Luizen: azijn? Tips?
maandag 7 november 2016 om 22:00
Mijn zoon ontdekt net een luis op zijn hoofd, de eerste keer in zijn en mijn leven. Er zijn idd luizen op zijn school. Ik heb nu niks in huis maar morgen haal ik een fles conditioner en een luizenkam en ga ik de natkam-methode volgen. Nu heb ik zelf heel dik krullend haar waar ik met heel veel moeite een grove kam doorheen kan halen maar zo'n luizenkam wordt wel een drama. En ik heb ook jeuk: of die nu tussen mijn oren of op mijn hoofd zit ga ik zo uitzoeken. Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?
Zoon heb ik net behandeld met conditioner en toen ontdekten we nog een luis die inmiddels heel suf was.
Zoon heb ik net behandeld met conditioner en toen ontdekten we nog een luis die inmiddels heel suf was.
maandag 7 november 2016 om 22:08
Welcome, bedoel je met azijn? Ik zie niet in waarom andere mensen luizen blijven krijgen als je ipv azijn een chemisch middel gebruikt, het is geen vaccinatie ofzo. Niet dat ik een middel met dimeticon zal schuwen hoor, als het niet anders kan maar liever probeer ik iets minder schadelijks. Natuurazijn heb ik in huis en kan ik nu wel proberen, voor luizenshampoo moet ik wachten tot morgen.
maandag 7 november 2016 om 22:09
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:04:
Philae, dat weet ik natuurlijk ook maar als je ff leest heb ik nog wat meer vragen.
Welke vragen heb je nog meer dan.?
volgens mij vraag jij je tips om van luizen af te komen en die wordt je gegeven.
Het antwoord op de vraag over azijn bij luizen heb ik je overigens al gegeven.
Philae, dat weet ik natuurlijk ook maar als je ff leest heb ik nog wat meer vragen.
Welke vragen heb je nog meer dan.?
volgens mij vraag jij je tips om van luizen af te komen en die wordt je gegeven.
Het antwoord op de vraag over azijn bij luizen heb ik je overigens al gegeven.
maandag 7 november 2016 om 22:11
maandag 7 november 2016 om 22:12
maandag 7 november 2016 om 22:14
quote:Fryskfaam schreef op 07 november 2016 @ 22:11:
Anti luis shampoo, er zijn verschillende shampoos, natuurlijk chemisch ed.
Wassen en dan na minimaal 10 dgn weer.
Wel melding op school maken, t beste is allemaal wassen op zelfde moment en later weer, anders worden kinderen vaker en tijdenlang drager van luizen.Mail naar mentor is gestuurd. Zoon zegt het zelf tegen vrienden.
Anti luis shampoo, er zijn verschillende shampoos, natuurlijk chemisch ed.
Wassen en dan na minimaal 10 dgn weer.
Wel melding op school maken, t beste is allemaal wassen op zelfde moment en later weer, anders worden kinderen vaker en tijdenlang drager van luizen.Mail naar mentor is gestuurd. Zoon zegt het zelf tegen vrienden.
maandag 7 november 2016 om 22:16
quote:Phaedra_ schreef op 07 november 2016 @ 22:13:
[...]
Dit zijn je enige vragen:
Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.
[...]
Dit zijn je enige vragen:
Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.
maandag 7 november 2016 om 22:17
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:16:
[...]
Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.Die heb ik ook al gegeven. Heel veel crèmespoeling er in. En tanden op elkaar. Anders scheren.
[...]
Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.Die heb ik ook al gegeven. Heel veel crèmespoeling er in. En tanden op elkaar. Anders scheren.
maandag 7 november 2016 om 22:30
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:16:
[...]
Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.
Ik heb land dik krullend haar en heb ook moeten kammen. Na enige oefening viel het reuze mee.
Haar in een clip op je hoofd en lok voor lok kammen vanaf de hoofdhuid.
Als je jeuk hebt zou ik gewoon meteen dimethicon erin doen. Min. 15-20 minuten en dan wassen, daarna goed kammen. Het maakt je haar wat vettig, waardoot het wel lekker makkelijk kamt.
2 weken dagelijks blijven kammen en zodra je weer een luis ziet, hele cyclus herhalen.
[...]
Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.
Ik heb land dik krullend haar en heb ook moeten kammen. Na enige oefening viel het reuze mee.
Haar in een clip op je hoofd en lok voor lok kammen vanaf de hoofdhuid.
Als je jeuk hebt zou ik gewoon meteen dimethicon erin doen. Min. 15-20 minuten en dan wassen, daarna goed kammen. Het maakt je haar wat vettig, waardoot het wel lekker makkelijk kamt.
2 weken dagelijks blijven kammen en zodra je weer een luis ziet, hele cyclus herhalen.
Computer says nooooo