zwanger vanaf 2017 deel 2

12-09-2016 11:36 2994 berichten
Wij proberen vanaf eind 2016/begin 2017 zwanger te worden! We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt :high5:
(Gebruikersnaam: accountaanpassen, wachtwoord: zwanger2017)
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje NOD Bijzonderheden
lalameme
(23/25)
Eerste 19-12 Ronde 12
ZWANGER!! :yes:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Suus88
(29/31)
Tweede 22 oktober 2017 :heart:
Koekiemonster
(23/26)
Eerste 13 december 2017 :heart:
Worteltaart
(36/36)
Tweede 21 maart 2018 :heart: Jongen!
Bevallen!! :flirting:
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Bijzonderheden
Ri88
(29/32)
Tweede :heart: Bevallen op 8 september 2017 van een dochter!
Kashri
(27/33)
Eerste :heart: Bevallen op 31 oktober 2017 van een zoon!
Dookster
(28/31)
Eerste :heart: Bevallen op 8 november 2017 van een dochter!
Kaartje
(25/26)
Eerste :heart: Bevallen op 1 december 2017 van een dochter!
anoniem_308265 wijzigde dit bericht op 06-12-2017 15:28
69.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
voor de dames die nog foliumzuur/vitamine willen halen, deze week is de davitamon 1+1 gratis bij etos, ook de mama versies
Ik zou het niet erg vinden als kind bij gastouder mee draait in het gezin. Juist lekker huiselijk.

@lalameme jij zou eventueel ook nog een halve dag ouderschapsverlof kunnen opnemen. Dan kunnen ze je niet weigeren. (tenzijde je korter dan 1 jaar in dienst bent volgens mij).
nu ook maar even op de laptop op zoek geweest naar kinderopvang of gastouder opvang. Had ik nog nooit gedaan. Maar 1 kinderdagverblijf gevonden die mij wel aanspreek. Tenminste via de website. In het echt kan het anders zijn natuurlijk.
Bedankt voor de tip bloempje!

@ Kaartje

Is inderdaad ook wel iets om een keer uit te gaan zoeken inderdaad! Wel fijn dat er een optie is die de soort opvang bieden die jullie zoeken.

Gast ouder sta ik wel voor open, mag bij ons thuis of kind daarheen! inderdaad lekker huiselijk en toch andere kindjes in de omgeving eventueel is geen probleem! natuurlijk wil ik niet dat mijn kind compleet andere normen en waarden meekrijgen jean waar wij voor staan. Maar dat valt te overleggen natuurlijk met een gastouder neem ik aan!
Ga als het zover is ook vooral kijken bij verschillende dagverblijven en gastouders, dan krijg je een idee van wat je wel aanspreekt en wat niet, er zit namelijk best veel verschil in visies. En vooral je gevoel daarin volgen, ookal is het dan net iets verder rijden.
Bedankt voor de tips bloempje.
Ik hoorde laatst dat mensen in Amsterdam al met 12 weken zwangerschap inschrijven op het KDV. Misschien iets om rekening mee te houden als je in de grote steden woont.
lalameme opvang aan huis lijkt me helemaal ideaal. Maar is duur als je maar 1 kind hebt.
Zelfs in de kleinere plaatsen... Hier moet je kraamzorg al heeeel vroeg geregeld hebben en kdv inderdaad ook bij 18-20 wk.. en ik woon in een middelgroot dorp.

Vandaag condooms gehaald.. Vriend en ik wereden allebei al melig met het idee.. we hebben nog nooit mét condoom gedaan dus vrij apart nu, helemaal omdat een eventuele zwangerschap nu ook helemaal welkom zou zijn. We hebben afgesproken het in ieder geval te proberen, en mochten we het echt niets vinden om dan m'n vruchtbare dagen maar te vermijden... Nog 6 dagen pil!
Wij hebben het helemaal in het begin een paar x met condoom gedaan en werden idd ook melig van het idee. Uiteindelijk was er niks geks aan.
Mij beviel het met condoom eigenlijk prima. Had ik niet verwacht.
@koekiemonsterrr haha erg he, net of je een puber bent. ik heb de jongeren zorgverzekering van cz en daar krijg je per jaar 100 gratis condooms bij, wij hebben er altijd hard om gelachen: die hebben we toch niet nodig. Maar nu is het toch wel handig. (wij stoppen precies tegelijk met de ac )

Ik heb sowieso een beetje zo'n pubermeisjes gevoel, allemaal zo stiekem, sta ik bij de drogist met m'n davitamon MAMA komt de vader van m'n beste vriendinnetje binnen ik voelde me net alsof ik stiekem sigaretten aan het kopen was ofzo pfffff snel m'n (gelukkig mega) portemonnee op de doosjes gelegd hihi en dan thuis.... waar laat ik die dingen dat niet iedereen ze meteen ziet maar ook niet zo verstopt dat ik ze zelf vergeet te nemen. Ik ben vanmiddag naar een dorp hier verderop gereden om even uitgebreid te kunnen kijken bij de zwangerschapstesten zonder dat ik meteen gespot word door iemand. wat een gedoe allemaal hihi

hebben jullie al nagedacht over jullie zorgverzekering? Ik moet overstappen omdat ik dus de jongeren verzekering heb en daar sommige dingen voor na de bevalling niet in vergoed worden, en (we gaan er niet vanuit) als het meteen lukt, beval ik natuurlijk in 2017 dus moet ik per 1 januari wel al overstappen om niet voor een verrassing te staan als ik toevallig voor 31 december 2017 beval. waar zijn jullie verzekerd en welke verzekering?
Ah nee typ ik een heel verhaal weg verhaal. Nu maar opnieuw beginnen.

@bloempje zou mij net zo gaan hoor. Ik ga ook niet naar de drogist om de hoek maar mooi eentje verderop.

@condooms wij hebben het in het begin met condooms gedaan. Daarna nog af en toe als ik de pil was vergeten.

Ik vind die condooms maar niks dus dat wordt nog wat straks.

Ik heb hier de eerste 8 pillen van deze pilstrip op. Hierna nog 1 pilstrip te gaan en dan stoppen. Heel erg maar ik tel dat wel af hoor.

Ben ik straks de enige die nog aan de pil is?.

Zorgverzekering: Ik heb een zorgverzekering bij ONVZ. Ik ben heel blij met deze zorgverzekering! Heel netjes en volledige vrije keuze.
@zorgverzekering wij zijn verzekerd via mijn werk. Basis, aanvullend en tandarts met maximaal eigen risico. Dat eigen risico gaat iig naar minimaal en dan moet ik nog ff kijken bij welke verzekeraar (met collectiviteitskorting keuze uit 3 verzekeraars).
@ condooms haha vreselijk die glibber dingen! Maar wel handig dat de boel er na de seks niet uitstroomd

Wij zijn trouwens ook via cz verzekerd en ook enorme lol gehad over die 100 condooms maar ook zelf besteld een paar naar later.

Dat schiet al op met de pillen meiden! Ik moet nog de spiraal er uit laten halen dus niet aftellen tot de laatste pil maar tot die afspraak. Daarna ook nog een maandje met condooms.

@verzekering heel slim om daar nog even goed naar te kijken voor 1 januari!
Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis. 2 sterren verzekering en die bevalt prima. Ook na de vorige zwangerschap en bevalling (in t geboortecentrum, die later medisch werd en ik dus door moest naar 't ziekenhuis) prima verzekerd zonder extra kosten. Die houd ik dus nu ook aan.

Succes en sterkte met alle condooms haha. Hopelijk valt t allemaal mee

Thanks voorde foliumzuur aanbieding tips!!

Hier nog 4 pillen en dan gaan we starten
@kdv, goed om te weten dat je, je daar vroegtijdig moet aanmelden. Van de kraamzorg wist ik dat wel.

@condoom, het zijn idd geen fijne dingen. Mijn zorgverzekeraar geeft geen gratis condooms, dus hebben we die maar gewoon in de winkel gehaald. Was best wel gênant, om ze te kopen. Het is dat mijn partner pas echt in Jan wilt beginnen, anders wist ik het wel!

@Zorgverzekering, wij zijn collectief verzekerd via de werkgever van mijn mijn bij het Zilverenkruis. Ik moet me ook nog gaan verdiepen in de vergoedingingen omtrent kraamzorg, bevalling en dergelijke.

@bevalling, willen jullie thuis bevallen of in het zkh?
Ziekenhuis.
@ Ashkyla, ik zou ook deze keer willen bevallen in het geboortecentrum. Ben de vorige bevalling thuis begonnen en met 6/7cm daarheen gegaan. Daar een hele tijd geweest maar moest uiteindelijk toch door naar het ziekenhuis omdat de laatste cm totaal niet opschoot en ik aan het infuus met weeënopwekkers moest. En vond het heel fijn dat ik toen letterlijk met 3 minuten in de verloskamer was vanaf het geboortecentrum. Op beide plekken verder een prima bevalling en ervaring gehad. Het geboortecentrum was erg huiselijk en ontspannen. En vind het een fijn idee dat, mocht er wat zijn, je heel snel de juiste mensen om je heen hebt in het ziekenhuis.

Wij hebben voor zoontje trouwens 1 dag kdv. Vind het fijn dat er goed toezicht is en het voelt daar goed. Wel heel fijn dat ik in zijn eerste levensjaar 1 dag ouderschapsverlof had, waardoor hij pas vanaf 1 jaar naar het kdv hoefde.
@bevalling, bij ons in het ziekenhuis hebben ze pas een heel geboortecentrum opgericht, dus het lijkt mij ook wel wat om daar te bevallen.

@Rii88, ik zag dat jij ook bij het Zilverenkruis zat. Fijn om te weten dat daar alles goed geregeld is, hoef ik mij daar tenminste geen zorgen over te maken.
Ik wil nu thuis bevallen. Eerste bevalling was in het ziekenhuis maar ging zo rap dat ik het ziekenhuis nauwelijks gehaald heb terwijl ik er 5 min vandaan woonde. Dat zorgde voor veel stress en persweeen die ik moest tegenhouden. De verloskundige heeft me met klem geadviseerd om bij een volgende bevalling thuis te blijven. Omdat de kans heel groot is dat het een tweede keer nog sneller gaat. Ik weet niet of er een geboortecentrum in de buurt is hier maar zit dat dan meestal bij een ziekenhuis? Zou dan eventueel een optie zijn.
Ik wil in een kraamhotel bevallen denk ik, thuis is naar mijn idee geen optie, we hebben zo'n kleine slaapkamer dat vind ik geen prettig idee. En het idee dat ik snel in het zkh ben vind ik ook fijn!
Vlammetje, hier zit het geboortecentrum (heet soms ook kraamhotel) inderdaad aan het ziekenhuis vast. Dat is gewoon een huiselijke kamer met eigen badkamer en je bevalt dan gewoon met je eigen verloskundige.

Kan me voorstellen dat je liever thuis bevalt als je vorige bevalling zo snel ging! Extra stress en gedoe is dan niet handig.
Ik had eigenlijk zelfs al bedacht in welk ziekenhuis ik wilde bevallen maar nu zijn we verhuisd. Eens kijken hoe het ziekenhuis hier is.
Ik wil ook graag in het zkh bevallen.. Wij wonen een half uur van het zkh vandaan dus mocht er iets mis zijn tijdens de bevalling wil ik niet eerst nog een half uur onderweg moeten zijn..

Qua zorgverzekering moet ik eind dit jaar (oepssss dat is het al bijna ) ook echt overstappen. Mijn huidige zorgverzekering dekt volgens mij vrijwel niets rondom bevallen in zkh en dergelijke.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven