jaar 1x gehad dat ik ook 2 weken overtijd was en toen ineens mijn menstruatie doorbrak...

Ik wacht nog even tot vrijdag, doe dan nog n test en anders ga ik even langs de huisarts
Hoe is het nu corina?

Zondag ben ik 7 weken, dat voelt alweer best als een mijlpaal. Ik knijp hem wel echt voor de eerste echo (4 nov).... hartje of niet?
Ik duim voor een heel mooi hartje
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Heb vandaag na 14 dagen overtijd te zijn geweest eindelijk mijn menstruatie gekregen...ben nog nooit zo blij geweest daarmee hahaha...

Spannend he flipje, ik duim.hard met je mee voor een goeie echo met kloppend hartje....ik gun het je zo dat dit kindje helemaal gezond is...krijg je nu ook met 10 weken een nipttest?
Ik duim weer mee Flip. Even aftellen nog.

Fijn Corina dat je nu duidelijkheid hebt.
Balen Corina, maar wel duidelijkheid!

Nog een week Flip.. Spannend.
Ja, ik krijg nu meteen de nipt gelukkig. Ik ga bij de echo meteen vragen of ze een afspraak willen maken daarvoor, dat ik echt niet langer dan nodig hoef te wachten.

Corina hopelijk is het de volgende keer wel raak.
Nu de nipt? Zit je al op 10 dan? Eerder kan t niet ivm te weinig dna.
O wat spannend Flip, het is je zó gegund

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven