Gezondheid alle pijlers

alcohol deel 16

21-07-2006 20:55 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat we elkaar nog maar veel tot steun kunnen zijn!
Leuk dat er weer wat reacties geplaatst zijn en zo te lezen gaat het ook met Jolan, Muisz en Nora goed.

Misty hoe is het nu met je? Las dat je je lieve paard hebt moeten laten inslapen. Dat is altijd een moeilijk moment en dan nog de dagen/weken daarna dat je 'm mist....vreselijk.

Woon je nu nog steeds bij een vriendin? Dat lijkt me ook geen stabiele situatie. Ik hoop dat er snel positieve veranderingen voor je komen. Hoe gaqt het met het drinken, lukt het om het onder controle te houden? Heb je nog stoppogingen gehad? Denk ook vaak aan en hoop zo dat het je lukt. Weet dat je het hier altijd kunt neerzetten en wij je kunnen helpen met meedenken.

Met mij gaat het goed. Mijn dochter heeft een flatje toegewezen gekregen via Radar (begeleid wonentraject). Ze heeft werk naast haar Wajong en eigenlijk doet ze het voor haar beperking dus ontzettend goed momenteel.

Mijn vriend en ik gaan dus waarschijnlijk ook eind dit jaar samenwonen. Want wij zien er niet het nut van in om 2 huishoudens aan te houden.

Ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat.
Hallo lieve meiden!

Het is al zo ontzettend lang geleden dat ik hier heb gereageerd, maar weet dat ik eenieder van jullie een heel warm hart toedraag.

Met mij gaat het ontzettend goed. Het verlies van zowel mijn zusje als mijn vader heb ik inmiddels een plekje kunnen geven en hoewel het me soms nog wel eens overvalt, heb ik mijn leven weer op kunnen pakken. Mijn relatie met alcohol is weer normaal geworden, ik drink nog wel eens een wijntje, maar zoek mijn vlucht er niet meer in.

Mijn man en ik hebben 4 maanden terug ons tweede kindje gekregen, naast onze zoon hebben we nu ook nog een prachtige dochter!

Jolann, wat goed hoe je je leven weer oppakt. Ik vind je een heel sterke vrouw en heb (altijd al zo geweest) heel veel bewondering voor je.

Nora, ik kan met je meepraten over hoe het verlies van een ouder voelt. Ook ik mis mijn vader nog iedere dag, maar gelukkig gaat het heel scherpe gevoel er wel van af, al leek dat bij mij in eerste instantie alleen sterker te worden. Hoop dat alles goed met je gaat!

Dusty, wat fijn dat het zo goed gaat met je dochter. Ik denk dat het je een hoop rust geeft dat ze op haar pootjes terecht aan het komen is. Geniet van je nieuwe relatie en het samenwonen!

Ik duik mijn bed maar eens in. Voor het eerst mijn dochter en zoon samen uit logeren gestuurd vanavond, en ik kan er niet van slapen.

Liefs Bada
Suus, helemaal overgeslagen, en Misty, Sowhat en Prul en Gina ook.

Hoe is het met jullie?
Lieve Bada,

Wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat en nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

Nora
Hallo lieverds!

Wat goed om te jullie berichtjes te lezen en eigenlijk heel veel goed nieuws!

Bada al twee kids, super!!

En Muisz, wat ben ik blij dat het nu zo goed met je gaat en dat je ook nog eens een nieuwe vriend hebt!

Dusty samenwonen en je dochter op zichzelf, klinkt ook al zo goed. Redt ze het alleen?

En ook Nora klinkt zo positief.

Hier gaat het redelijk, via D. moet ik natuurlijk contact met A. houden en dat is niet altijd even leuk. Momenteel gaat het slecht met hem en hij laat zich alweer opnemen binnenkort.

Met mijn vriend gaat het niet zoals ik helemaal zou willen. Als we elkaar zien is het super maar de keren dat we elkaar zien zijn mij veel te weinig. Hij gaat er niet echt voor en dat doet me verdriet. Met D. nog veel gedokter en gedoe maar hij gaat echt vooruit. Eist wel al mijn aandacht op, nog steeds, word er erg moe van. Maar dat is mijn leven blijkbaar.

Dag lieverds, ik denk nog steeds aan jullie en mis jullie best wel. Jolanda
Is het hier voor alcoholisten of partners van alcoholisten?
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Yes,gelukt!

Liefs Sowhat
Sowhatteke, je hebt het hier ook gevonden, super!

Hoe is het met je? En waar was je al die tijd, haha.

Maar even zonder onzin, je tobde nogal met wat gezondheidsperikelen, hoe is het daarmee?

Hoop je nog te 'spreken' hier!

Superdad, sorry voor de late reactie. Het is hier voor iedereen, maar zoals je ziet wordt er niet heel veel geschreven. Het topic ligt een beetje op zijn gat.
Hoi Nora en alle oude bekenden!

Af en toe keek ik nog wel op het forum,maar kon er niet meer opkomen.

Ik heb hier wel al leuke dingen gelezen en ook heel verdrietige,waaronder het bericht van je moeder.

Ik weet wat het is want mijn moeder leeft al heel lang niet meer.

Met mij gaat het prima,7 jaar nuchter,daar knapt een mens pas van op!

Met mijn gezondheid gaat het goed,met mijn ondertussen puber ook.

Man en hondje doen ook nog gezellig mee.

Superdad ,ik ben dus een droge drinker.

Kunnen we je ergens mee helpen?

Sowhat
Haai!

Ik ben een alcoholist en was op zoek naar leden die daar misschien ook ervaring (hetzij zelf hetzij als omstander) mee te maken hebben. Impala en snoezepoes verwezen me naar dit topic. Heb behoorlijk wat leesvoer te gaan zie ik...

Heb sinds korte tijd hulp weer ingeschakeld om met mijn verslaving om te gaan. Sta nog niet droog (sommige dagen drink ik veel, sommige dagen niet veel), maar ik wil op korte termijn wel weer beginnen met clean zijn. Weet dat ik het kan, heb tijd geleden anderhalf jaar zonder gedaan. Stap zetten was toen niet bijna niet eens een kwestie van zelfdiscipline, maar eerder een logische stap in het veranderen van mijn levensstijl. Kan me daar nu alleen weer even niets van voor de geest halen... Hoe dat voelde, hoe ik dat zo "makkelijk" deed...

Ik ga nu maar eens jullie relaas lezen.

Lfs aan jullie allemaal.
hai donnaatje,

impala verwees me door naar dit topic: ik heb een heel bericht getypt op het topic dat jij had geopend.

zie maar of je het wilt lezen.

veel sterkte!

noammeke
Heej Noammeke,

Heb 'm gelezen en gereageerd (zie dat topic)!

Dank je wel, lief!
Hoi Donnaatje,

Zeg maar waar we je mee kunnen helpen,en waar je op het moment mee zit.

Groet Sowhat
quote:donnaatje78 schreef op 10 september 2008 @ 23:57:

Heej Noammeke,

Heb 'm gelezen en gereageerd (zie dat topic)!

Dank je wel, lief!

thanks girl! heb nog bedankje getypt, fijn bericht :-)

sterkte meid

hoop dat je hier veel steun vindt, gewoon vragen!
Hey hallo allemaal,

Lang geleden dat ik hier heb gereageerd, wist niet eens meer mijn inlog naam.......

Met mij gaat het wel............ben nog steeds druk op zoek naar huisje voor mezelf maar dat wil niet echt opschieten..... Woon nog steeds bij mijn zus.

Drink nog steeds veels te veel, kan wel zeggen dat dat komt omdat ik niet goed in me vel zit maar weet dat is geen reden om te gaan drinken.....maar helaas werkt dat bij mij wel zo.

Wel leuk om te zien dat er hier weer gereageerd wordt.

Groetjes Misty
Hoi Misty,

Fijn je hier weer te ontmoeten.

Zou het kunnen dat je niet lekker in je vel zit,juist omdat je teveel drinkt?

Liefs Sowhat
Hé Sowhat,

Leuk dat je er ook weer bent.

Denk dat het juist samen loop van omstandig heden is dat ik teveel drink...alles zit nu weer es tegen. Tja en weet het, het is geen excuus om dan te gaan drinken, maar ja helaas doe ik het wel.

Zou willen dat ik zoals jij bent, maar helaas lukt het me gewoon niet.....

Liefs Misty
Hoi Misty,

Het gaat je lukken als je in gaat zien dat nuchter zijn zo vreselijk veel fijner is,dan dronken zijn.

Niet bij de pakken neer gaan zitten,maar gewoon weer stoppen met drinken!

Liefs en sterkte,

Sowhat
Lieve Sowhat, wat fijn om jou weer te lezen!! Ik ben blij dat het nu wat beter gaat met je gezondheid, je was zo aan het tobben.Slaap je inmiddels ook weer goed?

Lieve Misty, ik wou dat ik je kon helpen, maar ik kan je helaas alleen maar veel wijsheid en sterkte toewensen...

Liefs, Jolanda
Ik ben nog steeds de laatste, wat jammer....
Dag allemaal,

Hoe is het met iedereen hier? Lange tijd al stil zie ik...

Ik zelf ben nu 2,5 maand volledig clean van drank en wiet. De eerste week was te doen, de 2e tot en met de 5e week waren echt klote, ik wist bij god niet meer waarom ik überhaupt wilde stoppen met drinken. Iedere dag dacht ik; ja DOEI, krijg de schijt allemaal maar (weet niet wie "allemaal" is, maar dat was makkelijker dan het tegen mezelf te zeggen), vanavond ga ik GEWOON drinken en blowen. En iedere avond na het werk tóch weer linksaf rechtstreeks naar huis ipv rechtsaf naar de supermarkt en coffeeshop. Ik moet zeggen dat het de laatste maand een stuk rustiger is geworden. Let wel, ik kan af en toe makkelijk wegmijmeren als ik aan drank /drugs denk, maar dan die momenten voelen ondertussen wel wat draaglijker.

Anyway... Zo met de kerst en het nieuwe jaar in zicht zat ik te denken hoe ik volgend jaar erbij zou willen zitten. Nu zit ik alleen, heel veel alleen. Vrienden (had ik niet veel maar die ik had waren voor mij voldoende) heb ik niet meer. Mijn leven is de afgelopen jaren een egoistische draaikolk geweest en mijn oude vrienden zijn daar voortijdig uitgestapt. Vrienden die bleven waren ook alcoholist/blowers en die zie ik nu bewust niet meer.

Volgend jaar zou ik toch graag één of twee vriendschappen (niet in de zin van boezemvriendinnen, ik loop niet te hard van stapel) willen hebben/onderhouden.

Ik begrijp dat ik er dan uit moet. Dingen doen, zien, mensen ontmoeten. En dat vind ik moeilijk. Ben superonzeker en in het verleden maakte een drankje misschien nog wel dat ik uit mn schulp kroop, maar ja...

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden?

Reacties zijn welkom, en anders ben ik het gewoon maar ff kwijt.
-breekt even in-

Donnaatje, supergoed van je dat je het al tweeeneenhalve maand volhoudt. En zelfs met kerst.

Sport lijkt me een veilige manier om eropuit te gaan. Afgezien van de derde helft bij voetbal komt daar meestal geen drank bij te pas. Of geef je op bij de muziekschool om een nieuw instrument te leren bespelen. Dat laatste doe je in een klein groepje en in eerste instantie bindt het geploeter op het instrument je.

Tenslotte kun je vrijwilligerswerk gaan doen.

Heel veel mensen zijn onzeker en niet iedereen die zeker overkomt is dat ook. Ik denk dat je het makkelijkst over je onzekerheid heenkomt als je iets aan het dóen bent terwijl je andere mensen ontmoet.
Hai mamzelle,

Dank voor je reactie!

Ja, zat ik zelf ook al een beetje te denken. Iets doen. Zowel sporten als muziek heb ik in het verleden gedaan, maar zoals bij veel dingen heb ik opgegeven als het moeilijk werd. Maar moet zeggen, nu ik het zo zie staan denk ik JAAA, misschien toch weer volleyballen. Een instrument spelen met les is denk ik duurder dan sporten, en aangezien mijn drank/wietgebruik nogal schulden heb moet ik goed naar de kosten kijken.

Vrijwilligerswerk kan dan sowieso natuurlijk. Heb ik weleens aan gedacht maar nooit iets mee gedaan. Dat is het bij mij, het blijft meestal allemaal in mn hoofd zitten. Heb jij zelf weleens vrijwilligerswerk gedaan?

Ik ga in ieder geval eens kijken wat ik hier inde buurt kan doen.
Verwijderd i.v.m. privacy.
Hallo allemaal,

Heb intussen nu echt me eigen huisje. De eerste week alleen was heel erg moeilijk en heb ik dan ook groten deels dronken doorgebracht. Nu gaat het eigenlijk alleen maar beter en probeer niet te drinken en dat lukt ook nog! Ga me steeds lekkerder in me huisje voelen.

Liefs Misty

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven