Hoe laat naar bed

01-11-2016 21:07 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hoe laat gaan jullie naar bed? En slapen jullie dan gelijk of doen jullie dan nog andere dingen? (denk aan lezen, tv kijken etc) en voor diegene met een partner: gaan jullie dezelfde tijd naar bed?
quote:Captain_Obvious schreef op 01 november 2016 @ 21:22:

[...]

Nou.. ik weet wel wat activiteiten Muh ik geloof niet dat er veel mensen zijn die 2 uur lang liggen te neuken elke avond.
Meestal 22u samen richting bed. Ik ben zwanger en met een slecht doorslapende peuter hebben we allebei onze uren hard nodig. Vriend staat wel vaak vroeger op (4 dagen per week om 5 uur voor werk). Ik sta meestal op als peuter wakker wordt, zo tussen half 7 en 7.
Heb wisselende diensten dus begin elke dag op ander tijdstip, waardoor ik elke dag op ander moment op moet staan.

Ik hou de slaapcyclus van 1,5 uur aan zodat ik niet in diepe slaap gestoord word door de wekker. Daarbij probeer ik om 9 uren te slapen, als dat niet mogelijk is dan wordt het 7,5 uren. Het duurt gemiddeld een uur voordat ik in slaap ben (lees niet in bed, lamp gaat meteen uit) dus ik reken elke avond uit hoe laat ik naar bed ga aan de hand van mijn ochtendwekker.

Meestal ga ik rond 23.00 richting boven, maar kan dus half uurtje eerder of later zijn.
22.30 is de streeftijd, maar zelden dat ik dan in bed lig.

In het weekend wisselt het tussen 0.00 en 3.00.

Als lief en ik samen zijn, gaan we tegelijk naar bed. Wel zo gezellig
Meestal rond 22:45. Op dagen dat vrouw volgende dag werkt probeer ik echt tussen 22:30 en 22:45 in bed te liggen en op de dagen dat mijn vrouw de volgende dag kan uitslapen kan het ook wel 23:00 of 23:30 worden.
En als ik alleen slaap lees ik altijd.
Ik ga rond 22:30 uur naar boven en lig er tegen 23:00 in. Nog even social media checken en dan slaap ik om 23:15. Gemiddeld genomen dan.

Nu heb ik last van de wintertijd en lag ik er om 21:30 al in...
Variërend, maar meestal wel (te) laat. Ik zit dan vaak nog even op mijn mobiel, waardoor het nog iets later wordt. We gaan eigenlijk bijna nooit samen. Als mijn vriend werkt is hij soms zo kapot dat hij om 21:30 in bed ligt, als ik een film kijk kan ik niet mee om 21:30. Soms gaat hij nog even roken en ga ik alvast naar boven.
Dat varieert. De ene avond al om 9 uur (dat gebeurt vaker nu ik fulltime studeer), de andere avond om 1 uur. Veel later dan dat wordt het eigenlijk nooit meer.
quote:lux. schreef op 01 november 2016 @ 21:20:

[...]

Wat doe je dan al die tijd in bed?

Voor ik zwanger werd ging ik meestal rond 12en. Sinds ik zwanger ben hangen mijn ogen al op half 7 om half 7. Meestal ga ik nu rond half 11. Soms lig ik dan nog wakker van maagzuur of misselijkheid en dan ben ik de volgende dag ook echt gesloopt. Meestal gaan we tegelijk. Als ik de volgende dag niks heb kijken we vaak nog een Homeland aflevering omdat ik toch rustig aan kan doen volgende dag Praten/knuffelen met man, lezen, forummen, tv kijken, met mn moeder bellen of een combinatie van al het voorgenoemde.
quote:reisa1978 schreef op 01 november 2016 @ 21:28:

Tussen 22.00 uur en 22.30 uur naar bed en dan slaap ik meestal binnen 5 minuten.Ik ook. Ben meer een ochtend mens. Vaak uit mezelf om half 7-7 uur al wakker
Ligt dat er niet helemaal aan hoe laat je op moet? Gewoon 8 a 9 uur voordat de wekker gaat.

Iemand die om 6 uur de deur al uit moet zal ongetwijfeld eerder gaan dan iemand die tot 23 uur werkt.
quote:matroesjka_ schreef op 01 november 2016 @ 21:46:

[...]

Praten/knuffelen met man, lezen, forummen, tv kijken, met mn moeder bellen of een combinatie van al het voorgenoemde.Zoooooo heerlijk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Wekker gaat om 6.15, en ik sta op rond 6.30. Even kwartiertje rustig wakker worden.
quote:Eindeloos schreef op 01 november 2016 @ 21:47:

[...]

Zoooooo heerlijk Ja toch? Eigenlijk doe ik op avonden dat ik er vroeg in lig dingen die men normaalgesproken op de bank doet. Maar dan in bed. Want het bed is de meest fantastische plek van het huis!
quote:matroesjka_ schreef op 01 november 2016 @ 21:46:

[...]

Praten/knuffelen met man, lezen, forummen, tv kijken, met mn moeder bellen of een combinatie van al het voorgenoemde.

Ohja dat soort dingen doe ik liever op de bank. Behalve lezen dan, ik lees wel in bed. Maar dan hou ik net een halve bladzij m'n ogen open

Maar ik heb ook geen tv op de slaapkamer en ga pas naar bed als ik moe ben anders kom ik niet meer in slaap. Ben een slechte slaper dus moet mijn bed niet met andere dingen dan slapen associeren.
quote:matroesjka_ schreef op 01 november 2016 @ 21:48:

[...]

Ja toch? Eigenlijk doe ik op avonden dat ik er vroeg in lig dingen die men normaalgesproken op de bank doet. Maar dan in bed. Want het bed is de meest fantastische plek van het huis!

Absoluut, zo eensch....... heerlijke schemerlampen, ver een tv aan, een kaars brandend,,, chill. Alle dingen kunnen zeggen die er in de hectiek van de dag niet komen, en een beetje friemelen

wat een heerlijke ambiance,,,,,,

I LOVE IT !!!!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lux. schreef op 01 november 2016 @ 21:50:

[...]

Ohja dat soort dingen doe ik liever op de bank. Behalve lezen dan, ik lees wel in bed. Maar dan hou ik net een halve bladzij m'n ogen open

Maar ik heb ook geen tv op de slaapkamer en ga pas naar bed als ik moe ben anders kom ik niet meer in slaap. Ben een slechte slaper dus moet mijn bed niet met andere dingen dan slapen associeren.Oh nee ik heb het andersom. Ik ben een ochtendmens dat moeilijk in slaap valt. Slechte combinatie. Ik heb vaak wel ongeveer een uurtje nodig om moe en rustig genoeg te worden om in slaap te kunnen vallen. Als ik om 23h in bed ga liggen kan ik dus meestal voor 12h niet slapen. Dat is prima voor een keer, maar op structureel 6 uur of minder per nacht slaap word ik niet veel energieker.
Wij gaan altijd samen naar bed, meestal tussen 23.00 en 00.30. Mijn vriend gaat er elke werkdag om 05.30 uit, bij mij wisselt het iedere dag (heerlijk, zo'n studentenleven )
Gemiddeld ongeveer rond 23 uur.

Man staat elke dag om 1/2 6 op om naar zijn werk te gaan en dan ben ik ook wakker.

Ik breng de jongste naar school en rij daarna door naar mijn werk.

Ik lees in bed nog wat op mijn ereader.

Ik douche ook meestal in de avond.

Gaan altijd samen naar bed. Al sinds we samen zijn <3
Rond 22.00 uur op bed en proberen nog wat te lezen. Maar doorgaans vallen mijn luikjes al snel dicht. Wekker gaat doordeweeks om 5.15 uur en mijn slaap heb ik echt nodig.
Ik had geen schoonmoeder. Ik had een trouwma.
Tussen 21.30 en 22.30 naar bed, nog even lezen, meestal slaap ik voor 23.00. Mijn man komt vaak later naar bed. We zijn allebei niet zo'n goede slapers dus slapen ook regelmatig apart.
Ik ben een ochtendmens dus ga meestal rond 22:00uur naar bed, de ene keer slaap ik direct, de andere keer lees ik nog een half uurtje.

Nu ook naar bed, welterusten!
Ik ben pas om 23:00 klaar met werken, dus ik ga tussen 01:00 en 02:00 naar bed.

Mijn wekker loopt af om 09:00 elke dag.

Ik doe niets anders dan slapen en vrijen in bed, geen boek, geen tv, geen tablet oid.

Meestal duurt het wel een half uur voor ik echt in slaap val, ik ben een moeilijke inslaper.

Mijn vriend gaat meestal eerder naar bed dan ik, hij moet er om 07:00 uit.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Normaal rond 22:00 uur naar bed, dan nog een uurtje tv kijken. Nu (zwangerschap) lig ik rond 21:00 in bed en slaap ik rond 01:00/ 02:00 uur met een beetje geluk.

In tussentijd veel tv kijken, forummen en gewoon internetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven