Tips misselijkheid
zaterdag 5 november 2016 om 10:43
Heb je trek in cola dan?
Cola is koolzuur, lijkt mij niet verstandig maar meestal geeft bij misselijkheid je lijf zelf wel aan waar het wel of geen behoefte aan heeft.
Kun je aan maagbeschermers komen?
Omeprazol of pantoprazol (weet niet of die vrij bij drogist verkrijgbaar zijn)
Dat werkt mij altijd wel het beste.
Cola is koolzuur, lijkt mij niet verstandig maar meestal geeft bij misselijkheid je lijf zelf wel aan waar het wel of geen behoefte aan heeft.
Kun je aan maagbeschermers komen?
Omeprazol of pantoprazol (weet niet of die vrij bij drogist verkrijgbaar zijn)
Dat werkt mij altijd wel het beste.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 5 november 2016 om 10:47
Bij mij geeft cola altijd wel verlichting, je maag heeft namelijk veel zuur verloren door het braken en cola is net zo zuur als je maag hoort te zijn dus het stabiliseert wel wat.
Verder probeer ik vaak te beginnen met een droog geroosterd bruinbroodje of een cracker zonder beleg.
Drinken: water en (slappe) thee
Verder probeer ik vaak te beginnen met een droog geroosterd bruinbroodje of een cracker zonder beleg.
Drinken: water en (slappe) thee
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
zaterdag 5 november 2016 om 10:54
zaterdag 5 november 2016 om 11:26
Ik lust in zo´n situatie alleen yoghurt en dat is dan ook het enige dat erin blijft.
Bedenk gewoon wat je wel lust nu. Dat kan bouillon zijn, of een beschuitje, of voor mijn part een zak chips. Hetgeen waar je behoefte aan hebt blijft er waarschijnlijk wel in.
Bedenk gewoon wat je wel lust nu. Dat kan bouillon zijn, of een beschuitje, of voor mijn part een zak chips. Hetgeen waar je behoefte aan hebt blijft er waarschijnlijk wel in.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 5 november 2016 om 11:58
Ik zou appelsap nemen ipv cola. Is ook zuur, maar niet zo heftig.
Verder bouillion om zouten aan te vullen.
En lichte dingen eten, beetje rijst, geraspt appeltje.
Gember schijnt idd ook goed te zijn tegen misselijkheid.
Dit zijn moeders wijsheden, ik weet de wetenschappelijke waarde er niet van, maar zo deden wij het vroeger
Ik vind het grappig dat mijn Roemeense vriendin laatst opmerkte dat ze in Roemenie zeggen dat als je last hebt van je maag, noooit cola mag drinken. Het maakt dus ook uit aan welke kant van het IJzeren Gordijn je bent opgegroeid.
Verder bouillion om zouten aan te vullen.
En lichte dingen eten, beetje rijst, geraspt appeltje.
Gember schijnt idd ook goed te zijn tegen misselijkheid.
Dit zijn moeders wijsheden, ik weet de wetenschappelijke waarde er niet van, maar zo deden wij het vroeger
Ik vind het grappig dat mijn Roemeense vriendin laatst opmerkte dat ze in Roemenie zeggen dat als je last hebt van je maag, noooit cola mag drinken. Het maakt dus ook uit aan welke kant van het IJzeren Gordijn je bent opgegroeid.
zaterdag 5 november 2016 om 12:30
quote:OldWood schreef op 05 november 2016 @ 12:10:
Ik lees even mee, ik dacht dat ik wat verkeerds gegeten had, maar ben bang dat het buikgriep is, man is er vandaag ook mee begonnen met de hele reutemeteut
O o ! Bij Gods gratie hoop ik dat dit hier niet het geval gaat zijn. Beterschap voor jou en je man.
Ik heb idee iets minder misselijk te worden.
Ik lees even mee, ik dacht dat ik wat verkeerds gegeten had, maar ben bang dat het buikgriep is, man is er vandaag ook mee begonnen met de hele reutemeteut
O o ! Bij Gods gratie hoop ik dat dit hier niet het geval gaat zijn. Beterschap voor jou en je man.
Ik heb idee iets minder misselijk te worden.
zaterdag 5 november 2016 om 12:38