Lamlendige avonden.

24-10-2016 18:13 36 berichten
Het overkomt mij vaak dat ik 's avonds als een soort zombie achter mijn laptop zit en ik de hele avond niets anders doe dan forummen en netflix kijken. Ik vind dit leuk voor een uurtje maar daarna zou ik andere dingen willen doen. Helaas komt het er bijna nooit van en ga ik ontevreden slapen.

Ik heb één vaste afspraak per werkweek en meer afspraken geeft mij stress omdat ik 's avonds de mogelijkheid wil hebben om te kunnen werken als het nodig is.

Wie heeft er tips om de lamlendigheid de baas te worden en te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Wat misschien kan helpen is voor jezelf een soort "planning" maken wat je op welke dag wilt doen.

Bijv. 2x per week wandelen na het eten of sporten. 2x per week kleuren/schilderen, 2x per week lezen etc.

Of juist 2 activiteiten op een avond, zodat het wat afwisselend blijft.
En... gun jezelf ook af en toe een avond "bankhangen".
quote:FunnyFace8 schreef op 24 oktober 2016 @ 18:56:

Om exact deze reden heb ik laatst de OurPact app geïnstalleerd. Nu gaat op mijn computer en telefoon het internet uit op een door mij ingestelde tijd zodat ik iets anders moet gaan doen. Ik ga dan een boek lezen, klusjes in huis doen, opruimen, of naar bed. Ik heb te weinig ruggengraat om uit mezelf iets anders te gaan doen, dus deze app geeft mij geen andere keuze. Wat een top tip, dat heb ik ook echt nodig. Dankjewel
TO wat ik niet snap is dat je maar een avond per week weg wilt/kunt omdat je de andere avonden wilt kunnen werken als dat nodig is. Moet dat dan vaak, en van wie moet dan, baas of jijzelf? Het lijkt me dat dat ook belemmert om echt te ontspannen.. je staat ahw nog paraat.. of zie ik dat verkeerd?
quote:Diddie_Boho schreef op 24 oktober 2016 @ 19:13:

Zit je dan niet gewoon je tijd uit tot je naar bed mag en het riedeltje weer van voor af aan begint?

Zo voelt het nu precies wat ik doe!

Oké ik ga nu mijn laptop sluiten en iets anders doen
Op zich klopt het dat er niets mis is met bankhangen of internetten. En wanneer iemand daar blij van wordt, vooral doen. Maar ik herken wel wat to zegt. Momenteel zit ik ook zonder een vast avondritueel, zeg tussen acht en tien uur en dat mis ik toch wel. Niet omdat ik denk dat ik eigenlijk iets zou moeten doen maar omdat het "hangen" niet echt vrolijk maakt. In het verleden deed ik (taal) cursussen en dat was wel fijn maar ik heb nu geen zin in weer een nieuwe taal omdat ik weet hoeveel inspanning dat kost - weer al die onregelmatige werkwoordvormen- en momenteel ook niet echt enthousiast ben over een bepaalde taal. Ik heb creatieve dingen geprobeerd maar moah, ben er ook helemaal niet goed in.

Lastig want een activiteit doen om maar een activiteit te doen, werkt ook niet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

De avond is er juist voor om te ontspannen. Werken moet je niet meer in je avonduren willen doen. Dus netflix er maar lekker op los op de bank!
Shoot first, ask questions later!
@Kopjekoffie, Noors, Zweeds en Deens hebben geen onregelmatige werkwoordsvormen. Eén vorm per tijd. Misschien is zo'n taal wat voor je?

@TO, hoe is het gegaan gisteravond?

@Dragisa, vrienden zie ik in het weekend of soms tijdens de lunch. Sporten doe ik momenteel niet.
Hm ik neem mij altijd voor om voor 22 uur op bed te gaan..gek genoeg heb ik dan ineens weer van alles te doen..;p
@ Mariposita, bewustwording lijkt te helpen. Ik heb gisteren eerst een rondje gelopen om een kaart te posten en daarna bedacht ik me dat ik nog eens wilde uitzoeken hoe het zat met e-books lenen van de bieb. Dat is gelukt en ik heb nog even iets gelezen. Uiteindelijk ook nog 1 aflevering van een serie gekeken, maar omdat ik daar zin in had, niet omdat ik in mijn zombiemodus stond. Dus ik was wel tevreden. Vanavond ga ik sporten, zoals altijd op dinsdag.
Ik ga op de woensdagavond meestal met een stel tennissen, dat is echt heel leuk. En vroeger ging ik op de donderdagavond naar de les van de rijvereniging maar sinds we een instructeur hebben waar ik niet mee door één deur kan, is dat niet meer.

Maandagavond zou ik naar een knutselavond kunnen gaan, dat is ook leuk. Maar het is moeilijk soms om in het donker het huis uit te gaan. Ik blijf vaak het liefst thuis. Bankhangen. Forummen inderdaad, omdat er op tv zelden nog iets leuks op is. Jammer genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven