Mode & Beauty alle pijlers

Olaplex

04-07-2016 23:14 75 berichten
Hier iemand ervaring met de olaplex haar behandeling?

Ik had heel donkerbruin haar, en vorig jaar heb ik dat gaandeweg naar lichtbruin laten kleuren.

Mijn haar is droog en breekt af.

We verblijven enige tijd in een warm land, dus dat zal mijn haar niet ten goede komen ondanks de maskers, de chi zijde etc etc.

Tevens heb ik wss te vaak de stijltang gebruikt, ook al is die van Chi.



Ik hoorde dat olaplex een fijne haar behandeling is, vandaar mijn vraag.
quote:Pinda-Kaas schreef op 09 maart 2017 @ 22:37:

[...]





olaplex 1 wordt alleen gemengd met verf of blondeer dus ik snap niet zo goed hoe ze die bij je hebben gebruikt als je geen permanente haarverf gebruikt?

Bij mij hebben ze ook 1 en 2 gebruikt na het verven van de uitgroei eerst 1 erin even intrekken en toen 2 eroverheen en nog langer intrekken .

Laat jij 3 lang er in zitten ?
Alle reacties Link kopieren
ik zal het eens navragen bij mijn kapper, maar zover ik weet is het altijd de bedoeling om 1 direct in te mengen met de (ont)kleur- of chemische behandeling

wellicht kan het er ook naderhand los gebruikt worden, maar dan nog apart als retrostar geen permanente kleuring gebruikt want dat beschadigt het haar vrijwel niet (en 1 is er om schade tijdens de behandeling te beperken)..dan was alleen de 2 behandeling ook voldoende geweest als het haar een oppepper nodig had



3 laat ik zon 20 minuten intrekken of ik slaap er een nachtje mee
Je kunt de nr 1 met water mengen, aanbrengen op droog haar, 10 intrekken en zonder uitspoelen de nr 2 erover doen. Laten intrekken en wassen en conditioner. Zonder verf dus.



Er is zoveel over te lezen. Je kunt ook gewoon de Olaplex gebruiksaanwijzing online vinden.



Ik ben ook fan trouwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinda-Kaas schreef op 09 maart 2017 @ 22:37:

[...]





olaplex 1 wordt alleen gemengd met verf of blondeer dus ik snap niet zo goed hoe ze die bij je hebben gebruikt als je geen permanente haarverf gebruikt?Nee hoor, het kan ook als stand alone-behandeling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit niet uit dat geblondeerde kapsels er beter op worden maar mijn haar is niet geblondeerd; wel wat pluizig soms en ik hoopte dat dat zou verbeteren, maar dat deed het absoluut niet. Het had ook geen negatief effect, dacht ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben er nog niet over uit wat ik er nou van vind. Mijn haar heeft highlights gehad met Olaplex 1, 2 en 3 maar het is zoveel droger geworden. Alleen kokosolie, araganolie en jojobaolie maken het wat minder droog. Of het nou nog slechter was geworden zonder Olaplex durf ik niet te zeggen. Bij mij gaat in ieder geval de schaar d'r in.
quote:Pretzel66 schreef op 09 maart 2017 @ 22:30:

[...]



Duur je vindt hem ook onder de 30€

Bij de meeste kappers is het 30€ en van de zomer was er een actie 2 voor 50,- in een zomerverpakking. Misschien dit jaar weer? Ik heb het toen maar 1x bij de kapper gezien (weet helaas niet meer welke, grrrr).

Waar vind jij ze onder de 30€?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamechanger schreef op 08 maart 2017 @ 10:02:

Bij mijn kapper is kleuren met olaplex €130. Ben dan wel 3 uurtjes zoet daar.

En dat is dan nog zonder knippen...



Ik heb net mijn (korte) haar laten knippen en kleuren voor € 29,50.

Twee uurtjes in de stoel bij de kapper.

Middellang vijf euro duurder, lang tien euro duurder.

Gewoonlijk verf ik zelf, maar dit is zelfs goedkoper, want ook knippen..



Krijg je er voor € 130 een happy ending bij, of zo?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Sjarel schreef op 12 maart 2017 @ 13:10:

[...]



Bij de meeste kappers is het 30€ en van de zomer was er een actie 2 voor 50,- in een zomerverpakking. Misschien dit jaar weer? Ik heb het toen maar 1x bij de kapper gezien (weet helaas niet meer welke, grrrr).

Waar vind jij ze onder de 30€?http://www.hairfair.nl/ol ... 2uljTgW09i-X1IaAkgS8P8HAQ
quote:Pretzel66 schreef op 12 maart 2017 @ 14:54:

[...]



http://www.hairfair.nl/ol ... 2uljTgW09i-X1IaAkgS8P8HAQHandig, dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjarel schreef op 12 maart 2017 @ 13:06:

Ik ben er nog niet over uit wat ik er nou van vind. Mijn haar heeft highlights gehad met Olaplex 1, 2 en 3 maar het is zoveel droger geworden. Alleen kokosolie, araganolie en jojobaolie maken het wat minder droog. Of het nou nog slechter was geworden zonder Olaplex durf ik niet te zeggen. Bij mij gaat in ieder geval de schaar d'r in.Zo keek ik er ook ongeveer tegenaan. Op dag twee leek mijn haar meer te glanzen maar dag vier kwam ik thuis en was het een complete ragebol, zoals nooit tevoren leek wel. Maar de schaar erin zetten is bij mij niet nodig. Anders was mijn review onaardiger geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 12 maart 2017 @ 14:18:

[...]





Ik heb net mijn (korte) haar laten knippen en kleuren voor € 29,50.

Twee uurtjes in de stoel bij de kapper.

Middellang vijf euro duurder, lang tien euro duurder.

Gewoonlijk verf ik zelf, maar dit is zelfs goedkoper, want ook knippen..



Krijg je er voor € 130 een happy ending bij, of zo?



Ja, kreeg ik er idd maar een happy ending bij... vind het ook prijzig hoor. zal mss ook wel aan de balayage techniek liggen, is vrij arbeidsintensief.



Dertig euro voor knippen en kleuren lijkt mij dan weer ontzettend goedkoop. Alleen knippen ben ik al meer dan veertig euro voor kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Knippen €12,50.

Maar bij een aantal kappers in Groningen kun je ook voor €10,- terecht.

Studentenstad.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook ervaring met Olaplex behandeling. Ik had mijn haren rood en wilde naar blond. De kapster raadde mij aan om Olaplex te gebruiken, koste wel extra. De Olaplex was bij mij in de verf toegevoegd en geeft een bescherming tijdens het verven en het haar wordt weer glanzend en zacht. Dit effect blijft een aantal weken. Wat betreft de prijs... Ik denk dat het aan de kapper ligt. Je hebt goedkope, betaalbare en duurdere kappers. Ik hoefde maar € 25,00 extra te betalen en in totaal was ik nog geen € 70,00 kwijt voor knippen en verven. Wel zat ik 4 uur bij de kapper, maar het was het waard en wil het echt iedereen aanraden om de Olaplex erbij te nemen als je de mogelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Dit topic maar even omhoog gehaald.

Ik gebruik ook olaplex maar ik spoel het alleen grondig uit i.p.v. wassen daarna. Als ik het eruit was dan merk ik echt geen verbetering van m’n haar. Ik vraag mij af of dat schadelijk is?
Alle reacties Link kopieren
Niemand?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn kapper is razend enthousiast over olaplex. Volgens hem kan je olaplex ook gewoon na het wassen een klein beetje in de punten doen en laten zitten. Volgens de gebruiksaanwijzing moet dit grondig uitgespoeld worden. Als ik het gebruik volgens de gebruiksaanwijzing dan doet het niet veel voor mijn haar. Mijn vraag is nu of dit kwaad zou kunnen? Ik blijf namelijk spullen proberen om mijn haar er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Het is niet veel namelijk :|
Alle reacties Link kopieren
gebruik je alleen nr3 voor thuis?
dat heeft niet veel zin inderdaad, de nr 3 is echt een toevoeging op de salonbehandelingen
laten zitten, nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Nr 3 is wel voor thuis gebruik. Nr 1 en 2 gebruikt hij als mijn haar geverfd wordt.
Alle reacties Link kopieren
eh ja klopt dat het voor thuisgebruik is, dat zeg ik toch?
maar nr 3 doet niet per se heel veel, alleen voor de buitenkant
is echt alleen als aanvulling op 1 en 2
anders ga je tussendoor een keer terug voor een tussentijdse olaplexbehandeling?

geen idee natuurlijk in wat voor toestand je haar verkeert maar het is ook geen tovenarij, misschien verwacht/wil je een resultaat dat niet helemaal haalbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Dat komt misschien ook wel door mijn kapper. Die doet net alsof het vloeibaar goud is ;-)
Alle reacties Link kopieren
Nog meer ervaringen
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
26-05-2019 15:55
Hoi,

Mijn kapper is razend enthousiast over olaplex. Volgens hem kan je olaplex ook gewoon na het wassen een klein beetje in de punten doen en laten zitten. Volgens de gebruiksaanwijzing moet dit grondig uitgespoeld worden. Als ik het gebruik volgens de gebruiksaanwijzing dan doet het niet veel voor mijn haar. Mijn vraag is nu of dit kwaad zou kunnen? Ik blijf namelijk spullen proberen om mijn haar er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Het is niet veel namelijk :|
Nr 3 spoel en was ik het er uit en daarna gebruik ik nr 6. Dat is een leave-in dus die kun je er in laten zitten. Geen idee of het kwaad kan om nr 3 er in te laten zitten. Maar ik neem aan dat de kapper het wel zal weten?

Ik ben in ieder geval enthousiast over Olaplex. 3 weken geleden highlights laten zetten icm Olaplex en mijn haar is nog nooit zo zacht geweest als nu. Het glanst ook heel mooi. Ik gebruik nu 3 en 6 thuis.
Alle reacties Link kopieren
Maar je haar wordt er alleen zachter van , maar dat effect krijg je toch ook met een
haarmasker
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
29-08-2019 17:09
Maar je haar wordt er alleen zachter van , maar dat effect krijg je toch ook met een
haarmasker
olaplex 1 en 2 zijn een bond builder, dat werkt echt wel anders dan een haarmasker (wat olaplex 3 bijvoorbeeld is)
er is sprake van een schadebeperkende/herstellende werking die je bij haarmaskers niet kunt verwachten en het heeft dus ook een langduriger effect dan haarmaskers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven