Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5
zaterdag 7 juli 2007 om 23:49
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.
Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.
Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.
Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.
Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.
Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.
Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.
Manu jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.
Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.
Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.
Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.
Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.
Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.
Manu jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
woensdag 17 december 2008 om 18:08
Hoi, Iseo, dochter is naar school geweest; en voor nu is het even rustig, is gelukkig bijna Kerstvakantie. Hoet het volgend schooljaar gaat uitzien...is nog een paar maanden weg, ik zie het wel. Vandaag wel weer een heel heftige dag gehad, een paar gesprekken. Ben ook niet helemaal fit (verkouden en hierdoor veel hoofdpijn), dus die gesprekken hakken er behoorlijk in.
Vriend en ik zijn nog wel samen, en ik heb hem laten weten, dat ik het respectloos vind, dat hij zich openstelt voor andere vrouwen. Dan heb ik liever géén relatie meer. Hoe hij ermee omgaat...vooralsnog weet ik het niet. Het lijkt alsof hij het zich heeft aangetrokken, maar ik durf niet hard te juichen.
Verder doet hij heel erg zijn best om beter met dochterlief om te gaan.
Ik zie het wel; kies toch wel meer voor mezelf, door echt dingen voor mezelf te doen, en kan hier ook echt van genieten; het voelt goed.
Vriend en ik zijn nog wel samen, en ik heb hem laten weten, dat ik het respectloos vind, dat hij zich openstelt voor andere vrouwen. Dan heb ik liever géén relatie meer. Hoe hij ermee omgaat...vooralsnog weet ik het niet. Het lijkt alsof hij het zich heeft aangetrokken, maar ik durf niet hard te juichen.
Verder doet hij heel erg zijn best om beter met dochterlief om te gaan.
Ik zie het wel; kies toch wel meer voor mezelf, door echt dingen voor mezelf te doen, en kan hier ook echt van genieten; het voelt goed.
woensdag 17 december 2008 om 20:40
Hier ben ik weer, tja ik heb nu vakantie dus
Wat meer tijd om te forummen.
Dus je had een heftige dag vandaag Nicole? Beterschap ook.
Ik was vandaag op excursie van school en het was interessant. Nu lekker vrij tot in het nieuwe jaar. Er staat wel veel huiswerk, vooral werkstukken die afmoeten, voor in de vakantie en straks beginnen de tentamens weer.
Wordt druk, maar ik ben opgelucht dat het er nu even opzit. De werkgroepen voor het tweede semester zijn in de klas ook gevormd en ik ben blij met mijn nieuwe groepje.
Lemmy, hoe is het? Hoe was jouw dag?
Wat meer tijd om te forummen.
Dus je had een heftige dag vandaag Nicole? Beterschap ook.
Ik was vandaag op excursie van school en het was interessant. Nu lekker vrij tot in het nieuwe jaar. Er staat wel veel huiswerk, vooral werkstukken die afmoeten, voor in de vakantie en straks beginnen de tentamens weer.
Wordt druk, maar ik ben opgelucht dat het er nu even opzit. De werkgroepen voor het tweede semester zijn in de klas ook gevormd en ik ben blij met mijn nieuwe groepje.
Lemmy, hoe is het? Hoe was jouw dag?
woensdag 17 december 2008 om 20:45
Iseo, ik had inderdaad een heftige dag, wil er verder hier niet te veel over kwijt. Probeer het wel iets meer te relativeren. Voorheen zat ik helemaal in de put na zo'n gesprek, zag ik het niet meer zitten; vandaag ging ik er toch iets anders mee om..hopelijk is ook dat groei!
Heb jij nu al vakantie? Ik mag nog een paar dagen werken. Leuk om te lezen trouwens over school; ik heb er echt respect voor zoals je het allemaal doet, met een kind erbij en alles toch nog studeren. Al zou ik willen, ik kan het (momenteel) niet opbrengen. En dan hetgeen je mee zit, met het mw, ik hoop zo voor je, dat het allemaal een beetje geregeld wordt, en dat je wat dat betreft weer rust krijgt.
Fijne vakantie in elk geval!
Liefs,
Nicole
Heb jij nu al vakantie? Ik mag nog een paar dagen werken. Leuk om te lezen trouwens over school; ik heb er echt respect voor zoals je het allemaal doet, met een kind erbij en alles toch nog studeren. Al zou ik willen, ik kan het (momenteel) niet opbrengen. En dan hetgeen je mee zit, met het mw, ik hoop zo voor je, dat het allemaal een beetje geregeld wordt, en dat je wat dat betreft weer rust krijgt.
Fijne vakantie in elk geval!
Liefs,
Nicole
woensdag 17 december 2008 om 23:22

donderdag 18 december 2008 om 09:40
Mag ik hier ook meeschrijven (als ik tijd heb??). Ik zit ook in een relatie die aan de ene kant niet goed voor me is maar aan de andere kant zijn er dingen die ons wel binden. Ik zit nog in dat proces, loslaten of toch doorgaan.
Ook een kindje samen van 9,5 maand oud.
Omdat ik er lichamelijk doorheen zit suddert het allemaal maar wat voort tot er weer eens een uitbarsting komt.
Ik word gek van mijn eigen gedachtes: wel/niet/wel/niet
Ik loop vaak op mijn tenen om hem maar niet te irriteren.
Nu slaat hij me wel niet maar ik kan niet tegen ruzies en zijn in mijn ogen onnodige uitbarstingen.
Ik voel me gewoon niet meer happy. Al zijn er ook momenten dat ik denk: zo slecht hebben we het ook weer niet, het houden van is er nog wel.
Maar hij heeft op zoveel dingen commentaar, ben ik eens enthousiast kan hij weer zo cynisch reageren. En dan is voor mij de lol er wel weer af. Net of hij mij klein wil houden.
Toch is hij ook wel weer lief, doet veel voor mij en mijn zoon.
Ik heb niet al jullie verhalen gelezen. Mijn zoon is nogal actief overdag dus heb weinig tijd te forummen.
Ook een kindje samen van 9,5 maand oud.
Omdat ik er lichamelijk doorheen zit suddert het allemaal maar wat voort tot er weer eens een uitbarsting komt.
Ik word gek van mijn eigen gedachtes: wel/niet/wel/niet
Ik loop vaak op mijn tenen om hem maar niet te irriteren.
Nu slaat hij me wel niet maar ik kan niet tegen ruzies en zijn in mijn ogen onnodige uitbarstingen.
Ik voel me gewoon niet meer happy. Al zijn er ook momenten dat ik denk: zo slecht hebben we het ook weer niet, het houden van is er nog wel.
Maar hij heeft op zoveel dingen commentaar, ben ik eens enthousiast kan hij weer zo cynisch reageren. En dan is voor mij de lol er wel weer af. Net of hij mij klein wil houden.
Toch is hij ook wel weer lief, doet veel voor mij en mijn zoon.
Ik heb niet al jullie verhalen gelezen. Mijn zoon is nogal actief overdag dus heb weinig tijd te forummen.

donderdag 18 december 2008 om 14:15
Natuurlijk mag je hier meeschrijven Dania, welkom.
Is je relatie vanaf het begin niet gelijkwaardig?
Voel je je bedreigd, of met andere woorden ben je bang voor je man? Is hij onberekenbaar of 'gewoon' niet zo'n aardige persoon en was dat altijd al zo?
Wat denk je, is het bij jou zo dat jullie karaktergewijs niet zo goed bij elkaar passen of zou hij altijd en tegen iedere vrouw zich opstellen zoals hij bij jou doet?
Soms is ongelijkwaardigheid een wisselwerking namelijk, als de ene partner de ander uit voorzorg maar vast meer macht geeft dan hij aan kan.
Hoe is dat bij jou?
En je houdt van hem schrijf je, wat maakt jullie liefde de moeite waard?
Is je relatie vanaf het begin niet gelijkwaardig?
Voel je je bedreigd, of met andere woorden ben je bang voor je man? Is hij onberekenbaar of 'gewoon' niet zo'n aardige persoon en was dat altijd al zo?
Wat denk je, is het bij jou zo dat jullie karaktergewijs niet zo goed bij elkaar passen of zou hij altijd en tegen iedere vrouw zich opstellen zoals hij bij jou doet?
Soms is ongelijkwaardigheid een wisselwerking namelijk, als de ene partner de ander uit voorzorg maar vast meer macht geeft dan hij aan kan.
Hoe is dat bij jou?
En je houdt van hem schrijf je, wat maakt jullie liefde de moeite waard?
donderdag 18 december 2008 om 19:03
donderdag 18 december 2008 om 19:31
Diana succes! Ik hoop dat je door hier te schrijven wat rust kunt vinden en uiteindelijk een besluit kunt maken of je blijft of niet
pom, het gaat goed.
Voel me nogsteeds rustig en kalm.
Heb m nog wel gesproken maar huil nu niet meer eigenlijk.
Voel me stabieler.. zie hem dit weekend ook niet..
Stapje voor stapje, misschien duurd het zo erg lang, voor mij voelt dit erg prettig en het geeft me een goed gevoel. Voel meer afstand en voel me kalmer en duidelijker en niet meer zo overheersend emotioneel.
hoe gaat het met jou pom?
pom, het gaat goed.
Voel me nogsteeds rustig en kalm.
Heb m nog wel gesproken maar huil nu niet meer eigenlijk.
Voel me stabieler.. zie hem dit weekend ook niet..
Stapje voor stapje, misschien duurd het zo erg lang, voor mij voelt dit erg prettig en het geeft me een goed gevoel. Voel meer afstand en voel me kalmer en duidelijker en niet meer zo overheersend emotioneel.
hoe gaat het met jou pom?
vrijdag 19 december 2008 om 11:19
Hallo Dania, natuurlijk ben je welkom om mee te schrijven! Kun je uitleggen wat je herkent hier op het topic?
Hannah, fijn dat je je zo rustig voelt. Ik denk dat de time-out je goed doet
Pom, leuke plannen allemaal
Zon, een dikke knuffel voor jou
Irma, hoe gaat het met jou? Zijn er nog ontwikkelingen geweest?
Iseo
Hannah, fijn dat je je zo rustig voelt. Ik denk dat de time-out je goed doet
Pom, leuke plannen allemaal

Zon, een dikke knuffel voor jou
Irma, hoe gaat het met jou? Zijn er nog ontwikkelingen geweest?
Iseo
Ga in therapie!