Hoe laat naar bed

01-11-2016 21:07 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hoe laat gaan jullie naar bed? En slapen jullie dan gelijk of doen jullie dan nog andere dingen? (denk aan lezen, tv kijken etc) en voor diegene met een partner: gaan jullie dezelfde tijd naar bed?
quote:kers schreef op 01 november 2016 @ 23:09:

Calamitycat, ongeveer hetzelfde hier. Heb je enig idee wat je helpt om minder te piekeren en eerder te slapen? Dingen waarvan je merkt of zou denken: zo gaat het beter?

Ik ben CC niet, maar voor mij geldt dat ik, als ik het koud heb, niet kan slapen. Niet slapen = piekeren, piekeren = niet slapen. En dat koud, dan kan ook onbewust zijn, dus dan heb ik niet het idee dat ik het koud heb, maar sinds een paar dagen leg ik een ouderwetse kruik bij mijn voeten en sindsdien slaap ik ook weer veel beter.

(Of misschien komt dat gewoon doordat ik op die kruik focus).

Voordat ik ga slapen even een goed hete douche werkt ook.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 02 november 2016 @ 08:24:

[...]

Ik ben CC niet, maar voor mij geldt dat ik, als ik het koud heb, niet kan slapen. Niet slapen = piekeren, piekeren = niet slapen. En dat koud, dan kan ook onbewust zijn, dus dan heb ik niet het idee dat ik het koud heb, maar sinds een paar dagen leg ik een ouderwetse kruik bij mijn voeten en sindsdien slaap ik ook weer veel beter.

(Of misschien komt dat gewoon doordat ik op die kruik focus).

Voordat ik ga slapen even een goed hete douche werkt ook.Wat herkenbaar! Met koude voeten (die ik standaard heb) duurt het wel een uur of langer voor ik slaap. Als mijn vriend er is (mijn kacheltje) slaap ik binnen tien minuten. Lekker tegen een warme man aankruipen, hmmm!
Op werkdagen ga ik rond 21 uur naar boven, en rond 2145 gaat het licht uit. Sta momenteel rond 7.30 op. Heb veel rust nodig, i.v.m. chronische ziekte. Op niet-werkdagen, rond 23 uur naar bed en rond 9 uur eruit.
quote:blackberry1980 schreef op 02 november 2016 @ 18:06:

[...]

Wat herkenbaar! Met koude voeten (die ik standaard heb) duurt het wel een uur of langer voor ik slaap. Als mijn vriend er is (mijn kacheltje) slaap ik binnen tien minuten. Lekker tegen een warme man aankruipen, hmmm! Mijn voeten zijn dan zo koud dat zelfs mijn man ze niet aankan. Echt ijs- en ijskoud. Manlief heeft het opgegeven, die warmt met liefde het water voor de kruik
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik wilde er nooit aan maar vorig jaar heb ik voor mijn verjaardag van een vriendin een elektrische deken gekregen. Die heb ik nu op het voeteneinde liggen en dat is wel heel lekker hoor. Een uur voor het slapen zet ik 'em aan en als ik naar bed ga weer uit. Ik heb vaak ijskoude voeten als ik naar bed ga dus voor mij is zo'n ed echt een uitkomst. Zou echt niet meer zonder willen.

Niet dat het helpt voor de inslaapproblemen maar ik heb in ieder geval geen last meer van ijsklompen
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Ik lig nu met 2 kruiken in bed, 1 boven en een bij mijn voeten. Zonder kan ik niet slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven