Mode & Beauty alle pijlers

Olaplex

04-07-2016 23:14 75 berichten
Hier iemand ervaring met de olaplex haar behandeling?

Ik had heel donkerbruin haar, en vorig jaar heb ik dat gaandeweg naar lichtbruin laten kleuren.

Mijn haar is droog en breekt af.

We verblijven enige tijd in een warm land, dus dat zal mijn haar niet ten goede komen ondanks de maskers, de chi zijde etc etc.

Tevens heb ik wss te vaak de stijltang gebruikt, ook al is die van Chi.

Ik hoorde dat olaplex een fijne haar behandeling is, vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ze spreken zichzelf dan weer tegen op dezelfde faq site:quote:Doordat verbindingen in het haar continu gebroken worden door thermische styling, mechanische styling of door kleur-, permanent- en relaxerbehandelingen verdwijnt de integriteit, sterkte, glans en zachtheid in een paar weken tot een maand, afhankelijk van hoe het haar is behandeld. De No. 3 Hair Perfector zorgt ervoor dat de structuur, integriteit, zachtheid en glans van haar bewaard blijft tot de volgende behandeling in de salon.Dus geen permanente bescherming; het is dus heel goed mogelijk om je haar weer te beschadigen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja tuurlijk is het niet permanent. als je daarna weer met hitte en chemische spullen aan de slag gaat.

Haar heeft nu eenmaal veel te verduren, het wordt niet ineens onaantastbaar door olaplex...
Nou ik heb de no 3 nu in mijn haar zitten, geen no 1 en no 2 gedaan verder (heb mijn haar nu ook niet geverfd). Laat het gewoon wat uren in zitten en ben benieuwd of ik verschil zie (dat hoop ik heel erg stiekem).
quote:Yggdrasil- schreef op 06 juli 2016 @ 07:29:

Heeft alleen 3 thuis gebruiken wel zin dan?Volgens mijn (Kinki) kapper heeft dat geen nut als je 1 en 2 niet hebt laten doen. Mijn dochter had bij de kapper zo'n Olaplexbehandeling (1 en 2) laten doen en 3 gekocht voor thuis en toen opperde ik dat ik zelf dan misschien alleen 3 zou kunnen gebruiken thuis maar dat zou dan geen effect hebben aldus de kapper.
quote:Aragog schreef op 27 augustus 2016 @ 11:37:

[...]

Volgens mijn (Kinki) kapper heeft dat geen nut als je 1 en 2 niet hebt laten doen. Mijn dochter had bij de kapper zo'n Olaplexbehandeling (1 en 2) laten doen en 3 gekocht voor thuis en toen opperde ik dat ik zelf dan misschien alleen 3 zou kunnen gebruiken thuis maar dat zou dan geen effect hebben aldus de kapper.De no3 is in principe een verdunde no1. Dus het zo wel iets van effect moeten hebben, maar ik ga het jullie zo melden
OK, 4 uur later met alleen Olaxplex nummer 3.

Situatie: erg beschadigd haar door bleken (2 keer) over al geverfd haar (heel vaak), grove krullen tot bijna aan mijn middel, altijd klitten in haar, breken.

Na 1e keer Olaplex no 3: heel zacht haar! Natuurlijk nog gespleten punten maar het is zachter, voelt dikker en is sterker. Het herstelt geen vocht of keratine in je haar of zo, dus dat moet je er nog bij doen. Maar ik ben al wel enthousiast.
Dat is mooi , fijn dat je dat laat weten.
Waar heb je die olaplex gekocht en wat kostte het?
quote:Yggdrasil- schreef op 01 september 2016 @ 15:03:

Waar heb je die olaplex gekocht en wat kostte het?Online via haarpro.nl, zo'n €30,- geloof ik.
Ik vond ook niet heel bijzonder. Het was zacht maar een dag later merkte ik weinig verschil. Op het vetter zijn na.
Elke zes weken laat ik mijn haar verven en ze gebruiken dan ook Olaplex. Thuis gebruik ik eenmaal per week nummer 3 om het bij te houden. Beste manier is om er een nachtje mee slapen. Ik ben fan!
Goedenavond, ik haal dit topic weer even omhoog. Ik heb #1 en #2 olaplex behandeling gehad tijdens het kleuren en ben nu aan het twijfelen of ik #3 moet gebruiken voor thuis.

Zijn er nog mensen die ervaringen willen delen? Hoe lang laat je het inwerken? Merk je echt positief (of negatief) resultaat? Is 1x per week gebruiken genoeg en hoe lang doe je dan met een flesje? Met wat voor shampoo was je daarna en maakt het uit wat voor shampoo je gebruikt? Kan je daarna bijv zilvershampoo gebruiken? Ik hoor graag ervaringen
Gebruik Olaplex inmiddels meer dan 10 maanden. In het begin de 1 en 2 behandeling gehad tijdens verven. Sindsdien alleen 3 gebruikt omdat ik niet meer verf. De potjes maak ik op. Merk te weinig verschil om door te gaan. Doe zo'n 3 a 4 maanden met een potje bij wekelijks gebruik.
Ik vind het geweldig de nummer 3. Ik heb nu net mijn tweede potje binnen. Ik laat nummer 1 en 2 bij de kapper doen en 3 doe ik elke week thuis.
Even omhoog halen ' wat betalen jullie ongeveer voor de behandeling bij de kapper ?
Bij mij had Olaplex 1 (en 2) geen overduidelijk effect. Moet zeggen dat mijn haar niet permanent geverfd is en dat ik dus ook niet echt een kandidaat ben voor dergelijke behandelingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij mijn kapper is kleuren met olaplex €130. Ben dan wel 3 uurtjes zoet daar.

En dat is dan nog zonder knippen...
Heb vanochtend een behandeling gehad omdat ik alleen uitgroei bij laat werken de Olaplex na het verven gehad .

Nou zal mij benieuwen voelt nu voornamelijk heel,zacht aan .
Wat is het effect als je alleen stap 3 gebruikt? Heeft iemand dat geprobeerd? Of is het echt een must om 1 en 2 ook te doen?
Ik gebruik alleen 3!

Ik ben om!
quote:Yggdrasil- schreef op 09 maart 2017 @ 13:26:

Ik gebruik alleen 3!

Ik ben om!

Je hebt 1 en 2 toch bij de kapper laten doen ?

Wat merk jij vooral ?
quote:Yggdrasil- schreef op 09 maart 2017 @ 13:26:

Ik gebruik alleen 3!

Ik ben om!

Bij bol.com verkopen ze nr. 3 voor €39.99 voor 100ml.

Gebruik je dat alsof je een conditioner zou gebruiken? En hoe lang laat je het intrekken?

En hoe lang doe je ongeveer met zo'n flesje? (Ik heb dik haar tot op m'n sleutelbeenderen)
quote:MonicaG schreef op 09 maart 2017 @ 20:38:

[...]

Gebruik je dat alsof je een conditioner zou gebruiken? En hoe lang laat je het intrekken?

En hoe lang doe je ongeveer met zo'n flesje? (Ik heb dik haar tot op m'n sleutelbeenderen)Duur je vindt hem ook onder de 30€
quote:MonicaG schreef op 09 maart 2017 @ 20:38:

[...]

En hoe lang doe je ongeveer met zo'n flesje? (Ik heb dik haar tot op m'n sleutelbeenderen)

duur, je kan het wel goedkoper vinden

het is echt een masker, ik breng het aan op droog haar en laat het 20 min intrekken of ik slaap ermee

daarna pas wassen en conditioner

ik doe best wel lang met zo'n flesje en heb veel en lang haar, doe het ongeveer elke 2 weken

maar weet niet precies hoeveel x ik uit 1 flesje haal
quote:retrostar schreef op 08 maart 2017 @ 09:29:

Bij mij had Olaplex 1 (en 2) geen overduidelijk effect. Moet zeggen dat mijn haar niet permanent geverfd is en dat ik dus ook niet echt een kandidaat ben voor dergelijke behandelingen.olaplex 1 wordt alleen gemengd met verf of blondeer dus ik snap niet zo goed hoe ze die bij je hebben gebruikt als je geen permanente haarverf gebruikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven