Gezondheid alle pijlers

Luizen: azijn? Tips?

07-11-2016 22:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon ontdekt net een luis op zijn hoofd, de eerste keer in zijn en mijn leven. Er zijn idd luizen op zijn school. Ik heb nu niks in huis maar morgen haal ik een fles conditioner en een luizenkam en ga ik de natkam-methode volgen. Nu heb ik zelf heel dik krullend haar waar ik met heel veel moeite een grove kam doorheen kan halen maar zo'n luizenkam wordt wel een drama. En ik heb ook jeuk: of die nu tussen mijn oren of op mijn hoofd zit ga ik zo uitzoeken. Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?

Zoon heb ik net behandeld met conditioner en toen ontdekten we nog een luis die inmiddels heel suf was.
Luizenspul, 2 weken kammen en nog een keer dat spul.
Zo deed een moeder van een kind op mijn basisschool het ook altijd volgens haar en juist door dit kind bleven de andere kinderen luizen krijgen.

gewoon speciale luizenshampoo kopen en een luizenkam dat werkt het beste.
Zoek het RIVM advies even op.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Philae, dat weet ik natuurlijk ook maar als je ff leest heb ik nog wat meer vragen.
Dimeticon. Twee keer insmeren en klaar weer.
de neten zitten vaak achteraan het hoofd, dus daar kan je best kijken !

inderdaad herhalen, maar ook niet té veel
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:04:

Philae, dat weet ik natuurlijk ook maar als je ff leest heb ik nog wat meer vragen.

Ik denk dat je mij bedoelt?

Azijn helpt niet, alleen het speciale spul.

Voor het kammen veel crèmespoeling er in.
Welcome, bedoel je met azijn? Ik zie niet in waarom andere mensen luizen blijven krijgen als je ipv azijn een chemisch middel gebruikt, het is geen vaccinatie ofzo. Niet dat ik een middel met dimeticon zal schuwen hoor, als het niet anders kan maar liever probeer ik iets minder schadelijks. Natuurazijn heb ik in huis en kan ik nu wel proberen, voor luizenshampoo moet ik wachten tot morgen.
Azijn helpt alleen om vastgeplakte neten te verwijderen, volgens het RIVM. Verder moet je kammen.
quote:Phaedra_ schreef op 07 november 2016 @ 22:06:

[...]

Ik denk dat je mij bedoelt?

Azijn helpt niet, alleen het speciale spul.

Voor het kammen veel crèmespoeling er in.Ja sorry ik bedoel jou Phaedra.
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:04:

Welke vragen heb je nog meer dan.?

volgens mij vraag jij je tips om van luizen af te komen en die wordt je gegeven.

Het antwoord op de vraag over azijn bij luizen heb ik je overigens al gegeven.
Volgens mij is dimeticon niet schadelijk, het zorgt ervoor dat luizen stikken.
Kaalscheren is nog een optie.
Anti luis shampoo, er zijn verschillende shampoos, natuurlijk chemisch ed.

Wassen en dan na minimaal 10 dgn weer.

Wel melding op school maken, t beste is allemaal wassen op zelfde moment en later weer, anders worden kinderen vaker en tijdenlang drager van luizen.
quote:welcomehome schreef op 07 november 2016 @ 22:09:

[...]

Welke vragen heb je nog meer dan.?

volgens mij vraag jij je tips om van luizen af te komen en die wordt je gegeven.

Het antwoord op de vraag over azijn bij luizen heb ik je overigens al gegeven.De vragen staan in mijn eerste bericht.
quote:Phaedra_ schreef op 07 november 2016 @ 22:10:

Kaalscheren is nog een optie.
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:12:

[...]

De vragen staan in mijn eerste bericht.

Dit zijn je enige vragen:

Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?
quote:Fryskfaam schreef op 07 november 2016 @ 22:11:

Anti luis shampoo, er zijn verschillende shampoos, natuurlijk chemisch ed.

Wassen en dan na minimaal 10 dgn weer.

Wel melding op school maken, t beste is allemaal wassen op zelfde moment en later weer, anders worden kinderen vaker en tijdenlang drager van luizen.Mail naar mentor is gestuurd. Zoon zegt het zelf tegen vrienden.
quote:Phaedra_ schreef op 07 november 2016 @ 22:13:

[...]

Dit zijn je enige vragen:

Ook las ik ergens iets over natuurazijn in je haar en dat enkele uren laten intrekken, werkt dat echt? Iemand tips?Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:16:

[...]

Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.Die heb ik ook al gegeven. Heel veel crèmespoeling er in. En tanden op elkaar. Anders scheren.
Magnesiumchloride schijnt erg goed te helpen.
Hoe zie je dat een luis suf is?

de laatste keer dat ik luis had heb ik mijn haar geverfd

toen waren ze ook allemaal dood
quote:Pinda-Kaas schreef op 07 november 2016 @ 22:21:

Hoe zie je dat een luis suf is?

de laatste keer dat ik luis had heb ik mijn haar geverfd

toen waren ze ook allemaal dood

Hij/zij bewoog niet.

O, dat laatste is een goed idee!
quote:Kootsies schreef op 07 november 2016 @ 22:16:

[...]

Ok, ik heb er geen vraagteken achter gezet maar ik schrijf ook dat het kammen met luizenkam een schier onmogelijke kwestie is door de structuur van mijn haar, en bedoelde of iemand daar nog tips voor had.

Ik heb land dik krullend haar en heb ook moeten kammen. Na enige oefening viel het reuze mee.

Haar in een clip op je hoofd en lok voor lok kammen vanaf de hoofdhuid.

Als je jeuk hebt zou ik gewoon meteen dimethicon erin doen. Min. 15-20 minuten en dan wassen, daarna goed kammen. Het maakt je haar wat vettig, waardoot het wel lekker makkelijk kamt.

2 weken dagelijks blijven kammen en zodra je weer een luis ziet, hele cyclus herhalen.
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven