Het grote speelgoedtopic 2017

09-08-2016 08:41 3001 berichten
De zomervakanties zijn nog in volle gang.

Ondanks dat het begin augustus is, voelt het alsof het herfst is.

Een dezer dagen zullen de eerste kruidnootjes weer in de winkels liggen en de dikke speelgoedgidsen weer op de mat ploffen.

Bij mij begint het inmiddels weer te kriebelen om verlanglijstjes te maken en de cadeautjeskast weer aan te vullen.

Tijd om een nieuw topic te starten; op zoek naar dé hits van dit seizoen/jaar, om cadeautips te delen, de beste aanbiedingen/kortingen te vinden of juist je geheime adresjes prijs te geven.

Een topic voor jong en oud, voor ouders, opa's en oma's, ooms en tantes, kortom voor iedereen.

Wees welkom!
Appeltjesgroen.....mag je de FB-site-namen delen op dit forum?
quote:Troeteltje schreef op 08 november 2016 @ 09:21:

Appeltjesgroen.....mag je de FB-site-namen delen op dit forum?

Geen idee. Zijn geen commerciele toestanden dus mij lijkt van wel. Beste mods: laat het maar weten als ik ze weg moet halen!

'Red Ted Art' en 'Fun Crafts Kids' hebben leuke knutselideeën.

'Tinkerlab' is deels knutselen en deels proefjes (we hebben bijvoorbeeld eens een uitbarstende vulkaan gebouwd in de zandbak, met azijn en bakingsoda ofzoiets...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosy01 schreef op 08 november 2016 @ 09:21:

Ik ben op zoek naar een leuk spel om samen te doen met onze zoon van 3 1/2. Domino, momory enz dat hebben we al. Zag net op tv Tommy toaster, iemand daar ervaring mee? Tip voor een ander leuk spel mag ook.Crocoloco! En Uno voor kinderen. Als de jongste (4) nog meedoet spelen we dat met de kaarten open op tafel. En dan halen we de pestkaarten eruit.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

Ik ben op zoek naar een leuk spel om samen te doen met onze zoon van 3 1/2. Domino, momory enz dat hebben we al. Zag net op tv Tommy toaster, iemand daar ervaring mee? Tip voor een ander leuk spel mag ook.

Kleurentorentje

Koetje boek

Hier is dochter ook gek op dokter bibber, de kinder editie vanaf 4 jaar. Ze is net 3 overigens.

Ik ben op zoek naar een leuk spel om samen te doen met onze zoon van 3 1/2. Domino, momory enz dat hebben we al. Zag net op tv Tommy toaster, iemand daar ervaring mee? Tip voor een ander leuk spel mag ook.

Uno

Boomgaard

Carcasson jr.

Krokoloco

Wie heeft het gedaan

Kolonisten jr.
Wie weet er een strategisch spel voor een meisje van 6,5? Het liefst iets met een lage "geluk-factor".

Voor mijn zoon van 9 ben ik ook hard op zoek naar cadeaus. Hij speelde vroeger met Kapla, Playmobil en Lego, maar nu niet meer. Eigenlijk speelt hij maar weinig met speelgoed.

Hij is dol op Donald Duck, bouwt buiten hutten en is nogal onderzoekend. Lezen doet hij alleen in de Boomhut (en die heeft hij allemaal al drie keer verslonden). Heel moeilijk dus....

Tikkertjesspel van kikker

Uno junior en dan eerst met open kaarten spelen.
quote:lara1978 schreef op 08 november 2016 @ 11:44:

[...]

Uno

Boomgaard

Carcasson jr.

Krokoloco

Wie heeft het gedaan

Kolonisten jr.Kolonisten jr vind ik niet echt een spel voor een kind van 3,5.
quote:lara1978 schreef op 08 november 2016 @ 11:47:

Wie weet er een strategisch spel voor een meisje van 6,5? Het liefst iets met een lage "geluk-factor".

Voor mijn zoon van 9 ben ik ook hard op zoek naar cadeaus. Hij speelde vroeger met Kapla, Playmobil en Lego, maar nu niet meer. Eigenlijk speelt hij maar weinig met speelgoed.

Hij is dol op Donald Duck, bouwt buiten hutten en is nogal onderzoekend. Lezen doet hij alleen in de Boomhut (en die heeft hij allemaal al drie keer verslonden). Heel moeilijk dus....

Cluedo maar dan moet ze wel kunnen lezen.

Voor zoon: knex achtbaan, drone, cd speler, andere stripboeken. Mijn zoon is gek op zijn littlebits maar dat is wel fors aan de prijs.

Geen ervaring nog met 6,5jarigen, maar 'good old' spellen die mij leuk zou lijken (puttend uit mijn eigen kindertijd) en waar geen dobbelsteen of te trekken kaarten aan te pas komen:

- Wie is het?

- Vier op een rij

- Zeeslag

- Toren van Pisa

- Dammen of schaken
quote:delicious35 schreef op 08 november 2016 @ 12:30:

[...] Kolonisten jr vind ik niet echt een spel voor een kind van 3,5.De junior versie is echt niet moeilijk. Mijn dochter speelde deze met ruim drie. Er staat duidelijk op de kaartjes wat je moet verzamelen om te kunnen bouwen en het duurt niet al te lang.
Dank voor de tips.

Cluedo is een goede. Lezen kan ze prima. Ze zit in groep 4.

Delicious: de littlebits lijkt mij leuk, maar ik denk dat die gaat verstoffen. We hebben ook Spectro en daar wordt weinig mee gedaan helaas. Knexx is wel leuk denk ik. Ik zal hem ook eens peilen.

Schaken doen we regelmatig (dammen moet ik eerst weer even de regels opzoeken haha).
quote:appeltjesgroen schreef op 07 november 2016 @ 19:47:

Maar vraag hem niet om een prikwerkje of kleurplaat of iets van een voorbeeldje te maken, dat is hij na vijf minuten meer dan zat.

Interessant om te lezen en te horen dat zelf aanklooien dan dus wel werkt bij hem! Ik herken er wel wat in van mijn zoon van 4, die heeft ook een broertje dood aan kleurplaten en dat soort werkjes. Maar bijvoorbeeld een beetje aanklooien met klei, verf of met een schaar lukraak een papier in stukjes knippen vindt hij wel leuk.

Ik zou hem graag meer van dat soort dingen aanbieden, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en met welke materialen. Ik zou hem vooral graag wat zelfvertrouwen geven hierin. Op school moet hij vaak werkjes maken en dan roept hij altijd direct dat hij het niet kan. Waar hij in feite ook wel gelijk in heeft, want hij kan bijv. nog geen vorm uitknippen en hij krast nog steeds terwijl hij zijn klasgenoten om zich heen poppetjes en huizen ziet tekenen. En dan geeft hij het liever helemaal op en komt daarmee in een vicieuze cirkel dat hij er ook niet mee oefent en het verschil tussen hem en zijn klasgenootjes alleen maar groter wordt en zijn zelfvertrouwen kleiner. Iemand een idee voor materialen die hem kunnen stimuleren op dit vlak en hem kunnen laten ervaren dat hij echt wel wat kan en dat ook hij mooie dingen kan maken?
Dank voor jullie reacties! Ik ga voor uno &kroko loko
Nicole: bij de xenos hebben ze van die knutseldozen met allemaal materialen (bolletjes, stroken etcetera) om een beetje mee aan te rommelen. Ze hebben trouwens ook van die canvas doeken. Leuk om op te schilderen en niet duur. Ik zag ze laatst ook bij de Action trouwens.

Je hebt ook van die kaarten met mozaiekplakkertjes die je moet plakken. Zo heb je al vrij makkelijk een mooie plaat. Van SES heb je veel simpele pakketjes.
Dank je lara, ik ga eens kijken naar die dozen bij de Xenos. Canvas doeken vind ik nog wat teveel eer voor die 2 minuten dat hij ermee bezig is.
Ja, logisch. Mijn dochter heeft ook deze knutseldoos gehad. Zal voldoende in om mee aan te rommelen en is niet duur.
Hier ook 9-jarige. Die krijgt samen met z'n broer van 11 een PS4. Maar ik vind de NES Classic ook heel erg leuk (en veel beter betaalbaar). Is voor mij nostalgie en ik denk dat een 9-jarige het ook nog best leuk zal vinden, ook al zijn de spelletjes ouderwets. Voor ze hier met die PS4 afkwamen, was dat mijn idee. Ook al omdat ze bij mijn moeder nog regelmatig met mijn oude NES spelen.

Andere opties: een nerf, een horloge, bioscoopkaartjes, luisterboeken (grijze jager!), (uitbreidingen voor) kolonisten van Catan, (uitbreidingen voor) dominion, kleinere kaartspelletjes (Metropolis, Boonanza, Saboteur....).
Dat luisterboek van de grijze jager is een goede! Ik had het boek voor hem gekocht maar hij weigerde hem te lezen...

Spelletjes vallen helaas af. Daar houdt hij niet van (of eigenlijk houdt hij niet van verliezen...)
Als we het dan toch over luisterboeken hebben: hier wordt mees kees grijs gedraaid in de auto. Ik vind het zelf ook leuk om naar te luisteren en Mirjam heeft een prwttige voorleesstem. Hebben jullie nog andere leuke tips?
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

Lara, herkenbaar. Zoon (ook 9) speelt eigenlijk ook niet meer. Lezen doet hij wel (de boomhut serie inderdaad en de loser serie, maar allemaal al uit) Encyclopedieën en atlassen vindt hij ook erg boeiend en hij heeft laatst zelf het Guinness book of Records gekocht. Verder is hij wel gek op spelletjes en zit hij graag achter de pc.

Hij krijgt voor sinterklaas (ook namens opa en oma)

Jaarabonnement op National Geographic Junior.

Horloge

Theaterkaartjes Andre Kuipers

Spel Risk

Spel Ticket to Ride

Lannoo jeugdatlas

Smartgame Airport Traffic Control

koptelefoon
quote:mamavanf schreef op 08 november 2016 @ 09:16:

Doortje: heb je in het lidl foldertje de koffer-tafelezel (wat een raar woord....) gezien? Moest aan je denken. Misschien leuk voor je dochter?Nee! Ik ga er meteen naar kijken, dank je!
Hallo?!
Mooi ding die kofferezel zeg.
Hallo?!
Mijn dochter doet niet aan knutselen, nooit gedaan ook

Op kdv deed ze het altijd wel, en op school ook. want daar moet je meedoen

Lidkaart vd bib en dan vind je t misschien wel leuk om eens een ander boek te kiezen en te lezen? Of een jaarabonnement op een of ander tijdschrift?

Het onderzoeken zou ik iig stimuleren. Insectenlokdoos met loep, microscoop, wetenschapsdoos, etc misschien
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven